آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه

حذف طرح ترافیک نماینده سابق مجلس به دلیل ارسال مدرک جعلی/ کاهش 500 هزار نفری شمار معتادان کشور اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - "حذف طرح ترافیک نماینده سابق مجلس که مدرک جعلی ارسال کرده بود، ویلاسازی و معدن‌کاوی بلندقامت‌ترین کوه کشور را تهدید می‌کند، افزایش 11 ساعته برنامه درسی پایه دوازدهم، کاهش 500 هزار نفری شمار معتادان کشور، حذف آفرهای پزشکی از بیمارستان‌های خصوصی + جزییات، در بحران آب به‌جای مقصر بیرونی، مقصر درونی را پیدا کنیم، طرح انحلال صندوق ذخیره کارکنان شهرداری درشورا و 6 مصوبه دولت برای رفع مشکل داروهای وارداتی" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
در گفت‌وگو با ایسنا تشریح شد
ماجرای حذف دستگاه‌های کارتخوان در مطب برخی پزشکان
دکتر بابک پورقلیچ، بازرس انجمن پزشکان عمومی ایران با اشاره به اظهاراتی که درباره حذف کارتخوان از مطب پزشکان برای فرار مالیاتی مطرح شده است، گفت: هیچ قانونی برای استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب‌ها وجود ندارد، از طرفی هم استفاده نکردن از این دستگاه میزان درآمد را کتمان نخواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه بیشتر پزشکان درآمدهای شفاف و قابل ارزیابی دارند، تصریح کرد: بخش زیادی از پزشکان با بیمه‌ها قرارداد دارند و درآمدشان از طریق مبالغی که بیمه‌ها به آنها پرداخت می‌کنند، قابل ارزیابی است. همچنین در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند که این مراکز نیز حسابرسی می‌شوند. آنها جایی کار نمی‌کنند که بتوانند درآمد خود را کتمان کنند، اما نمی‌توانند هزینه‌های خود را اثبات کنند.
آخرین اخبار از حادثه واژگونی اتوبوس زائران عراقی در مسیر مشهد به اصفهان
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل زائران عراقی خبر داد و گفت: این حادثه هفت کشته و 20 مصدوم بر جای گذاشت.
ویلاسازی و معدن‌کاوی بلندقامت‌ترین کوه کشور را تهدید می‌کند
کیخسرو یزدانی، عضو انجمن دوستداران دماوند کوه با بیان اینکه متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست حدود 10 سال گذشته از ارتفاع 4200 متر تا قله را منطقه حفاظت شده در دماوند اعلام کرد، گفت: منطقه‌ای که به عنوان منطقه حفاظت اعلام شده بخش مرده دماوند است و نیاز کمتری به حفاظت نسبت به ارتفاعات پایین‌تر آن دارد.
یزدانی با بیان اینکه به جای بهره‌برداری از معادن باید معیشت جایگزینی در کوه دماوند تعریف شود، گفت: در حال حاضر روی موضوعاتی مانند گردشگری پایدار و یا تولید فوم بتن میتوان کار کرد چرا که آسیب بسیار کمتری در مقایسه بهره‌برداری از معادن دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران اعلام کرد
افزایش 11 ساعته برنامه درسی پایه دوازدهم/ کمبود 12 هزار نیروی انسانی برای سال جدید
عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با بیان اینکه با استقرار پایه دوازدهم، دوره پیش دانشگاهی حذف خواهد شد گفت: تا سال قبل برای دوره پیش دانشگاهی 24 ساعت برنامه در هفته داشتیم که با استقرار پایه دوازدهم 35 ساعته، در واقع 11 ساعت به برنامه درسی هر کلاس اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه سال قبل 5000 کمبود نیروی انسانی داشتیم که با احتساب 7000 مورد کمبود نیروی جدید ایجاد شده مجموع کمبود نیروی انسانی ما به 12 هزار نفر می‌رسد عنوان کرد: 30 راهکار تدوین کرده‌ایم تا کمبود 12 هزار نیرو را جبران کند.
رحمانی فضلی تاکید کرد
کاهش 500 هزار نفری شمار معتادان کشور/ افزایش 85 درصدی کشت مخدر در افغانستان
رحمانی فضلی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در سال گذشته 1200 تن ماده مخدر در کشور کشف شده است، تصریح کرد: بر اساس شیوع شناسی انجام شده در دولت قبلی و شیوع شناسی سال 96 تعداد معتادان از حدود سه میلیون و 300 هزار نفر به دو میلیون و 800 هزار نفر کاهش یافته که این به معنای کاهش بیش از 500 هزار نفر از معتادان بوده است.
وی همچنین گفت: از سال گذشته تا به الان بیش از 85 درصد بر کشت مواد مخدر در افغانستان افزوده شده و بر اساس آمارهای بین‌المللی به بیش از 9000 تن رسیده است، این در حالیست که از نظر ما میزان تولید مواد مخدر در افغانستان بیش از 10 هزار تن است.
در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد شد
حذف آفرهای پزشکی از بیمارستان‌های خصوصی + جزییات
دکتر علیرضا عسگری، مدیرکل نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به اقدام این وزارتخانه جهت تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز بیماران در بیمارستان‌ها، گفت: با این اقدام بیمار برای تهیه تجهیزات مورد نیازش سرگردان نیست و از طرفی به بحث شفافیت کمک کرده و بحث آفرهای پزشکی هم حذف می‌شود.
مدیرکل نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان وزارت بهداشت همچنین با اشاره به تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها افزود: تاخیر در پرداخت مطالبات در بخش دولتی آسیب می‌زند و رمقی برای بیمارستان‌های دولتی باقی نمانده است، اما در بخش خصوصی پول را بیمار می‌پردازد و مشکلی ایجاد نمی‌کند. یعنی بیمار به‌جای اینکه تجهیزات مورد نیازش را از بازاری چون ناصرخسرو تامین کند، آن را در داروخانه بیمارستان می‌گیرد.
وی افزود: بر اساس این مصوبه، سررسید تسویه حساب اعتبارات اسنادی مدت‌دار گشایش شده برای دارو و تجهیزات پزشکی از شش ماه به 9 ماه افزایش می‌یابد. به گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز اجازه داده شده تا محموله‌های دارویی وارداتی را با تعهد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کپی یا حداقل اسناد ترخیص کند.
سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد
طرح انحلال صندوق ذخیره کارکنان شهرداری درشورا/کاهش 35 درصدی درآمد ناشی ازماده 100
علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران آخرین وضعیت صندوق ذخیره کارکنان شهرداری اظهار کرد: در دوره سوم شورا مصوبه‌ای تحت عنوان مجوز تشکیل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری مطرح شد که توسط این مصوبه مقرر شد هر ماه حداکثر سه درصد از حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که به عضویت صندوق ذخیره در می‌آیند کسر شود و به حساب آنها در صندوق واریز شود. هرچند، این صندوق بر خلاف رویه‌های شفاف اقتصادی و بر خلاف مصوبه سال 76 شکل گرفته است و بر همین مبنا تعدادی از اعضای شورا طرحی را ارائه کرده‌اند تا این صندوق منحل شود و با اعضای آن به تدریج تسویه شود.
وی در ادامه به کاهش عوارض ساخت و ساز در برخی مناطق اشاره کرد و گفت: درحال حاضر در بافت فرسوده عوارضی برای صدور پروانه ساخت پرداخت نمی‌شود و این کمکی برای نوسازی بافت فرسوده است. اگر این موضوع بخواهد درمناطق دیگری که بافت فرسوده نیست و نیاز به ساخت و ساز دارد، اجرایی شود، باید بررسی‌های کارشناسی صورت گیرد.
واکنش معاون سازمان مدیریت بحران به" ابر دزدی"
در بحران آب به‌جای مقصر بیرونی، مقصر درونی را پیدا کنیم
محمدفرید لطیفی، معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور درباره تغییرات اقلیمی در کشور و اظهارات مطرح شده در مورد نقش دشمن در ربودن ابرها و برف‌های کشورمان اظهارکرد: در این مورد آنچه که من در خبرها خواندم این بود که سازمان هواشناسی این موضوع را تکذیب کرده است. اما نظر شخصی من این است که بهتر است به جای اینکه دنبال مقصر و عامل بیرونی بگردیم، ابتدا مقصر درونی را پیدا کنیم.
مشاور معاون حمل و نقل شهرداری تهران :
حذف طرح ترافیک نماینده سابق مجلس که مدرک جعلی ارسال کرده بود
علی پیرحسین‌لو، مشاور معاون حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه ما فارغ از موافقت یا مخالفت با اصل موضوع اعطای تخفیف ویژه به اصحاب رسانه‌ها در طرح ترافیک، موظف به اجرای قانون و مصوبات شورای شهر هستیم، گفت: البته تلاش کردیم تا حد امکان به وضع بی‌سامان و توزیع مبتنی بر رابطه مجوزهای طرح خبرنگاری پایان دهیم و این مجوزها را بر اساس ضابطه توزیع کنیم. انتشار اسامی هم برای این بوده که نتیجه بررسی‌ها به محک نقد عمومی گذاشته شود و اگر خطایی وجود دارد، اصلاح شود.
وی با بیان اینکه قطعا چون بررسی مدارک بر اساس خوداظهاری صورت گرفته است امکان خطا وجود دارد، افزود: همین دیروز نام فردی در فضای مجازی منتشر و به ما منعکس شد که می‌گفتند نماینده سابق بوده و سوابق او ربطی به کار مطبوعاتی ندارد. در بررسی مجدد متوجه شدیم که متاسفانه این نماینده دوره قبلی مجلس، از یکی از روزنامه‌ها با عنوان دبیر معرفی شده اما مدارکی که خود او و روزنامه‌اش ارسال کرده‌اند، حاوی چند تناقض آشکار است و به نظر جعلی یا لااقل مخدوش می‌رسد. قطعا چنین کسی مستحق دریافت طرح ترافیک خبرنگاری نیست و طرح او حذف خواهد شد.
6 مصوبه دولت برای رفع مشکل داروهای وارداتی
دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در تشریح مصوبات ستاد ویژه اقتصادی دولت برای رفع مشکل واردات اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی گفت: بر اساس مصوبه دولت، به منظور افزایش نقدینگی شرکت‌ها جهت خرید مواد اولیه، داروی ساخته شده و تجهیزات پزشکی، حد اعتباری تسهیلات ریالی و ارزی شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی در بانک‌ها به اندازه 30 درصد بیش از حد اعتباری سال 1396 افزایش می‌یابد.
2 نمره محسن هاشمی به شورای پنجم
محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران به ارزیابی نقاط قوت و ضعف شورای پنجم پرداخت و به عملکرد آن نمره داد.
هاشمی افزود: در مواردی نمره شورا یک کم از 15 پایین می‌آید و آنهم اثرگذاری شورا در سطح شهر است و اینکه مردم حس یک تحول داشته باشند که ما در این زمینه وضعیت خوبی نداریم و این امر به دلیل نیروها در شهرداری و نوع حرکت است که باید بازبینی شود تا مردم تحولات را احساس کنند و در این زمینه وضعیت خوبی نداریم.
وی با بیان اینکه کم کم مردم باید بعد از گذشت 10 ماه از تغییر مدیریت شهری تغییرات را احساس کنند،‌ گفت: اقدامات موثری در این چند ماهه انجام شده اما هنوز مردم این تغییرات را احساس نمی‌کنند و باید در نوع حرکتمان و ابلاغ دستورات به بدنه شهرداری بازبینی شود تا حس تغییر در شهر بهتر دیده شود لذا در این بخش نمره خوبی نداریم که میانگین نمره‌ام را کاهش می‌دهد و به همین دلیل درکل به شورای شهر تهران نمره 15 می‌دهم.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
ماجرای حذف دستگاه‌های کارتخوان در مطب برخی پزشکان
24 ساعت چشمانم را ببندم بیش از یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی به اروپا می‌روند
ویلاسازی و معدن‌کاوی بلندقامت‌ترین کوه کشور را تهدید می‌کند
2 نمره محسن هاشمی به شورای پنجم
در بحران آب به‌جای مقصر بیرونی، مقصر درونی را پیدا کنیم
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/54577/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس