آریا بانو

آخرين مطالب

گلهای آپارتمانی و اهمیت و شرایط نگهداری خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - گلهای آپارتمانی می‌توانند یک محیط بسته و کوچک را به محیطی زیبا و پر از آرامش تبدیل کنند. داشتن گیاهان کوچک در محیط‌های داخلی، کیفیت هوا و حذف ناخالصی‌ها را بهبود می‌بخشد. حتی می‌توان از گیاهان بزرگ برای جداکردن فضا استفاده کرد. با گیاهان آپارتمانی این هفته همراه باشید.
آلاینده‌های خطرناکی در فضاهای کوچک و بسته قرار دارند. با این حال، گیاهان می‌توانند به بهبود کیفیت هوای داخل منزل کمک کنند و هوایی را که شما و خانواده‌تان نفس می‌کشید، پاک کنند. روزچین را دنبال کنید.
اهمیت گلهای آپارتمانی
کاکتوس‌ها گیاهان مقاوم به شرایط سخت زندگی آپارتمانی برای برخی افراد گزینۀ ایده‌آلی‌ست. چون لازم نیست برای هر وسیلۀ خراب و شکسته‌ای دنبال تعمیرکار بگردد، به باغچه برسد، حیاط را تمیز کند و… . گیاهان می‌توانند نقش مهمی در حذف مواد شیمیایی از داخل هوا داشته باشند. مزایای زندگی آپارتمانی فراتر از این عوامل است، اما برخی خواسته‌ها هستند که ساکنان آپارتمان احساس کنند بدون داشتن آن‌ها زندگی برایشان سخت است. داشتن گل و گیاه یکی از این عوامل است. برای کسانی که باغبانی و نگهداری از گل را دوست دارند، زندگی در آپارتمان کمی سخت است. چون آن‌ها را از داشتن باغچه و حیاط پر از گل دور می‌کند. با اینکه آپارتمان‌ها محیط مناسبی برای باغبانی شناخته نمی‌شوند، اما انواع مختلفی از گیاهان وجود دارند که می‌توانند در محیط آپارتمانی رشد کنند. در آپارتمان‌ها به خاطر کمبود فضا یا دسترسی کم به نورِ طبیعی نگهداری از برخی گل‌ها سخت است. با‌این‌وجود گیاهان آپارتمانی گلدار و گیاهان برگ سبزی وجود دارند که می‌توانند در این شرایط رشد کنند. ما می‌خواهیم در کنار معرفی گلهای آپارتمانی که در فضای داخل آپارتمان به‌راحتی رشد می‌کنند، شرایط مناسب برای نگهداری این گل‌ها را نیز بیان کنیم.
چند گل مناسب برای زندگی آپارتمانی
گیاهان تصفیه‌کنندۀ هوا گل پوتوس- تصفیه‌کننده هوا گلهای آپارتمانی علاوه‌بر زیبایی محیط خانه، به پاکسازی هوای محیط داخلی نیز کمک می‌کنند. دلایل زیادی برای نگهداری گل و گیاه در خانه وجود دارد؛ تصفیه هوا و تمیزکردن محیط از گازهای شیمیایی که در رنگ‌آمیزی وسایل به کار رفته‌اند، آرامش روحی و نشاط برای اعضای خانواده به‌خصوص کودکان، زیبایی بصری و… .
یک دلیل محکم‌تر نیز وجود دارد و آن تعهدی‌ست که ما نسبت به مراقبت و حفظ زندگی سبز داریم. هرچقدر به سرسبزی محیط و طبیعت کمک کنیم، در واقع به خود، نسل آینده و جهان کمک کرده‌ایم. اگر بخواهیم لیستی از گیاهان قوی در برابر شرایط سخت و نگهداری در آپارتمان را تهیه کنیم، می‌توانیم به گل پوتوس ، دیفن باخیا ، بامبو ، سانسوریا و گندمی اشاره کنیم. این گیاهان یک ویژگی مهم دیگر هم دارند. این گلهای آپارتمانی تصفیه‌کنندۀ هوای محیط هستند و در لیستی که سازمان ناسا در معرفی گیاهان تصفیه‌کنندۀ هوا ارائه کرده وجود دارند. از دیگر گیاهان مقاوم و مناسب برای آپارتمان‌ها، گل زامیفولیا یا ZZ است. گل برگ عبایی، کاکتوس، بنفشه آفریقایی و بنژامین یا انجیر برگ‌ریز هم از دیگر گلهای آپارتمانی محسوب می‌شوند.
از دست ندهید: پروندۀ گیاهان آپارتمانی: گل شمعدانی با برگ‌های خوشبو
شرایط نگهداری گیاهان آپارتمانی
گیاهان آپارتمانی گل زامیفولیا گلهای آپارتمانی فضای زندگی ما را تزئین می‌کنند و هر زمان که به آن‌ها نگاه می‌کنیم احساس خوشحالی به ما دست می‌دهد. این گل‌ها بخشی از دکوراسیون خانه ما را تشکیل داده و خانه‌های ما را گرم‌تر و صمیمی‌تر می‌کنند. نکاتی در مورد مراقبت از گلهای آپارتمانی وجود دارد که به‌طور خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. هر گل باید در جای مناسب برای فضاهای زندگی نگهداری شود. نکته اینکه برای مراقبت منظم از گل، مقدار رطوبت و نور خورشید و دما برای هر گیاه متفاوت است.
محل نگهداری
تأمین نور برای گیاهان کار آسانی نیست. برخی از گیاهان سایه‌دوست هستند و برخی نور مستقیم را دوست دارند. هر گل باید در جای مناسب خود نگهداری شود. اما اکثر گیاهان نور غیرمستقیم را دوست دارند و تابش مستقیم نور، گیاه را از بین می‌برد. گل شمعدانی از جمله گلهای آپارتمانی است که نور مستقیم را دوست دارد. یادتان باشد که از برخورد گیاهان به اشیاء اطراف و دیوار هم بپرهیزید.
میزان آبیاری
گیاهان گلدار گل شمعدانی میزان آب مورد نیاز برای آبیاری و تأمین رطوبت گیاهان مختلف، متفاوت است. یکی بیشتر آب می‌خواهد و یکی چون ذخیرۀ آب دارد، به آبیاری کمتری نیاز دارد. در هر صورت دقت کنید که هنگام آبیاری خاک گلدان خشک شده باشد. آبیاری زیاد باعث پوسیده‌شدن ریشۀ گیاه می‌شود.
دمای مناسب
گیاهان مختلف در دماهای مختلفی رشد خوبی دارند. اکثر گیاهان در دماهای پایین از بین می‌روند. پس هنگام خرید گلهای آپارتمانی دمای مناسب برای گیاه را هم بپرسید.
خاک و تعویض گلدان
شرایط نگهداری از گیاهان آپارتمانی گلدان مناسب برای گیاهان گلهای آپارتمانی هر چقدر هم که در شرایط و محیط مناسبی قرار داشته باشند، باز هم باید برایشان از خاک مناسب استفاده شود. خاک تنها کافی نیست. برای رشد بهتر و بیشتر گیاهان از کودها و ویتامین‌های مخصوص استفاده کنید. زمان تعویض گلدان گیاه هم مهم است. در غیراین‌صورت امکان دارد گیاه شما خشک شود.
می‌توانید اطلاعات مربوط به آزالیا ، سینره ، سنبل ، ژربرا ، کالانکوآ ، پیله‌آ ، اسپاتی فیلوم و آگلونما را نیز از این بخش دریافت کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/68239/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

برونو فرناندز نابغه خلاق منچستریونایتد

هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد

تقلب‌های ناشیانه این سریال از «فسیل» هیچ‌کس را نخنداند

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟

حامد بهداد و سحر دولتشاهی از «می‌خواهم زنده بمانم» به «مفت‌بر» رسیدند

لایف استایل یک روز غیر کاری هانیه غلامی از صبح تا شب / خنده های پدر و مادر تایید یا تکدیب ؟

دکوراسیون میز تلویزیون دیواری خانه سارا صوفیانی در روز تولد همسرش / چیدمان زیبا و منحصر به فرد

متن احساسی و عاشقانه میترا ابراهیمی همسر پیمان قاسم خانی برای تولد 27 سالگی خواهرش

رونمایی از نوه زیبا و بانمک مهدی هاشمی بازیگر افسانه سلطان و شبان/ ماشالا عین پدر بزرگش هنرمنده

کنکور 1403 آغاز شد | جزئیات مهم آزمون سراسری امسال از زبان وزیر علوم

آهنگ جدید و دلی سهیل مهرزادگان به نام «باهام بد تا کرد»

تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید

فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی

زیبایی پارک هینویاما در ژاپن

یک غذای فوری با نان تست

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

افزایش ماندگاری رنگ مو با 12 ترفند کاربردی

شرط ژاوی مشخص شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

بحران در کاتالان

واکنش طنز نشریه بارسایی به ماندن ژاوی

مهدوی به عنوان مربی در تیم شهداب ماند

رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان

نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

من دوست ندارم در راه کار خیر بمیرم

پاسخ به کنجکاوی‌ها پیرامون «مست عشق»

حمله زردنویسان به زندگی خصوصی هنرمندان

جشن تولد غریبانه بازیگر محبوب طنز آثار صداوسیما

خبرهایی از چهره ها؛ از مدیری تا ده نمکی

نمایش 2 فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی

خواستگاری کاظم نوربخش بازیگر معروف «نون خ» از تیفانی دختر ترامپ که وایرال شد!

مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند

نماهنگ «نحن المقاومون» با صدای ابوذر روحی منتشر شد