آریا بانو

آخرين مطالب

گیاهان آپارتمانی مقاوم به شرایط سخت و بی‌آبی خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - در این نوشتار از گیاهان آپارتمانی مقاوم که برای افراد تنبل و پرمشغله و تازه‌کار مناسب هستند و با حداقل مراقبت رشد می‌کنند خواهیم گفت. با گیاهان آپارتمانی روزچین همراه باشید.
اگر شما هم جزء افرادی هستید که زیاد فرصت رسیدگی به گل‌وگیاه را ندارید، اما علاقه‌مند به نگهداری از گیاهان در منزل هستید، مطلب امروز ما را دنبال کنید. امروز قصد داریم گیاهانی را که می‌توانند بدون مراقبت رشد کنند به شما معرفی کنیم.
گیاهان آپارتمانی مقاوم
گیاهان آپارتمانی گل شمعی برای داشتن گیاهان زیبا در منزل، لازم نیست تجربۀ زیادی داشته باشید. شما ممکن است یک تازه‌کار باشید که اطلاعات کمی دربارۀ گیاهان دارد یا فردی پرمشغله که وقت زیادی برای مراقبت از گیاهان ندارد. حتی ممکن است شما فرد تنبلی باشید که حال و حوصلۀ قهر و آشتی گل‌ها را ندارد، اما با همۀ این شرایط چون به اهمیت حضور گیاهان آپارتمانی در زندگی امروز کاملا واقف هستید، دوست دارید که در خانۀ خود گل‌وگیاه داشته باشید.
به‌هرحال، ما در اینجا لیستی ساده از گیاهان آپارتمانی مقاوم را که مراقبت کمی نیاز دارند برای شما آورده‌ایم. این‌ها ساده‌ترین گیاهان آپارتمانی هستند که نیاز به مراقبت کمتری دارند. این گیاهان صبورانه در شرایط سخت زندگی می‌کنند و بی‌توجهی و اشتباهات شما را می‌بخشند. اگر زمان آبیاری گیاه را فراموش کردید یا حواستان نبوده و زیادی پای آن آب ریخته‌اید، این گیاهان زیاد حساس نیستند و زود پژمرده نمی‌شوند. اما به یاد داشته باشید که هیچ گیاهی وجود ندارد که قابلیت خراب‌شدن نداشته باشد. شما باید حداقلِ نیازهای آن‌ها مانند رطوبت و میزان نور لازم برای گیاهان را تأمین کنید؛ این‌ها حداقلِ شرایط لازم برای زنده‌ماندن و شاخ‌و‌برگ‌دادن گیاهان است.
برخی از این گیاهان آپارتمانی مقاوم ممکن‌ است حتی گل بدهند که کمی شرایط را حساس‌تر می‌کند. لیست گیاهان آپارتمانی مقاوم ما را بخوانید.
گل بامبوی خوش‌شانس
گل بامبو خوش شانس گل بامبوی خوش‌شانس بامبوی خوش‌شانس (Lucky Bamboo) یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم و پرطرفدار است. این گیاه به خانوادۀ Dracaena تعلق دارد که فقط آب فراوان می‌خواهد. حتی در نور غیرمستقیم نیز رشد می‌کند. این گیاه آپارتمانی نیاز به مراقبت کمی دارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به گل بامبو مراجعه کنید.
گل یشم
گل یشم گل یشم گل یشم با نام علمی Crassula ovata یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی زیبا است که خیلی به مراقبت احتیاج ندارد و می‌تواند خود را با شرایط سخت سازگار کند. نام این گل از رنگ برگ‌های آن که سبز یشمی است گرفته شده‌است. این گیاه در خاک‌های ضعیف هم بسیار مقاوم و برگ‌های ضخیم و ساقۀ آن به‌عنوان مخازن آب عمل می‌کنند. این ویژگی، گل یشمی را به یکی از بهترین گیاهان برای نگهداری در منازل تبدیل کرده است. بومی آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. همچنین این گیاه، گل هم می‌دهد.
لیندا یا نخل دم‌اسبی
گیاهان آپارتمانی نخل دم‌اسبی یا پای فیل لیندا یا نخل دم اسبی با نام علمی Beaucarnea recurvate نام یک گونه از تیره مارچوبگان است. لیندا در واقع یک نخل و از خانوادۀ زنبق‌هاست. لیندا یک گیاه آپارتمانی مقاوم و درعین‌حال زیبا و عجیب است. عجیب به‌این‌دلیل که تنۀ لیندا شبیه پای فیل است و به‌همین‌دلیل به گل پای فیل هم شناخته می‌شود. این گیاه دارای یک تنۀ متورم است که با آن عمل ذخیره‌سازی آب را انجام می‌دهد. لیندا یک گیاه آپارتمانی مقاوم است که طول عمر زیادی دارد و به آرامی رشد می‌کند و تحمل هوای خشک را نیز دارد.
نکته: از آبیاری مکرر اجتناب کنید. آبیاری باید تنها زمانی انجام شود که خاک خشک باشد.
از دست ندهید: گیاهان آپارتمانی و اهمیت آن‌ها در زندگی امروز
گل سانسوریا
گل سانسوریا گل سانسوریا سانسوریا، گل ماری یا شمشیر جرج مقدس یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مقاوم به شرایط سخت است. تصفیه‌کنندگی هوا، یکی از ویژگی‌های سانسوریا محسوب می‌شود. این گیاه نسبت به خشکسالی بسیار مقاوم است. برای شناخت بیشتر به مقالۀ گل سانسوریا، شمشیر پادشاه مراجعه کنید.
گل پوتوس/ پوتوس طلایی
گیاهان آپارتمانی مقاوم پوتوس طلایی گل پوتوس یکی از ساده‌ترین گیاهان آپارتمانی است که می‌تواند در شرایط سخت رشد کند. پوتوس طلایی دارای برگ‌های زرد و سبزِ قلبی شکل است. گل پوتوس در مقاله‌های قبلی به طور مفصل و کامل معرفی شده‌است. می‌توانید برای اطلاعات کافی به مقاله گل پوتوس مراجعه کنید.
گل زامیفولیا
گیاهان آپارتمانی گل ZZ گل زامیفولیا (Zamioculcas zamiifolia) به گیاه ZZ هم معروف است. ZZ گیاه استوایی و بومی شرق آسیاست. برگ‌های این گیاه محکم و براق است و کمی شبیه به Zamias است. گیاه ZZ احتمالاً ساده‌ترین گیاه موجود در لیست ماست. این گیاه به نور کمی نیاز دارد و تقریباً در هر محیطی رشد می‌کند.
نکته: گیاه ZZ آبیاری مکرر و پا خیس را دوست ندارم.
گل گندمی / گل عنکبوتی
گل گندمی عنکبوتی گل گندمی عنکبوتی گل گندمی یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی‌ست. محبوبیت این گل علاوه‌بر زیبایی چشمگیر آن به‌علت تحمل شرایط سخت و سهولت در نگهداری است. این گیاه می‌تواند خود را تقریباً با هر شرایطی سازگار کند. برای اطلاعات کامل‌تر به مقالۀ گل گندمی مراجعه کنید.
گل شفلرا / آکتینوفیلا
گیاهان آپارتمانی مقاوم گل شفلرا گل شفلرا آکتینوفیلا با نام علمی Schefflera actinophylla گونه‌ای از تیرۀ عشقه‌ایان است. شفلرا در دفاتر کار و خانه‌ها بسیار دیده می‌شود. این گیاه، بومی جنگل‌های بارانی و گرمسیری استرالیا و نیو‌گینه و جاوه است. این گل گرمسیریِ زیبا هنگامی که در داخل خانه رشد می‌کند، مراقبت کمی نیاز دارد. از آبیاری بیش‌ازحد آن اجتناب کنید. گیاه را در یک نقطۀ روشن اما دور از تابش نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.
گل آلوئه‌ورا
گیاهان آپارتمانی گل آلوئه‌ورا یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مقاوم به شرایط سخت، گل آلوئه‌ورا است. این گیاه به‌راحتی رشد می‌کنند. با کمی مراقبت، شما برای سال‌های زیادی آلوئه‌ورا خواهید داشت. بهترین شرایط برای رشد این گل، قراردادن آن در موقعیت آفتابی‌ست. گیاه را در یک پنجره‌ آفتابگیر نگه دارید. البته در سایه هم رشد می‌کند. این گیاه آبیاری گاه‌به‌گاه را دوست دارد و می‌تواند برای مدت طولانی بدون آب زندگی کند. پس از آبیاری بیش‌ازحد اجتناب کنید.
گل صلح یا اسپاتی فیلوم
گل صلح یا اسپاتی فیلوم گل صلح یا اسپاتی فیلوم گل اسپاتی فیلوم که به‌خاطر گل‌های سفیدی که باز می‌کند، به گل صلح نیز معروف است. این گل در کنار ژربرا و آنتوریوم از تصفیه‌کننده‌های هوا به شمار می‌روند. برگ‌های صاف و گل‌های سفید که از میان برگ‌های تیره رشد می‌کنند، ظریف و زیبا دیده می‌شوند. اگر می‌خواهید این گل آپارتمانی را بیشتر بشناسید به گل اسپاتی فیلوم یا گل صلح مراجعه کنید.
گل دیفن باخیا
گیاهان آپارتمانی گل دیفن باخیا دیفن باخیا با برگ‌های بزرگ و زیبایش در اکثر خانه‌ها دیده می‌شود. این گل برای کسانی که به‌دنبال گیاهان آپارتمانی برای محیطی با نور کم هستند، ایده‌آل است. دیفن باخیا گیاهی سایه دوست است و خاکش باید مرطوب باشد. برای کسب اطلاعات کامل‌تر به مقاله گل دیفن باخیا برای تنفسی سالم مراجعه کنید.
علاوه‌بر گیاهانی که در بالا معرفی کردیم، گل برگ بیدی، گل برگ عبایی، ترادسکانتیا زبرینا از سردۀ برگ بیدی، گل شمعی، گل آگلونما و گل فیلودندرون نیز جزء گیاهان آپارتمانی مقاوم هستند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/57309/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

سینی غذای خوشمزه یک ساندویچ رژیمی از نگار فرهمند همسر پژمان جمشیدی +ویدیو / برای یک دورهمی دوستانه

ست روسری و کیف فوق العاده جذاب و سنتی المیرا شریفی مقدم / خانم مجری قوانین طلایی ست کردن رو بلده

فیلم موزیک «آمده ام تو به داد دلم برسی» با صدای علیرضا قربانی

ارسلان کامکار: خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم؛ ما را نمی‌خواهند!

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

رقص زیبای ماهی های کوچولوی آبی

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

طرز تهیه کیک صورتی دخترونه

قبل و بعد از شام خوردن این نکات را رعایت کنید

نقش آزمایشگاه در جلوگیری از بستری های بی دلیل بیماران

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

کدام کشتی‌گیران سهمیه المپیک را کسب کردند؟

محسن ربانی: دوومیدانی ایران به تک ستاره‌ها متکی است

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

رونمایی شهربانو منصوریان از پسرش آرشام که قراره مثل مامانش قهرمان باشه / چه پسر پر انرژی

علت آب نشدن چربی شکم تان اینجاست!!

آهنگ جدید/ «ماه من» از بابک جهانبخش منتشر شد

متن تلخ دخترِ حسین زمان درباره مرگ پدرش

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

لیز خوردن خودرو در خیابان برفی

شاخ به شاخ دو خودرو با هم