آریا بانو

آخرين مطالب

گیاهان آپارتمانی گلدار و احساس آرامش در خانه خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - گیاهان آپارتمانی گلدار با عطر و زیبایی چشم‌نواز خود حال شما و اعضای خانواده را خوب خواهند کرد. شکوفه‌های زیبایی که در رنگ‌های سفید، قرمز، نارنجی و زرد از بین برگ‌های سبز و زیبا خودنمایی می‌کنند واقعاً دیدنی هستند.
بعد از معرفی گیاهان آپارتمانی مقاوم به شرایط سخت و بی‌آبی ، گیاهان آپارتمانی سایه‌دوست ، تأمین نور لازم برای گیاهان آپارتمانی و گیاهان تصفیه‌کنندۀ هوا مانند دیفن باخیا ، سانسیوریا ، بامبو ، پیله‌آ ، آگلونما و پوتوس قصد داریم شما را با گیاهان آپارتمانی گلدار آشنا کنیم.



گیاهان آپارتمانی گلدار
گیاهان آپارتمانی گلدار گیاهان آپارتمانی گلدار در ادامۀ معرفی گیاهان آپارتمانی امروز در روزچین می‌خواهیم شما را با گیاهان آپارتمانی گلدار آشنا کنیم؛ گیاهانی که علاوه‌بر اکسیژن‌سازی و تصفیۀ هوایِ داخل منزل، با گل‌های خوش‌عطر خود زیبایی و آرامش را برای خانۀ شما به ارمغان خواهند آورد و این‌گونه بار دیگر شما به اهمیت وجود گیاهان آپارتمانی در زندگی امروزه پی خواهید برد. در زیر تعدادی از گیاهان آپارتمانی گلدار آورده شده است. در نوشته‌های قبلی نیز شما را با گیاهان گلداری مانند آزالیا ، سنبل ، شمعدانی ، گل گندمی ، ژربرا ، کالانکوآ و سینره آشنا کردیم. در مقاله‌های بعدی گیاهان آپارتمانی گلدار بیشتری را معرفی خواهیم کرد.
بنفشه آفریقایی
عکس گلها بنفشه آفریقایی گل بنفشه آفریقایی (African Violet) از جمله ساده‌ترین گیاهان گلخانه‌ای‌ست. این گل تقریباً در تمام طول سال شکوفه دارد و گونه‌های متنوعی دارد. بنفشه آفریقایی بومی کشور تانزانیاست و گل‌هایی به رنگ‌های آبی، بنفش، قرمز و سفید دارد.
بنفشه آفریقایی شرایط گرم و نور غیرمستقیم خورشید را دوست دارد. از ریختن آب سرد روی برگ‌هایش خودداری کنید، چون باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای ناخوشایند می‌شود. ساده‌ترین روش تکثیر این گل زیبا، تکثیر از راه قلمۀ برگ و کاشت آن در یک خاک مرطوب است.
گل ختمی
گیاهان گلدار گل ختمی گل ختمی (Hibiscus) را حتماً اکثر شما می‌شناسید! این گل زیبا و فریبنده می‌تواند به‌عنوان یکی از گیاهان آپارتمانی گلدار در منزل شما نگهداری شود. گل‌های رنگی و بزرگ ختمی، آن را به یکی از گل‌های محبوب تبدیل کرده‌است. گل ختمی از خانواده پنیرکیان است. به‌علاوه، مقاومت در برابر یک آرایۀ گیج‌کننده از رنگ‌ها (از سایۀ رنگ قرمز به صورتی گرفته تا نارنجی، زرد، سفید و حتی آبی) بسیار سخت است. این گل در شرایط عادی، از اواخر بهار تا پاییز و گاهی‌اوقات تا زمستان هم شکوفه می‌دهد. یادتان باشد خاک را به‌طور یکنواخت مرطوب نگه دارید و گیاه به اندازۀ کافی نور جذب کند تا رنگ گل آن پررنگ شود. گل ختمی مصارف درمانی و دارویی بسیاری نیز دارد.
گل عشق یا اگزالیس
گل عشق گل عشق گل عشق (Oxalis) با برگ‌های قلبی‌شکل و به رنگ بنفش یکی از گل‌های جالب و دوست‌داشتنی‌ست. این گل زیبا که شبیه برگ شبدر است، شکوفه‌هایی به رنگ سفید و صورتی دارد. رشد اگزالیس سریع است و آبیاری زیاد این گیاه باعث پوسیدگی ریشه‌هایش می‌شود.
اگزالیس را دور از نور خورشید و در مکان‌های نیمه‌سایه نگهداری کنید. برگ‌های گل عشق در نور زیاد باز و سرحال و در نور کم بسته می‌شوند. در کنار همۀ این‌ها گل عشق هدیه‌ای عالی برای روزهای خاص و عزیز است.
از دست ندهید: پروندۀ گیاهان آپارتمانی: تامین نور برای گیاهان
اسپاتی فیلوم
گیاهان آپارتمانی گلدار گل اسپاتی فیلوم یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی گلدار اسپاتی فیلوم یا گل صلح (Peace Lily) است. این گل زیبا با گل‌های قاشقی‌شکل خود به گل صلح نیز مشهور است. این گل نور و رطوبت کم را تحمل می‎کند و نسبت به شرایط سخت سازگار است.
تابستان فصل گلدهی گل صلح است، اما اگر شرایط مناسب باشد در طول سال گل می‌دهد. برگ‌های براق یکی دیگر از ویژگی‌های این گیاه است. این گل را در مقاله گل اسپاتی فیلوم به‌طور مفصل معرفی کرده‌ایم.
کاکتوس عید پاک
گیاهان آپارتمانی گلدار کاکتوس کریسمس کاکتوس عید پاک (Christmas Cactus) که در خانوادۀ کاکتوس‌ها قرار دارد، یکی از گل‌هایی‌ست که در جشن کریسمس برای تزئین استفاده می‌شود. به‌دلیل اینکه این گل در زمستان گل می‌دهد به این نام معروف شده‌ است.
کاکتوس عید پاک بومی کشور برزیل است. گل‌های زیبای این گیاه به رنگ قرمز و صورتی و به شکل استکانی‌ست. در پاییز گیاه را در یک مکان آفتابیِ سرد، اما بدون سرما نگه دارید تا جوانه‌های آن شروع به رشد کنند.
گل خورشیدی
گیاهان گلدار گل خورشیدی گل خورشیدی با نام علمی Clivia miniata از راستۀ مارچوبه‌سانان و تیرۀ نرگسیان است. این گل یکی از گیاهان آپارتمانی‌ست و در زمستان گل‌هایی به رنگ نارنجی یا زرد می‌دهد.
گل خورشیدی برگ‌های سبز تیره و منفرد دارد که حتی اگر گل هم نداشته باشد، جذاب است. Clivia تنها زمانی که در شرایط خنک و خشک قرار بگیرد شکوفه می‌دهد. رشد سریع و آسان و زمان گلدهی (زمستان، زمانی که اکثر گیاهان آپارتمانی گلدار دیگر گلی ندارند) از جذابیت‌های این گیاه است.
گل مرجان
گیاهان آپارتمانی گل مرجان گل مرجان (Crown-of-Thorns) یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی گلدار است. این گل زیبا بی‌توجهی و غفلت شما را تحمل می‌کند، اما تا زمانی که او را در نور شدید و بی‌آبی قرار ندهید. چون در این شرایط خیلی زود پژمرده خواهد شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ساقه‌های این گل پر از تیغ و خارهای قهوه‌ای‌رنگ است.
گل مرجان گیاهی سمی‌ست. پس مواظب کودکان خود باشید که به آن‌ دست نزنند. نگهداری آسان، مقاومت در برابر کم‌آبی و داشتن گل‌های ریز و رنگی از دلایل محبوبیت این گل است.
گل آنتوریوم
گیاهان آپارتمانی گلدار گل آنتوریوم آنتوریوم (Anthurium) با گل‌های قرمز، سفید و صورتی یکی دیگر از گیاهان پرطرفدار و زینتی‌ست. یکی از دلایل محبوبیت این گل برگ و گل‌های قلبی‌شکل آن است. دورۀ گلدهی آنتوریوم دوماه است و برای گلدهی به مکانی روشن نیاز دارد.
آنتوریوم حتی اگر در سایه و مکان‌های کم‌نور هم باشد، بازهم رشد می‌کند. اطلاعات درمورد آنتوریوم را در مطلب آنتوریوم و خاصیت تصفیه‌کنندگی هوا بخوانید.
گل گلوکسینیا
گیاهان آپارتمانی گل گلوکسینا گلوکسینیا با نام علمی Gloxinia speciosa معمولاً در اواخر زمستان یا اوایل بهار گل می‌دهد و از لحاظ شرایط نگهداری نزدیک به بنفشه آفریقایی‌ست.
این گیاه درجه حرارت و رطوبت بالا را دوست دارد. برگ‌های بیضی‌شکل و کرک‌دارِ به رنگ سبز دارد و خاک آن باید مرطوب باشد. این گیاه آپارتمانی به سرما بسیار حساس است و در دمای زیر 12 درجه سانتی‌گراد رشد نمی‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/63244/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود