آریا بانو

آخرين مطالب

رئیس سازمان اجتماعی کشور:

دچار تله آمار در آسیب های اجتماعی شده ایم اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران - رئیس سازمان اجتماعی کشور گفت: آمار قتل و خودکشی در کشور ما نسبت به سایر کشورهای جهان در وضعیت بسیار مناسب تری قرار دارد، ولی ما دچار تله آمار در آسیب های اجتماعی شده ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «تقی رستم وندی» امروز -شنبه- در نشست خبری درباره تشریح آخرین وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور، اظهار داشت: در کشور ما حدود 1800 تا 2هزار قتل در سال ثبت شده که ما را در رتبه 115 جهان قرار می دهد؛ منتهی این آمارها و اخباردر فضای رسانه ای کشور به گونه ای مطرح می شود که نگرانی به بار می آورد.
رییس سازمان اجتماعی کشور با بیان برخی از آمارها در باره مسائل اجتماعی که در فضای رسانه ای منتشر می شود بر لزوم دقت و احتیاط اطلاع رسانی مسائل اجتماعی گفت: بیش از این که در کشور پدیده آسیب اجتماعی مردم را آزار دهد، آمار و اعداد آن باعث نگرانی مردم شده است و امنیت روانی مردم ما را مخدوش می کند.
معاون اجتماعی وزیرکشور با اشاره به افزایش آمار آسیب های اجتماعی در اروپا، بریتانیا و آمریکا گفت: آنها گزارش آماری این جرائم را به گونه ای منتشر می کنند که حتی ما به عنوان مخاطب ایرانی این آمار در جلوی چشمان ما تصویر نمی شود؛ اما در کشور ما حدود 1800 تا 2هزار قتل در سال ثبت شده که ما را در رتبه 115 جهان قرار می دهد، رئیس سازمان اجتماعی کشور با اشاره به نحوه اطلاع رسانی پرونده های قتل اظهار داشت: کشور ما در حوزه قتل در مقایسه و تطبیق آماری با سایر کشورهای جهان در وضعیت بسیار مناسب تری قرار دارد و اصلا این طور که در فضای رسانه ای مطرح می شود نیست.
رستم وند در حوزه خودکشی با اشاره به آمار این بخش در کره جنوبی گفت: این کشور در ثبت خودکشی در بین سه کشور اول جدول آمار جهانی است.
وی با بیان اینکه از یکصد هزار نفر 28 نفر آمار خودکشی در کره جنوبی ثبت شده است، ادامه داد: این خودکشی عمدتا در سن نوجوان و جوانان کره ای است ، ولی این آمار در کشور ما بین 5 تا 6 تن در هر 100هزار تن است. ببینید چقدر فاصله داریم.
** در زابل یک نفر معتاد گورخواب وجود دارد
وی با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی و رسانه ها از برخی مناطق کشور گفت: آمار دقیق در باره مسائل مختلف را باید از نهادهای مسئول و دستگاه های مرتبط با آن موضوع باید گرفته شود؛ امام جمعه در یک منطقه مقام و مسئول اجرایی نیست، برای جست جو و ارزیابی منبع خبر باید یک مقام مسئول باشد، ما یک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر داریم، که به ازای همین دستگاه هایی که در ستاد در پایتخت داریم دستگاه متناظر که 15 تا 20 دستگاه در استان ها داریم.
معاون وزیر کشور گفت: در میان جمعیت 12 میلیونی تهران نهایتا 7 تا 8 هزار معتاد متجاهر وجود دارد که اگر 5 تا 6 هزار نفر آنرا بتوانیم جمع کنیم به صورت محدود در سطح شهر معتاد متجاهر خواهیم دید.
« حال چگونه ممکن است در شهرستان زابل که کل جمعیت آن 300 تا 400 هزار جمعیت دارد، 6هزار معتاد گورخواب وجود داشته باشد، در سفر هفته گذشته به استان سیستان و بلوچستان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از شخص فرماندار (هوشنگ ناظری) سوال کردیم و وی گفت« ما رفتیم بررسی کردیم یک نفر معتاد گورخواب وجود دارد و حتی حاضر نیست به مرکز صیانت و کمک که در فاصله 50 متری وجود دارد برود و اقامت کند، او غذای خود را از همان جا نیز می گیرد».
وی با بیان اینکه از پاتوق های معتادان در زابل بازدید کرده ام، اظهار داشت: جایی که همین معتاد متجاهر حاضر نیستند در مراکز درمانی اقامت کنند 4 و 5 نفری گاهی هم 15 تا 20 در ساختمان های نیمه کاره ساکن می شوند؛ ما در تهران هم پاتوق در زیر پل های بزرگ و در حاشیه شهر تهران داریم؛ ولی حاضر نیستند در شبکه درمانی و کمپ ها اقامت کنند، البته دستور وزیر کشور این است به طور قطع زنانی که به پاتوق ها می روند باید حتما جمع آوری بشوند و این الزام است که زنان معتاد در هیچ پاتوقی نباید باشند.
وی با بیان اینکه ما نیز در سال 1395 و هم در سال 1396 طرح جمع آوری معتادان را اجرا کردیم؛ اظهار داشت: در سال 1396 در یک طرح سراسری در 12 استان ( در مدت سه ماه اول سال) این طرح سراسری در کشور اجرا شد و بسیاری از معتادان متجاهر جمع آوری شدند.
رستم وندی افزود: ما سرانه ای که در کشور هزینه می کنیم برای درمان مواد مخدر در قیاس هزینه و اعتبارات دنیا قرار می دهند یک دهم است، در جهان حدود 20 دلار سرانه روزانه صرف امور درمانی معتادان می شود ولی در کشور ما 2 دلار است.
**ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در تهران 20 برابر شده است
رئیس سازمان اجتماعی کشور افزود: بر اساس کمبود منابع و اعتبارات هنوز به آن سطح از امکانات و مراکز امدادی و درمانی نرسیده ایم که بتوانیم همه معتادان را پوشش بدهیم، البته تلاش های زیادی شده است، آمار و ظرفیت نگهداری معتادان متجاحر در شهر تهران ظرف 4 تا 5 سال گذشته، از 400 نفر به 8هزار رسیده و 20 برابر شده است.
رستم وندی گفت: در همین یک سال گذشته برای اولین بار در تهران یک مرکز مادر – کودک تاسیس کردیم و اولین بار بود برای کودکان زنان معتادی که باردار بودند راه اندازی شده است؛ و در 5 استان دیگر مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، و ... وضعیت نسبتا مخاطره آمیزی در این زمینه داشتند، همین مراکز تاسیس شده اند.
معاون وزیر کشور گفت: در حوزه نگهداری مادران و کودکان معتاد ظرف دو سال اخیر پیشرفت خوبی شده است اما کمبودها همچنان وجود دارد.
این گزارش در حال تکمیل است....
سیام**3070**1724

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/55175/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جشن تولد یک سالگی پسر فریدون زندی شیک و لوکس خارج از کشور + ویدیو/ چه پسر نازی خدا حفظش کنه

در شب قهرمانی اسکودتو در میلان چه گذشت؟

درگیری فرانسوی‌ها با پلیس پس از حذف پی‌اس‌جی

رئال اسطوره مغضوب بایرن را به برنابئو دعوت کرد

مصطفوی: تنش روی سکوها از نیمکت باشگاه‌ها می آید

حواشی دیدار نساجی - پرسپولیس در رقابت های لیگ برتر ایران از زاویه‌ای متفاوت

حواشی دیدار استقلال - ذوب‌آهن در رقابت های لیگ برتر ایران از زاویه‌ای متفاوت

سرنگونی ام باپه در محوطه جریمه دورتموند که داور اعتقادی به پنالتی نداشت

الخلیفی: مستحق حذف نبودیم، ناراحتم

رویس: کسی به تیر دروازه‌های پی‌اس‌جی اهمیت نمی‌دهد!

دورتموند دو موقعیت خلق کرد و فینالیست شد

آتش زدن بنر و پرچم هواداران دورتموند توسط طرفداران پاری سن ژرمن

سردار آزمون و علاقه شدید خانوادگی‌اش به والیبال

تمجید جیمی کرگر و اشلی یانگ از رفتار تماشاگران منچستریونایتد در ورزشگاه پس از شکست این تیم

خوشحالی بازیکنان دورتموند پس از پیروزی مقابل پاری سن ژرمن و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

خلاصه بازی پاری سن ژرمن 0 - دورتموند 1

مصطفوی: باشگاه‌ ها باید از کمیته داوران اطاعت کنند

بعد از 11 سال دورتموند دوباره در فینال ومبلی

محمدی: جرایم مالی به تنهایی راهگشا نیست

گل دوم دورتموند آفساید اعلام شد

سومین و چهارمین شوت پاریسی ها هم به تیر دروازه برخورد کرد!

زنبورها اولین مسافر فینال لندن؛ خداحافظی امباپه و دوستان با لیگ قهرمانان

طرح هواداران پاری سن جذاب ژرمن پیش از شروع بازی

موقعیت خوب پاری سن ژرمن روی شوت دمبله

دوناروما به این شکل روی ضد حمله خطرناک دورتموند دروازه پاریسی ها را نجات داد

کارشناسی داوری فولاد - تراکتور

کارشناسی داوری نساجی - پرسپولیس

اینیستا پس از گل به یادماندی مقابل چلسی

موقعیت خطرناک برای پاریسی ها و برخورد توپ با تیر دروازه

گل اول دورتموند توسط هوملز

کارشناسی داوری استقلال - ذوب آهن

شوت مندس به تیر دروازه دورتمومد برخورد کرد

پاری سن ژرمن 0-1 دورتموند؛ نیمه دوم

شکایت باشگاه سپاهان از تهرانی و پرسپولیس

واکنش رئیس سازمان سینمایی به بیکاری سینماگران

زوج عاشق برنامه «ماه عسل» جدا شدند

موسیقی بی کلام امشب را با ساز گیتار بشنوید

زندگی بزرگان/ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر

وای به حال روزی که ...

طرز تهیه ترشی گوجه‌ سبز؛ طعمی جدید و جذاب

عوارض قرص و پودرهای لاغری و چاقی

زود عصبی می شوم و دست خودم نیست

ادعای تازه مسئولان وزارت کشور درباره کاهش طلاق

شرکت SpaceX از لباس فضانوردی جدید خود رونمایی کرد

بنشین! مرو!

شب ماند و او دیگر نیامد

مقایسه مورینیو و ده‌روسی از زبان آزمون

سردار آزمون از آینده فوتبالی‌اش می‌گوید!

غایبان هوادار مقابل پرسپولیس مشخص شدند

شوت سنگین ریرسون از کنار دروازه پاری سن ژرمن به بیرون رفت