آریا بانو

آخرين مطالب

عبور «عصبانی نیستم» از مرز یک میلیارد/ تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌های روی پرده فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -
آخرین آمار فروش فیلم‌های سینمایی روی پرده درحالی توسط پخش کنندگان اعلام شد که برخی از آنان معتقد هستند که میزان فروش فیلم‌ها نسبت به سال گذشته و حتی هفته‌های اخیر کاهش داشته است.
به گزارش ایسنا، حبیب اسماعیلی، مدیر دفتر پخش رسانه فیلمسازان در مورد میزان فروش فیلم سینمایی «خرگیوش» به کارگردانی «مانی باغبانی» بیان کرد: این فیلم تاکنون دو میلیارد و 180 میلیون تومان فروش داشته و در حال حاضر چهار سالن سینمایی در تهران و حدود 10 سالن سینمایی در شهرستانها در اختیار دارد. البته با توجه به اینکه نمایش این فیلم در تهران روبه پایان است اما در سینماهای شهرستانها همچنان ادامه خواهد داشت.
او در ادامه توضیح داد: اکران این فیلم در هفته‌های گذشته بهتر بود اما به طور کلی چون فیلم‌های روی پرده زیاد است و تعداد سالن‌های سینمایی نسبت به آن کمتر است، شرایط مطلوبی برای هیچ یک از فیلمسازان وجود ندارد و اکنون ما بیشتر سالن‌هایمان را از دست داده‌ایم و از هفته دیگر هم ماه رمضان شروع می‌شود و همچنین به تازگی فیلم‌های جدیدی اکران شده‌اند، همه اینها بر میزان فروش تاثیرگذار است.
احمد مختاری پخش کننده فیلم سینمایی «خجالت نکش» ساخته «رضا مقصودی» درباره میزان فروش این فیلم گفت: «خجالت نکش» که تقریبا 9 روز است که روی پرده سینما رفته، تاکنون با در اختیار داشتن 26 سالن سینمایی در تهران و 24 سالن در شهرستان‌ها، 485 میلیون تومان فروش داشته است.
او با اشاره به اینکه فیلم «فراری» به کارگردانی علیرضا داودنژاد اکنون فقط در چند شهرستان روی پرده است درباره شرایط نمایش فیلهای روی پرده اظهار کرد: چون اکران فیلم‌های نوروزی رو به پایان است، شرایط فروش فیلم‌های جدید رو به بهبود و بالا رفتن است و ترجیح می‌دهیم که فیلم‌مان را با وجود ترافیک اکران و نمایش همزمان چند فیلم، به نمایش بگذاریم زیرا بالاخره کسی که بخواهد فیلمی را ببیند شرایط برایش مهیا باشد.
غلامرضا فرجی درباره مقدار فروش انیمیشن سینمایی «فیلشاه» که توسط حوزه هنری پخش می‌شود، اظهار کرد: این انیمیشن سینمایی که از اواخر اسفندماه روی پرده رفته است، تاکنون شش میلیارد و 200 میلیون تومان فروش داشته است. این انیمیشن سینمایی اکنون در 70 سالن به نمایش در می آید و می‌تواند تا سقف 10 هفته روی پرده سینماها باقی بماند.
او همچنین اضافه کرد: فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا اذربایجانی که از 12 اردیبهشت‌ماه به نمایش درآمده، با در اختیار داشتن 20 سالن در تهران و شهرستان، 40 میلیون تومان فروش داشته است.
فرجی در ادامه بیان کرد: آماری که اکنون وجود دارد نشان می دهد که ما با کاهش فروش مواجه شده‌ایم ولی همچنان فیلم‌هایی که در اکران اول سال بودند به نسبت فیلمهای دوم فروش بیشتری داشتند که بخش عمده‌ای از آن به دلیل تبلیغات فیلم‌ها در فضای مجازی است که با توجه به فیلترینگ صورت گرفته دچار محدودیت شده است، در مقابل آن هم مدیران فرهنگی می‌توانستند این خلا را پُر کنند و صداوسیما و شهرداری که فضاهای فرهنگی در اختیار دارند می‌توانند کمک شایانی در این مورد داشته باشند.
علی سرتیپی _ مدیرعامل موسسه پخش فیلمیران _ آمار فروش فیلم‌های سینمایی «به وقت شام»، «عصبانی نیستم»، «چهارراه استانبول» و «تگزاس» را به این ترتیب بیان کرد: فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا تاکنون 12 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش داشته و در حال حاضر در 42 سالن سینمایی به نمایش در می‌آید. همچنین فیلم «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان که از 12 اردیبهشت ماه روی پرده رفته است، تاکنون یک میلیارد و 250 میلیون تومان فروش داشته که در حال حاضر 63 سالن سینمایی در اختیار دارد.
او ادامه داد: فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» با در اختیار داشتن 67 سالن، 830 میلیون تومان فروش داشته و سینمایی «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیابی که از اواخر فروردین به نمایش درآمده با اکران در 70 سالن، تاکنون پنج میلیارد و 200 میلیون تومان فروش کرده است.
او معتقد است که این هفته فروش سینماها نسبت به هفته گذشته افت داشته است، اما نسبت به سال گذشته در همین ماه، هم با افزایش مخاطب و هم افزایش فروش مواجه هستم البته نسبت به سینمای کورش این ارزیابی را دارم.
محمدرضا صابری از دفتر پخش نورتابان درباره آمار فروش فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» به کارگردانی «مجید مجیدی» گفت: این فیلم که تاکنون با زبان اصلی و زیرنویس فارسی در شش سینما به نمایش درآمده است، 76 میلیون تومان فروش داشته و قرار است از ابتدای ماه مبارک رمضان با دوبله فارسی و به صورت گسترده در سینماهای سراسر کشور به نمایش دربیاید.
همایون امکانیان _مشاور پخش نیکان فیلم_ نیز درباره میزان فروش دو فیلم سینمایی «خوک» و «مصادره» اظهارکرد: فیلم سینمایی «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی تا کنون با نمایش در 20 سالن، 250 میلیون تومان فروش داشته است. همچنین فیلم سینمایی «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی توانسته به فروش بیش از 14 میلیارد تومان دست پیدا کند.
او درباره شرایط اکران فیلم‌ها نیز توضیح داد: با توجه به شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که تاثیر زیادی بر مردم گذاشته و ذهن آنها را مشغول کرده است، شاهد افت فروش فیلمها نسبت به ماه قبل هستیم و به نظر می‌رسد میزان فروش فیلم‌ها کمتر شده است و حتی نسبت به سال گذشته در همین ماه شاهد پایین آمدن استقبال مردم از سینما هستیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/44869/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تایپوگرافی جدید از آهنگ زیبای محسن چاوشی

معاون رئیس جمهور: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است

وزیر کشور: فراجا به عنوان ضابط قوه قضائیه وظیفه ذاتی در حوزه حجاب دارد

اظهارات فرمانده سابق سپاه در مورد طرح نور و لایحهٔ حجاب و عفاف

مخبر: مراقبت کنید تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد

ضرغامی: آمارها نشانگر رشد قابل‌توجه گردشگری است

ممنوعیت همراه داشتن 14 قلم دارو در عربستان برای زائران حج

گوناگون/ یادی از شکست آمریکا در طبس

صحنه ای هولناک از رعد و برق در شهربازی!

یه گاز از این ترکیب مقوی روزتو‌ میسازه

این غذا مزه پیتزا میده و سریع آماده میشه

یک روش خفن برای درست کردن سیب زمینی ترد و خوشمزه

هشدار آژانس بیماری‌های اروپا درباره کاهش واکسیناسیون کودکان

پیوند اعضای یک بیمار آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، برای نخستین بار در کشور

این تنبیه رو برای بچه ها قبول دارید؟

اشتباهات مهلک در تربیت فرزند

عجیب تر از این دم کنی تا حالا ندیدی

هشدار درباره همه‌گیری «تنهایی» در آمریکا

اسپیس‌ایکس سیصدمین فرود موفق با بوستر فالکون 9 را تکمیل کرد

برای اولین‌بار، ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

پیمان حدادی: عدد 6 برای پرسپولیس مقدس است

گل چهارم ایران به قرقیزستان توسط مهدی کریمی

جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد

اولین حرف‌های یحیی در مورد تراکتور!

زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد

نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای

دورتموند هنوز از بلینگام پول درمی‌آورد!

ابراز اطمینان مکرون از پاکسازی رود سِن تا المپیک

شوت زیبای خلیلوند به تیر دروازه قرقیزستان برخورد کرد

افغانستان 1 تاجیکستان 2؛ تاریخ‌سازی تاجیک‌ها

گزارش زنده؛ ایران 4 - قرقیزستان 1

مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران می‌رسد

اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس

منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات امیر تتلو که بود؟

بالاخره «سووشون» نرگس آبیار آماده شد/ عکسی از 3 بازیگر اصلی

زمان پخش قسمت آخر «نون خ 5»

چرا سریال «الحشاشین» جلب توجه کرد؟

درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش

ورژن پیانو آهنگ آرمان گرشاسبی به نام «از تو گفتم»

وکیل توماج صالحی: رای پرونده موکلم صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده

تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در بافت تاریخی زواره اصفهان

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری آزمون سراسری تشریح شد

تصاویر عجیب از سیل شدید در کنیا و رفت‌وآمد مردم از روی سقف خانه‌ها!

معاون رئیس جمهور: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد

کوچک ترین اسب سوار دنیا

طرز تهیه سوسیس تخم مرغ قلبی

از علائم تا درمان سرطان تخمدان

برخورد والدین با کارهای نصف و نیمه ی فرزندان چگونه باید باشد ؟