آریا بانو

آخرين مطالب

حریم سلطان پرهزینه‌ترین سریال ترکیه فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - حریم سلطان یکی دیگر از بهترین سریال‌های ترکیه است که امروز قصد داریم به شما مخاطبان محترم معرفی کنیم. این سریال تاریخی بیشتر به زندگی شخصی سلطان سلیمان عثمانی و همسر وی، حُرّم سلطان، پرداخته است.
بعد از معرفی برخی از سریال‌های محبوب ترکیه مانند مروارید سیاه ، عشق اجاره‌ای ، ماه کامل ، غنچه‌های زخمی ، عروس استانبول ، زندگی گمشده و… امروز می‌خواهیم سریال حریم سلطان را به شما معرفی کنیم. این سریال بیشتر به اتفاقات حرم سلطان پرداخته است؛ زنی که با اسم رکسانا و به‌عنوان یک کنیز و برده به کاخ امپراتوری آورده شد، اما بعداً توانست به مقام همسری سلطان سلیمان برسد. با سریال ترکیه‌ای این هفتۀ روزچین همراه باشید.
دربارۀ سریال
قرن محتشم سلطان سلیمان و حرم سلطان سریال حریم سلطان یا قرن باشکوه با نام اصلی Muhteşem Yüzyıl از سال 2011 تا سال 2014 در چهار فصل پخش شد. ژانر سریال تاریخی-عاشقانه است. فصل اول سریال از شبکۀ Show tv و سه فصل دیگر از Star tv پخش شد. Tims Production شرکت اسپانسر این سریال پرهزینه بود.
سلطان سلیمان، دهمین سلطان عثمانی، در 26 سالگی و زمانی که سلطنت خود را آغاز کرد، به‌دنبال یک امپراتوری قوی‌تر از اسکندر مقدونی و ساخت یک عثمانی شکست‌ناپذیر بود. در طول سلطنت 46 ساله، شهرت سلطان سلیمان به‌عنوان بزرگ‌ترین جنگجو و حاکم در شرق و غرب گسترش یافت. سریال حریم سلطان از کشورهای زیادی مثل کرواسی، ایران، جمهوری چک، فرانسه، قزاقستان، رومانی، ازبکستان، لبنان، یونان، امارات متحده عربی، عراق، مصر، مجارستان، اسلواکی، روسیه، صربستان و… پخش شد.
خلاصۀ سریال
سریال ترکیه‌ای قرن محتشم در یک قاب سریال با تصویری از سلطان سلیمان که هنوز شاهزاده است و با مرگ پدرش یاووز سلطان سلیم (Yavuz Sultan Selim) به تخت می‌نشیند و در این حال حرّم که به‌عنوان کنیز به کاخ آورده می‌شود، شروع می‌شود. سریال در کل به زندگی سلطان سلیمان قانونی،امپراتور عثمانی، (حرّم سلطان، فرزندان حرّم سلطان، مجادلۀ او برای به تخت‌نشاندن فرزندانش و عشق بین سلیمان و حرّم) اشاره دارد. مِرال اُکای (Meral Okay) فیلمنامه‌نویس این مجموعه بیان داشته ازآنجایی‌که حریم سلطان یک داستان است، لازم نیست واقعیت را منعکس کند.
عوامل ساخت سریال
سریال ترکیه‌ای سلطان سلیمان در کنار شاهزاده‌ها سریال حریم سلطان که فیلمبرداری آن در شهرهای استانبول و اِدیرنه و مارماریس انجام شد، به‌دلیل ژانر تاریخی و پخش آن در چهارفصل طی سه سال یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌های ترکیه‌ای به شمار می‌رود.
نویسندگی حریم سلطان را مرال اوکای بر عهده داشت. یاغمور تایلان و دورون تایلان، کارگردانان این مجموعه بودند. بازیگران اصلی حریم سلطان که کم هم نبودند، عبارتند از حالیت اَرگنچ (Halit Ergenç)، مریم اوزرلی (Meryem Uzerli)، وحیده پرچین (Vahide Perçin)، نباهات چهره (Nebahat Çehre)، نور فتاح‌اوغلو (Nur Fettahoğlu)، سلما اَرگئچ (Selma Ergeç)، اوکان یالابیک (Okan Yalabık)، محمت گون‌سور (Mehmet Günsür)، پِلین کاراهان (Pelin Karahan)، بوراک اؤزچیویت (Burak Özçivit)، جانسو دره (Cansu Dere)، برن ساآت (Beren Saat)، اوزان گووَن (Ozan Güven)، گوربَی ایلَری (Gürbey İleri)، تونجَل کورتیز (Tuncel Kurtiz)، فیلیز احمد (Filiz Ahmet)، اِنگین اؤزتورک (Engin Öztürk)، نورگول یئشیل چای (Nurgül Yeşilçay) و آراس بولوت ایینَملی (Aras Bulut İynemli) .


ستاره‌های حریم سلطان
مریم اوزرلی
بازیگران محبوب ترکیه‌ای مریم اوزرلی مریم اوزرلی (به آلمانی Meriem Userli و به تُرکی استانبولی Meryem Uzerli) بازیگر نقش حرّم سلطان در اوت 1983 متولد شده‌ است. مریم از پدری تُرک و مادری آلمانی در آلمان متولد شد و فرزند آخر خانواده‌ای شش‌نفره است. نقش حرّم، معروف‌ترین نقش مریم در دوران بازیگری‌اش است.
از دست ندهید: سریال ترکیه‌ای؛ سریال رهایی با بازی دختر سلطان سلیمان
مریم اوزرلی در سال 2013 بازی در حریم سلطان را رها کرده و به آلمان بازگشت. دلیلی که برای این کار از طرف مدیر برنامه‌های این بازیگر مطرح شد، خستگی مفرط مریم در آن سال‌ها بود. چون 3 تا 4 روز مشغول بازی در حریم سلطان بود، یک روز را به حفظ دیالوگ‌ها اختصاص می‌داد و یک روز را نیز صرف برنامه‌های تبلیغاتی خود می‌کرد. از این رو دچار بیماری شده و تصمیم گرفت برای مدتی کار را کنار گذاشته و استراحت کند.
مریم اوزرلی در سال 2012 به‌دلیل بازی عالیِ خود در نقش حُرّم سلطان موفق به دریافت جایزۀ پروانۀ طلایی برای بهترین بازیگر زن ترکیه شد. مریم اوزرلی به انتخاب سایت‌های مطرح دنیا، یکی از زیباترین زنان جهان محسوب می‌شود.
حالیت اَرگنچ
بازیگران ترکیه حالیت ارگنچ در کنار برگوزار کورل در سریال vetenim sensin حالیت یا خالد ارگنچ (Halit Ergenç) بازیگر نقش سلطان سلیمان و یکی از بازیگران بزرگ و مطرح ترکیه است. وی متولد آوریل 1970 در استانبول است. حالیت فرزند بازیگر مطرح ترکیه سعید ارگنچ و همسر برگوزار کورِل (Bergüzar Korel) بازیگر نقش فریده در سریال کارا دایی (Kara Dayı) است.
حالیت دانشگاه فنی استانبول را رها کرده و به دانشگاه هنرهای زیبای معمار سنان (Mimar Sinan) رفت. سپس به شغل اپراتوری کامپیوتر و فروشندگی پرداخت. اما در نهایت به دنیای بازیگری وارد شد و چه خوب که بازیگری را انتخاب کرد تا ما شاهد بازی‌های زیبا و حرفه‌ای او باشیم. او در کنار بازیگری به شغل خوانندگی هم می‌پردازد. از فیلم‌های مطرح حالیت می‌توان حریم سلطان ، پدرم و پسرم ( Babam ve Oğlum )، علی و نینو و هزار و یک شب ( Bin Bir Gece ) را نام برد. یکی از زیباترین سریال‌های ترکیه‌ایِ در حال پخش با بازی حالیت ارگنچ، سریال وطنم تو هستی ( Vatanim Sensin ) است که توصیه می‌کنیم حتماً این سریال را ببینید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/59510/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

کیک سیب زمینی برای شب های مهمانی

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

تیپ جذاب و متفاوت سلنا گومز در شهر نیویورک / جدیدترین استایل خیابانی خانم بازیگر برای فیلم جدیدش

عکس یادگاری طاها پسر علیرضا بیرانوند در کنار رونالدو / لایک جالب رونالدو برای پسر رقیبش

اجرای زیبای آهنگ ناصر عبداللهی توسط پسرش

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ

دسر شکلاتی را خلاقانه بساز

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اخاذی مرد شیاد با جلب اعتماد زنان پس از مرگ مادرشان

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه