آریا بانو

آخرين مطالب

نمایشگاه عکس «تک‌درخت» در فاصله تولد تا مرگ کیارستمی فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -
نمایشگاه گروهی عکس «تک درخت» که به یاد عباس کیارستمی و همزمان با سالروز تولدش افتتاح شده تا سالگرد فقدانش ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه گروهی عکس که در روز تولد عباس کیارستمی (یکم تیر ماه) افتتاح شده تا 15 تیرماه به غیر از روزهای شنبه ساعت 16 تا 20 در گالری ایوان واقع در الهیه برگزار می‌شود. در این نمایشگاه عکس، آثاری از ابراهیم حقیقی، ابراهیم خادم بیات، افشین بختیار، افشین شاهرودی، جاسم غضبان‌پور، جاوید نیک‌پور، جعفر پناهی، جمشید بایرامی، حسن غفاری، ساتیار امامی، ساعد نیک ذات، سعید دستوری، سمیرا باقری، سیف‌الله صمدیان، صادق میری، علی رهبر، علی زارع، علی قلم سیاه، فرزانه خادمیان، قاسم اشرفی، کیارنگ علایی، کیمیا رهگذر، مجید سعیدی، محمد حسن صلواتی، محمد فرنود، محمد همتی، محمود کلاری، مرضیه خورسند، مریم اسدی خوانساری، مریم زندی، مسعود پاکدل، مهدی مقیم‌نژاد، مهکامه پروانه، میلاد اسلام‌زاده، میلاد سمنگانی، مینا زیوری، نادر داوودی و عباس کیارستمی به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه گروهی در گالری هفت‌ثمر
نمایشگاه گروهی نقاشی با آثار 24 هنرمند جمعه، هشتم تیرماه جاری، در گالری هفت‌ثمر افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه گروهی، شکوفه رخام آثار 24 هنرمند را گردآوری کرده است که از هشتم تا 13 تیرماه در گالری هفت‌ثمر به نمایش گذاشته می‌شود. آثار حسینعلی ذابحی، طلیعه کامران، ایرج اسکندری، هادی جمالی، منیژه صحی، ایرج کریم‌خان‌زند، عطا امیدوار، فاطمه چاووشی، کیوان عسگری، کیوان آزاد، آرش اکبری‌سنه، سیداحمد بهشتی، شهرام ابراهیمی، مهدی پازوکی، مهدیه ملکی، شیرین پیله‌وری، مسعود عباسی، صادق همتی، حسین فیروزی، عادل سعدالدین، بامداد رضوانیان، مهناز احمدی، حسین نوروزی و پویا جمالی در این نمایشگاه ارائه می‌شوند. علاقه‌مندان می‌توانند تا 13 تیرماه جاری از این نمایشگاه در گالری هفت‌ثمر، واقع در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره 8 دیدن کنند.
68 هنرمند در نخستین تیرآرت تهران
تیرآرت با هدف نمایش و فروش آثار هنر معاصر ایران، با همت 10 گالری تهران، از دیروز، پنجم تیرماه، در آوا سنتر آغاز به کار کرد. در این مجموعه تلاش شده آثار متنوعی از هنرمندان معاصر در زمینه نقاشی، عکس، چیدمان و مجسمه به نمایش درآید. آب‌/ انبار، اُ، اثر، اعتماد، اِی‌جی، خاک، دستان، شیرین، طراحان آزاد و محسن، گالری‌هایی هستند که در نخستین دوره تیرآرت حضور دارند. مریم مجد، مدیر تیرآرت، درباره نحوه انتخاب 10 گالری شرکت‌کننده در این رویداد گفت: تعداد گالری‌های خوب در شهر تهران زیاد است، اما بضاعت اجرائی ما در سال اول زیاد نبود.
برای انتخاب گالری‌ها، نگاهی به تجربه شرکت قبلی این گالری‌ها در برنامه‌های مشابه داشتیم و سعی کردیم گالری‌هایی را انتخاب کنیم که تجربه چنین کاری را داشتند؛ چون فرصتی برای آزمون و خطا نداشتیم. در کنار گالری‌های حاضر در این رویداد، از حضور دو بنیاد پژمان و لاجوردی هم بهره گرفتیم؛ زیرا قصد ما این بود که از تمام نهادهای مربوط به هنر معاصر استفاده کنیم. امیدواریم در سال‌های آینده تعداد بیشتری گالری در این رویداد حضور داشته باشند.
هر گالری تا سقف 10 اثر از هنرمندان خود را به این نمایشگاه آورده که موضوع آثار آزاد است، اما انتخاب کارها در هر غرفه به شکلی است که نمای کلی آن نشان‌دهنده انسجام و تمرکز سلیقه صاحبان غرفه است. در غرفه گالری طراحان آزاد، آثاری از مریم آیین، سمیرا اسکندرفر، لیلی درخشانی، غزال رادپی، حامد صحیحی و معصومه مظفری نمایش داده می‌شود. همچنین در گالری محسن آثاری از سارا عباسیان، مهرداد افسری، مجتبی امینی، گوهر دشتی و بهرنگ صمدزادگان نمایش داده خواهد شد.
گالری خاک آثاری از بیتا فیاضی، کامبیز صبری، نرگس هاشمی، حامد رشتیان و بنیامین توکل را به تیرآرت آورده است و گالری شیرین یکی از غرفه‌های بزرگ این نمایشگاه، با آثار نقاشی و حجمی از شهریار احمدی، حمیدرضا اندرز، سپهر بختیاری، آزاده رزاق‌دوست، محسن فولادپور، وحید چمانی، فرناز ربیعی‌جاه و محمد طباطبایی میزبان علاقه‌مندان است. غرفه گالری «اُ» آثاری از امید بازماندگان، محمد خلیلی، امید مشک‌سار و شیده تامی را در تیرآرت میزبانی می‌کند و گالری اعتماد با آثار فرشید مثقالی، آفرین ساجدی، مهرداد محب‌علی، روشنک امین‌الهی، شهره مهران، مصطفی دره‌باغی و رعنا فرنود به آواسنتر آمده است.
گالری دستان آثار آیدین آغداشلو، علی‌اکبر صادقی، پویا آریانپور، بیژن بصیری، مریم امینی، محمدرضا یزدی، سام سمیعی، میلاد موسوی، هومن مرتضوی، مهران مهاجر، فرخ مهدوی، مقداد لرپور، سینا چوپانی، حبیب فرج‌آبادی، صدرا بنی‌اسدی، نریمان فرخی، محمدحسین غلامزاده، سهند حسامیان، امین اکبری، فریدون آو و برادران قاسمی را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده و گالری اثر با آثار هنرمندانی مانند علیرضا آدم‌بکان، مجتبی تاجیک، وحید حکیم، الهه حیدری، سمیرا علیخانزاده، محمدحسین عماد و جواد مدرسی به تیرآرت آمده است. گالری ای‌جی نیز با آثار پیمان هوشمندزاده، بهزاد جائز، عباس کوثری، علی مبصر و علی زنجانی اولین تیرآرت تهران را تجربه می‌کند. گالری آب‌انبار هم با آثار سیراک ملکنیان در این رویداد هنری حضور دارد.
تیرآرت میزبان هفت نشست تخصصی درباره هنر معاصر خواهد بود. حمیدرضا پژمان درباره بخش نشست‌های هنری تیرآرت که از سوی بنیاد پژمان برگزار می‌شود، گفت: این الگو در تمام جهان تثبیت شده است و همه آرت‌فرها باید یک بخش آموزشی هم داشته باشند. در این پلت‌فرم‌ها افرادی که در هنر معاصر و سایر شاخه‌ها تجربه دارند، اطلاعات خود را در اختیار دیگران می‌گذارند. در این نشست‌ها، بر موضوع مجموعه‌داری تأکید داریم و مجموعه‌دارهای مهمی به صورت حضوری یا مجازی در جلسات حضور دارند تا برای مخاطب آشکار کنند کار یک مجموعه‌دار چیست. پژمان ادامه داد: در این برنامه‌ها، موضوعاتی مانند اینکه لزوم جمع‌کردن مجموعه چیست؟
تفاوت جمع‌کردن آثار برای موزه و مجموعه شخصی چیست؟ مجموعه باید خصوصی باشد یا به نمایش عموم درآید و... مطرح می‌شود و میهمانان ویژه‌ای داریم که تجارب خود را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارند. برگزارکنندگان تیرآرت که روز دوشنبه کارهای نهایی را برای راه‌اندازی آن انجام‌ دادند، امیدوارند در روزهای پنجم تا نهم تیر، پذیرای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی باشند. گرچه هدف اولیه این آرت‌فر فروش آثار است، اما جمع‌آوری تعداد زیادی از آثار مهم هنرمندان معاصر در این مجموعه می‌تواند شروع خوبی برای گردهمایی عموم هنردوستان کشور و مواجهه با هنر پیشروی ایران باشد. نخستین نسخه تیرآرت با حمایت آواسنتر، اسنپ‌تریپ، ایده‌هاب، بنیاد پژمان، پیاده، تک‌-آن، حرفه: هنرمند، شرکت دایرکت، گروه رواق، و سفارت فرانسه در تهران در حال برگزاری است. این رویداد از سه‌شنبه تا شنبه، پنجم تا نهم تیر، از ساعت دو تا هشت بعد از ظهر آماده دیدار مردم است. نشانی آوا سنتر خیابان اقدسیه، نبش خیابان فیروز بخش، پلاک 75، طبقه هفتم است.
روزنامه شرق


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/53272/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

اوسمار: نتیجه 3 بر صفر عالی است؛ کارمان را انجام دادیم

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت

پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ 50 متر سه وضعیت

جنجال در آبادان؛ نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

هوای تازه/ آی قابیل! آی اســرائیل! نوبت انتقام‌ هابیل است

دام دنیا در بیان عطار نیشابوری

کنترل قند خون در افراد مسن

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

اتفاق بی سابقه در بازی صنعت نفت و پرسپولیس

بدشانسی صنعت نفت در دقیقه 90؛ شوت محکم تهیدست به تیرک دروازه پرسپولیس خورد

صحبت های جالب گزارشگر صدا و سیما درباره فوتبال آبادان و حمایت از این تیم

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - 3 پرسپولیس

ستارگان دفاعی پرسپولیس با ده گل!

صداقت: بدشانسی‌های نساجی بالاخره تمام می‌شود

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

شاگردان اوسمار موقتا در صدر؛ سرخپوشان در انتظار لغزش استقلال

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

نماهنگ "ای ایران" با صدای زنده یاد استاد محمد نوری

4گوشه دنیا/ گرانترین خانه جهان در پاریس

ترور ناکام یک نفر در برزیل

نماهنگ «یوم الانتقام» با صدای ابوذر روحی

با خواص بی‌نظیر «سویا» آشنا شوید

اولین قدم برای کاهش وزن در طب سنتی

با کودک مثل خودش صحبت کنید

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن؛ کمک‌مان کنید!

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان