آریا بانو

آخرين مطالب

وزیر کشور تشریح کرد

کراک‌ درحال حذف‌شدن ازلیست مصرف معتادان/گزارشی ازرفتارخلاف شئونات خانواده‌ها در ورزشگاه نداشتیم اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به گردش مالی مواد مخدر و تاثیر آن بر بازار ارز گفت: مصرف مواد مخدر در ایران به گونه‌ای است که اگر هر معتاد در ایران روزانه یک گرم ماده مخدر مصرف کند، این میزان سالیانه به یک تن می‌رسد و این رقم وارد بازار می‌شود.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری امروز خود یکی از تقاضاها در بازار ارز را مربوط به مواد مخدر و قاچاق کالا دانست و گفت: وقتی ماده مخدر وارد کشور می‌شود از ارز استفاده می‌شود و سپس تبدیل به ریال می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین این ریال مجدد تبدیل به ارز برای وارد کردن کالا خواهد شد که این امر بر روند نوسانات بازار ارز موثر است. یکی از دلایل تعیین نرخ ارز از طریق بانک مرکزی و مراکز آن نیز به همین دلیل بوده است تا به تقاضاهای کاذب به طور مناسب پاسخ داده شود.
ساماندهی معیشت مرزنشینان غرب و شرق کشور
وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه کالا، واردات کالا از مرزهای غربی یا شرقی به دلیل سیاست‌های کنترلی دقیق ایران و عراق، قاچاق کالا تا ٨٠ درصد کنترل شده است افزود: البته این امر روی وضعیت معیشتی مردم تاثیراتی داشته اما با دستورالعملی که در دولت تصویب شده، ساماندهی خواهد شد.
ادعای تجاوز به 4٠ نفر در ایرانشهر کذب است
این حادثه فعلا 4 شاکی دارد/ نسبت این مسائل حساس هستم
رحمانی فضلی درباره حادثه ایرانشهر و تجاوز به دختران نیز گفت: این مساله در نماز جمعه به گونه‌ای مطرح شد که خلاف واقع بود و خود این فرد نیز صحبتش را اصلاح کرد. ادعای تجاوز به 4٠ نفر کذب است. در کوتاه‌ترین زمان مجرمان حادثه بازداشت شدند. فردی که شکایت کرده بود ابتدا یک نفر بود اما ٣ نفر دیگر اضافه شدند.
وی ادامه داد: دادستانی هم اعلام کرد کسانی که شکایتی دارند اقدام قانونی کنند. افراد شاکی بیشتر از 4 نفر نیستند و قرار است خارج از نوبت به آنها رسیدگی شود. بعداز توضیح ما که تعداد افراد شاکی بیشتر از 4 نفر نیست، درصورتی که این تعداد افزایش یابند اعلام خواهیم کرد. نسبت به این مسائل حساس هستم و عواطفم نیز جریحه‌دار شده است.
وزیر کشور با بیان اینکه امروز گزارش دیگری از استانی به ما رسید که از استاندار خواستیم اشد مجازات انجام شود ادامه داد: در مورد برخوردهای سریع با شورای امنیت و دادستان صحبت کردیم تابه پرونده‌ها سریع رسیدگی شود ولی با توجه به اینکه در فرایند رسیدگی هرکسی حق دارد در چند نوبت از خودش دفاع کند که همین روند رسیدگی را طولانی می‌کند. از این روند رضایت ندارم و خود آقای آملی نیز امیدوار است این روند کوتاه شود چراکه بعد از وقوع این حوادث عواطف مردم جریحه دار می‌شود اما وقتی بعد از یکسال نتیجه پرونده اعلام می‌شود، مردم فراموش کردهاند و دیگر اثر بخشی لازم و بازدارندگی را لازم را ندارد.
انتقاد از عدم همکاری اروپا با ایران برای مبارزه با موادمخدر
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به خروج از برجام و همکاری با اروپا در مورد مبارزه با مواد مخدر و همچنین موضوع پناهندگان گفت: همکاری ایران با اروپا در مورد مبارزه با موادمخدر و پناهندگان یک جانبه است و فقط ما تلاش و کار می کنیم و آنها تلاش موثری انجام نمی‌دهند. این مساله در اجلاس‌های مختلف هم گفته شده است.
رحمانی فضلی ضمن اشاره به اینکه ایران بیش از ٣٧٠٠ شهید در این حوزه داشته است و امسال هزار درگیری اتفاق افتاده است گفت: ١٢٠٠ تن ماده مخدر کشف کرده‌ایم که قرار بوده از مرزهای ایران به اروپا برود.
وجود 3 میلیون مهاجر در ایران
سکونت تنها 3 درصد مهاجران در اردوگاه‌ها
وی در خصوص مهاجران نیز گفت: در بحث مهاجران نیز ٣ میلیون مهاجر در ایران هستند و ایران به آنها نگاه انسانی دارد و جلوی آن ایستاده است.
اگر این نگاه نباشد کافیست ٢4 ساعت وزیر کشور غفلت کند تا هزاران پناهنده و چند تن ماده مخدر از مرزها عبور کند. اروپاییان در زمان تحریم حتی سگ‌های موادیاب یا دستگاه ایکس ری به ما نمی‌دادند اما تنها ٣ درصد پناهجویان در اردوگاه هستند و ٩٧ درصد آنها با مردم زندگی می کنند.
به گفته وی 500 تا 55٠ هزار دانش آموز و ٢5 هزار دانشجوی پناهجو در کشور داریم.
روایت وزیر کشور از تجهیزات نظامی و دید در شب قاچاقچیان
وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید به اروپاییان گفت دست کم به افغانستان کمک کنید و اگر در منطقه‌ای رعب باشد نتیجه همین است اظهار کرد: در درگیری اخیر با قاچاقچیان در شرق کشور ٣٠ گلوله آر پی جی ٧ شکیک کردند. آنها حتی ماشین دید در شب دارند. چه کسی به آنها کمک می کند؟. سه سال پیش گفتیم قاچاقچیان با تروریست‌ها ارتباط دارند؛ باید تلاش کنیم به این موضوعات به زور بین‌المللی رسیدگی شود. نهادهای بین المللی ایران را تشویق می‌کنند و گواهی می‌دهند اما اینها مشکل ما را حل نمی کند؛ ما با اعتقادات دینیمان مبارزه می‌کنیم اما شما چه می کنید؟.
دلیل برخی نگرانی‌ها از حضور خانواده‌ها و زنان در ورزشگاه آزادی
هیچ گزارشی از اتفاقات خلاف شئونات به دستمان نرسید
به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی همچنین در مورد حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه برای تماشای بازی تیم ملی فوتبال گفت: بعضی از سر نگرانی و دلسوزی می‌گفتند به دلیل حضور 4٠ تا 5٠ هزار نفری در صورتی که ایران ببازد و زمان شب به مشکل برمی‌خوریم. نگرانی دیگر امنیتی بود و البته برخی به دلیل مسائل اخلاقی و اینکه اگر اختلاطی صورت بگیرد دور از شان نظام است، اما من مسئول امنیت کشور هستم، نه اینکه علم غیب دارم ولی به دستگاه امنیتی و انتظامی اعتماد دارم؛ ما روز ١4 خرداد، مراسم احیای روز قدس و ... را داشتیم که تهدیداتی وجود داشت ولی آنها را رصد کردیم. از نظر اخلاقی هم نگاه ما این است که چونرخانواده‌ها حضور دارند مشکلی نخواهد بود. ٨5 درصد حاضران خانواده بودند و از آقای سلطانی‌فر خواسته بودیم ٢5٠ انتظامات در نظر بگیرند که ایشان حتی 4٠٠ نفر را قرار دادند.
وی ادامه داد: بعضی از سایت‌ها عکسهایی از خانمهای ورزشگاه کازان و زنان کشف حجاب کرده به جای ایران را دانسته یا نادانسته را منتشر کردند که ظلم است. به برخی زنان هم تذکر داده شده اما از نظر امنیتی مشکلی نداشتیم و نشاط ما ١٠٠ درصد بود و هیچ گزارشی از اتفاق خلاف شئونات به ما نرسیده است.
گردش مالی 50 میلیارد دلاری مواد مخدر در دنیا
کشورهایی که مانع اجرای کشت جایگزین توسط ایران می‌شوند
به گزارش ایسنا، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره وضعیت تولید مواد مخدر در افغانستان گفت: تنها افغانستان دارای امنیت و توسعه می‌تواند جلوی تولید ماده مخدر را بگیرد. ایران پیشنهاد معیشت و کشت جایگزین را مطرح کرده است. در بازار مواد مخدر عده‌ای کشاورز، تجار، قاچاقچیان و خرده فروشان هستند. گردش مالی این حوزه در دنیا تا 5٠ میلیارد دلار است. چه طور این مبلغ در سیستم مالی اروپا گردش دارد؟ اگر در بانک هاست که نشان می‌دهد سیستم ضد پولشویی آنها خوب کار نمی‌کند.
وی ادامه داد: ایران حاضر است در کنار سازمان ملل در یک استان افغانستان کشت جایگزین انجام دهد و قول دادیم که بازار این محصولات دوبرابر درآمد تولید ماده مخدر را تامین کند اماعدهای که در بازار حهانی از مواد مخدر منتفع هستند مانند کشورهای حاشیه سیستان جلوی آن را با وجود تصویب سازمان ملل و ابلاغ به افغانستان گرفتند.
وزیر کشور در مورد پناهندگان نیز گفت: هیچ کس دوست ندارد از وطن خودش دور باشد و همه دنیا باید کمک کنند تا مشکلات حل شود.
هیچکس در ایران صرفا به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر اعدام نمی‌شود
به گزارش ایسنا، وی درباره مجازات اعدام و انتقادات حقوق بشری به این موضوع گفت: در ایران هیچکس تنها به دلیل جرائم مرتبط با مواد مخدر اعدام نمی‌شود بلکه افراد محکوم به اعدام جرائم دیگری مثل خروج و ورود غیر قانونی، حمل سلاح و درگیری با ماموران و ... را هم داشته‌اند؛ در واقع آنها 5 ـ 6 جرم را همزمان انجام داده‌اند و جرائم آنها جزو جرائم « سخت» است.
سقوط رتبه مصرف «شیشه» در کشور به جایگاه سوم /«کراک» در حال حذف شدن
رحمانی فضلی افزود: در کشورهای دیگر همچنین مصرف برخی مواد مثل «حشیش» رسمی است ولی شرایط ما اینطور نیست. ٣٧٠٠ شهید و هزار درگیری داشته‌ایم به همین دلیل نگاه اروپاییان به ما دوگانه است و شرایط ما را درک نمی کنند حال آنکه اروپاییان حتی یک کشته هم نداده‌اند.
وی در مورد مخدر شیشه و گل نیز گفت: یکی از سیاست‌های ما در ستاد جایگزین کردن مواد کم خطر به جای مواد پر خطر است به طوریکه شیشه ابتدای مسئولیت ما ماده مخدر مصرفی دوم بود اما الان به رتبه سوم رسیده است و از کیلویی ١٨ میلیون به ٧٠ میلیون رسیده که به دلیل مبارزه جدی ما بوده است.
همچنین 78 درصد در حوزه کشفیات رشد داشتیم و گمرک ما دو سال است که مقام اول را در کشف پیش سازها داشته است. «کراک» الان در حال حذف شدن است و ٧٠٠ نوع ماده مخدر در کشور وجود دارد.
وزارت کشور مسئول تصمیم‌گیری در مورد ادامه حضور زنان در ورزشگاه نیست/مسئول تامین امنیت هستیم
وی در پاسخ به این سوال که آیا روند حضور زنان در ورزشگاه ادامه خواهد داشت؟ گفت: مسئول تصمیم گیری در مورد ادامه حضور زنان در ورزشگاه وزارت کشور نیست و ما مسئول تامین امنیت کشور و برگزاری تجمعات هستیم. در صورتی که نهادهای مربوطه این مسئله را پیگیری کنند از نظر امنیتی ما به آنها جواب خواهیم داد.
رحمانی فضلی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نسبت به گذشته روند خوبی را طی کرده است اظهار کرد: ابتدای قبول این مسئولیت ظرفیت 500 نفره‌ای در مراکز ماده 16 داشتیم اما الان این ظرفیت به 8000 نفر افزایش پیدا کرده است. همچنین سالانه بین 13 تا 14 درصد در حوزه مبارزه با مواد مخدر رشد داریم. همچنین 9000 واحد مربوط به مراکز ماده 15 تشکیل و ساماندهی شدند و سالانه حدود 900 هزار نفر درمان می‌شوند. 800 هزار نفر از این افراد در این مراکز و 100 هزار نفر آنها در مراکز ماده 16 هستند اما متاسفانه تنها بین 10 تا 15 درصد از آنها پاک باقی می‌مانند که این مسئله به دلیل ویژگی‌های فرهنگی جامعه و خانواده است که پذیرای این افراد نیستند.
کاهش تعداد معتادان
پیگیری پرداخت حق‌الکشف به نیروهای مبارزه‌کننده با موادمخدر
وی در ادامه اظهار کرد: وجود حتی 100 هزار نفر معتاد در کشور زیاد است. ابتدای پذیرش این مسئولیت سه میلیون و 390 هزار نفر معتاد در کشور وجود داشته است که بر اساس آخرین شیوع شناسی به دو میلیون و 800 هزار نفر رسیده‌اند و 600 هزار نفر تحت درمان هستند.
وزیر کشور در ادامه گفت: تنها راه چاره ما اجتماعی کردن معتادان و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از سوی خود مردم است.
رحمانی فضلی در پایان در مورد مصادره اموال قاچاقچیان در راستای مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: بر اساس قوانین همه منابع درآمدی کشور باید به خزانه برود به همین دلیل هزینه اموال مصادره شده نیز ابتدا به خزانه می‌رود و سپس تخصیص می‌یابد اما به دنبال آن هستیم که بخشی از حق‌الکشف را برای افزایش انگیزه به نیروهای مبارزه با مواد مخدر اختصاص دهیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/54426/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

ما دو جور بخشنده داریم!

العین - یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای

سرپرست استقلال خوزستان؛ فقط تمرکز و دیگر هیچ!

فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!

مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی

راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران

دمتان گرم و ممنون نکونام و استقلال!

اثرگذاری مثبت مرد پرتغالی 8 ساله سپاهان

تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن

حاضرم به خاطر اینتر هر کار خطرناکی انجام دهم

به سطح قالتاقی انسان‌ها احترام بزارید

پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون

شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟

وقتی رفتار بهمن هاشمی به بقیه هم سرایت میکنه!

بخاطر دوتا کلیه چقدر خودشو برای ما میگیره!

فروش کمدی‌ها چهار برابر بقیه فیلم‌ها!

زنده شدن خاطرات یاسمن برای حامد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

جنجال فروش آنلاین دارو و هشدار امپراطوری ناصرخسرو مجازی

تصنیف گیلکی «بیا بشیم کوهان جور» با صدای حسین سنجلانی

وکیل مدافع: توماج صالحی به اعدام محکوم شد

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد

جوانمردی امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در جنگ ها

در شب قبل شهادت حضرت حمزه(ع) چه گذشت؟

تعویض پرچم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور

سه علامت پرخطر در دوران آشنایی

سرگرمی پرهیجان برای بزرگسالان

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا

کرسپو و کیول؛ از فینال استانبول تا لیگ قهرمانان آسیا

صعود نماینده ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گواردیولا هم به تراکتور بیاید،‌ مشکلات حل نمی‌شود

آشوبی: پرسپولیس در بهترین شرایط آمادگی قرار دارد

مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال

بازیکن رئال که ژابی برای لورکوزن می‌خواهد

ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد

تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی

روایت زهره حمیدی از روزهای سخت سرطان؛ از تلویزیون و وزارت ارشاد دلخورم

آهنگ زیبا از ایوان بند به نام «حلش کنیم»

عنابستانی: آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی مجلس توافق برای تعطیلی شنبه‌هاست

نگرانی از ریزش دیوار قلعه بلقیس؛ دومین بنای خشتی ایران

بازداشت عامل جنایتکاری که با اخاذی و تهدید خانم‌ها را مجبور به توزیع مشروبات الکلی می‌کرد!

هر روز به این سه بزرگوار سلام بدید

اهمیت انشاءالله گفتن در کارها

ویدئوی زیبا و آرامش‌بخش از شن‌های کویر