آریا بانو

آخرين مطالب

مربی تیم ملی تپانچه ایران: فشنگ مرغوب به تعداد کافی نداریم ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران- مربی تیم ملی تپانچه زنان و مردان ایران گفت: با وجود تلاش های فدراسیون تیراندازی، فشنگ مرغوب با سریال های مختلف در اختیار نداریم.

سکینه خدابنده لو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره شرایط کنونی فدراسیون که همچنان با مشکل کمبود فشنگ برای تمرینات تیم های ملی مواجه است، اظهارداشت: فدراسیون تلاش زیادی برای حل این مشکل انجام داده است اما متاسفانه با توجه به وضعیت موجود، امکان تامین فشنگ مرغوب مورد استفاده در مسابقات، نیست.
مربی تیم ملی تپانچه زنان و مردان، اضافه کرد: اگر مسوولان ورزش کشور مایلند ایران سهم خود را از مدال های المپیک داشته باشد باید تیم های ملی تیراندازی برای آماده سازی به اردوهای برون مرزی و از جمله هانوفر آلمان اعزام شوند تا بتوانند با توجه به امکان تست فشنگ با سریال های مختلف، با مرغوب ترین فشنگ ها و تعداد زیاد تمرین در رقابت های توزیع سهمیه شرکت کنند.
وی ادامه داد: البته اگر امکان تمرین در کشورهای پیشرفته در تولید سلاح و فشنگ همچون آلمان بنا بر دلایل مختلف فراهم نیست، می توانیم تمرینات تیم ملی را در کمپ های تیراندازی کشورهای مجاور و همسایه دنبال کنیم تا اردوها با هزینه کمتری انجام شود.
مربی تیم ملی تپانچه افزود: به طور قطع برنامه تمرینی تیم ملی تا زمان اعزام به جاکارتا ادامه دارد اما باید به گونه ای باشد که ضمن حفظ آمادگی ورزشکاران، موجب خستگی یا آسیب دیدگی احتمالی آنان نشود.
خدابنده لو اظهار داشت: زمان کمی تا اعزام تیم ملی تیراندازی به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا مانده و در این فاصله اندک به جزء انجام تمرینات عادی، باید ریکاوری و حفظ آمادگی تیراندازان در دستور کار باشد.
هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018، 27 مرداد تا 11 شهریورماه در شهرهای جاکارتا و پالمبانگ اندونزی برگزار می شود.
وی با اعلام اینکه تیراندازان در 2 ماه گذشته روند رو به صعودی از نظر آمادگی جسمانی داشته اند، گفت: باید این نکته را در نظر داشته باشیم که تیراندازان پس از شرکت در بازی های جاکارتا، راهی مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی المپیک در کره جنوبی می شوند؛ بنابراین از نظر بدنی و شرایط روحی نیز در بهترین وضعیت باشند تا در جریان مسابقات قهرمانی جهان سطح آمادگی شان پایین نیاید.
خدابنده لو با بیان اینکه در نخستین مرحله توزیع سهمیه المپیک، 6 سهیمه تپانچه توزیع می شود، گفت: ممکن است با توجه به تغییر قوانین رقابت ها، تغییری در تعداد سهمیه ها در این مرحله ایجاد شده باشد اما در هر حال با توجه به تعداد زیاد سهمیه ای که در مسابقات جهانی کره جنوبی توزیع می شود تیراندازان ما باید بدون خستگی و با آمادگی مناسب در این رقابت ها حضور یابند.
وی تاثیرگذاری قوانین جدید از جمله رنکینگ ورزشکاران بر کسب سهمیه المپیک را یادآور شد و گفت: این موضوع از آنجایی که ورزشکاران ما کمتر در رقابت های جهانی و آسیایی حضور می یابند، به ضرر ماست اما با توجه به حضور پدیده هایی چون مینا قربانی، جواد فروغی و سجاد پورحسینی شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک کم نیست.
مربی تیم ملی تپانچه مردان و زنان ایران ادامه داد: همچنین در کنار رکوردهای خوب این بازیکنان، تیراندازان با تجربه ای مانند وحید گل خندان، هانیه رستمی و گلنوش سبقت اللهی شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک دارند.
وی با بیان اینکه ایران در رشته 25 متر و 10 متر زنان، 25 متر مردان و میکس زنان در رقابت های قهرمانی جهان کره جنوبی شرکت می کند، افزود: ما همیشه در قسمت میکس که با حضور دو تیرانداز زن و مرد برگزار می شود، شانس زیادی برای مدال و کسب سهمیه داریم.
این تیرانداز سابق تپانچه اضافه کرد: مسابقات قهرمانی جهان کره جنوبی اولین و تنها مسابقه توزیع سهمیه المپیک در سال جاری است و پس از این مسابقه فرصت کافی داریم تا برای کسب سهمیه هایی که در سال 2019 در جریان رقابت های مختلف توزیع می شود، با تمرکز بیشتری آماده شویم.
خدابنده گفت: تیم ملی آبان ماه و پس از بازگشت از کره، به مسابقات سلاح های بادی آسیا در کویت می رود و در صورت حمایت مدیران ورزشی کشور و فدراسیون، تیراندازان می توانند در همه رویدادهای توزیع سهمیه در سال 2019 اعزام شوند.
وی خاطرنشان کرد که حضور تیراندازان ایران در همه رویدادهای سال آینده، باعث افزایش آمادگی ملی پوشان در المپیک 2020 توکیو شده و شانس مدال آوری بازیکنان را افزایش می دهد.
ورزشی **1828**9129 ** 2023

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/64153/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داشتن اعتماد به نفس را به کودکان بیاموزید

کودکمان را در مقابل تمسخر ایمن کنیم

ترس در دنیای کودکی

خدا در دنیای کودکان

چطوروالدین سلامت روانی فرزند راارتقادهند؟

مرز بگو مگو در حضور فرزندان

چگونه گفتار کودک خود را تقویت کنیم؟

تقویت ذهن کودک با کمترین هزینه

کودکان را به کتاب خواندن تشویق کنیم !

زندگی در حال را به بچه‌ها بیاموزیم

به کودکان اعتماد به نفس تزریق کنید !

چطور به فرزندانمان اعتماد کنیم؟

ایجاد انگیزه در فرزندان

وقتی بچه‌ها می‌ترسند، چه کار کنیم؟

بچه‌هایی که دزدی می‌کنند

عوارض پیامک برای کودکان و نوجوانان

بچه‌های لوس یا بزرگسالان بی‌مسوولیت

از کجا بفهمیم فرزندمان بیش‌فعال است؟

کودکان اوتیسمی دوست دارند تنها باشند

نقش خانواده در حفظ سلامت روانی کودکان

قوانین خواب فرشته ها

آینده کودکان مبتلا به شب ادراری

نقاشی، رازگوی روان بچه ها

کم رویی در کودکان را چگونه درمان کنیم

بررسی استرس در کودکان

فواید خواندن کتاب برای جنین

شخصیت فرزندتان را به خاطر نمره ضعیف تخریب نکنید.

برای فرزند دوم آمادگی دارید یا نه؟

بهترین طرز برخورد با بچه های وابسته

در خاطره سازی برای کودکان افراط نکنید

طلاق و برخورد صحیح با بچه ها

چگونه هوش فرزندمان را پرورش دهیم؟

اگر فرزندتان 6 سال دارد...

چگونـه تمـرکـز کـودکان را افـزایـش دهیـم؟

طلاق با کودکان شما چه می کند

10 جمله ویرانگر که نباید به کودکان گفت!!

اگر فرزندتان خجالت می کشد، بخوانید!

نترس، کنارت هستم

من باوردارم که تو می توانی

روزگار سخت یک کودک

علت و روش های درمان ناخن جویدن در کودکان

برخورد صحیح با عادت های نادرست کودکان

تاثیر دلبستگی ایمن بر کسب ایمان کودک

سی راه برای افزایش بهره هوشی کودکان

اول مهر و دردسر خواب بچه ها !

7 نکته کلیدی برای تشویق کودکان به آموختن

عادت به مطالعه را در دانش آموزان تقویت کنیم

کودکان چگونه فکر می کنند

خشم کودک در دست والدین

8 نکته درباره اتاق مطالعه