آریا بانو

آخرين مطالب

در گزیده اخبار اجتماعی امروز ایسنا بخوانید:

از آماده‌باش پلیس فرودگاه‌ برای سفر حجاج تا دهه هفتاد و هشتادی‌هایی که مضیقه ازدواج ندارند اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - آماده‌باش پلیس فرودگاه‌ برای سفر 86 هزار حاجی، دختران شین‌آبادی برای درخواست کارت ملی به دفاتر استانی ثبت احوال مراجعه کنند،ایران از واردکنندگان بزرگ آب مجازی، دهه هفتاد و هشتادی‌ها "مضیقه ازدواج" ندارند و ممنوعیت کاشت چمن در تهران سر تیتر برخی از مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا طی امروز (30 تیر) است.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی امروز ( 30 تیر) بیش از 50 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:
دختران شین‌آبادی برای درخواست کارت ملی به دفاتر استانی ثبت احوال مراجعه کنند
سیف الله ابوترابی -سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور- گفت: کسانی که مشکل اثر انگشت دارند بایستی برای دریافت کارت ملی هوشمند مستقیما به دفاتر ثبت احوال استانی که در آن ساکن هستند، مراجعه کنند.
وی ادامه داد: این افراد بایستی مستقیما برای ارائه درخواست کارت ملی هوشمند به دفاتر ثبت احوال در استان هایشان مراجعه کنند زیرا دفاتر پست و پیشخوان درخواست این افراد را قبول نخواهند کرد و این دفاتر امکان صدور کارت ملی هوشمند برای این افراد را ندارند.
لزوم تعیین تکلیف سریع گود برج میلاد/ عمر مفید مقاوم‌سازی گود تمام شده است
حمید موسوی -مدیرکلی معماری و ساختمان شهرداری تهران- با بیان اینکه عمر مفید مقاوم سازی گود به اتمام رسیده است، بر لزوم تعیین تکلیف هرچه سریعتر این گود تاکید کرد.
حمید موسوی در گفت وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت گود رها شده برج میلاد با بیان اینکه گود مجاور برج میلاد عمق حدودا 4متر دارد و زیاد نیست گفت: اما به واسطه اینکه این گود در کنار برج میلاد و با توجه به شرایطش برابر مفاد مقررات ملی ساختمان گود پرخطر محسوب می شود.
بخشنامه جدید شهرداری برای ممنوعیت کاشت چمن در تهران
عطایی -مدیرکل خدمات شهری معاونت خدمات شهری شهرداری تهران- با اشاره به شرایط کشور در حوزه کمبود منابع آبی از بخشنامه جدید سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران برای ممنوعیت کاشت چمن در تهران خبر داد و افزود: با توجه به این بخشنامه از مناطق خواسته شده که در احداث فضاهای سبز جدید از چمن استفاده نشود.
وی در تشریح استفاده از چمن توسط معاونت خدمات شهری در سطح شهر تهران گفت: با توجه به اینکه همه ملزم هستیم پیرو سیاست‌های کلی کشور باشیم و در حال حاضر سیاست صرفه جویی در حوزه آب از اولویت‌های سیاست‌های کشور است شهرداری تهران نیز در این بخش، از چمن به عنوان گیاهی آب‌بر استفاده نخواهد کرد تا به این ترتیب در موضوع استفاده از منابع آبی صرفه جویی انجام شود.
افق 1400 وزارت بهداشت برای افزایش مصرف داروهای خوراکی در تالاسمی‌ها
دکتر مهدی شادنوش -رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت- درباره داروی خوراکی بیماران تالاسمی، گفت: آمارهای جهانی نشان می‌دهند که بیماران تالاسمی در دنیا 80 درصد از داروی خوراکی استفاده می‌کنند؛ بنابراین زمانی که داروی خوراکی به اندازه کافی اثربخش است و عوارض کمتر و کنترل‌شده‌تری دارد، مصرف نوع خوراکی آن نسبت به تزریقی مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و برای بیماران هم راحت‌تر است.
دکتر مهدی شادنوش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تغییر داروی بیماران تالاسمی از تزریقی به سمت خوراکی، گفت: در چارچوب طرح تحول نظام سلامت و اقتصاد مقاومتی که سیاست کلی کشور است، ما در حال بازنگری همه فرایندهایی هستیم که در گذشته انجام می‌شد. البته بی‌تردید وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت آحاد مردم اجازه نمی‌دهد که هیچ اقدام غیر علمی در کشور اجرا شود.
ساز وکار بیمه‌ شاغلان مجازی به‌زودی اعلام می‌شود
محمدحسن زدا ـ معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی- با بیان اینکه مذاکرات ما با صاحبین مشاغل مجازی ادامه دارد و تصور می‌کنم به‌زودی به نتیجه برسیم و شرایط را اعلام کنیم گفت: تحت هر شرایطی شاغلین مجازی بیمه خواهند شد اما اگر با کارفرمایان توافق حاصل شود، کارمان بهتر پیش می‌رود.
وی افزود: سه جلسه در هفته‌های اخیر با مسئولان شورای فضای مجازی، دکتر ستاری معاون علمی ریاست جمهوری و دکتر آذری جهرمی وزیر ارتباطات داشته‌ایم و موضوع بیمه کسب و کارهای نوین اینترنتی در دستور کار است. همین که جلساتی در این خصوص برگزار می‌شود حاکی از عزم جدی برای حل مسئله است.
دهه هفتاد و هشتادی‌ها "مضیقه ازدواج" ندارند /35 سال؛ میانگین سن طلاق در کشور
شهلا کاظمی پور -جمعیت شناس- با بیان اینکه ازدواج کودکان یک معضل است و شاخص توسعه نیافتگی هر جامعه به شمار می‌آید، گفت: میزان ازدواج دختران 10 تا 14 سال در سال 85، 10 درصد بوده که این میزان در سال 95 به 14.5 درصد افزایش یافته است.
این جمعیت شناس ادامه داد: این در حالیست که از سنین 35 تا 39 سال میزان ازدواج از 86 درصد به 80 درصد و 40 تا 44 سال از 88 درصد به 66 درصد رسیده است اما دختران دهه 70 و 80 دیگر با مشکل مضیقه ازدواج روبرو نخواهند بود.
«قانون تسهیل ازدواج»، قانونی که اجرایی نشد
سید جواد رضوی -مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان- با اشاره به اینکه قانون تسهیل ازدواج در سال 84 تصویب شده و قرار بود بعد از شش ماه آئین‌نامه‌های مربوط به آن ابلاغ شود اما این اتفاق هرگز نیفتاد تصریح کرد: یکی از ارکان اصلی این قانون تشکیل صندوق اندوخته ازدواج جوانان بود که در صندوق فرصت‌های شغلی ادغام و صندوق مهر امام رضا(ع) برای وام ازدواج تشکیل شده بود به این ترتیب عملا منابع مالی لازم برای این قانون تامین نشد و در نهایت بخشهای دیگر آن معطل ماند.
وی با اشاره به گزارش مجلس در مورد چرایی اجرا نشدن این قانون توضیح داد: دستگاه‌های وزارت ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، وزارت علوم و وزارت کشور در نهایت مسئول شناخته شدند و به نظر می رسد دلایل عدم اجرای قانون تسهیل باید آسیب شناسی شود و تجربیات ارزنده‌ای که در موضوع مشاوره‌های ازدواج و کارگاه‌های مهارتها در اقدامات وزارت ورزش و جوانان وجود دارد استفاده شود و با برررسی کارشناسانه مسایل طرحی قابل اجرا و الزام آور برای دستگاه‌ها تدوین شود.
فردا در هیئت دولت مسائل دختران «شین‌آبادی» را مطرح می‌کنم
معصومه ابتکار -معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده- در دیدار با دختران حادثه دیده شین آبادی گفت: تک تک صحبت‌ها و خواسته‌های این دختران را به رئیس جمهور منتقل می‌کنم و در جلسه روز یکشنبه هیات دولت بخشی را به ارائه گزارش وضعیت این دختران اختصاص خواهم داد.
تا کنکور برچیده نشود، مشکلات حل نمی‌شوند
حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان -رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی- با بیان اینکه سند تحول و برنامه درسی از اسناد بالادستی هستند گفت: زیرنظام برنامه درسی سند تحول تصویب و به اجرا در آمد اما متاسفانه زیرنظام‌های دیگر با تاخیر تصویب و برخی هنوز اجرایی نشدند و برخی نواقص اجرا از همین امر ناشی می‌شود.
وی افزود: کتاب درسی متاثر از کنکور نیست اما اهداف برنامه درسی و آموزشی و پرورشی را تحت الشعاع قرار داده است. هیولای کنکور خانواده را درگیر خود کرده و اگر برچیده نشود مشکلات حل نمی‌شوند.
ایران از واردکنندگان بزرگ آب مجازی/ کشاورزی در کشورهای همسایه راهکاری برای جبران کم‌آبی
مهدی میرزایی -کارشناس مدیریت منابع آب- ضمن تعریف آب مجازی اظهار کرد: تعدادی از کشورها که آب کافی یا زمین مرغوب برای کشاورزی ندارند، به این نتیجه رسیده‌اند که تولید محصول در سرزمینشان صرفه اقتصادی ندارد. به همین علت با کشورهایی که در این زمینه قوی هستند، وارد همکاری می‌شوند.
وی به ذکر مثالی پرداخت و اظهار کرد: کشور عربستان برای دستیابی به بخشی از محصولات کشاورزی مورد نیاز خود نسبت به اجاره یا خرید زمین و ساخت برخی مستحدثات در کشور ترکمنستان اقدام می‌کند و در قالب یک همکاری دو سویه به محصولات مورد نیاز خود می‌رسد چون آب و اراضی لازم را در اختیار ندارد. ترکمنستان هم زمین‌های وسیعی دارد و از این سرمایه‌گذاری سود می‌برد. این رویکرد با شدت بیشتری در بین چینی‌ها وجود دارد و به منظور کشاورزی برای ساخت سد و شبکه آبیاری در کشورهای آفریقایی سرمایه‌گذاری می‌کنند.
چمن ؛ گیاهی آب‌بر و ناسازگار با شرایط اقلیمی ایران
گونه گیاهی چمن سال‌ها است که در فضاهای شهری برای ایجاد فضای سبز استفاده می‌شود. احمدرضا محرابیان -استادیار اکولوژی گیاهی دانشگاه شهید بهشتی- با بیان اینکه هشدار نسبت به تبعات کاشت چمن در فضای سبز باید سال‌ها پیش به مسئولان شهری داده می‌شد، گفت: گونه گیاهی چمن یک گیاه آب‌بر است و هزینه‌های اقتصادی زیادی به همراه دارد. ما در کشور خود گونه‌های گیاهی زیادی داریم که اگر اهلی سازی و به فضای سبز شهری معرفی شوند، می‌توانند با مطالعات زیست‌محیطی جایگزین گیاه چمن شوند.
آماده‌باش پلیس فرودگاه‌ برای سفر 86 هزار حاجی/ کاهش اقلام دارویی ممنوعه حجاج به 10 قلم
سردار حسن مهری -فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور- جزئیات آماده باش ماموران پلیس فرودگاه در عملیات حج امسال را تشریح و هشدارها و توصیه‌های لازم را به حجاج اعلام کرد.
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور در پاسخ به سوال ایسنا درباره اقلام ممنوعه زائران، اظهار کرد: سال‌های گذشته حدود 300 قلم دارو و مواد دارویی جز اقلام ممنوعه بود که خوشبختانه امسال با پیگیری‌های سازمان حج و زیارت این تعداد به 10 قلم کاهش یافته است.
مهری با بیان اینکه مواردی همچون متادون‌ها، ترامادول، داروهای کدئین دار و .... جز موارد ممنوعه سفر حجاج به عربستان است ، گفت: تمامی این موارد از سوی پلیس فرودگاه در قالب بروشور به تک تک زائران و کاروان‌ها ارائه شده است. علاوه بر آن تمامی این موارد با هماهنگی سازمان حج و زیارت برای زائران پیامک شده است وهمکاران من در فرودگاه نسبت به چک و کنترل این موارد نیز اقدام خواهند کرد.
افزایش حوادث آسانسور هنگام قطعی برق/ لزوم نصب ساعت‌های قطع برق کنار در آسانسور
با توجه به استفاده از آسانسورها در ساختمان‌ها، قطعی برق می‌تواند موجب توقف حرکت این وسایل و حبس افرادی در آنها شود، جلال ملکی -سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران- توصیه‌هایی را در مورد ایمنی استفاده از آسانسور به خصوص هنگام قطعی‌های برق که این روزها بیشتر شده و از سوی اداره برق نیز اعلام می‌شود، ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
آماده‌باش پلیس فرودگاه‌ برای سفر 86 هزار حاجی/ کاهش اقلام دارویی ممنوعه حجاج به 10 قلم
بررسی فوریتی 17 تولید کننده داخلی داروی والزارتان توسط سازمان غذا و دارو
دختران شین‌آبادی برای درخواست کارت ملی به دفاتر استانی ثبت احوال مراجعه کنند
ایران از واردکنندگان بزرگ آب مجازی/ کشاورزی در کشورهای همسایه راهکاری برای جبران کم‌آبی
دهه هفتاد و هشتادی‌ها "مضیقه ازدواج" ندارند /35 سال؛ میانگین سن طلاق در کشور
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/59485/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت نسبت به گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

نقش «فرزند» در ارتباط زن و شوهر با یکدیگر

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

نماهنگ «گل رز» با خوانندگی امید نصری

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

طرز تهیه کته کباب بازاری

فقط مادر می‌تواند فرزند زیر دوسالش را ببوسد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر