آریا بانو

آخرين مطالب

سرخط اخبار اجتماعی ایسنا در روز شنبه

از بررسی وضعیت مرزبانان ربوده شده تا سرانجام «پلاسکو» اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - الزام اخذ مجوز احداث پلاسکوی جدید ظرف دو ماه آینده، تشریح چرایی تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران، کشور هنوز 26 درصد کمبود بارش دارد، بروز 40 درصد مرگ‌ها پیش از 70 سالگی از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز شنبه (2 تیرماه) هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
الزام اخذمجوز احداث پلاسکوی جدید ظرف2ماه آینده
مقاوم سازی ساختمان پشتی پلاسکو بارأی اکثریت کسبه ​
محمدحسین مقیمی - استاندار تهران - با اشاره به آغاز گودبرداری ساختمان پلاسکو گفت: بنیاد مستضعفان موظف است ظرف دو ماه آینده با ارائه طرح‌های این ساختمان از شهرداری تهران مجوز دریافت کند همچنین ساختمان پشتی پلاسکو نیز با رأی اکثریت کسبه مقاوم سازی خواهد شد.
وی ادامه داد: برای ساخت ساختمان پلاسکو نیز مقرر شد با مجوز شهرداری بدون پرداخت عوارض، خاک‌برداری آغاز شود و پس از دو ماه با ارائه طرح از سوی بنیاد مستضعفان و موافقت شهرداری، ساختمان وارد فاز عملیاتی شود و تا عید فطر دو سال آینده به بهره برداری برسد. مسائل فنی ساختمان پلاسکو با شهرداری و نظام مهندسی است و ساختمان طبق ضوابط شهرداری ساخته خواهد شد.
تشریح چرایی تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران
سرهنگ علی شریفی - جانشین معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ - ضمن تشریح دلایل برخورد و سختگیری پلیس با تخلف موتورسیکلت سواران اعلام کرد که بیش از 93 درصد قربانیان حوادث موتورسیکلت به دلیل ضربه به سر، جان خود را از دست داده‌اند.
وی درباره طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران اظهارکرد: پلیس به منظور افزایش ایمنی کاربران ترافیک اعم از عابران پیاده، رانندگان وسایل نقلیه و بویژه موتورسیکلت سواران طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران را در دستور کار خود قرار داده است و مواردی نیز که پلیس با تخلف موتورسیکلت سواران برخورد می‌کند مربوط به انجام حرکات نمایشی با موتورسیکلت، حرکت در پیاده‌رو و موارد این چنینی است. این موارد تماما تخلف و پلیس ملزم به برخورد با این موارد است.
سفر فرمانده مرزبانی به افغانستان برای پیگیری حمله به مرزبانان ایرانی
سردار قاسم رضایی - فرمانده مرزبانی ناجا - در پاسخ به سوالی درباره پیگیری مرزبانی از حادثه زابل که منجر به شهادت دو مرزبان کشورمان در شب دیدار دو تیم فوتبال ایران و اسپانیا شد، گفت: روز سه شنبه ( 5 تیرماه) عازم کابل هستم تا جلسه‌ای درباره این موضوع نیز به بحث بپردازیم و این مسئله را پیگیری کنیم.
وی با بیان اینکه بررسی وضعیت مرزهای مشترک با افغانستان، چگونگی تعاملات، بررسی توافقاتی که از قبل بخشی از آن اجرایی شده و بخشی دیگر اجرایی نشده و نیز بررسی وضعیت به ویژه در حوزه سیستان و زابل از جمله مواردی است که در این سفر چند روزه پیگیری خواهد شد.
میزان بارش کشور در بهار 97
کشور هنوز 26 درصد کمبود بارش دارد
صادق ضیائیان - رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی - با اشاره به افزایش 27 درصدی بارش‌های بهار امسال نسبت به میانگین بلندمدت کشور گفت: با وجود افزایش بارش در بسیاری استان‌ها طی سه ماه گذشته، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و گیلان در صدر استان‌های کم‌بارش فصل بهار قرار دارند.
وی با اشاره به وضعیت بارشی کشور طی سه ماه گذشته اظهار کرد: در طول بهار سال جاری، کل کشور 70 میلی‌متر بارش دریافت کرد و از آنجا که میانگین بارش بلندمدت بهار 55 میلی‌متر است، در بهار امسال نسبت به بلندمدت 27 درصد افزایش بارش را تجربه کردیم. بارش بهار سال قبل 52 میلی‌متر ثبت شده است بنابراین بهار امسال نسبت به بهار سال قبل 35 درصد افزایش بارش داشته است.
کاهش سن مصرف موادمخدر به 14 سال صحت ندارد
فرید براتی سده - معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور - نسبت به اظهارات اخیر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس درباره کاهش میانگین سن مصرف مواد مخدر به 14 سال واکنش نشان داد.
وی ضمن اشاره به صحبتهای محمدرضا ابراهیمی - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر - در در جلسه هماهنگی فعالیتهای روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: در این جلسه مطرح شده است که میانگین سن مصرف مواد مخدر به 14 سال رسیده است. همچنین گفته شده که بر اساس قانون، اگرچه سازمان بهزیستی و شهرداری باید معتادان متجاهر را ساماندهی کنند اما ستاد مبارزه با مواد مخدر سال گذشته 9 میلیارد تومان صرف این مساله کرده است.
براتی سده در مورد موضوع کاهش میانگین سن مصرف مواد مخدر به 14 سال افزود: آخرین تحقیقات کشور که همان پیمایش ملی خانوار است و سن مصرف مواد مخدر با استناد به آن اعلام می شود، نشان می‌دهد که میانگین سن مصرف مواد به نسبت سالهای قبل در حد یکی ـ دو سال کاهش یافته است. یعنی اگر برای مثال این میانگین 23 سال بوده تبدیل به 21 سال شده است بنابراین اینکه گفته شده میانگین سن مصرف مواد مخدر به 14 سال رسیده است، صحت ندارد و یا اگر این مقام مسئول چنین خبر یا تحقیقات جدیدی در ستاد مبارزه با مواد مخدر دارند و چنین عددی به تازگی به دست آمده، باید جزییات آن را اعلام کنند که در کجا و چه طور چنین اطلاعاتی به دست آمده است و چه پیمایشی آن را تایید کرده است؟
مدارس خودگردان غیرقانونی‌اند
معرفی مدارس خودگردان شناسایی شده به ناجا
غلامرضا کریمی - رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش - وجود مدارس خودگردان را غیرقانونی دانست و گفت: اگر مدرسه خودگردانی شناسایی کنیم به نیروی انتظامی اطلاع می‌دهیم تا با آن برخورد کنند.
وی درباره وجود مدارس خودگردان که به آموزش اتباع افغانستانی می‌پردازند اظهار کرد: مدارس خودگردان از نظر ما غیرقانونی محسوب می‌شود. اگر مدرسه‌ای به ما مراجعه کند و نظارت ما را بخواهد تحت پوشش ما می‌رود و اگر غیر از این باشد غیرقانونی است و مدارس خودگردان به شدت کاهش یافتند؛ مگر مدارسی باشند که در زیر زمین و یا فضاهای نامناسب دایر شوند. از نظر ما هیچ مدرسه خودگردانی در کشور قابل قبول نیست و باید همه اینها مجوزهای لازم را از ما بگیرند و استانداردهای آموزش و پرورش ایران را پیدا کنند.
علت افزایش سرطان در ایران /بروز 40 درصد مرگ‌ها پیش از 70 سالگی
دکتر علی مطلق - رییس اداره سرطان وزارت بهداشت - با بیان اینکه سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیمارهای مزمن تنفسی چهار بیماری غیرواگیر هستند که در عوامل خطر مشخصی مانند تغذیه نامناسب، استفاده از سیگار و دخانیات، استفاده از الکل و فعالیت بدنی کم ریشه دارند، گفت: این بیماری‌ها بیش از دوسوم علل مرگ‌ومیر در جهان را به خود اختصاص می‌دهند. بر این اساس اگر کل مرگ‌هایی که سالانه در جهان اتفاق می‌افتد 56 میلون نفر باشد، 68 درصد آن بر اثر ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر است.
وی با بیان اینکه 40 درصد از این مرگ‌ومیرها پیش از 70 سالگی اتفاق می‌افتد و مرگ زودرس نامیده می‌شوند،اظهارکرد: سرطان در صدر علل مرگ‌ومیرهای زودرس در سال 2012 قرار داشته است البته دلیل این موضوع بروز بیشتر سرطان به دلیل افزایش امید به زندگی است.
جزئیات معاینات رایگان دانش‌آموزان مقاطع مختلف/3 اختلال شایع در نوآموزان
دکتر سیدحامد برکاتی - رئیس اداره سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت - جزئیات معاینات سلامت نوآموزان دبستانی و پیش دبستانی را تشریح کرد و گفت: این معاینات در مراکز جامع و پایگاه‌های سلامت به صورت رایگان انجام می‌شود.
وی درباره جزئیات برنامه وزارت بهداشت برای انجام معاینات بدو ورود دانش آموزان به مدرسه گفت: برنامه سنجش سلامت نوآموزان برای اولین بار در سال 72 به صورت آزمایشی در سه شهر قم، ورامین و سمنان آغاز و به مرور کشوری شد. یکی از دلایل اجرای این طرح بررسی سلامت جسمی و روانی دانش آموزانی است که می‌خواهند تحصیل را آغاز کنند.
لزوم توجه به پیوست زیست محیطی پروژه‌های عمرانی پایتخت
هوشمندسازی پایش پروژه‌ها
محمد افشانی - شهردار تهران - در آئین افتتاح پروژه تقاطع بلوار ارتش – امام علی و پنج پروژه دیگر که به صورت همزمان افتتاح شد، با بیان اینکه یکی دیگر از پروژه‌های مهم بهسازی پل کریمخان بود، تصریح کرد: بهسازی این پل یک کار ارزشمند بود که با قید اولویت انجام شد اما همه عاشق کلنگ و قیچی هستند و فقط می‌خواهند پروژه را شروع کنند این در حالیست که بهسازی برخی پروژه‌ها همچون پل کریمخان مهمتر و با ارزش است.
شهردار تهران در مورد پروژه‌های نیمه تمام نیز با بیان اینکه پروژه‌ها را با توجه به درصد پیشرفت، اهمیت پروژه، تاثیرگذاری در حل مشکلات مردم، رضایت شهروندان و ... اولویت بندی می‌کنیم، در پاسخ به سوالی در خصوص محدودیت منابع در شهرداری تهران، گفت: هنر مدیریت این است که حتی موقعی که منابع محدود دارد با اولویت بندی و مشارکت کار را پیش ببرد.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
سرعت جان سه نفر را در تهران گرفت
علت افزایش سرطان در ایران /بروز 40 درصد مرگ‌ها پیش از 70 سالگی
برقی کردن"BRT"، کم هزینه‌تر از "تراموا" است
علل سوزش چشم‌ها و درمان آن
الزام اخذمجوز احداث پلاسکوی جدید ظرف2ماه آینده/مقاوم سازی ساختمان پشتی پلاسکو بارأی اکثریت کسبه
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/51047/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وسواس و صدماتی که به روان خانم ها می زند!

10 راهبرد برای افزایش بهره‌وری مغز

انجام این کارها بعد از شکست عشقی، ممنوع!

با خجالتی بودنمان چه کنیم؟

آیا افراد باهوش، مضطرب‌تر از بقیه هستند؟

اگر خبر بد دارید، یک راست بروید سر اصل مطلب!

کی باید مشاوره برویم؟

مواد غذایی که به شما کمک می کند با افسردگی فصلی مقابله کنید

عذرخواهی کردن زیاد، خوب است یا بد؟

چگونه احساس تنهایی به سلامتی آسیب می‌زند؟

اضطراب را بدون دارو دور کنید!

10 راه برای کمک به کسی که قصد خودکشی دارد

بی‌حوصلگیِ روزهای تعطیل از کجا می‌آید؟

چطور جلوی احساس حسادت خواهر و برادرها را به یکدیگر بگیریم؟

پست‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی راجع به شما چه می‌گویند؟

باز یافتن آرامش بعد از دعوا با این روش در 10 دقیقه!!

زلزله با سلامت روان ما چه می‌کند؟

از ایده‌های بزرگ‌تان نترسید

گفتن این جملات پس از 40 سالگی، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنیم؟

9 راهکار فوری برای افزایش انرژی روزانه

چگونه بر احساس افسردگی غلبه کنیم؟

هنگام استرس، تصمیم بگیریم یا نگیریم؟

مشخصاتی که باعث می‌شود یک نفر قربانی دستکاری روانی شود

آسیب های وابستگی به شبکه های اجتماعی

افسردگی، بیماری یا سرخوردگی؛ مشکلات جوانان چیست؟

قول‌هایی که زنان باهوش به خود می‌دهند

علائم هشداردهنده بی اشتهایی عصبی

آسیب افسردگی برای مغز چگونه است؟

چرا گاهی لازم است تنها باشیم؟

راهکارهایی برای تقویت تمرکز

لرزش دست را با این دمنوش‌ها درمان کنید

چگونه شخص معتبری به نظر برسیم؟

«مه مغزی» و حس مبهم آن چیست؟

جایگزینی داروی گیاهی در درمان افسردگی؛ مردود یا قبول؟

یک ترفند ویژه برای کنترل خشم

افسردگی‌های زنانه را بیش‌تر بشناسیم

کسب و کارم شکست خورد، حالا چه کار کنم؟

دیگران را اینگونه قانع کنید

چرا نمی‌توانیم از صفحه موبایل چشم برداریم؟

کار امروز را به فردا میفکن. یا بیفکن؟!

با این کارها، بدون حرف زدن محبوب شوید

تاثیر باورنکردنی اسم افراد بر سرنوشت و وضعیت روحی آنها

برای داشتن هدف مناسب، این 4 نکته رو رعایت کنید

7 خصوصیت زنان موفق

چگونه از دست افراد مسموم در زندگی خلاص شویم؟

چگونه استرس شدید را کنترل کنیم؟

چرا همیشه در حالت بی حوصلگی و بد اخلاق هستید؟+8 دلیل پزشکی

اوتیسم در چه افرادی خطرناک می‌شود؟

خط قرمزهای روابط دختران و پسران در دوران دانشجویی