آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه بدون استفاده از حشره‌کش از شر حشرات در امان باشیم؟ خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - امان از زمانی که حشره‌ها راه خود را به منزل باز کنند، در چنین شرایطی مالک خانه تنها دو راه پیش‌ِرو دارد: یا می‌تواند شخصاً آستین‌‌ها را بالا بزند و به جنگ حشره‌های موذی برود، یا اینکه دست‌به‌دامان مؤسسه‌های دفع حشره‌های موذی شود که در هر دو صورت هزینه و وقت زیادی اتلاف خواهد شد. به‌این‌ترتیب عقل سلیم حکم می‌کند که جلوی واقعه را پیش از وقوع بگیریم و اجازه ندهیم حشره‌ها راه خود را به منزل پیدا کنند. با روزچین همراه باشید و این مطلب را بخوانید.
با حشره‌کش‌ها خداحافظی کنیم
خوشبختانه راه‌های مختلفی وجود دارد که با رعایت آن‌ها جلوی ورود حشره‌ها به منزل گرفته می‌شود. برای نمونه حشرات علاقه زیادی به زندگی در محیط‌های مرطوب دارند، به‌همین‌دلیل حشره‌ها در بیشتر مواقع در بیرون از منزل و محیط طبیعی که شرایط مرطوب‌تری نسبت به منزل دارد زندگی می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت که حشره‌ها موجودات مهاجمی نیستند که دائم قصد حمله به داخل منزل را داشته باشند، اما اگر منزل شرایط مناسبی را برای زندگی حشره‌ها داشته باشد بدون‌ِشک حشرات این موقعیت را نادیده‌ نخواهند گرفت.
جالب است بدانید خانه‌هایی که در ساخت آن‌ها از چوب و فوم استفاده نشده است، کمتر پذیرای حشره‌ها هستند. حتی وجود گیاهان در فاصله‌‌ای نزدیک به منزل نیز دلیلی برای هجوم حشره‌ها به خانه و کاشانه به حساب می‌آید.
همان‌‌گونه که اشاره کردیم راه‌های زیادی برای جلوگیری از نفوذ حشرات موذی به منزل وجود دارد که بیشتر این راه‌ها هزینه‌ای را به‌دنبال ندارند و اجرایی‌کردنشان نیز زمان و وقت زیادی طلب نمی‌کند. به‌این‌ترتیب قصد داریم در ادامه به روش‌های رایگان جلوگیری از ورود حشره‌ها به منزل نگاهی داشته باشیم.
روش‌های جلوگیری از ورود حشرات به خانه

اجازه ندهید حشره‌ها در نزدیکی منزل شما زندگی کنند
گیاهان یکی از سکونتگاه‌های اصلی حشرات به حساب می‌آیند، درنتیجه اجازه ندهید پوشش گیاهی متراکمی در اطراف منزل شما ایجاد شود. حشره‌هایی که در گیاهان اطراف محل زندگی شما حضور دارند تمایلی برای ورود به منزل نشان نمی‌دهند، اما اگر هوا بیش از حد سرد یا گرم شود، این حشره‌ها فضای گرم منزل شما را به حضور در میان گیاهان بیرون از منزل ترجیح خواهند داد.
هر گیاهی را نباید در باغچه کاشت
داشتن اطلاعات مناسب دربارۀ سبک زندگی حشره‌های مزاحم، شما را همیشه یک گام جلوتر از این موجودات موذی نگه‌ می‌دارد. برای نمونه مورچه‌ها عاشق گل صدتومانی (Peony) و زنبورها عاشق برخی از انواع گل‌ها هستند. بااین‌حساب گل‌هایی در باغچه و فضای سبز منزلتان بکارید که حشره‌ها را جذب نکنند.
خاک‌برگ‌‌ها را از باغچه و فضای‌سبز دور کنید
بیشتر از آنچه فکر کنید حشره‌های مختلفی میان خاک‌برگ‌ها زندگی می‌کنند. از طرف دیگر خاک‌برگ در فصل‌های سرد سال پوششی گرم برای زمین ایجاد کرده و فضایی گرم و مناسب برای زندگی حشره‌ها فراهم می‌کند. به‌این‌ترتیب باغچه را پس از هرس‌کردن حتماً از خاک‌برگ تمیز کنید.
حیاط و فضای بیرون منزل را خشک نگه دارید
حشره‌ها عاشق زندگی در مکان‌های مرطوب هستند، درنتیجه تاجایی‌که امکان دارد اجازه ندهید حیاط و اطراف خانه شما مرطوب باشد. دیوارها و قسمت‌های داخل منزل نیز نباید خیس و مرطوب باشد.
از دست ندهید: قوانینی برای نظم‌دادن به خانه (1)
مجاورت گیاهان با دیوار و پنجره‌ها را قطع کنید
شاخه گیاه کوچکی که از باغچه راه خود را به پنجره منزل شما باز کرده است می‌تواند برای حشره‌ها نقش یک پل میان باغچه و منزل را ایفا کند. درنتیجه اگر نمی‌خواهید پذیرای حشره‌ها در داخل منزل باشید باید گیاهان را به هر نحوی که ممکن است از منزل دور نگه دارید.
راه‌های نفوذ حشره‌ها را به منزل ببندید
تَرَک‌هایی که در قسمت‌های مختلف منزل وجود دارند را مسدود کنید. حشره‌ها از راه ترک‌ها و منافذی که در دیوارهای سیمانی و آجری وجود دارد راه خود را به منزل باز می‌کنند. درنتیجه بهتر است به‌جای اینکه هزینه زیادی را برای خرید حشره‌کش‌ها صرف کنید، هزینه‌کمتری را برای خرید بتونه و تجهیزات لازم برای درزگیری ترک‌های دیوار تقبل کنید.
قسمت‌های بیرونی خانه نباید با فضای بیرون تماس زیادی داشته باشد
آجر،‌ روکش‌های دیوار، گچ یا سیمان و مصالحی که در ساخت قسمت‌های بیرونی منزل به کار گرفته شده نباید بیش‌ازحد با خاک تماس داشته باشند. برای مثال تلنبارکردن خاک در پشت یکی از دیوارهای منزل فضای خوبی را برای انتقال حشره‌هایی که در خاک وجود دارند به داخل منزل مهیا می‌کند.
اگر احتمالاً نرده‌‌ها و سایر نمای بیرون منزل از چوب ساخته شده است، باید این قسمت‌ها را هر چند وقت یک‌بار برای عدم وجود حشره‌ها بررسی کنید.
جلوی تجمع آب در قسمت‌های داخل منزل را بگیرید
حمام،‌ آشپزخانه، سرویس‌ بهداشتی و سایر قسمت‌های منزل باید همیشه خشک باشند. تجمع آب در این قسمت‌ها حشره‌ها را به خود جذب می‌کند. از طرف دیگر ازآنجایی‌که چوب خیس و مرطوب محیط خوبی را برای زندگی حشره‌ها فراهم می‌کند، اجازه ندهید تجهیزات و لوازم چوبی منزل رطوبت را به خود جذب کنند.
منافذ قسمت‌های پایین پنجره و درها را بپوشانید
پنجره‌ و در و سایر قسمت‌های ورودی منزل باید سد محکمی در برابر حشره‌ها باشند، چون حشره‌های موذی به‌دنبال ریزترین سوراخ‌ها در پنجره‌ها و درها هستند تا راه خود را به خانه باز کنند. ازآنجایی‌که حشره‌ها بیشتر روی زمین و قسمت‌های پایین حرکت می‌کنند، حتماً باید قسمت‌های پایین پنجره‌ و درها در منزل شما کاملاً پوشیده باشند.

نکتۀ قابل‌ِتوجه: امنیت منزل در برابر نفوذ حشره‌ها را فدای گردش جریان هوا در خانه نکنید. در قسمت قبل اشاره کردیم که منافذ قسمت‌های پایین پنجره و درها باید در برابر نفوذ حشرات پوشیده باشد، اما اگر تمامی راه‌های ورودی هوا به منزل بسته باشند، هوا آن‌‌گونه که بایدوشاید در منزل به جریان نخواهد افتاد.
در چنین شرایطی سیستم‌های تهویه‌ نیز به‌خوبی کار نمی‌کنند و فضای داخل منزل شما در فصل‌های گرم سال، مرطوب شده و تنفس دشوار می‌شود. درنتیجه بازبودن قسمت‌‌های بالای پنجره که از دسترس حشره‌ها دورتر است، گزینه خوبی برای چرخش هوا در منزل به نظر می‌رسد. اگر هم پنجره‌های منزل شما به‌گونه‌ای‌ست که نمی‌توانید قسمت‌ بالای آن‌‌ها را باز بگذارید، پس از بازکردن کامل پنجره، با مقداری دارچین یا سایر مواد گیاهی که باعث دفع حشرات می‌شوند جلوی ورود این موجودات موذی را بگیرید.
منبع

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/55243/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

کیک برش خورده و شیک برای جشن ها

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

کیک سیب زمینی برای شب های مهمانی

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم