آریا بانو

آخرين مطالب

بهترين خوراکي ها براي کاهش وزن مقالات

بهترين خوراکي ها براي کاهش وزن

  بزرگنمايي:

بانو نيوز- حتما شما هم شنيده‌ايد که خوردن ميوه و سبزيجات براي کاهش وزن بسيار موثر و مفيد است. اين موضوع کاملا درست است اما در برخي از مواقع مصرف ميوه و سبزيجات مي‌تواند حس گرسنگي را بيشتر کند. مصرف مرتب ميوه و سبزيجات تازه مي‌تواند براي سلامتي انسان بسيار مفيد باشد اما زماني که بين ميان وعده و وعده‌ي غذايي بيشتر از يک ساعت فاصله باشد، خوردن هويج و يا موز نمي‌تواند کمک زيادي به شما بکند. شما مي‌توانيد از مواد غذايي زير استفاده کنيد و به خوبي وزن خود را کاهش دهيد:

از پسته استفاده کنيد:
آجيل‌ها يکي از موارد مهمي هستند که مي‌توانند در کاهش وزن شما موثر باشند. البته دليل بسيار خوبي براي اين موضوع وجود دارد. اين مواد سرشار از پروتئين و چربي‌هاي مفيد هستند. مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد که مصرف آجيل به افراد کمک مي‌کند براي مدت زمان طولاني‌تري حس سيري داشته باشند. خوب چرا به جاي مصرف بادام بايد از پسته استفاده کرد؟ پسته کالري کمتري دارد و شما مي‌توانيد تعداد بيشتري از آن را بخوريد. اما به ياد داشته باشيد که پوست پسته را در نياوريد تا مدت ماندگاري بيشتري داشته باشد.

آووکادو با سالسا مصرف کنيد:
از لحاظ فني، آووکادو يک ميوه است. اما براي اهداف تغذيه‌اي منبع خوبي از چربي‌‌هاي مفيد نيز خواهد بود. مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد که مصرف آووکادو باعث مي‌شود به مدت 5 ساعت حس سيري داشته باشيد. اگرچه آووکادو سرشار از چربي است اما کالري زيادي براي بدن توليد نمي‌کند. نصف آووکادو تنها به اندازه‌ي يک مشت پر از آجيل‌هاي مختلف، توليد کالري خواهد کرد. سالسا در اين ميان مي‌تواند طعم مورد نياز شما را تامين کند.

پنير کم چرب به همراه دارچين مي‌تواند موثر باشد:
پنير مي‌تواند براي سلامت انسان مفيد باشد. يک پيمانه از پنير کم چرب تقريبا 28 گرم پروتئين براي بدن شما فراهم مي‌کند. پاشيدن کمي دارچين بر روي آن مي‌تواند باعث کاهش وزن شما گردد.

برنامه غذايي براي کاهش وزن,رژيم غذايي براي کاهش وزن
خوردن ميوه و سبزيجات براي کاهش وزن بسيار موثر و مفيد است

زيتون بخوريد:
تصور کنيد شام شما در عرض 15 دقيقه آماده مي‌شود اما شما به شدت گرسنه هستيد و بايد چيزي بخوريد. در اينگونه موارد زيتون مي‌تواند انتخاب بهتري باشد. زيتون با بافتي غني مي‌تواند طعم بي‌نظيري به غذاهاي شما ببخشد. مصرف 5 عدد زيتون تنها 20 کالري دارد.

از نخود برشته استفاده کنيد:
اين ماده همانند چيپس خوشمزه و ترد است. نخود برشته سرشار از پروتئين‌ها و فيبرهاي کاهش‌دهنده‌ي اشتها مي باشد. براي اينکه بتوانيد اين مواد را تهيه کنيد، کافيست يک ظرف مناسب برداريد و سپس نخودهاي شسته شده را با يک قاقش غذاخوري روغن زيتون، کمي نمک و يک قاشق چايخوري زيره و يا فلفل قرمز تفت دهيد. سپس آن‌ها را در فر 400 درجه و به مدت 10 دقيقه بپزيد.

سبوس جوي دو سر بخوريد:
هيچ چيز همانند جوي دو سر نمي‌تواند فيبر مورد نياز بدن را تامين کند. يک سوم پيمانه از جوي دو سر مي‌تواند مدت زيادي شما را سير نگه دارد. براي اينکه بيشتر از اين مزيت استفاده کنيد، جو را با شير کم چرب بپزيد. اينکار باعث اضافه شدن پروتئين به آن مي‌شود. تحقيقات انجام شده نشان مي دهد که فيبر با مايعات مي‌تواند حس سيري بيشتري در فرد ايجاد کند.

شکلات تلخ مصرف کنيد:
زماني که دلتان يک ماده‌ي شيرين مي‌خواهد، تکه‌ي کوچکي از شکلات تلخ مي‌تواند انتخاب مناسبي باشد. مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد که غذاهايي که داراي بو و طعم تندي هستند مي‌توانند حس سيري بيشتري در فرد ايجاد نمايند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

10 ترفند طلایی که به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد

نقدی بر رویکرد مدیریت شهری در نمای ساختمان‌ها

شناخت و بررسی معیارهای معماری سنتی ایران

انتشار کتابی مطالعاتی درباره علل گرایش مخاطب به موسیقی مصرفی

با چشم دیگران انتخاب نکنید

گرفتن مهریه به چه صورتی انجام می شود ودر چه مواردی مهریه به زن تعلق نمی گیرد

افزایش کودک آزاری‌های روانی در قاب «اینستاگرام»

با این افراد اصلا ازدواج نکنید

آقایان رابطه عاشقانه را این گونه می خواهند

عواقب همسرگزینی اینترنتی

مراسم عجیب به نام جشن طلاق

درخشش در قاب های انقلابی

جای او هنوز هم خالیست!

سالمندان و روزه داری

بررسی اشتغال زنان پس از انقلاب اسلامی

ورود ممنوع‌ حتی زیر یک سقف!

نگاهی بر راهبرد مدیریتی یا تصمیمات شهروندی

واکاوی مهمترین عامل طلاق

«تامین امنیت زن» یا «تضعیف اهلیت خانواده»؟!

کاهش ازدواج؛ دغدغه ای برای تمام فصول

آسیب های ناشی از کودک همسری را جدی بگیریم

یادگیری شنا در زندگی زناشویی

تحلیلی بر جریان‌های زیباسازی شهر

حکایت پنج ضلعی دوست داشتنی

امضای دستی کودکانه بر سند زندگی

اصلا چرا باید ازدواج کنیم؟

کارکردهای «مهریه‌» برای زنان

دخترانی که تمایلی به "بله گفتن" ندارند...

عقده نگشاده برخی ایرانی‌ها با شرایط خاص!

دوستت دارم اما ازدواج نمی کنم!

بچه هایی که به پای هم پیر نمی شوند

تک فرزندی؛ تنهایی بی پایان

معضل بی‌اعتنایی در روابط همسایگی

6 تمرین ذهنی برای کسانی که مشغله کاری زیادی دارند

چرا مرا نمی فهمی؟!

چرا ساز را در تلویزیون نشان نمی‌دهند؟

تو در شکم مادرت بودی، من در قلبش

جنگ اول به از صلح آخر

مامانم اینا-مامانت اینا

«شرط ضمن عقد» تضمینی برای تامین امنیت شغلی زنان

آموزش مهارت‌های زندگی، نوشدارو پیش از جدایی

ریشه های اجتماعی بستر ساز خشونت

ملاک‌های ازدواج؛ زیبای پولدار من

کودکان و نوجوانان در چنبره ی خشونت های رسانه ای

رویاهایی که روی دار بافته می شود

تاریخچه ای از آراء مشارکت زنان در انتخابات

عوارض شب بیداری و تاثیرات منفی آن بر سلامتی

تاریخ کریسمس 2019 چه روزی است؟

11 دسامبر؛ روز جهانی کوهستان

10 دسامبر؛ روز جهانی حقوق بشر