آریا بانو

آخرين مطالب

همسري براي تمام فصول! خانواده

  بزرگنمايي:

بانو نيوز- فصل تابستان آمد؛ گرم‌ترين فصل سال که مدارس تعطيل مي‌شوند. روزهايش کشدار و طولاني و شب‌هايش کوتاه و عجولند؛ فصلي که زيبايي‌هاي خودش را دارد اما شرايط آن به‌گونه‌اي متفاوت است.مهم‌‌ترين تفاوت آن حضور حداكثري بچه‌ها در خانه و فراغت بيشتر آنهاست كه اين باعث مي‌شود شما به‌عنوان والدين، وقت كمتري براي خودتان و بالطبع براي باهم بودنتان داشته باشيد و اين موضوع مي‌تواند تأثير منفي بر رابطه‌تان بگذارد. پس بايد براي آن فكري بكنيد.

يكي از مشكلات شما كه بايد براي آن برنامه‌‌اي داشته باشيد، ساعت خواب و بيداري فرزندان‌تان است كه مي‌تواند باعث دردسرتان شود. وقتي صاحب فرزند مي‌شويد داشتن يك رابطه زناشويي بدون ترس و استرس و در وقت كافي، به‌خودي‌خود، كار سختي است چه برسد به اينكه بچه‌ها مجبور نباشند صبح زود براي رفتن به مدرسه بيدار شوند و بتوانند تا هر زماني كه دل‌شان مي‌خواهد شب‌ها بيدار بمانند. در اين صورت اگر شما به‌عنوان والدين بخواهيد صبح زود سر كار برويد و زودتر از آنها بخوابيد، كار سخت‌تر هم خواهد شد. بهتر است اين قانون خانه‌تان باشد كه در يك ساعت خاص همه اعضاي خانواده بايد به اتاقشان بروند و بخوابند. اين كار اگر از زمان كودكي انجام شود به‌صورت عادت در مي‌آيد. به فراخور حال اعضاي خانواده مي‌توانيد ساعت خاصي را مشخص كنيد و از فرزندان‌تان بخواهيد به بهانه اينكه تابستان است جاي شب و روز را عوض نكنند.

ممكن است تذكر شما چندان برايشان مهم نباشد و آنها همچنان كار خودشان را بكنند، در اين صورت خودتان برنامه‌ها را طوري تنظيم كنيد كه بچه‌ها شب‌ها خسته باشند، دير نخوابند و شما و همسرتان وقتي براي باهم بودن داشته باشيد؛ مثلا صبح‌ها آنها را در كلاسي ثبت‌نام كنيد كه نتوانند تا ظهر بخوابند و عصرها باهم به پارك برويد و كاري كنيد كه فعاليت بدني داشته باشند تا خسته شوند و بتوانند خواب خوب و آرامي در شب داشته باشند.

اتاقي براي مامان و بابا

وقتي بچه‌ها مدت طولاني‌تري در خانه هستند و تكليف و درس و مشق و امتحان ندارند، حضورشان در خانه بيشتر حس مي‌شود. آنها همه جا هستند و هر لحظه ممكن است خلوت شما را به هم بزنند. شايد نتوانيد كاري كنيد كه شب‌ها زود بخوابند اما مي‌توانيد قوانيني را به آنها آموزش دهيد كه بتوانيد با همسرتان خلوت كنيد. اگر در خانه اتاق جداگانه‌اي داريد، نخستين چيزي كه بايد به بچه‌‌ها بياموزيد اين است كه اين، حريم شخصي شما و همسرتان است و هيچ‌كس بدون اجازه نبايد وارد آن شود. وقتي در اتاق بسته است ابتدا بايد در بزنند و اجازه بگيرند، بعد وارد شوند. در تعاليم تربيتي قرآن، در آيه 58 سوره نور آمده است كه حتي به فرزندان كوچك خودتان ياد بدهيد كه در 3 نوبت صبح، ظهر و شب، براي ورود به اتاق شما بايد در بزنند و اجازه بگيرند.

اينكه فرزندان شما بدانند مادر و پدرشان گاهي نياز دارند باهم تنها باشند، نه‌تنها بد نيست بلكه حس خوبي براي‌شان به همراه دارد. اين درصورتي است كه از ابتدا اينگونه عادتشان دهيد و اين خلوت كردن صرفا به‌معناي رابطه زناشويي نباشد. ممكن است شما قبل از خواب كتاب بخوانيد يا همسرتان روزنامه بخواند و در موردش باهم حرف بزنيد. شايد بخواهيد در مورد مسائل محل كار يا فرزندان‌تان باهم گفت‌وگو كنيد و يا هر چيز ديگر اما همه اين كارها را در اتاق‌خوابتان و در كنار هم، بدون حضور بچه‌ها انجام دهيد.

وقتي اين رفتارها عادي باشد و بعضي اوقات در اتاقتان بسته باشد، ديگر حساسيت برانگيز نخواهد بود؛ مثلا همسر شما روي تخت دراز كشيده و شما مي‌خواهيد نماز بخوانيد، مي‌توانيد اين كار را در اتاق‌خواب انجام دهيد و در را نيمه باز بگذاريد كه بچه‌ها ببينند شما ترجيح مي‌دهيد كنار همسرتان باشيد و چشم‌شان به بودن شما در يك فضاي مستقل عادت كند. اين اتفاق زماني مي‌افتد كه شما براي باهم بودن‌تان برنامه داشته باشيد و خلوت‌تان براي خودتان مهم باشد. اول از همه بايد خودتان به اين خلوت دو‌نفره پايبند باشيد تا بچه‌ها و ديگران به آن احترام بگذارند.

 

رازهاي موفقيت در عشق

عصرهاي طولاني تابستان وقت خوبي براي پرسه‌زدن‌هاي دونفره حتي با حضور بچه‌هاست‎

برنامه براي باهم بودن

اين 3 ‌ماه تابستان يك فرصت است؛ فرصتي براي مادري و پدري‌كردن بيشتر. اگر با همسرتان همسو باشيد و برنامه‌هايي بچينيد كه هم بچه‌ها تفريح بيشتري داشته باشند و هم خودتان و همسرتان، و هم به بهانه آنها باهم خوش بگذرانيد، مثلا با يك تير 2 نشان زده‌ايد. پسر شما علاقه به دوچرخه‌سواري دارد و او را با خود به پارك مي‌بريد تا دوچرخه‌سواري كند، به‌جاي آنكه يكي از شما اين كار را انجام دهد يا هر دو برويد اما سرتان در گوشي‌هاي موبايل‌‌تان باشد، برنامه بريزيد كه بچه‌ها را براي تفريح به طبيعت ببريد و خودتان هم از اين فرصت استفاده كنيد. كنار هم راه برويد، حرف بزنيد، مراقب جنس حرف‌هاي‌تان باشيد، به جاي بحث‌هاي تكراري و گفتن مداوم و مكرر مشكلات و چيزهايي مانند آن، با خودتان قرار بگذاريد حرف‌هايي از جنس دوران نامزدي بزنيد. مهم نيست با همسرتان اين موضوع را در ميان بگذاريد، همين كه شما به‌جاي مطرح‌كردن كل خاطرات بد و مشكلات گذشته و حال و ترس‌هاي آينده، طوري به رابطه‌‌تان نگاه كنيد كه انگار روزهاي اول آشنايي‌تان است، مسير حرف به سمتي مي‌رود كه نتيجه‌اش حال بهتر هر دوي‌تان و همراهي ناخودآگاه همسرتان خواهد بود. عصرهاي طولاني تابستان وقت خوبي براي پرسه‌زدن‌هاي دونفره حتي با حضور بچه‌هاست.

من و تو در 4 فصل سال

وقتي بچه‌ها كوچك‌تر هستند ممكن است سخت باشد كه آنها را به ديگران بسپاريد تا با يكديگر و دو‌نفره به سينما، كوه يا سفر برويد اما كمي كه بزرگ‌تر مي‌شوند و حالا كه در سن مدرسه هستند، مي‌توانيد با توجه به سن و توانايي‌هايشان گاهي براي چندساعت تنهاي‌شان بگذاريد يا آنها را به پدربزرگ و مادر بزرگ بسپاريد و برنامه‌اي دونفره بچينيد. اگر مي‌گوييد كه دل‌تان نمي‌آيد بدون آنها باهم به رستوران يا كوه برويد، بهتر است بدانيد بچه‌ها از ديدن پدر و مادري كه باهم خوشبخت هستند و يكديگر را دوست دارند بيشتر لذت مي‌برند تا اينكه حس كنند دليل بودن والدين‌شان با هم، حضور آنهاست. قرار نيست كل تابستان، شما تنها باهم به سفر برويد و برنامه داشته باشيد، اما قرارهم نيست حالا كه بچه‌ها بيشتر در خانه هستند، فرصت‌هاي دونفره‌تان كم شود. حتي براي اينكه يك شب رؤيايي باهم داشته باشيد هم مي‌توانيد اگر فرزندان‌تان دوست دارند و شرايطش مهياست آنها را به خانه مادربزرگ بفرستيد؛ هم به بچه‌ها خوش مي‌گذرد و هم شما مي‌توانيد يك شب را مانند شب‌هاي اول ازدواج باهم خلوت كنيد. هر فصلي از سال كه باشد چيزي كه مهم است مراقبت شما براي دورنشدن از هم و تجربه‌كردن حس‌هاي خوب در كنار هم و شرايط مختلف است. اين تابستان با آمدنش مي‌تواند تغيير دلچسبي در زندگي‌تان بدهد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/6489/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند