آریا بانو

آخرين مطالب

چشم تیم لیگ برتری بانوان مازندران به دست اسپانسر گلستانی ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ساری - سرمربی تیم فوتبال سپیدار قائمشهر که امسال برای نخستین بار استان مازندران را صاحب نماینده در لیگ برتر فوتبال بانوان باشگاههای کشور کرده است ، می گوید که برای جلب حامی مالی با شرکتی در استان گلستان به مذاکره پرداخته است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، تیم سپیدار قائمشهر با سوت پایان لیگ دسته یک فوتبال بانوان کشور که ششم مرداد ماه نواخته شد ، جامه نمایندگی مازندران را در لیگ برتر به تن کرد تا زنان مازنی هم در این سطح فوتبال صاحب نماینده شوند.
بازیکنان تیم سپیدار این روزها سرگرم تمرین در زمین فوتبالی در " کلاگر محله " قائمشهر هستند و تعداد بازیکنان آن هم در حال حاضر 15 نفر است .
بعد از مدت ها که استان مازندران در فوتبال نماینده ای نداشت ، تیم سپیدار قائمشهر طی یک سال گذشته با کسب سهمیه برای فوتبال بانوان و با کمترین هزینه و جذب 16 بازیکن توانست به لیگ برتر صعود کند.
سرمربی تیم فوتبال بانوان سپیدار قائمشهر روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : تمرینات با بازیکنان قبلی تیم در حال انجام است و در حال حاضر 10 تا 15 بازیکن در تمرینات آمادگی تیم حضور دارند .
سارا آذری با بیان اینکه طبق اعلام فدراسیون فوتبال مسابقات از نیمه دوم مهرماه امسال آغاز خواهد شد ، افزود : با تمرینات مکرر تیم در صدد هستیم تا بازیکنان را از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی به شرایط ایده آل برسانیم .
وی با اعلام اینکه تا اخر این هفته برای جذب بازیکن جدید فراخوان خواهیم داد ، گفت : اولویت اول ما جذب بازیکنان بومی است و در این بخش هم اولویت با افرادی است که تجربه حضور در لیگ برتر را دارند.
تیم سپیدار قائمشهر برای لیگ برتر نیاز به 23 بازیکن دارد در حالی که تعداد بازیکن هر تیم در لیگ یک 16 نفر است .
** ورزشگاه شهید وطنی برای تیم بانوان
سرمربی تیم سپیدار قائمشهر در خصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر در شهرستان قائمشهر ، گفت : بناست تا با همکاری مسئولین ، مسابقات لیگ برتر بانوان هم در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار شود ، اما اگر موافقت انجام نشد در زمینی این مسابقات را برگزار خواهیم کرد که شرایط حضور برای تماشاگران را داشته باشد.
وی با اعلام اینکه ورزشگاه کلاگر محله از لحاظ چمن برای تمرینات بازیکنان مساعد است ، افزود : اما این زمین ، جایگاهی برای تماشاگران ندارد و نمی تواند شرایط را برای مسابقات لیگ برتر فراهم کند.
سرمربی و مالک باشگاه تیم فوتبال سپیدار قائمشهر مهم ترین مشکل برای تیمش را تامین هزینه های آن دانست و گفت : شرایط برای تیم داری در لیگ برتر و حفظ این تیم بسیار سخت خواهد بود ، زیرا شرایط در لیگ برتر متفاوت تر است .
وی جذب اسپانسر برای تیم داری در لیگ برتر را مهم دانست و افزود : با شرکتی در استان گلستان و یک شرکت هم در شهرستان قائمشهر به مذاکره پرداخته ایم و قرار است تا بعد از برآورد هزینه ، نتیجه نهایی را به ما اعلام کنند که امیدوارم با شرکت قائمشهر به توافق برسیم.
آذری حضور در لیگ برتر را آرزوی دیرینه بانوان مازنی دانست و گفت که تمام تلاشش را برای جلب حمایت و ماندگاری در این لیگ به کار خواهد بست .
وی با اعلام اینکه از مسئولان نمی توان برای حمایت از تیم سپیدار در لیگ برتر توقعی داشت ، افزود : فوتبال بانوان نیازمند هزینه سنگین و کلان است و طبیعی است نمی توان این هزینه ها را بدون اسپانسر تامین کرد.
** کابوسی به نام جذب بازیکن غیربومی
سرمربی تیم سپیدار مهم ترین مشکل برای تیمداری در لیگ برتر را مجبور شدن به جذب بازیکن غیر بومی دانست و گفت : به دلیل این که امسال برای اولین بار در مسابقات لیگ برتر شرکت می کنیم ، جذب بازیکن غیربومی و شاغل برایمان سخت خواهد بود .
وی توضیح داد : با توجه به وضعیت مالی تیم ، نگهداری بازیکن غیربومی هزینه بر است ضمن این که مشکلات خاص دیگری را هم به همراه خواهد داشت .
آذری دومین مشکل مهم را عدم حمایت مسئولان برای شرکت در مسابقات لیگ برتر دانست و گفت : انتظار ما این است که مسئولان دستکم حالا که به لیگ برتر رفتیم ضمن حمایت از تیم ، هر از چندگاهی هم یادی از فوتبال بانوان بکنند.
وی اضافه کرد : هنگامی که مسئولی از نزدیک شاهد مسابقات می شود ، حضور آنان به جذب اسپانسر برای تیم داری هم کمک خواهد کرد .
** تفکیک جنسیتی مهم ترین مشکل
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، یکی از مهم ترین مشکلات برای عدم حمایت از تیم های بانوان را تفکیک جنسیتی اعلام کرد .
مریم فرجپور با بیان اینکه جا انداختن تیم بانوان بسیار مهم است ، افزود : امیدوارم قانونی وضع شود تا کسانی که از تیم های آقایان حمایت می کنند ، نسبت به حمایت از بانوان هم ترغیب شوند.
وی با اعلام اینکه برخی به بهانه حجاب بانوان حاضر نیستند برای تیم بانوان تبلیغ کنند ، گفت : این درحالی است که بانوان ما با حجاب کامل حتی در گرما مسابقه می دهند .
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان مازندران ، تاکید کرد : باید برای حل این مشکلات بر روی مساله فرهنگی کار کرد تا بتوانیم تفکیک جنسیتی را از جامعه دور کنیم .
فرجپور در باره مشکلات مالی تیم های بانوان هم گفت : ما هم می توانیم از وزارتخانه با تامین اعتبارات به هیات ها پول تزریق کنیم و در این زمینه سال گذشته حدود 400 میلیون تومان از وزراتخانه برای ما ارسال شد که در بین هیات های ورزشی استان مازندران توزیع کرده ایم .
در استان مازندران بیش از 700 هیات ورزشی وجود دارد .
** اطلاع رسانی به مردم ، حلال مشکلات
معاون اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت : بسیار خوشحالم که تیم فوتبال سپیدار قائمشهر به لیگ برتر صعود کرده است تا بانوان مازنی هم همزمان با مردان در این سطح فوتبال دارای نماینده باشند.
روفیا مجیدی افزود : ما می توانیم در بحث حضور تماشاگران برای مسابقات لیگ به تیم سپیدار قائمشهر کمک کنیم و این کار را با ارسال نامه به فرمانداری ها و شهرداری ها برای اطلاع رسانی به شهروندان و حضور یافتن آنان در مسابقات انجام خواهیم داد.
وی حضور بانوان برای تماشای مسابقات تیم سپیدار را قوت قلبی برای دست اندرکاران و بازیکنان این تیم دانست و افزود : در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
7334/1654

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/74642/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

اهدای جایزه برترین فدراسیون سال به فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از انتخاب به عنوان برترین سرمربی سال 1402

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان و شوخی های پیمان یوسفی

گل اول اورتون به لیورپول توسط جارد برنثویت در دقیقه 27

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم