آریا بانو

آخرين مطالب

جزئیات کاربرد شماره 1666 /مشکل بزرگ سازمان‌های ایران اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: یکی از نقدهای جدی به سازمان‌های ایران این است که کمتر از مردم اطلاع دارند و کمتر با آنها صحبت می‌‌کنند برهمین‌اساس در خلأ تصمیم ‌گیری کرده و در محیط، تصمیمات‌ را اجرا می‌کنند و دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم ، طاهر موهبتی در مراسم بهره برداری از سامانه یکپارچه 1666 بیمه سلامت، اظهار داشت: یکی از رویکردهای جدی ما در سازمان بیمه سلامت در سال 97، استقرار سامانه الکترونیک است. البته اینکه سازمانی ماموریت اصلی حفاظت‌ و صیانت بیمه شد‌گان را دارد، باید دسترسی ‌های لازم را فراهم کند، شاید برای عده ای دور از ذهن باشد.
بیشتر بخوانید:
غذاهایی که نباید در سفر بخورید
وی با بیان اینکه پوشش کامل بیمه، تامین منابع مالی، نظام ارجاع و سطح بندی در نگاه اول توجه همه را جلب می ‌کند و انتظار داریم همین مسائل اولویت‌ این سازمان باشد، خاطرنشان کرد: درحال حاضر، بنابر مقتضیات زمانی، هر اقدام مهمی که در دست انجام است، باید در بستر الکترونیک برنامه ریزی شود.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، تصریح کرد: بدون ایجاد سازمان الکترونیک و زیرساخت IT، نظام ارجاع و راهنماهای بالینی محقق نمی‌شوند.
موهبتی اظهار داشت: برای شناسایی افرادی که بیمه داشته یا فاقد آن هستند و یا افرادی که همپوشانی بیمه ای دارند، باید پایگاه جمعیتی ساماندهی شود تا در پایگاه جمعیتی اطلاعات ثبت شده و اقدامات دقیق‌ تر صورت گیرند.
وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی مشتری مداری، رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع، استقرار سامانه الکترونیک است، گفت: با این رویکرد در ماه‌‌های اخیر اقدامات خوبی انجام دادیم که گام اول آن ایجاد معاونت آمار، ‏فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان بیمه سلامت بود. همچنین معاونت مطالعات این سازمان را به مرکز ملی تحقیقات سلامت تبدیل کردیم. در عین حال سند ملی الکترونیک در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و بخش بیمه‌ ای آن توسط سازمان بیمه سلامت و با هماهنگی وزارت بهداشت شکل گرفت.
موهبتی با بیان اینکه ایجاد سازمان الکترونیک می ‌تواند به رفع همپوشانی بیمه ‌ای کمک شایانی کند، افزود: در راستای رفع همپوشانی بیمه ای، تاکنون یک میلیون و 700 هزار نفر شناسایی و رفع همپوشانی شده اند و تا پایان سال نیز دو میلیون و 500 هزار نفر رفع همپوشانی خواهند شد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه به دلیل نبود پایگاه‌های اطلاعاتی مرتبط، رفع همپوشانی بیمه ای در مقاطع مختلف راه به جایی نمی‌برد، گفت: امروزه تمدید،‌ صدور و ‏تعویض دفترچه‌‌ها با در نظر گرفتن همپوشانی بیمه‌ ای انجام می ‌شود و کسی که بیمه تامین اجتماعی دارد دیگر نمی‌‌تواند از بیمه همگانی ‏سلامت سازمان بیمه سلامت استفاده کند، چراکه بیمه رایگان سلامت برای افرادی است که تمکن مالی ندارند.
حذف دفترچه بیمه در 600 بیمارستان دولتی
موهبتی یادآور شد: حذف دفترچه در حدود 600 بیمارستان دولتی نیز گام بسیار مهم و استراتژیکی بود که به زودی ‏باید در بخش خصوصی و سرپایی نیز انجام شود تا بتوانیم شاهد صدور اسناد الکترونیکی و سامانه پردازش آنها باشیم. این طرح بزرگ در ‏بیمارستان‌های استان اصفهان به صورت پایلوت در حال اجرا است و بررسی اسناد پزشکی به صورت الکترونیکی انجام می‌ شود.‏ ما نیز تقبل کرده ایم، در مورد اسنادی که از طریق سامانه سپاس و به صورت الکترونیک ارسال می‌شوند، 90 درصد پرداختی‌ها به روز انجام شود، چراکه این امر مشوقی خواهد بود تا دانشگاهها و بیمارستانهای خصوصی نیز از این اقدام استقبال کنند.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه استقرار راهنماهای بالینی نیز نیازمند بستر الکترونیک است، عنوان کرد: از ابتدای سال 97، پرداختی‌های این سازمان شکل دیگری یافته و منظم ‌تر شده ‏است. امروزه خوشحال هستیم که معوقات را تا خرداد ماه پرداخت کرده ایم. این معوقات از طریق اسناد خزانه که حدود 3 هزار میلیارد تومان است، پرداخت می شود، البته میزان معوقات ما 7500 میلیارد بوده و اسنادی که در اختیار ما قرار گرفته است، سه هزار میلیارد تومان است. بر این اساس از این پس از 20 تا 27 هر ماه به مراکز ارائه کننده خدمات، پرداختی خواهیم داشت.
به گزارش وبدا-موهبتی با بیان اینکه بحث سقف‌ گذاری خدمات را از طریق الکترونیک از هفته آینده دنبال می‌کنیم، عنوان کرد: یکی از رویکردهای جدی ما در برنامه عملیاتی، مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع در عمل است و در این خصوص فقط شعار نمی‌دهیم.
وی افزود: متاسفانه در کشور به خوبی شعار می ‌دهیم و از حقوق شهروندی صحبت می‌‌کنیم، اما گاهی به بهانه محرمانه بودن، مانع دسترسی مردم به اطلاعات می‌‌شویم. سامانه 1666 می‌تواند به تغییر نگاه ‌مان در راستای پاسخگو کردن سازمان بیمه سلامت کمک کند، اما مهم‌تر از سامانه، باوری است که باید در کشور ایجاد شود. ما باید در قبال تنظیم مقررات پاسخگو باشیم و بدانیم نظارت مردم بر ما جزو حداقل حقوق‌ شان است. بنابراین همکاران ما در سراسر کشور باید بپذیرند که از طریق سامانه 1666 پاسخگوی نیازها و سوالات مردم باشند.
موهبتی ادامه داد: یکی از نقدهای جدی وارده به سازمان‌های مختلف در کشور این است که کمتر از مردم اطلاع داریم و کمتر با آنها صحبت می‌‌کنیم. بر همین اساس در خلأ تصمیم ‌گیری کرده و در محیط، تصمیمات‌ مان را اجرا می ‌کنیم و به همین دلیل دچار مشکل می ‌شویم. بنابراین از امروز باید قوی‌ تر و با شتاب بیشتری برای پاسخگویی به مردم در صحنه حضور داشته باشیم. گرچه این اقدام قدری مشکل است، اما باید بدانیم که ما در حوزه سلامت برای مردم کار می ‌کنیم و این یک توفیق است، بنابراین حتی اگر نمی ‌توانیم مشکلی را حل کنیم، حداقل باید با مردم خوش رفتار باشیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/71283/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن