آریا بانو

آخرين مطالب

روش کاهش وزن با روزه داري چگونه است؟ گفتگو

روش کاهش وزن با روزه داري چگونه است؟

  بزرگنمايي:

ماه رمضان يک فرصت طلايي براي عبادت است و در کنار آن مي‌توانيد با تغيير در مواد غذايي مصرفي به وزن مطلوب و ايده آل خود برسيد، براي اين منظور موارد زير را در حين ماه رمضان رعايت کنيد:

ابتدا قبل ازماه رمضان وزن خود را اندازه گيري کنيد.

در وعده‌هاي افطار و سحر به ميزان مناسب کالري مصرف کنيد، به ويژه از استفاده از خوراکي‌هاي پرچرب، شيرين و شور تا حد امکان خودداري کنيد.

سعي کنيد در فاصله افطار تا سحر در چندين نوبت مواد غذايي را در وعده‌هاي کوچک مصرف کنيد که حاوي مقادير کافي از انواع ميوه و سبزيجات تازه، نوشيدني‌هاي کم شيرين، لبنيات و خوراکي‌هاي پخته، آب پز و کبابي باشد، ازخوردن مواد غذايي سرخ کردني تا حد امکان خودداري کنيد، زيرا باعث چاقي و تشنگي در شما مي‌شود.

در وعده افطار بهترين خوراکي‌ها براي افرادي که اضافه وزن دارند مواد غذايي حاوي درصد بالايي از فيبر و پروتئين است که باعث مي‌شود بدن در طول روز کالري بيشتري بسوزاند بدون آنکه فرد دچار احساس گرسنگي و تشنگي زياد شود.

نوشيدن مقادير زياد مايعات در شب مي‌تواند علاوه برآب رساني به بدن دردفع مواد سمي نيز موثر باشد و سبب کاهش وزن و لاغري در فرد شود، کارشناسان به افراد روزه دار که دچار اضافه وزن هستند توصيه مي‌کنند از نوشيدن مايعاتي مانند سودا، قهوه و چاي پررنگ خودداري کنند، زيرا اين مايعات باعث تشديد احساس تشنگي در آن‌ها مي‌شود.

همچنين از خوردن مواد غذايي مدر خودداري کنيد، زيرا باعث از دست رفتن آب بدن و احساس تشنگي شديد در طول روز مي‌شود.

اقامت در يک مکان خنک که داراي سيستم تهويه مناسب باشد مي‌تواند به روزه دار کمک کند تا کمتر دچار احساس خستگي شود، همچنين پوشيدن لباس‌هاي خنک و راحت مي‌تواند باعث کاهش تعريق بدن و احساس تشنگي و گرما شود.

علاوه بر خوردن مواد غذايي سالم و مايعات فراوان در ماه رمضان مي‌توانيد با انجام ورزش‌هاي سبک، پياده روي، انجام کارهاي خانه و تنظيم دقيق ساعت خواب به وزن ايده آل خود دست يابيد.
انجام ورزش سنگين در ماه رمضان مي‌تواند باعث احساس خستگي، تشديد تشنگي و ضعف عمومي شود، به جز ورزشکاران که بايد تحت نظارت پزشک تيم خود به تمرينات آمادگي بپزدازند.

بهترين ورزش دراين زمان پياده روي، کار با وزنه‌هاي سبک و نيز ورزش‌هاي کششي است.

در عين حال کارشناسان توصيه مي‌کنند فرد بلافاصله پس از پايان ماه رمضان رژيم غذايي عادي خود را شروع نکند، زيرا با افزايش سريع وزن مواجه مي‌شود.

بهترين کار افزايش آهسته مصرف مواد غذايي به حالت عادي است، در عين حال خوردن مواد غذايي سالم شامل انواع ميوه و سبزيجات، ورزش و داشتن تحرک بدني مي‌تواند به ماندگار شدن تناسب اندام کمک کند.

فرد مي‌تواند در طول ماه رمضان هر روز وزن خود اندازه گيري کند تا از روند کاهش وزن خود مطلع شود.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

احمد مسجدجامعی: عکاسان در سطح شهر با مشکلات متعددی روبرو هستند / برگزیدگان مسابقه عکس مترو معرفی شدند

محمدرضا علیمردانی: ترجیح دادم نه به فرش قرمز "غلامرضا تختی" بروم نه مصاحبه‌ای کنم / سه بار قرار بود با مهران مدیری همکاری کنم اما نشد

گفت وگوی خراسان با عکاس مبتکر آمریکایی درباره پروژه «حذف شده»

با خنده به استقبال مردها بروید

انتظامی: وارش مصداق ایفای نقش مسئولیت اجتماعی سینما است

پیمان سلطانی: رپرتورا ارکستر ملی مضمون ملی، میهنی، عاشقانه دارد / انتشار یک اثر ملی بعد از 10 سال

عموهایی که در آینده تنها یک اسم از آنها باقی است

شریعتمداری: تامین اجتماعی از دولت 180هزار میلیارد تومان طلب دارد

سرمربی تیم فوتسال دانشجویان دختر: شناختی کافی از حریفان نداریم

باور به دختران دنیای IT

رضا کیانیان: به ما سنگ می‌زنند چون در حال پیشرفت هستیم

نقش نظام آموزشی و تربیتی در ایجاد آسیب‌های اجتماعی

در بند فروشندگی در خیابان...

گفتگو با حامد بهداد: جسارت در سینمای ایران را من ایجاد کردم!

وقتی سیل روح را می آزارد!

نادر مشایخی: پدرم خیلی‌ها را دوستدار سینما کرد

نظر حامد عنقا درباره تهیه‌کنندگان سریال‌های نوروزی/ مردم به ما اعتماد کردند

«زنبور کارگر» 15 اردیبهشت کلید می‌خورد/ دلیل انتخاب حمید فرخ‌نژاد

نکات تغذیه‌ای که روز «سیزده به در» باید رعایت کنید

«پدر» مهم‌ترین رکن تربیت فرزندان در خانواده

گفتگو با اولین زن خلبان هلیکوپتر در ایران

زن و دفاع مقدس، تار و پود در هم تنیده

«شهریه» و «کلاس‌های فوق برنامه»؛ بیشترین شکایات خانواده‌ها از مهدهای کودک

علی اصغر کاراندیش: اعتبارات حوزه سینما، یارانه کتاب و مطبوعات سال آینده افزایش می‌یابد

آسیب پذیری فرزندان دارای مادر زندانی بسیار بالا است

شهرداری تهران فرصت حضور بانوان معلول را درجامعه فراهم می کند

20 ایده برتر جشنواره کودکآنلاین معرفی شدند / آذری جهرمی: اگر امروز به فرهنگ کودکان فکر نکنیم آینده را از دست خواهیم داد

از بیماری تا "توهم" بیماری

جملات آرایش‌شده روانشناسان در فضای مجازی را باور نکنید

کودکان چمدان نیستند!

خانواده متشنج و آشفته احتمال ارتکاب فرزندان را به بزهکاری‌ها افزایش می‌دهد

4 روایت جذاب از خشایار الوند

عباسی: حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده مورد توجه قرار بگیرد

زنان در خانواده فقر را بیشتر از سایر اعضا درک می کنند

‌بانویی که ورزشکارانی نام‌آور تربیت کرده

ما خودمان سپندارمذگان داریم

سن ازدواج برای دختران و پسران چند سال باشد؟

عشق و احساسات عاشقانه در مردان

در آستانه 30 سالگی احساس پوچی می کنم

والدین معتاد «عزت نفس» فرزندانشان را کاهش می‌دهند

سیرصعودی رفتار «سیگار» کشیدن دختران نوجوان نسبت به پسران

مریم دوستی: "آسیه در زمستان" حمایت نشد / می‌توان با تاسیس کمپانی‌های فیلم کوتاه گام‌های مثبت برداشت

بهزاد عبدی: استفاده نادرست از برنامه‌هاى کامپیوترى باعث نزول سطح موسیقى فیلم شده است / تور اروپایی گروه خنیاگران مهر

حضور یک سوم کودکان «کاروخیابان» در پایتخت /عدم همکاری وزارت بهداشت برای درمان کودکان معتاد

500 محله آسیب‌خیز شناسنامه‌دار شدند

نگاه و زاویه دید جدید به قصه معروف آنشرلی/ "آقا محمدخان" یک انتزاع نمایشی از تاریخ / روایت دو کارگردان از آثارشان در جشنواره تئاتر فجر

«کافه دانتیسم»؛ رویای بی‌رونق

اختلاف سن ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

«جشن طلاق» یا سوگواری جدایی ؟

فضای مجازی به محل چشم و هم‌چشمی تبدیل شده است