آریا بانو

آخرين مطالب

سرمربی تیم فوتبال دختران ایران :

کی‌روش از ایران تیم خوبی ساخته است ورزشي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - تهران- سرمربی تیم فوتبال زیر 19 سال دختران ایران «کارلوس کی‌روش» را یکی از مربیان ارزشمند دنیا می داند و می گوید آنچه باعث شده او مربی بسیار خوبی برای کشورمان باشد این است که توانسته به معنای واقعی، تیم ملی فوتبال ایران را بسازد.

«کتایون خسرویار» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا و درباره مربی مورد علاقه اش در دنیای فوتبال یادآور می شود: مربی مورد علاقه ام در چند سال اخیر «زین الدین زیدان» بوده است، از نظر من او تفکر بسیار خوبی در دنیای مربیگری دارد؛ رفتارش در کنار زمین، نوع تمریناتش و همه مسائل مربوط به او را به طور دائم زیر نظر دارم و خیلی به رفتار و تفکرات او علاقه مندم.
او ادامه داد: امیدوارم در آینده مربی شبیه خودم باشم، نه دیگران. خیلی از مربیان را آنالیز کردم و دوست دارم نکات مثبت همه را بردارم اما ویژگی مربیگری خودم را درست کنم.
خسرویار درباره سبک مربیگری کارلوس کی‌روش نیز گفت: کی‌روش یکی از بهترین مربیان دنیا است و باید از دانش او به خوبی استفاده کرد. او یک تفکر کاملا متفاوت دارد، فکر می کنم خیلی از ایرانی ها توانایی او را قبول کرده اند. در چند سالی که او در ایران حاضر بود، تیم ملی به راحتی تیم های آسیایی را شکست داده است. آنچه که باعث شده کی‌روش مربی خیلی خوبی برای ایران باشد این است که او به معنای واقعی تیم را ساخته است. در تیم ملی ایران همه چیز بر دوش یک بازیکن نیست و همه بازیکنان با اعتماد به نفس فراوان در تیم حاضر می شوند.
او درباره انتخاب فوتبال به عنوان رشته کاری خود گفت: من ابتدا کلاس ژیمناستیک می رفتم و بعد از مدتی پدرم فهمید این ورزش با روحیه من سازگار نیست. به همین دلیل در آمریکا مرا به کلاس فوتبال فرستاد و خود به خود عاشق فوتبال شدم، فوتبال همیشه در زندگی من بوده است و در کنار هر چیز تلاش کردم فوتبالم را هم داشته باشم.
وی که نامزد کسب عنوان بهترین مربی سال از سوی انجمن مربیان آمریکا شده است، می گوید: در آمریکا همه مربیان به دنبال این هستند که خودشان را به روز کنند و دانش بیشتری را نسبت به روز قبل به دست آورند.
چندی پیش اتحادیه فوتبال زنان آمریکا و انجمن مربیان این کشور، اسامی سه مربی را برای کسب جایزه بهترین مربی سال آمریکا اعلام کرد که در این میان نام کتایون خسرویار مربی ایرانی - آمریکایی تیم ملی فوتبال پایه های ایران نیز به چشم می خورد.
این مربی که تا 13 سال پیش در آمریکا زندگی می کرد و در همین کشور هم فوتبال و مربیگری را آغاز کرد؛ اکنون به عنوان سرمربی تیم زیر 19 سال دختران ایران فعالیت می کند.
خسرویار درباره احساسش از نامزد شدن برای دریافت این جایزه گفت: واقعا حس فوق العاده ای از این اتفاق دارم. اصلا فکرش را هم نمی کردم بعد از چند ماه که به عنوان سرمربی دختران ایران انتخاب شده ام، نامزد این جایزه هم بشوم و این نشان می دهد که برنامه ریزی و کارهای ما تاکنون به خوبی جلو رفته است.
او درباره احتمال اینکه بتواند نفر اول این رای گیری شود، گفت: سه کاندیدا برای کسب این جایزه انتخاب شدند و من 33.33 درصد احتمال دارد نفر اول شوم. سه نامزد نهایی از میان 4 هزار نفر انتخاب شده اند و امیدوارم تا 14 خرداد که پایان رای گیری است، برنده این رقابت باشم.
سرمربی تیم فوتبال زیر 19 سال دختران ایران درباره اینکه به عنوان سرمربی تیم ایران برای دریافت این جایزه نامزد شده است، گفت: اینکه من با این عنوان نامزد شده ام نشان می دهد که مربیان ایرانی هم می توانند خودشان را در دنیا مطرح کنند، ما می توانیم به سطح حرفه ای برسیم و فقط نیاز به تلاش است.
او درباره اهدافش با تیم ملی ایران نیز گفت: هدفم این است که بتوانم همراه با تیم به دور نهایی رقابت های قهرمانی آسیا صعود کنم. واقعا این از اهداف مهم من است چرا که اگر این اتفاق رخ بدهد برای دختران فوتبالیست خیلی خوب می شود و آنها به خودباوری خوبی می رسند.
خسرویار درباره تفاوت مربیگری در ایران و آمریکا نیز گفت: مربیگری در ایران و آمریکا تفاوت زیادی دارد. مربیان در آمریکا دائم در حال آنالیز، به دست آوردن اطلاعات و در واقع به روز کردن خودشان هستند. در آنجا مربیان می خواهند هر روز نسبت به روز گذشته پیشرفت کنند. این موضوع متاسفانه در ایران وجود ندارد؛ اطلاعات و دانش برخی مربیان مربوط به سال های خیلی قبل است و زیاد به دنبال به روز کردن خودشان نیستند در حالی که برای پیشرفت باید تلاش کنی تا عقب نمانی.
او درباره شرایط فوتبال زنان ایران هم یادآور شد: خانم ها در ایران عاشق فوتبال هستند. ما مربیان و فدراسیون هم می خواهیم کاری انجام بدهیم که زنان بیشتری به سمت این ورزش گرایش پیدا کنند. فوتسال در ایران پیشرفت خوبی داشته است و باید کاری کنیم که در فوتبال هم این اتفاق رخ دهد.
خسرویار درباره سطح ورزش بانوان در ایران نیز اظهار داشت: 13 سال پیش برای اولین بار به ایران آمدم. در آن زمان به سختی زمین و باشگاه بدنسازی مخصوص بانوان پیدا کردم ولی اکنون راحت تر شده است. اکنون باشگاه های بانوان زیادی در ایران وجود دارد و این نشان می دهد که شرایط برای ورزش زنان تغییر کرده و رو به پیشرفت است. خوشبختانه زنان هم بیشتر به سمت ورزش می آیند و این می تواند در آینده به توسعه ورزش زنان بینجامد.
ورزشی**1579**1597**1055

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/49228/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افسردگی را با این ترکیب ساده گیاهی درمان کنید

بازی طولانی کامپیوتری نشانه بیماری روانی جدی!

غذاهای ضد استرس که باید به رژیم غذایی تان اضافه کنید

نشانه‌های هوش هیجانی بالا چیست؟

راه‌های متفاوت برای تقویت حافظه

بلوغ زودهنگام دختران با خطر مشکلات روانی مرتبط است

چگونه با یک روز بد کاری کنار بیاییم؟

درمان افسردگی در کودکی زمینه ساز سلامت روان در بزرگسالی

مراقب این اشتباهات در اوایل کار جدیدتان باشید

دلیل ایجاد افسردگی زمستانی را بشناسید

اگر کسی روی اعصابمان راه رفت، چه کنیم؟

استرس چگونه ما را بیمار می‌کند؟

خبر بد قدرت تفکر منطقی را از انسان می‌گیرد

هفت ویژگی‌ افرادی که ذهن قوی دارند

روان‌پریش‌ کیست؟!

اهداف‌تان را با این افراد در میان نگذارید

اضطراب اولین و مهم ترین نشانه بروز آلزایمر

دوزبانه بودن به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند

استرس، زودتر از آنچه فکر کنید پیرتان میکند!

صداهای مخرب مغز چه هستند؟

با تقاضای دورکاری موافقت می‌کنید یا خیر؟

سرد بودن بینی نشانه استرس است

چگونه شغلی متناسب با شخصیت خود پیدا کنیم؟

چگونه با ترس‌هایمان مبارزه کنیم؟

سه راهکار برای آن‌که بفهمیم طرف مقابل دروغ می‌گوید

افراد الهام بخشی که باعث می‌شوند تسلیم نشوید

با این روش های استثنایی حافظه خود را تقویت کنید

چرا عکس خودمان را دوست نداریم؟!

8 علامت دور از ذهن ابتلا به افسردگی را بشناسید

اگر پول اضافی به دست آوردید، با آن چه کنید؟

هنردرمانی، استفاده از مصالح هنری برای ابراز و بازتاب شخص است

«هیجان خوب» و «هیجان بد» چیست؟

افسردگی بعد از زایمان و تاثیر آن بر نوزاد

تاثیر داروهای مُسکن بر رفتارهای احساسی زنان و مردان

نقش خانواده در سلامت روان

درمان وسواس با روش های طبیعی

روشی حیرت‌انگیز در درمان افسردگی

کنترل خشم و عصبانیت با 10 ترفند

چگونه ارتباط ذهن، بدن و روح را در زمستان تقویت کنیم؟

قرص‌های ضد افسردگی نتیجه‌بخش است؟

یوگا و رهایی از اضطراب مادربودن

حقایق عجیب زنانه!

درمان وسواس و افسردگی با چند راهکار کم‌خرج

با این ترفند ساده از اعتیاد به تلفن همراه خلاص شوید

غلبه بر ترس و راه اندازی کسب و کار جدید

5 نشانه‌ ظاهری اضطراب بیمارگونه

رژیم غذایی برای مقابله با افسردگی

فرار دختران از خانه، دلایل و راه های پیشگیری

اکراه مردان در پذیرش مشکلات سلامت روان

بی‌ادب ها هرگز موفق نمی‌شوند!