آریا بانو

آخرين مطالب

رستورانی که از مواد بازیافتی ساخته شده است! گوناگون

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -
کلان شهر سائوپائولو پایتخت برزیل است و بخش عمده ای از صنعت و مشاغل کشور در این منطقه قرار دارد، به همین دلیل روزانه زباله و پسماند بسیاری در شهر تولید می شود. به دلیل ضعف مدیریت در جمع آوری و بازیافت سر انجام بسیاری از این زباله ها به کنار جاده ها و یا سه رودخانه بزرگ شهر ختم می شود. متاسفانه هیچ اقدام موثری تاکنون از طرف دولت صورت نگرفته است و فعالان محیط زیست ناچار شده اند خود دست به کار شوند. یکی از این افراد دست به اقدام جالبی زده و رستورانی از مواد بازیافتی ساخته است.
مجتمع O Velhão در این قسمت قرار گرفته است و رستوران ویا نیز قسمتی از این مجتمع است که این روزها مورد توجه عمده گردشگران واقع شده است. شهرت رستوران مدیون زحماتی است که Moacyr Archanjo dos Santos در طول زندگی خود کشیده است. آن ها از مواد بازیافتی برای سرو غذا استفاده می کنند تا نمونه ای الهام بخش برای تاثیر زباله ها و رها سازی آن باشند.
اخبار,اخبار گوناگون,رستورانی از مواد بازیافتی در برزیل
Mairiporã محله ای پر جمعیت در نزدیکی پایتخت برزیل است. مجتمع اولهائو بسیار بزرگ است و درون آن می توانید انواع فروشگاه ها، رستوران، کافه، فروشگاه عتیقه جات، کارگاه نجاری و کارگاه فلزات پیدا کنید که تمامی آن ها با استفاده از مواد بازیافتی ساخته شده اند. داستان ساخت آن به دهه 1960 میلادی باز می گردد.
در آن زمان Seu Moacyr برای کار کردن به مرکز شهر سائوپائولو مهاجرت کرد. او تا آن زمان در محله ای آرام، پاک و سرسبر در حومه شهر زندگی می کرد. در شهر بزرگ، Seu Moacyr با مقدار زیاد زباله و مواد پسماند که در خیابان می بیند شگفت زده شد و شروع به جمع آوری آن هایی کرد او در نظر داشت تا به این زباله ها ارزش هنری ببخشد.
با گذشت زمان، مجموعه او گسترش پیدا کرد، تا زمانی که او و همسرش، ایراسما رودریگز، توانستند مقداری زمین در محله Mairiporã بخرند که تا آن زمان کاملا بلا استفاده مانده بود. ایده او این بود که یک کارگاه آموزشی بسازد که کاملا خودکفا باشد، کارگاه ساخت مبلمان و قطعات هنری اما نکته اصلی این کارگاه استفاده از زباله و مواد بازیافتی به عنوان ماده اولیه بود.
اخبار,اخبار گوناگون,رستورانی از مواد بازیافتی در برزیل
مجتمع اولهائو با استقبال زیادی از طرف مردم مواجه شد و جوانان زیادی از حوالی می آمدند تا در این کارگاه ها کارکردم با فلزات و نجاری را آموزش ببیند. در سال 2001 Seu Moacyr فوت کرد اما فوت او مانع حیات ایده فوق العاده اش نشد. همسرش ایراسما نگهداری از میراث او را بر عهده گرفت و اداره مجتمع را با همان اهداف ادامه داد.
ساخت آشپزخانه
ایراسما هر روز با افراد بیشتری مواجه می شد که برای آموزش به این مجتمع مراجعه می کردند بنابر این او تصمیم به ساخت رستورانی از مواد بازیافتی گرفت تا بتواند در آن برای کارکنانش غذا تهیه کند. ایده این رستوران آن قدر جالب بود که هر روز افرادی به غیر از کاکنان به آن جا مراجعه می کردند و درخواست می کردند تا یک وعده غذایی را در آن جا میل کنند. استقبال آن قدر زیاد بود که ایراسما تصمیم گرفت تا در رستوران را رسما برای عموم مردم بگشاید و نام رستوران را ویا نهاد.
اخبار,اخبار گوناگون,رستورانی از مواد بازیافتی در برزیل
رستوران ویا
رستورانی از مواد بازیافتی که ویا نام گرفت امروزه از شهرت بالایی برخوردار است. منو رستوران مدام عوض می شود و همواره غذاهایی خانگی فوق العاده برزیلی را سرو می کند. رستوران دارای هشت سالن غذاخوری است که هر کدام از آن ها کاراکتر و دکور منحصر به فرد خود را دارند. رستوران به صورت سلف سرویس کار می کند و تنها نیاز به پرداخت ورودی دارد که بین 33 رئال (واحد پول برزیل) تا 58 رئال تغییر می کند.
قیمت رستوران در طول هفته ارزان تر است اما در آخر هفته ها و روزهای تعطیل گران تر می شود. در رستورانی از مواد بازیافتی می توانید هر چه قد می خواهید از بشقاب های سنتی و لذیذ غذاهای برزیلی که در طعم و عطر مختلف پخت شده اند نوش جان کنید.
همان طور که ذکر شد رستوران ویا تنها دارای غذاهای لذیذ نمی باشد بلکه هنگامی که به این مجتمع مراجعه کردید می توانید به گشت و گذار در زمین ها و مغازه های اطراف بپردازید، این کار به شما این احساس را می دهد که گویی در زمان سفر کرده و به عقب برگشته اید. بازدید از کارگاه فلزات و کارگاه نجاری نیز خالی از لطف نخواهد بود به خصوص اگر به چیزی احتیاج داشته باشید.
در فروشگاه لوازم آنتیک معمولا شی بامزه ای را پیدا می کنید که در حراج قرار دارد و به قیمت پایینی برای فروش گذاشته شده است. در این فروشگاه همچنین می توانید قطعات عجیب و غریب و جالبی را بیابید که انتخاب از میان آن ها و بردنسان به خانه قطعا برای شما کار سختی خواهد بود.
فروشگاه لوازم دست دوم نیز بسیار دیدنی می باشد. در یک مغازه جذاب ساخته شده از (شما احتمالاآن را حدس زدید) مواد ساختمانی بازیافت شده، مجموعه ای عالی از کتاب ها، مجلات، و کاست ها وینیل، با برخی از موارد نادر است که حتی در شهر سائو پائولو پیدا کردن آن ها سخت است را پیدا خواهید کرد.
راه دسترسی
از آن جایی رستورانی از مواد بازسافتی خارج شهر سائوپائولو قرار گرفته است در نتیجه دسترسی به Mairiporã و O Velhão با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کار آسانی نخواهد بود. اگر بخواهید با استفاده از ترمینال بزرگ Tietê می توانید سوار اتوبوس شوید که به سمت شهر Mairiporã می رود اما هیچ کدام از اتوبوس ها مستقیما از مقابل رستورانی از مواد بازیافتی عبور نمی کنند. با سوار شدن در ماشین اما می توانید به راحتی به سمت شمال شهر بروید و از بزرگاه Santa Inês به رستوران برسید.
ساعت کاری مجموعه در روزهای غیر تعطیل از ساعت 9 صبح تا 8 شب می باشد. در روزهای تعطیل اما تا ساعت 4:30 عصر کار می کنند. به یاد داشته باشید که رستوران فقط پول نقد قبول می کند.
تابناک با تو

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/49188/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

ماجراجویی شاگردان شجاعی در قامت یک تیم هجومی

ریوالدو: هیچکس بهتر از مورینیو برای هدایت بارسا نیست!

بند اخراج در قرارداد ناگلزمان

قرارداد عجیب ستاره رئال با نامزدش

تردید مربی ولزی برای حضور در تراکتور

احتمال حضور 10 تیم ایتالیایی در رقابت‌های اروپایی

حمایت جالب مهندس پرتغالی از کاپیتان تراکتور

دو گل زیبا و پنالتی از دست رفته سادیو مانه مقابل الفیحا

«انگل؛ خاکستری»: روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

کنایه‌ بچه به شرایط سخت و عجیب اقتصادی

«برمودا» امشب میزبان عمو قناد است

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

تفریحات بهاری نفیسه روشن با چهره ای برنزه در ساحل مالدیو / باغی از بهشت روی زمین

«آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی

تیزر ویدئویی از آهنگ جدید علی زندوکیلی

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

ارسال مواد غذایی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان توسط نیروی هوایی ارتش

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی

یکی از زیباترین مناظر گله اسب‌های وحشی

صحنه ای نفس گیر از کمک به یک کوسه برای بازگشت به آب

طرز تهیه خمیر هزارلا

ترفندهایی برای خوشمزه‌تر شدن قورمه سبزی که هر کسی نمی‌داند!

غذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

خواص «وَالزَّیْتُونِ» معجزه‌گر

افزایش استرس‌ زنان امروزی به دلیل بی‌خوابی

حاج آقا مرادی: اگر کسی ناشناس پیام داد و دنبال آشنایی بود این دنبال دختربازی هست!

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

در چنین روزی و در سال 2011 ضربه کاری رونالدو به بارسلونا

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم

گزینه‌های باشگاه تراکتور برای مربی جدید از زبان نصیرزاده

حواشی بازی پیکان و هوادار از زاویه دوربین باشگاه

وینیسیوس 52 بازی زودتر به مسی رسید!

قریشی: استعفای ربیعی شوک مثبتی به تیم داد

دوشان ولاهوویچ تنها بازیکنی که در تیم الگری می‌درخشد

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!