آریا بانو

آخرين مطالب

پروندۀ قلب؛ راه‌های طبیعی برای درمان فشار خون بالا پزشکي

پروندۀ قلب؛ راه‌های طبیعی برای درمان فشار خون بالا

  بزرگنمايي:

آریا بانو - فشار خون بالا بر اثر سبک زندگی ناسالم، عوامل ژنتیکی یا بعضاً هر دو حاصل می‌شود و درصورت عدم درمان، ممکن است منجر به حملۀ قلبی یا سکته نیز بشود.
افرادی‌ که قادر نیستند فشار خون خود را به‌صورت طبیعی کنترل کنند، باید حتماً تحت‌ِدرمان قرار گرفته و دارو مصرف کنند. بر اساس گزارش AHA، از هر 5 نفر از جمعیت 14 درصدی مبتلا به فشار خون، یک نفر باید تحت درمان قرار گرفته و دارو مصرف کند. اگر فشار خون بالای شما از عادات ناسالم شما نشئت می‌گیرد، کمی تغییر در سبک زندگی‌تان می‌تواند باعث کاهش یا ازبین‌رفتن فشار خون شده و نیاز به مصرف دارو از بین خواهد رفت. شما می‌توانید با تأیید پزشک، از درمان‌های خانگی زیر برای رفع مشکل فشار خون خود کمک بگیرید.
وزن خود را کنترل کنید
درمان فشار خون بالا
طبق گفتۀ دکتر جان بیزوگنانو، سرپرست بخش فشار خون مرکز درمانی روچستر در نیویورک، وزن یکی از مهم‌ترین عوامل کنترل‌کنندۀ فشار خون است. کاهش چند کیلوگرم وزن درحالی‌که شاخص تودۀ وزنی (BMI) بین 25 تا 28 باشد، در درمان فشار خون بالا نقش به‌سزایی خواهد داشت؛ تودۀ وزنی بین 25 تا 29 دارای اضافه‌وزن و بالای 30 چاقی تعبیر می‌شود.
طبق مطالعات مختصری که در سال 2014 صورت گرفت، مشخص شد که افرادی با 5 درصد افزایش وزن دچار افزایش مختصری در فشار خونشان شدند و افرادی با چاقی شکمی افزایش فشار خون دوچندان را تجربه کردند.
عرق بریزید
سالم حداقل 150 دقیقه درهفته ورزش‌های سبک انجام می‌دهند. aligncenter wp-image-41775 size-full" title="بیشتر افراد سالم حداقل 150 دقیقه درهفته ورزش‌های سبک انجام می‌دهند." src="/Uploads/News/20180721210904608.gif" alt="درمان فشار خون بالا" width="315" height="215" />
بیشتر افراد سالم حداقل 150 دقیقه درهفته ورزش‌های سبک انجام می‌دهند. برای کاهش ریسک فشار خون، طبق توصیۀ انجمن قلب آمریکا، علاوه‌بر 150 دقیقه ورزش سبک، سه یا چهاربار در هفته به‌مدت 40 دقیقه ورزش‌های سنگین‌تر انجام دهید، به‌طوری‌ که عرق بریزید.
از دست ندهید: عواملی که خطر حملۀ قلبی را افزایش می‌دهند (بخش اول)
طبق گفتۀ دکتر بیزوگنانو، ورزش‌ها باید به‌صورت مستمر باشند. باشگاه‌رفتن و دویدن و رفتن به کلاس ورزش، ایدۀ خوبی‌ست، به‌شرطی‌که در انجام آن وقفه‌ای حاصل نشود. اگر تازه‌کار هستید و این کار برایتان سخت و طاقت‌فرساست، نگران نباشید. طبق مطالعات صورت‌گرفته در سال 2015 روی افراد چاق مبتلا به دیابت، حتی چند دقیقه ورزش ساده در روز هم به کاهش فشار خون کمک می‌کند.
مصرف نمک را کاهش دهید
درمان فشار خون بالا
مصرف نمک در بیشتر آمریکایی‌ها بیش از مقدار توصیه‌شده توسط انجمن تغذیۀ ایالات متحده است. اگر شما هم همانند آن‌ها بوده و در پی درمان فشار خون بالا هستید باید بدانید که کاهش میزان نمک مصرفی به مقدار توصیه‌شده 2300 میلی‌گرم (حدود یک قاشق چایخوری در روز) تفاوت چشمگیری در فشار خون شما ایجاد خواهد کرد. حتی بهتر است که به میزان کمتر از این مقدار پیشنهادی از نمک استفاده کنید. کاهش 10 تا 20 درصدی سدیم مصرفی نیز اثربخش خواهد بود.
دکتر بیزوگنانو می‌گوید: «ما از بیماران درخواست می‌کنیم که مصرف افسار گسیخته‌شان را به حد معمول برسانند. عادت کنید که تخم‌مرغتان را بدون نمک بخورید و ناهار خود را بدون خوردن خیارشور تمام کنید. اگر خواستار ایجاد تغییر در سبک زندگی‌ و درمان فشار خون بالا هستید، باید برای مدتی طولانی صبوری به خرج دهید.»
رژیم کاهش فشار خون بگیرید
درمان فشار خون بالا
برای اثربخشی بهتر یا حتی سریع‌تر، رژیم کاهش فشار خون بگیرید. در این رژیم شما میزان نمک مصرفی خود را کم می‌کنید درحالی‌که میوه، سبزیجات، حبوبات و لبنیات کم‌چرب بیشتری استفاده می‌کنید. طبق گفتۀ متخصص قلب، دکتر نیکا گلدبرگ، این رژیم در درمان فشار خون حاد مؤثر بوده و فشار خون را بین 8 تا 14 درجه کاهش می‌دهد. این رژیم سرشار از منیزیم، کلسیم و آنتی‌اکسیدان است که همگی در کاهش فشار خون مؤثر هستند.
مصرف پروبیوتیک‌ها را افزایش دهید
درمان فشار خون بالا
طبق مطالعات انجام شده در سال 2014، افرادی‌ که پروبیوتیک (باکتری سالمی که در ماست و محصولات تخمیر‌شده یافت می‌شود) مصرف می‌کنند کاهش چند درصدی فشار خون را تجربه کردند. همچنین افرادی‌ که به مدت دوماه از مکمل پروبیوتیک استفاده کردند، کاهش چشمگیر‌تری را تجربه کردند. پس پروبیوتیک‌ها و به‌خصوص ماست پروبیوتیک را فراموش نکنید.
ادامه دارد…
منبع: Health





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تأثیر فوق‌العاده خواب در کاهش وزن

صوت/ پنج نشانه‌ کمبود آهن

5 اشتباه بهداشتی را بعد از 30 سالگی مرتکب نشوید

نکاتی که باید برای خوردن و آشامیدن بدانیم

بایدها و نبایدهای محافظت از دندان در ایام نوروز

عادت‌های خوب سلامتی را به وقت‌شان انجام دهید

چگونه موهایی پر پشت داشته باشیم؟

مصرف روغن حرارت‌دیده، سرطان سینه را گسترش می‌دهد

راهکارهایی برای جلوگیری از جوش‌ صورت و درمان آن‌

روزانه 2 تا 4 واحد میوه مصرف کنید

خطرناک‌ترین زمان‌ها برای زایمان زنان باردار

تصمیم‌های سلامتی برای سال جدید

بایدها و نبایدهای طب ایرانی در مورد تغذیه در فصل بهار

آیا کمربند لاغری باعث کاهش چربی‌های شکم می‌شود؟

بهترین روش‌ها برای سحرخیزی و زود بیدار شدن در صبح

کم پشتی مو در زنان و 7 باور غلط!

صوت/ بیماری شایع در نسل گجت‌زده

این 6 ماده غذایی را قبل از خواب نخورید!

اگر این نشانه ها را دارید فوراً به پزشک مراجعه کنید؛ از خروپف تا پا درد

بد بویی دهان‌تان شاید تقصیر بینی‌تان باشد!

6 ماسک صورت مخصوص شب برای داشتن پوستی رویایی

خوراکی‌هایی که در فصل بهار بدن و کبد را پاکسازی می‌کنند

راهکار‌هایی برای رهایی از کمردرد‌های هنگام رانندگی

کاهش وزن مجاز در ماه چند کیلو است؟

در دید و بازدید عید چه بخورید و چه نخورید؟

یک روتین روزانه برای داشتن حداکثر انرژی

رژیم خوراکی ضد استرس ویژه تعطیلات نوروز

راهکارهای طب سنتی ایرانی برای رهایی از آلرژی‌های بهار

15 عادت روزانه‌ای که صدمه زیادی به پوست ما می‌زنند

چاق شدن صورت؛ این روش‌های شگفت انگیز را امتحان کنید!

دکتر سلام/ آیا سرطان آپاندیس قابل درمان است؟

تناسب اندام/ چگونه در عید وزن اضافه نکنیم؟

دندان های سفید می خواهید، این نکات را رعایت کنید

چقدر احتمال دارد کودک شما اوتیسم بگیرد؟

با کمک ذهن، دردتان را تسکین دهید

آلرژی بهاره از کجا می‌آید؟

چرا هنگام دویدن قفسه سینه ام درد می‌گیرد؟

چطور دست‌ها را جوان نگه داریم؟

ارتباط کم خوابی و بیماری قلبی عروقی

خوراکی هایی برای کُندکردن روند پیری

علت یبوست در مسافرت چیست؟

صوت/ 10 نکته تناسب اندام برای افراد شاغل

تأثیر تغذیه و ورزش بر کاهش عوارض سرطان پروستات

روش‌های علمی برای پیشگیری از بروز عفونت مجاری ادراری

خوراکی‌هایی که در کُند کردن روند پیری به شما کمک می‌کنند

داشتن استخوان‌های سالم‌تر با مصرف تخم مرغ

مراقب آب چشمه‌ها و چاه‌های محلی در مسافرت باشید!

توصیه‌های مهم تغذیه‌ای ویژه ورزشکاران

ارتباط علائم یائسگی و افزایش ریسک بیماری قلبی عروقی

بهترین دمنوش‌های گیاهی برای کاهش کلسترول