آریا بانو

آخرين مطالب

ورزش رزمي که در ميان زنان ايراني محبوب شده است؟ گفتگو

ورزش رزمي که در ميان زنان ايراني محبوب شده است؟

  بزرگنمايي:

در اين گزارش به قلم اسکات کمپبل آمده است: در نگاه اول، ممکن است فکر کنيد صحنه هايي از فيلم «ببر خيزان، اژدهاي پنهان» را مي بينيد، اما اين ها زن هاي ايراني هستند که در حال تمرين کردن حرکات خود در تلاش براي تبديل شدن به نينجاهاي آموزش ديده و سطح بالا هستند. آنها حين انجام دادن حرکت پشتک از پشت، از سلاح هاي مرگبار خود استفاده مي کنند و هنر رزمي نينجوتسو در ميان زنان جوان ايراني محبوب است.
 در يکي از باشگاه هايي که در سال هزار و نهصد و هشتاد و نه (1368) افتتاح شد و در قلعه جوقين در بيست و پنج مايلي خارج تهران واقع شده است، چهار هزار زن در حال آموزش ديدن براي تبديل شدن به نينجاهاي زن هستند. آنها ياد مي گيرند بپرند و از ديوار بالا بروند،‌ در کوه ها پنهان شوند و گردن دشمن را بشکنند بدون آن که صدايي ايجاد کنند. آنها ياد مي گيرند به خودشان احترام بگذارند، نخست به وجود خود و سپس به هنري که آنها در حال استاد شدن در آن هستند. آرامش مهمترين درسي است که آنها مي آموزند. اين جوانان در مدارس ياد مي گيرند از تسليحات خطرناک از قبيل کمان، شمشير و نانچيکوهات و شريکنز -ابزار کوچک سنتي ژاپني که به «شمشير در دست» مشهور است- استفاده کنند.
اکبر فرجي نخستين کسي بود که نينجوتسو را به ايران آورد، و بيست و دو سال پيش يک باشگاه ايجاد کرد که هم اکنون بيست و چهار هزار عضو دارد. او گفت:‌‌ «در نينجوتسو، ما مردان را نينجا و زنان را کونويچي مي ناميم.»
نينجا شدن شامل کسب مهارت هايي از قبيل صبر، مدارا و شکيبايي است. از نظر لغوي اين کلمه به معناي هنر نامرئي شدن است.
 نينجوتسو را مي توان به عنوان يک دارو توصيف کرد. اين هنر همانند سم مار با وجود اين حقيقت که مي تواند بسيار خطرناک باشد، در عين حال مي تواند يک پادزهر مفيد نيز باشد.
نينجوتسو يکي از مهلک ترين انواع هنرها محسوب مي شود و يادآور عوامل مخفي و مزدوران متخصص در روش هاي خشن جنگي در ژاپن بين سال هاي 1185 تا 1868 است.
خود اين زنان مي گويند اين هنر به آنها حس انضباط و اعتماد به نفس مي دهد.
يکي از نينجاها به نام مليکا گفت:‌ «ما در اينجا آزاد هستيم. ما هنر نينجا را فلسفه زندگي مي دانيم. اين هنر به ما براي تحمل سختي هاي زندگي روزانه و صبور، قدرتمند و منضبط بودن، کمک مي کند. اين يک هنر روحي است. ما در خارج از کلاس درس با کسي نمي جنگيم.»
فرجي افزود:‌ «حقيقت اين است که قدرت مهلک اين هنر غير قابل انکار است. آنها ياد مي گيرند از ديوار بالا بروند، از ديوارها و سيم هاي خاردار بدون اين که ديده شوند، بپرند و اين که در کوه ها پنهان شوند و قابليت شکستن سر دشمن را بدون ايجاد صدا به دست آورند.»
 او در عين حال گفت:‌‌ « من بايد کاملا مطمئن باشم که دانش آموزانم از تکنيک هاي نينجوتسو براي آسيب زدن به کسي يا وارد شدن به خانه کسي استفاده نمي کنند.»




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

ازدواج زود هنگام نقض حقوق بشر است

سهم مدیریت زنان در دولت 16.5 درصد رشد کرد

سامانه پیشگیری از طلاق در استان تهران راه اندازی می شود

دانشگاهیان به حل چالش های محیط زیست اعتقاد دارند

نیک‌پور: وضعیت آموزش موسیقی روزبه‌روز بهتر از قبل می‌شود

پوران درخشنده از یک دروغ درباره تحریم‌ها پرده برداشت

هنگام بهره مندی از اندیشه و مدیریت زنان اما و اگر می آوریم

محمد سریر: صداوسیما باید شبکه‌ای را به پخش آثار موسیقی اختصاص دهد

غزال بهمنی: اکنون بهترین زمان تولید در عرصه مد و لباس است

سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در جذب سرمایه اجتماعی دارند

خرازی: برخی خواهان استعفای روحانی شدند اما رهبری مخالفت کردند

ابتکار: تشکل های مردمی باید از پشتوانه حقوقی برخوردار باشند

کسی به دنبال رسیدگی به مطالبات زنان نیست

شکوفه اسفندیاری: بخش دولتی کمک کرد حوزه مد و لباس از سردرگمی خارج شود / بزرگترین معضل ما فارغ‌التحصیلان بدون مهارت است

صالحی: بخشی از حیات فرهنگ عمومی، مدیون هنر "تعزیه" است

زندگی دوباره فرش‌ها پس از انهدام / روایت بیژن قاسمی‌نژاد از نمایشگاه "بود و تار" در گالری پروژه‌های آران

ردپای اعتیاد در نیمی از دادخواست های طلاق مشاهده می شود

والدین «تک‌فرزند»ها بخوانند

ویژگی‌های کودکان تیزهوش

امیر کریمی: شرایط امروز موسیقی پاپ بسیار نابسامان است / هیچ مطالبه‌ای از هیچ فرد یا نهادی ندارم

نباید از پا نشست و صحنه عاشقی هنر را رها کرد / چکناوریان، مرادی، کیایی و رستگاری از مشکلات هنرمندان پیشکسوت می‌گویند

ازدواج های زودهنگام و پیامدهای اجتماعی آن

مدیر شبکه سه: "ماه عسل" دو برابر برنامه "نود" مخاطب دارد / "هفت" با اجرای بهروز افخمی روی آنتن می‌رود / بازیگر نباید بتواند پایان یک سریال را عوض کند

مجید مظفری: اطلاعی از ورود پول‌های کثیف به سینما ندارم/ هزینه تولید یک فیلم در سینمای ایران به‌طور متوسط 3 میلیارد تومان است

تنها ثروتم آرشیو کاملی از دهه 20 تاکنون است / هیچ فردی در جهان به‌اندازه من در زمینه صدابرداری و صداگذاری فعالیت نداشته / روایت اسحاق خانزادی از همکاری با شهیدثالث، لاموریس، بیضایی و ضبط شعار "مرگ بر شاه" در تهران

مهدی صبایی: متأسفم که به فیلم "ماهورا" توجه نشد

حسین عالم‌بخش: "خاتون" در عرصه تئاتر حرفه‌ای عرض اندام می‌کند

نبوی: ما در سینمای ایران با خلأ جدی موضوع پژوهش روبرو هستیم

وضعیت ترجمه آثار نمایشی به سامان نیست / گروه‌ تئاتری در حوزه دینی و ارزشی شکل نگرفت / روایت داود دانشور از دنیای ترجمه تا مشکلات تئاتر دینی

برنامه‌های نوین دولت برای تغذیه و پیشگیری از بیماریها/ بهبود شرایط بهداشتی سلامت زنان ایران

تنبیه مجرمان کوچک، آزادی مجرمان بزرگ

حسین زمان: راه سختی در پیش دارم / هنوز ته ذهن خیلی‌ها مانده‌ام

رمضانی: مدل آستین‌ها و یقه لباس‌های بانوان به دهه 1360 بازگشته است

نادر مشایخی: به موسیقی کلاسیک کمتر توجه می‌شود

چرا کوله پشتی کمتر از کیف به کمر آسیب می‌زند

چرا باید ورم دست را جدی گرفت

علمشاهی: خواننده‌های پاپ باید حرفی برای گفتن داشته باشند

غفلت ؛ چهره پنهان و مخوف کودک آزاری

یک روان‌شناس: اضطراب جدایی، دلیل اصلی مدرسه‌هراسی کودکان است

آسیب‌های فضای مجازی؛ زنگ خطر پیش‌روی ارتباطات انسانی

بیماران قلبی بخوانند

کودکان کار، اصلی‌ترین قربانیان خشونت اقتصادی

چگونه کودکان و نوجوانان را در برابر مشکلات و بحران‌ها واکسینه کنیم؟

پایان هزار و یک مشکل

علیرضا خمسه: این یک کوچ زودهنگام بود

ابتکار: دولت از ورزش معلولان حمایت می کند

ابوالفضل شاهی: آزادی جزئی از ماهیت هنر تجسمی است / متریال‌های منسوخ شده را دوباره زنده می‌کنم

صدیقه پا‌ک‌بین: بخش علمی دانشگاهی در جشنواره مد و لباس فجر مستقل شد / برپایی استارت‌آپ‌ها در هشتمین گام

داریوش اسکویی: مخاطبان انیمیشن کوتاه باید گسترده‌تر شوند

شرحی مدرن بر انسان تنهای امروزی / روایت مریم برزگر از نمایش "تهوع"