آریا بانو

آخرين مطالب

روش کاهش وزن با روزه داري چگونه است؟ گفتگو

روش کاهش وزن با روزه داري چگونه است؟

  بزرگنمايي:

ماه رمضان يک فرصت طلايي براي عبادت است و در کنار آن مي‌توانيد با تغيير در مواد غذايي مصرفي به وزن مطلوب و ايده آل خود برسيد، براي اين منظور موارد زير را در حين ماه رمضان رعايت کنيد:

ابتدا قبل ازماه رمضان وزن خود را اندازه گيري کنيد.

در وعده‌هاي افطار و سحر به ميزان مناسب کالري مصرف کنيد، به ويژه از استفاده از خوراکي‌هاي پرچرب، شيرين و شور تا حد امکان خودداري کنيد.

سعي کنيد در فاصله افطار تا سحر در چندين نوبت مواد غذايي را در وعده‌هاي کوچک مصرف کنيد که حاوي مقادير کافي از انواع ميوه و سبزيجات تازه، نوشيدني‌هاي کم شيرين، لبنيات و خوراکي‌هاي پخته، آب پز و کبابي باشد، ازخوردن مواد غذايي سرخ کردني تا حد امکان خودداري کنيد، زيرا باعث چاقي و تشنگي در شما مي‌شود.

در وعده افطار بهترين خوراکي‌ها براي افرادي که اضافه وزن دارند مواد غذايي حاوي درصد بالايي از فيبر و پروتئين است که باعث مي‌شود بدن در طول روز کالري بيشتري بسوزاند بدون آنکه فرد دچار احساس گرسنگي و تشنگي زياد شود.

نوشيدن مقادير زياد مايعات در شب مي‌تواند علاوه برآب رساني به بدن دردفع مواد سمي نيز موثر باشد و سبب کاهش وزن و لاغري در فرد شود، کارشناسان به افراد روزه دار که دچار اضافه وزن هستند توصيه مي‌کنند از نوشيدن مايعاتي مانند سودا، قهوه و چاي پررنگ خودداري کنند، زيرا اين مايعات باعث تشديد احساس تشنگي در آن‌ها مي‌شود.

همچنين از خوردن مواد غذايي مدر خودداري کنيد، زيرا باعث از دست رفتن آب بدن و احساس تشنگي شديد در طول روز مي‌شود.

اقامت در يک مکان خنک که داراي سيستم تهويه مناسب باشد مي‌تواند به روزه دار کمک کند تا کمتر دچار احساس خستگي شود، همچنين پوشيدن لباس‌هاي خنک و راحت مي‌تواند باعث کاهش تعريق بدن و احساس تشنگي و گرما شود.

علاوه بر خوردن مواد غذايي سالم و مايعات فراوان در ماه رمضان مي‌توانيد با انجام ورزش‌هاي سبک، پياده روي، انجام کارهاي خانه و تنظيم دقيق ساعت خواب به وزن ايده آل خود دست يابيد.
انجام ورزش سنگين در ماه رمضان مي‌تواند باعث احساس خستگي، تشديد تشنگي و ضعف عمومي شود، به جز ورزشکاران که بايد تحت نظارت پزشک تيم خود به تمرينات آمادگي بپزدازند.

بهترين ورزش دراين زمان پياده روي، کار با وزنه‌هاي سبک و نيز ورزش‌هاي کششي است.

در عين حال کارشناسان توصيه مي‌کنند فرد بلافاصله پس از پايان ماه رمضان رژيم غذايي عادي خود را شروع نکند، زيرا با افزايش سريع وزن مواجه مي‌شود.

بهترين کار افزايش آهسته مصرف مواد غذايي به حالت عادي است، در عين حال خوردن مواد غذايي سالم شامل انواع ميوه و سبزيجات، ورزش و داشتن تحرک بدني مي‌تواند به ماندگار شدن تناسب اندام کمک کند.

فرد مي‌تواند در طول ماه رمضان هر روز وزن خود اندازه گيري کند تا از روند کاهش وزن خود مطلع شود.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

40 درصد دعاوی خانوادگی کشور مربوط به تهران است

شریعتمداری: مرحوم تاج الدین بحق، امانت دارانه قشر کارگری را نمایندگی می کرد

سید محمد فدوی: نقاشی دریافت‌های خالص انسان است که روی بوم می‌آید / ایرانی‌ها ژنی دارند که باعث می‌شود در تصویرسازی موفق باشند

بهمنی: قالب‌تراشی برای شاعر توهین به غزل و هنر است

لاجوردی: تخصص در حوزه مد و لباس بدون مهارت کار گروهی کارایی چندانی ندارد

بهرنگ علوی: رکورددار بازی در فیلم کوتاه هستم

بهنام ابطحی: موسیقی‌های امروزی ساعت مصرف دارد

66 درصد زنان ایرانی با خشونت مواجهند

شریعتمداری: نوربخش هیچ‌گاه از سختی‌ها شکایت نکرد

ازدواج زود هنگام نقض حقوق بشر است

سهم مدیریت زنان در دولت 16.5 درصد رشد کرد

سامانه پیشگیری از طلاق در استان تهران راه اندازی می شود

دانشگاهیان به حل چالش های محیط زیست اعتقاد دارند

نیک‌پور: وضعیت آموزش موسیقی روزبه‌روز بهتر از قبل می‌شود

پوران درخشنده از یک دروغ درباره تحریم‌ها پرده برداشت

هنگام بهره مندی از اندیشه و مدیریت زنان اما و اگر می آوریم

محمد سریر: صداوسیما باید شبکه‌ای را به پخش آثار موسیقی اختصاص دهد

غزال بهمنی: اکنون بهترین زمان تولید در عرصه مد و لباس است

سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در جذب سرمایه اجتماعی دارند

خرازی: برخی خواهان استعفای روحانی شدند اما رهبری مخالفت کردند

ابتکار: تشکل های مردمی باید از پشتوانه حقوقی برخوردار باشند

کسی به دنبال رسیدگی به مطالبات زنان نیست

شکوفه اسفندیاری: بخش دولتی کمک کرد حوزه مد و لباس از سردرگمی خارج شود / بزرگترین معضل ما فارغ‌التحصیلان بدون مهارت است

صالحی: بخشی از حیات فرهنگ عمومی، مدیون هنر "تعزیه" است

زندگی دوباره فرش‌ها پس از انهدام / روایت بیژن قاسمی‌نژاد از نمایشگاه "بود و تار" در گالری پروژه‌های آران

ردپای اعتیاد در نیمی از دادخواست های طلاق مشاهده می شود

والدین «تک‌فرزند»ها بخوانند

ویژگی‌های کودکان تیزهوش

امیر کریمی: شرایط امروز موسیقی پاپ بسیار نابسامان است / هیچ مطالبه‌ای از هیچ فرد یا نهادی ندارم

نباید از پا نشست و صحنه عاشقی هنر را رها کرد / چکناوریان، مرادی، کیایی و رستگاری از مشکلات هنرمندان پیشکسوت می‌گویند

ازدواج های زودهنگام و پیامدهای اجتماعی آن

مدیر شبکه سه: "ماه عسل" دو برابر برنامه "نود" مخاطب دارد / "هفت" با اجرای بهروز افخمی روی آنتن می‌رود / بازیگر نباید بتواند پایان یک سریال را عوض کند

مجید مظفری: اطلاعی از ورود پول‌های کثیف به سینما ندارم/ هزینه تولید یک فیلم در سینمای ایران به‌طور متوسط 3 میلیارد تومان است

تنها ثروتم آرشیو کاملی از دهه 20 تاکنون است / هیچ فردی در جهان به‌اندازه من در زمینه صدابرداری و صداگذاری فعالیت نداشته / روایت اسحاق خانزادی از همکاری با شهیدثالث، لاموریس، بیضایی و ضبط شعار "مرگ بر شاه" در تهران

مهدی صبایی: متأسفم که به فیلم "ماهورا" توجه نشد

حسین عالم‌بخش: "خاتون" در عرصه تئاتر حرفه‌ای عرض اندام می‌کند

نبوی: ما در سینمای ایران با خلأ جدی موضوع پژوهش روبرو هستیم

وضعیت ترجمه آثار نمایشی به سامان نیست / گروه‌ تئاتری در حوزه دینی و ارزشی شکل نگرفت / روایت داود دانشور از دنیای ترجمه تا مشکلات تئاتر دینی

برنامه‌های نوین دولت برای تغذیه و پیشگیری از بیماریها/ بهبود شرایط بهداشتی سلامت زنان ایران

تنبیه مجرمان کوچک، آزادی مجرمان بزرگ

حسین زمان: راه سختی در پیش دارم / هنوز ته ذهن خیلی‌ها مانده‌ام

رمضانی: مدل آستین‌ها و یقه لباس‌های بانوان به دهه 1360 بازگشته است

نادر مشایخی: به موسیقی کلاسیک کمتر توجه می‌شود

چرا کوله پشتی کمتر از کیف به کمر آسیب می‌زند

چرا باید ورم دست را جدی گرفت

علمشاهی: خواننده‌های پاپ باید حرفی برای گفتن داشته باشند

غفلت ؛ چهره پنهان و مخوف کودک آزاری

یک روان‌شناس: اضطراب جدایی، دلیل اصلی مدرسه‌هراسی کودکان است

آسیب‌های فضای مجازی؛ زنگ خطر پیش‌روی ارتباطات انسانی

بیماران قلبی بخوانند