آریا بانو

آخرين مطالب

دبیرکل سازمان ملل متحد:

متوقف کردن قاچاقچیان مواد مخدر نیازمند همکاری‌های بین‌المللی است اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - دبیرکل سازمان ملل متحد توقف شبکه‌های جرم سازمان یافته و قاچاقچیان مواد مخدر را نیازمند همکاری‌های بین‌المللی و پاسخ‌های موثر انتظامی با رعایت کامل حقوق بشر و طبق استانداردهای جهانی دانست.

به گزارش ایسنا، آنتونیو گوترش در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با سوءمصرف و قاچاق غیر قانونی مواد مخدر که در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر قرائت شد، گفت: چالش‌های مواد مخدر از پیچیده ترین معضلاتی هستند که با آن ها رو به رو هستیم، چرا که تاثیرات گسترده‌ای بر سلامت و رفاه ، خانواده ها و جوامع، امنیت و توسعه پایدار میگذارند. همان طور که به اتفاق آراء در سند برآیند اجلاس ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ٢٠١6 تاکید شد، پرداختن به آن چالش‌ها نیازمند توجهی جامع از بسیاری جوانب است.
وی افزود: توقف شبکه‌های جرم سازمان یافته و قاچاقچیان مواد مخدر نیازمند همکاری های بین المللی و پاسخ های موثر انتظامی ، با رعایت کامل حقوق بشر و طبق استانداردهای جهانی است. در عین حال ، میبایست رویکردهای علمی به پیشگیری ، درمان و حمایت داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه سند برآیند اجلاس ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر گامهای ملموس و مشخص برای اقدامی متوازن تاکید می کند که ریشه در اصل مسیولیت مشترک دارد، اظهار کرد: این سند همچنین به نحوی قابل انعطاف است که کشورها می توانند سیاستهای ملی مواد مخدر خود را طبق نیازها و اولویتهای خود پیاده کنند - همان طور که من در زمانی که نخست وزیر پرتغال بودن انجام دادم.
دبیرکل سازمان ملل همچنین تصریح کرد: در راستای سه کنوانسیون بین المللی مواد مخدر، پاسخ های غیر کیفری را در صورت در اختیار داشتن مواد مخدر برای مصارف شخصی معرفی کردم و در عین حال منابع را برای پیشگیری ، درمان و بازگشت به اجتماع و مبارزه با جرایم مرتبط با مواد مخدر تقویت کردم.
راه حلهای سادهای در این راه وجود ندارد، اما براساس تجربه خود اعتقاد راسخ دارم که ما می توانیم مسیر بهتری را برای مبارزه با مشکل جهانی مواد مخدر در پیش گیریم.
گوترش افزود: بر اساس چارچوب های بین المللی توافق شده و با استفاده از توافق اتخاذ شده در اجلاس ویژه مجمع عمومی سازمان متحد (UNGASS) به عنوان راهنمای ما از کشورها می خواهم خدمات پیشگیری ، در مان بازتوانی و بازگشت به جامعه را ارتقاء بخشند، از دسترسی به داروهای تحت کنترل اطمینان حاصل کنند در عین حال از انحراف و سوء مصرف جلوگیری کنند، جایگزینها برای کشت غیر قانونی مواد مخدر را ارتقاء بخشند، و قاچاق و جرم سازمان یافته را متوقف کنند. همه این اقدامات نیازمند مساعدت عالی و گسترده و تلاش برای دستیابی به آرمانهای توسعه پایدار است.
وی افزود: دست در دست هم می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که همه افراد با سلامت کرامت و صلح همراه با امنیت و سعادت زندگی کنند.
در بخش دیگری از این همایش پیام یوری فدوتوف، مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، به مناسبت روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر نیز قرائت شد.
وی جامعه بین‌الملل را به طور مداوم درگیر مشکلات فراوانی در راه رسیدن به جهانی عاری از سوء مصرف مواد مخدر دانست و گفت: وجود بحران مواد افیونی و دیگر مسائل ضروری مرتبط با مصرف مواد مخدر با مواردی چون خلاءهای موجود در خدمات اجتماعی که سلامت بسیاری از افراد را از لحاظ کمک‌های مورد نیازشان در مضیقه گذاشته است، قاچاق و کشت غیرقانونی مواد، جرم و خشونت و چالش‌های توسعه محور مربوط به آن و درگیری و تروریسم ترکیب شده‌اند.
مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد همچنین افزود: این مشکلات بسیار دلهره آور هستند اما همه ما می‌توانیم اقدام کرده و نقشی در حل این مشکلات داشته باشیم. پیش از هر کس دیگری سیاستگذاران و پس از ایشان شهروندان، والدین، معلمین و جوانان می‌توانند دست در دست هم برای پیشگیری از سوء مصرف مواد تلاش کنند و به پیشبرد آرمان‌های توسعه پایدار یاری برسانند.
وی تاکید کرد: دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد متعهد می‌شود تا با همکاری شما برای پیشبرد رویکردهای متوازن، مردم محور و جامعه و در راستای کنوانسیون‌های جهانی کنترل مواد مخدر نسبت به چالش‌های آن تلاش کند.
فدوتوف با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر «ابتدا گوش کن» است، اظهار کرد: این شعار ابتکاری از دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد برای حمایت از پیشگیری از مصرف مواد مخدر و مبنای اصول علمی است.
به گفته وی، تحقیقات نشان می‌دهد دوران نوجوانی برهه‌ای خطرناک برای شروع مصرف مواد است و با شکستن زنجیر عوامل اجتماعی، روانشناختی، عصب شناختی و نابرابری‌هایی که سبب افزایش آمادگی افراد برای اختلالات مصرف مواد می‌شوند می‌توانیم به جوانان برای داشتن زندگی ایمن و سالم کمک کنیم.
مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ادامه تاکید کرد: وقتی صحبت از زندگی و آینده نسل بعدی است قطعا پیشگیری بهتر از درمان است. با گوش دادن به نیازهای کودکان و جوانان می‌توانیم از راه پیشگیری به امنیت، سلامت و رفاه آنها کمک کنیم تا این گروه بتوانند ظرفیت‌های خود را بهتر بشناسند. جوامع انسانی می‌توانند در شرایط بهتری به سر ببرند. چنانچه منابع بیشتری به حمایت از استراتژی‌های علمی، پیشگیری از مصرف مواد تخصیص داده شود.
به گفته فدوتوف این استراتژی‌ها شامل سرمایه گذاری صحیح و موثر در خانواده‌ها، مدارس و جوامع در رابطه با پیشگیری از مواد است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/54538/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تو مثل منی برف...

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

گل دوم استقلال از روی نقطه پنالتی توسط محمدی

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

تراکتور سهمیه آسیا را به ملوان تعارف زد

شوت ابوالفضل جلالی در دقیقه 58 به تیرک عمودی دروازه شمس آذر برخورد کرد

بازگشت امید به نساجی با برد خانگی؛ تراکتور بدون خمس هم باخت

پیشنهاد میلیاردر فنلاندی؛ اینتر را به من بفروش!‏

گزارش زنده؛ استقلال 2-0 شمس‌آذر قزوین

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

این نوشیدنی خوشمزه و اقتصادی رو از دست نده

سس قارچ ویژه برای سیب زمینی سرخ شده