آریا بانو

آخرين مطالب

خاطره اهدای حق‌الزحمه 700 میلیونی شیخ حسین انصاریان به سید‌الشهدا(ع) اقتصادي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - کاغذ قرارداد را گرفتم و در آن نوشتم خدایا خودم هیچ ثوابی را برای این ترجمه در پیشگاه تو نمی‌دانم اما اگر در پیشگاه تو این 2 سال زحمت من پاداشی دارد، تا روزگاری که این ترجمه چاپ می‌شود و آن را می‌خوانند، پاداش این ترجمه را تقدیم به سید‌الشهدا(ع) کن!

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ شیخ حسین انصاریان، مفسر، مترجم و محقق علوم و معارف قرآن و صاحب تفسیر حکیم در جلسه‌ای ضمن بیان خاطره‌ای از عظمت حرکت امام حسین(ع) در روز عاشورا برای نجات بشر به ماجرای اهدای حق‌الزحمه 700 میلیون تومانی خود برای ترجمه قرآن به روح مطهر امام حسین(ع) اشاره کرد که در ادامه آمده است.
«زمانی به دوستانم گفتم امام حسین(ع) از روز دوم محرم تا ساعت چهار بعد از ظهر عاشورا، که نوشتند حدود شهید شدن ایشان بود؛ خودشان، برادرانشان و فرزندانشان در این هشت روز دین اسلام را تبلیغ کردند و زبان مبارکشان را به کار انداختند که حقایق الهی را به مردم برسانند؛ اینها حدود 30 هزار نفر بودند که از این تعداد 3 نفر تبلیغ را پذیرفتند. یکی از آنها حربن یزید ریاحی بود، دیگری 2 برادر یعنی ابوالفتوح‌ابن سعد انصاری و برادرش بودند. حر تقریبا از اوایل صبح از اولیا الهی شد و آن دو نفر آخرین تبلیغ امام حسین‌(ع)، یعنی بعد از شهادت شش ماهه حضرت یک‌مرتبه از لشگر بیرون زدند و سلامی به محضر حضرت کردند و به ‌سوی دشمن حمله‌ور شده و شهید شدند؛ امام دعایشان کرد و قبرشان هم پایین پای حضرت است؛ اگر زمانی کربلا مشرف شدید اسامی شهدای کربلا در تابلوی بالای ظریح مطهر نوشته شده که اسم این 2 نفر هم آنجا هست.
اگر کربلا جز برای هدایت این سه نفر اتفاق نیافتاده باشد می‌ارزد؛ یعنی می‌ارزید که امام و 72 نفر شهید بشوند تا 3 نفر از اعماق جهنم بیرون کشیده شوند و در فردوس اعلا قرار بگیرند؛ این یعنی با نگاه حقیقت بین باید کارهایتان را انجام دهید تا عنایت و لطف خاص خدای متعال را لمس خواهید کرد.
من با خواست پروردگار دو صفحه‌ای را برای تفسیر 30 جلدی‌ام نوشته‌ام که ابتدای تفسیر چاپ شود؛ البته کار این تفسیر تمام شده و 6 جلد آن به لطف خداوند امسال منتشر می‌شود و باقی آن هم تا 30 جلد در حال آماده چاپ است. آنجا برای دوره‌های آینده اعلام کرده‌ام که نه کار تفسیر و نه ترجمه کار من نبوده و من یک ابزار مرده‌ای بوده‌ام که دست پروردگار عالم قلم من مرده را حرکت داد و این ترجمه و تفسیر به وجود آمد.
هنوز هم خودم را به شدت نسبت به این نعمت الهی شرمنده می‌دانم و شاید در کنار این ترجمه و تفسیر خیلی گریه کرده باشم؛ گاهی به خودم می‌گفتم من کجا و قرآن مجید و تفسیر کتاب خدا کجا؛ در هر صورت این اتفاق افتاد. زمانی که دارالقرآن با من تماس گرفتند و اجازه ترجمه خواستند به من فرمودند حق‌الترجمه چقدر می‌‌گیریند و من گفتم چه مقدار می‌پردازید؟ آنها گفتند برای مترجمین مختلف که از بین 50 ترجمه 3 ترجمه را انتخاب کردیم که بعضی‌ها 15 درصد و بعضی‌ها 10 درصد اعلام کرده‌اند.
من به آنها گفتم چه مقدار بگیرم خوب است و آنها گفتند 7 درصد؛ به آنها گفتم سربرگ رسمی بیاورید و قراردادش را بنویسیم. از آنها پرسیدم که چه تعداد چاپ می‌شود و فرمودند حدود 100 هزار نسخه؛ سوال کردم به قیمتی که گذاشته‌اید چه مقدار گیر من می‌آید و گفتند حدود 700 میلیون تومان در 100 هزار نسخه؛ خب این پول بسیار خوبی در زندگی من بود و شاید تا به حال نه من و نه گذشتگان من هم این مبلغ را یکجا ندیده باشند؛ کاغذ قرار داد را گرفتم و از آنها جدا شدم و در آن نوشتم: «خدایا خودم هیچ ثوابی را برای این ترجمه در پیشگاه تو نمی‌دانم و فکر هم نمی‌کنم ثوابی داشته باشد؛ اما من که خبر ندارم، اگر در پیشگاه تو این 2 سال زحمت من در ترجمه کردن کتابت پاداشی دارد، تا روزگاری که این ترجمه چاپ می‌شود و آن را می‌خوانند، پاداش این ترجمه که حق الترجمه من است، تقدیم روح مطهر حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) کن»؛ امضا کردم و به آنها گفتم که من حق‌الزحمه خودم را نقد گرفتم؛ البته هنوز هم باورم نمی‌شود که من با کرم و عنایت خدا وارد این فضا شدم.»
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/52082/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه