آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی در روز یکشنبه

نتیجه معاینه 7 دانش آموز حادثه مدرسه غرب تهران / ورود سازمان انرژی اتمی به درمان سرطان اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - معاینه هفت دانش آموز حادثه دیده مدرسه غرب تهران و تایید سلامت روان ناظم مدرسه، هشدار پلیس راه درباره انفجار ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات عیدفطر، مشارکت وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی برای درمان سرطان، تعیین تکلیف بدهی شهرداری تهران به بانک‌ها و ... بخشی از مهم‌ترین اخبار امروز حوزه اجتماعی بودند.

به گزارش ایسنا، از روز گذشته تا زمان انتشار این بسته خبری حدود 50 محتوا بر روی خروجی تحریریه اجتماعی ایسنا قرار گرفته است. در ادامه برخی از مهم‌ترین اخبار امروز آمده است:
وزیر بهداشت با اشاره به مشارکت این وزارتخانه با سازمان انرژی اتمی برای ایجاد یک مرکز پیشرفته درمان سرطان ، گفت: سازمان انرژی اتمی ایجاد یک بیمارستان بی‌نظیر را در سایت خود آغاز کرده و زمانی که به بهره‌برداری برسد از نظر فناوری، تکنولوژی، نیروی تخصصی و مهارت در منطقه بی‌نظیر خواهد بود. از طرفی تشکر می‌کنیم که پروژه جدیدی را با دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز کردند و تفاهم نامه‌اش امروز به امضا رسید.
دکتر کیانوش جهانپور - سخنگوی سازمان غذا و دارو - درباره جزییات تغییر قیمت برخی داروها گفت: در این زمینه سه برنامه اجرایی وجود دارد که بر اساس آن شاهد تغییرات قیمت برخی اقلام دارویی تا سقف 9 درصد خواهیم بود. وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: بر این اساس میانگین افزایش قیمت دارو هم امسال تا سقف 9 درصد است و بیش از آن نخواهد بود. این میانگین در سال 96، هفت درصد بوده است. البته با توجه به اینکه دولت مابه‌التفاوت ارزی را تخصیص خواهد داد، مشکلی برای بیماران ایجاد نمی‌شود.
علیرضا قنادان - مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران- از نصب برچسب های نرخ جدید کرایه ها تا هفته جاری بر روی 80 هزار تاکسی خبر داد. وی با اشاره به افزایش 12.5 درصدی نرخ کرایه ها، افزود: نرخ های جدید به صورت سراسری در خطوطی که پرداخت الکترونیکی موبایلی (فون پی) از سال گذشته با کمک شرکت های دانش بنیان راه اندازی شده، اعمال شده است.
محمدعلی افشانی - شهردار تهران- از تشکیل کارگروهی برای تعیین تکلیف بدهی شهرداری به بانک ها خبر داد. وی در این خصوص توضیح داده و گفته است که اخیرا ملاقاتی با مدیران عامل بانک‌های بزرگ داشتیم؛ چرا که حجم بدهی شهرداری به سیستم بانکی حدود 20 هزار میلیارد تومان است و بسیار زیاد است و به همین دلیل بانکها از ارائه تسهیلات به شهرداری ممانعت میکردند.
احمدخاکی - معاون بهزیستی تهران- اعلام کرد که زمان حضور کودکان در شیرخوارگاه‌ها کاهش یافته است . وی با بیان اینکه در سال گذشته 501 کودک از شیرخوارگاه‌ها خارج شده‌اند، گفت: 383 نفر از این تعداد کودک از شیرخوارگاه‌ها یا به خانواده‌های زیستی خودشان و یا به مراکز شبه خانواده واگذار شده‌ و از شیرخوارگاه خارج شده‌اند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی زمان فعالیت صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی را اعلام کرد. به گفته وی، اساسنامه صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی در دولت تصویب شده و در مجلس شورای اسلامی نیز 30 میلیارد تومان برای صندوق حمایتی در بودجه 97 دیده شده است، بنابراین فعالیت‌های خود را در سال تحصیلی آینده و پس از تخصیص بودجه با اولویت‌هایی آغاز می‌کند.
عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات علمی گیاه پزشکی کشور، با اشاره به باورهای غلط برای تشخیص قارچ‌های سمی ، تاکید کرد: تشخیص قارچ‌های سمی از طریق جوشاندن در شیر یا آب و قاشق نقره باورهای غلطی است که پایه علمی ندارند.
هومان لیاقتی - مدیرعامل مرکز صلح و محیط زیست- با تاکید بر اینکه جنگ آب در خاورمیانه پیش بینی شده است ، گفت: ما در آینده در خلیج فارس قطعا به دلیل ایجاد جزایر مصنوعی توسط شیوخ عرب، مناقشات محیط زیستی با کشورهای همسایه خواهیم داشت یا بر سر اختلافی که بر سر منابع اعم از منابع نفتی، منابع آبی، سیل و ... داریم، ایجاد مناقشات طبیعی است. در حال حاضر شاهدیم که این مناقشات با کشور عراق وجود دارد.
احمد شجاعی - رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور- از معاینه هفت دانش آموز مدرسه‌ای در غرب تهران از سوی پزشکی قانونی خبر داد. طبق اظهارات وی، در این خصوص هفت دانش آموز تحت معاینه قرار گرفته و با توجه به اینکه هیچ کدام ادعای تجاوز فیزیکی نداشتند، معاینه جسمانی نیز بر روی آنان انجام نشد.
سردار محمدحسین حمیدی - فرمانده پلیس راه کشور- درباره انفجار ترافیکی در جاده‌ها در آستانه تعطیلات عید فطر هشدار داد. وی با اشاره به آمار ناشی از تصادفات رانندگی در تابستان سال گذشته، افزود: تصادفات در تیرماه افزایش و در مرداد ماه کاهش داشته و این در حالیست که در شهریور ماه دوباره شاهد افزایش تصادفات بوده‌ایم؛ به طوریکه در مجموع در طرح تابستانی 96 شمار کشته‌های تصادفات افزایشی سه درصدی داشته است.
در ادامه پنج خبر پر بازدید امروز تحریریه اجتماعی ایسنا تا لحظه انتشار این خبر، باز نشر می‌شود:
معاینه 7 دانش آموز حادثه مدرسه غرب تهران/ ناظم مدرسه مشکل روان نداشت
جزییات تغییر قیمت برخی داروها/ افزایش نرخ‌ها به مردم منتقل نمی‌شود
مشارکت سازمان انرژی اتمی با وزارت بهداشت برای درمان پیشرفته سرطان
آغاز انتصابات جدید در شهرداری تهران از هفته جاری
اعلام فرآیند حذف دفترچه بیمه سلامت در بیمارستان‌های تهران
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/49387/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارزش پول در زندگی کودک

انتخاب هدفمند اسباب بازی کودکان

چرا کودکان از دکتر رفتن مى‏ترسند؟

بازی های کامپیوتری خوب یا بد!

چرا کودک دلبندمان گاز می گیرد؟

چگونه پاسخ کودکان را درباره خدا درست جواب دهیم؟

چرا کودکم بی احترامی می کند؟

راز های مبارزه با بدخوابی کودکان

عزت نفسی که ته‌نشین می شود

با دو قانون کودک تان را بدون از دست دادن عشق و احترام، تربیت کنید

در دعوای بچه‌ها چه کنیم؟

نمی خواهم به مدرسه بروم !

فرزندتان را این گونه به مدرسه بفرستید

از آغوش مادر تا مهد کودک

چرا کودکان از مدرسه رفتن هراس دارند؟

چند نکته برای آنکه فرزندمان باهوش شود

جانشین‌های تنبیه بدنی در نظام تربیتی

آیا باید نگران خشونت در مدرسه باشید؟

آیا بـچه‌های چپ دست ایراد دارند؟

کودکانی که زیاد می فهمند!

سی راه ساده برای افزایش بهره هوشی کودکان

چرا نباید بچه‌ها را با هم مقایسه کرد؟

شیوه یادگیری فرزندتان را شناسایی کنید

تکنیکهاى والدین براى پاسخ به سؤالات جنسى کودکان

روش‌های ایجاد اعتماد به نفس در ‌کودکان

والدین مسئول و فرزندان تن پرور

سوالات جنسی کودکان را این جوری جواب دهید

شیوه صحیح تربیت کودکان از زبان کارشناسان

تلویزیون اضافه خاموش!

خشم در روزهای کودکی

مقابله با ترس بچه ها

اگر نوزاد پسر دارید، حتما بخوانید

کودکان بی خواب

درس‌های زندگی در بازی

با کودک کنجکاو چگونه رفتار کنیم؟

دوست خیالی کودک

با حسادت کودکان چه کنیم؟

شما پسردوست هستید یا دختر دوست؟

بزرگ‌ترین اشتباهات بچگانه بزرگترها

مگر تربیت هم دخترانه و پسرانه دارد؟

چطور از دروغ گفتن کودکان جلوگیری گنیم

به جای کودک فکر نکنیم

زبان کودکان را یاد بگیرید!

برای داشتن کودکی شاد و خوش‌بین

سن مناسب کودکان برای تنها گذاشتن در خانه چه سنی است؟

مزایای دو زبانه بودن کودک

آرامش را به کودکان خود بیاموزیم !

تحمل این شوری سخت است

چرا بچه ها دروغ می گویند ؟

عوامل بلوغ زودرس