آریا بانو

آخرين مطالب

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خبر داد

دستگیری 9000 مجرم با جرائم مواد مخدر/ پلمب 100 خانه قرمز در شوش اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری و جمع آوری بیش از 9000 نفر در ارتباط با جرائم مواد مخدر خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد بخشنده در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود با اشاره به گزارش عملکرد پلیس پایتخت در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: از 15 فروردین ماه امسال تاکنون در مجموع بیش از 2 تن و 122 کیلوگرم انواع مواد مخدر از جمله تریاک، مورفین، حشیش و شیشه و ... کشف و ضبط شده است.
وی با بیان اینکه در همین زمینه 8 باند عمده مواد مخدر و 42 قاچاقچی موثر شناسایی و دستیگر شدند، تصریح کرد: طی این مدت 9265 نفر از افراد مرتبط با مواد مخدر دستگیر یا جمع آوری شدند که از این تعداد 6464 نفر معتادان متجاهر بودند.
چرخه معیوب جمع آوری معتادان
بخشنده با اشاره به 6464 معتاد متجاهر جمع آوری شد اظهارکرد: متاسفانه سیکل معیوبی در جمع آوری معتادان متجاهر وجود دارد به طوری که این افرادی که در طرح اخیر جمع آوری شدند اکثرا همان افرادی بودند که 6 ماه قبل جمع آوری شده و به کمپ ها منتقل شده بودند اما با توجه به این که این افراد تنها شش ماه می توانند در کمپ ها بمانند پس از آزادی از کمپ دوباره به خیابان بازگشته و از سوی پلیس مجدد جمع آوری شده و این روندی است که همواره تکرار می شود.
بخشنده با بیان اینکه در شهر تهران، نیاز به ایجاد وضعیت 15 هزار نفری برای جمع آوری معتادان متجاهر داریم گفت: متاسفانه باید بگویم که در بخش های مناطق هرندی، پارک شوش و .... مواردی از معتادان متجاهر وجود دارد که اگر زیر ساختهایمان تامین شود می توانیم سریعا آنان را جمع آوری کنیم.
پلمب 100 خانه و پاتوق معتادان
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ همچنین به پلمب بیش از 100 خانه در محله های شوش و هرندی در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: این خانه ها که اصطلاحا به آن خانه قرمز گفته می‌شود هر کدام 30 تا 40 اتاق داشته و به ازای روزی 10 هزار تومان اتاق هایش را اجاره می دادند که با هماهنگی مقام قضایی پلمب شد.
بخشنده همچنین درباره برخی دیگر از این خانه‌ها نیز گفت: تعدادی دیگر از این خانه‌ها نیز باقیمانده اما با توجه به اینکه خانواده در آن ساکن است پلیس به منظور رعایت حقوق شهروندی فعلا آنها را پلمب نکرده تا پس از هماهنگی با بهزیستی و یافتن مکانی مناسب برای استقرار خانواده‌ها نسبت به پلمب این خانه‌ها نیز اقدام شود و من امیدوارم که با هماهنگی شهرداری تهران در زمینه این خانه‌ها اقداماتی انجام شده و نسبت به ایمن سازی و خروج معتادان از داخل آن اقدام شود.
وی در ادامه سخنان خود از دستگیری 57 خرده فروش مواد مخدر در عملیات شب گذشته در تهران خبر داد و گفت: بسیاری از مجرمان با تصور اینکه دیروز تعطیلی رسمی بود گمان نمی‌کردند که دستگیر شوند اما عملیات شب گذشته به اجرا درآمد و این افراد دستگیر شدند.
بخشنده با اشاره به مهمترین عملیات و پرونده‌های پلیس مواد مخدر تهران در روزهای اخیر گفت:‌602 کیلوگرم مرفین که با عبور از طبس قصد داشت در نهایت در تهران تخلیه و توزیع شود با اشراف اطلاعاتی ماموران ما شناسایی و توقیف شد که در این زمینه یک نفر دستگیر و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دیگر مرتبطین ادامه دارد.
وی اضافه کرد: طی 48 ساعت گذشته یک باند تهیه و توزیع حشیش نیز با 130 کیلوگرم حشیش در اتوبان آزادگان شناسایی و اعضای این باند دستگیر شدند. اعضای این باند 130 کیلوگرم حشیش را در یک "کامیون کاویان" جاسازی کرده که در بزرگراه آزادگان این کامیون توقیف و اعضای آن دستگیر شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: باندی دیگر نیز که 57 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را با جاساز کردن در اتوبوس از کرمان به تهران منتقل کرده بود، شناسایی و منهدم شد.
بخشنده درباره پرونده دیگری که در روزهای اخیر به آن رسیدگی شده نیز گفت: پنج نفر از فروشندگان به نام و از عناصر اصلی توزیع مخدر شیشه نیز دستگیر شده و در مجموع 11 کیلوگرم مخدر شیشه از آنان کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پاسخ به سوالی درباره دستگیری مواد فروشان در اطراف مدارس نیز گفت: این موضوع در تهران بسیار بسیار ناچیز بوده به طوریکه در سال جاری حدود 30 تا 40 نفر از این افراد در پارک‌های اطراف مدارس شناسایی و دستگیر شدند.
بخشنده درباره زنان دستگیر شده نیز اظهار کرد: 132 نفر از زنان که عمدتا در بخش خرده فروشی مواد مخدر فعالیت می‌کردند نیز در سال جاری در تهران دستگیر شدند که البته تعدادی از آنان نیز معتاد متجاهر بودند.
وی درباره سخنان رئیس کمیته امداد درباره سرقت معتادان از صندوق‌های صدقات نیز گفت: معتادان برای تامین هزینه‌های مواد مخدر خود دست به سرقت می‌زنند که سرقت از صندوق صدقات نیز از جمله آنهاست اما پلیس قطعا با این موارد برخورد کرده و در صورتی که گشت‌های پلیس چنین مواردی را مشاهده کنند با آن برخورد خواهد شد. شهروندان نیز می‌توانند چنین مواردی را به پلیس گزارش کنند.
توقیف بیش از 20 باب باغ و ملک از قاچاقچیان مواد مخدر
بخشنده در ادامه سخنان خود به گزارشی از اقدامات پلیس پرداخت و گفت: کشفیات مواد مخدر در پایتخت در سال جاری 50 درصد افزایش داشت. تعداد دستگیری‌ها و جمع‌آوری معتادان نیز 86 درصد رشد داشته است. همچنین در زمینه توقیف خودرو املاک قاچاقچیان نیز رشدی 2 درصدی را درمقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم؛ به طوریکه بیش از 300 دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت متعلق به قاچاقچیان توقیف شده و بیش از 20 باب باغ و املاک این افراد نیز توقیف شده است.
وی با بیان اینکه 50 نقطه آسیب پذیر در حاشیه و داخل شهر تهران شناسایی شده است، گفت: در این نقاط پلیس با همراهی آموزش و پرورش، ستاد مبارزه با مواد مخدر و ... اقدام به اجرای برنامه‌های آموزشی و توجیهی برای دانش آموزان خواهد کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/54934/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فواید داستان خواندن برای کودکان

بازی‌هایی که به اجتماعی‌شدن کودکان کمک میکند

راهکار هایی برای کم کردن وابستگی کودک

بگذارید بچه ها یه کم استرس هم داشته باشند!

وقتی کودک کابوس می‌بیند چگونه برخورد کنیم؟

بازی هایی برای درمان کمرویی کودکان

راهکارهایی برای جلوگیری از تماشای بیش از حد تلویزیون

از بلوغ زودرس کودک خود جلوگیری کنید

جملاتی برای آرام کردن کودک پرخاشگر

راه های تشخیص منطقی یا غیر منطقی بودن درخواست های کودکان

تأثیر بازی کردن بر شخصیت کودکان

چگونه استعدادهای کودکان را کشف کنیم؟

بازی هایی برای افزایش توجه و تمرکز کودکان

با کودکی که اشتباهش را نمی پذیرد چه کنیم؟

توصیه‌هایی برای قبل از پدر شدن

چهار بازی مهارتی برای کودکان

وابستگی کودک را چگونه درمان کنیم؟

دلبستگی کودکان زیر دو سال را جدی بگیرید!

اگر کودکتان مدام می گوید حوصله ام سر رفت!

تفاوت کابوس و هراس شبانه در کودکان

نیازهای روانشناختی کودکان زیر 7 سال چیست؟

چگونه فرزندمان را به خوب حرف زدن تشویق کنیم؟

تک فرزندی با روان فرزند شما چه کار می کند؟

راهکاری برای درمان کودک خجالتی شما

چرا کودک من زیاد سوال می پرسد؟

دلایل دیر حرف زدن کودک چیست؟

اوتیسم سراغ چه کسانی می‌رود؟

با رعایت این موارد کودک شما در مدرسه موفق تر خواهد بود!

4 اسباب‌بازی مفید برای رشد ذهنی و جسمی کودک

تفاوت های خلقی در کودکان

کشف مهارت و استعدادهای کودکان

دلایل هراس کودکان از مدرسه چیست؟

بازی با کودک نوپا

دانش آموزانی که تکالیفشان را انجام نمی دهند!

مشکلات یادگیری و آموزشی در کودکان

خانواده هایی که می خواهند «ای کیو سان» داشته باشند

مراحل رشد جنسی کودک خود را بشناسید!

رابطه آموزش و بازی را جدی بگیرید

با کودکان حواس پرت چه کنیم؟

بازی مناسب ماههای اول زندگی

قدرت یادگیری دخترها بیشتر است یا پسرها؟

قصه گویی چه تاثیری در زندگی کودک دارد؟

چگونگی پرورش و تربیت کودک خردمند

کابوسهای کودکانه

زمانبندی برای تماشای تلویزیون توسط کودک

وسواس در کودکان

تقویت حافظه کودک از دوران نوزادی

نوازش‌ها، بوسه‌ها و محبت‌ها چه تاثیری در رشد و پرورش کودک دارند؟

مکیدن انگشت در کودکان + راههای درمان

برای اطمینان از سلامت روانی دختران چه می‌توانیم بکنیم؟