آریا بانو

آخرين مطالب

نگاهی به برلیانس h330 و بررسی زیر و بم این خودرو گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - برلیانس h330 یکی از محصولات شرکت چینی برلیانس به شمار می‌رود که مدتی است در بازار خودروی ایران حضور یافته و به رقابت با سایر خودروهای چینی هم رده پرداخته است. همانند بسیاری از خودروهای چینی مشابه خودروی برلیانس h330 نیز طی قرارداد با شرکت سازنده در داخل کشور مونتاژ می‌شود و در اختیار خودرو دوستان ایرانی قرار می‌گیرد.


برلیانس h330 به عنوان یک خودروی سواری مجهز به صندوق، بیش از همه برای آن دسته از خودرو دوستان ایرانی مناسب جلوه می‌کند که از یک سو تمایل چندانی به خرید خودروهای ساخت داخل ندارند و از سوی دیگر بودجه‌ای که در اختیار دارند، کفاف خرید خودروهای خارجی با کیفیت از برندهای مطرح جهان را نمی‌دهد. در واقع برلیانس h330 نیز همانند بسیاری از خودروهای هموطن خود بیشتر به کار آن دسته از هموطنان ایرانی می‌آید که توان خرید خودروهای کره‌ای را ندارند اما در عین حال ترجیح می‌دهند که به سراغ خودروهای ساخت داخل نروند.
برلیانس h330 در عمل مدل صندوق‌دار خودروی برلیانس h320 به شمار می‌رود. در واقع این دو خودرو علاوه بر شباهت‌های ظاهری فراوان با یکدیگر، کم و بیش از مشخصات فنی و امکانات مشابهی هم بهره می‌برند. به طور کل می‌توان دو مدل یاد شده از خودروهای برلیانس را موفق‌ترین و پرطرفدارترین نمونه‌های عرضه شده از این برند چینی در بازار خودروی ایران قلمداد کرد.
خودروی برلیانس h330 در قالب دو نسخه‌ی دستی و اتوماتیک در ایران مونتاژ شده است که جز در مشخصات مربوط به جعبه دنده، تفاوت چندانی به لحاظ برخورداری از مشخصات فنی با یکدیگر ندارند. البته به لحاظ بهره‌مندی از برخی امکانات، بین این دو نسخه تفاوت‌هایی وجود دارد. در مجموع مدل اتوماتیک خودروی برلیانس h330 از قابلیت‌های بیشتری نسبت به همتای دنده دستی خود برخوردار است. حال بد نیست نگاه دقیق‌تری به خودروی برلیانس h330 بیاندازیم تا با مشخصات فنی و ظاهری این خودرو آشنایی بیشتری بیابیم.
نمای جلو برلیانس h330
مشخصات فنی خودروی برلیانس h330
همان گونه که به آن اشاره شد خودروی برلیانس h330 در بازار خودروی ایران در قالب دو مدل متفاوت مبتنی بر جعبه دنده‌ی دستی و جعبه دنده‌ی خودکار مونتاژ و عرضه شده است. در مدل دستی این خودرو جعبه دنده‌ در حالت پنج سرعته‌ی دستی طراحی شده است و در مدل اتوماتیک آن نیز شاهد وجود جعبه دنده‌ی خودکار چهار سرعته هستیم. با این حال به غیر از نوع جعبه دنده، سایر مشخصات فنی در این دو مدل از خودروی برلیانس اچ 330 کم و بیش یکسان هستند و تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند.
البته به جز نوع جعبه دنده می‌توان اندک تفاوت‌هایی را نیز میان برخی دیگر از مشخصات فنی دو مدل یاد شده از خودروی برلیانس h330 مشاهده کرد. به عنوان مثال اگرچه در هر دو مدل دستی و اتوماتیک این خودرو، ترمزهای جلو به شکل دیسکی قابل تهویه طراحی شده‌اند، اما در نوع طراحی ترمزهای عقب این دو مدل شاهد وجود تفاوت‌هایی هستیم. به این معنی که ترمزهای عقب مدل دستی به شکل کاسه‌ای و ترمزهای عقب مدل اتوماتیک این خودرو نیز به شکل دیسکی طراحی شده‌اند. در مجموع به جز موارد یاد شده شاید نتوان تفاوت مهم و قابل ذکر دیگری را میان مشخصات فنی مدل دستی و اتوماتیک این خودرو مشاهده کرد.
خودروی برلیانس h330 به یک موتور بنزینی مدل BM15L که مبتنی بر آرایش خطی طراحی شده است مجهز بوده و از وجود 4 سیلندر و 16 سوپاپ بهره می‌برد.
نمای بالای برلیانس h330
اگرچه این خودرو در بازار ایران در قالب موتور 1.5 لیتری نیز وجود دارد، اما به طور عمده شاهد عرضه شدن آن در قالب موتور بنزینی با بهره‌مندی از گنجایش 1654 سی‌سی هستیم.
وجود موتور 1.6 لیتری برلیانس h330 امکان تولید حداکثر توانی معادل 114 اسب بخار (با احتساب 6000 دور در دقیقه) را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد و سبب‌ساز ایجاد حداکثر گشتاوری در حدود 154 نیوتن‌متر با احتساب 4000 دور در دقیقه برای آن می‌گردد. این در حالی است که گنجایش دقیق موتور 1.5 لیتری این خودرو رقمی معادل 1498 سی‌سی است. به موجب برخورداری از موتور 1.5 لیتری، خودروی برلیانس h330 قادر است حداکثر توانی معادل 103 اسب بخار (با احتساب 5800 دور در دقیقه) ایجاد کند و حداکثر گشتاوری در حدود 138 نیوتن‌متر را با احتساب 3800 دور در دقیقه تولید نماید.
حداکثر سرعت قابل دست‌یابی توسط موتور 1.6 لیتری، رقمی معادل 170 کیلومتر در ساعت است و شتاب صفر تا صد آن نیز حول و حوش رقم 13 ثانیه براورد می‌شود. به این ترتیب می‌توان این خودرو را یک خودروی متوسط شهری موسوم به سدان نامید و قدرت و توان آن را در قیاس با محصولات هم رده‌ سنجید. به بیان بهتر نباید از این خودرو انتظارات بیش از اندازه‌ داشت و بهتر است آن را در قامت یک خودروی سواری معمولی مشاهده کرد. خودرویی که می‌تواند نیازهای مرسوم یک خانواده‌ی متوسط شهری را برآورده کند. سایر مشخصات فنی مربوط به این خودرو نیز در جدول زیر به طور کامل مشخص شده است.

مشخصات فنی خودروی برلیانس h330
طول خودرو 4510 میلی متر
عرض خودرو 1758 میلی متر
ارتفاع خودرو 1460 میلی متر
فاصله موجود میان دو محور خودرو 2580 میلی متر
وزن خودرو 1240 کیلوگرم در مدل دستی و 1250 کیلوگرم در مدل اتوماتیک
نوع و مدل موتور خودرو بنزینی خطی مدل BM15L
گنجایش موتور خودرو 1654 سی سی
تعداد سیلندر چهار سیلندر
تعداد سوپاپ شانزده سوپاپ
حداکثر توان موتور 114 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور موتور 154 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
نوع جعبه دنده خودرو پنج سرعته دستی و چهار سرعته خودکار
نوع فرمان خودرو تقویت شده برقی و دنده شانه‌ای قابل تنظیم
نوع سیستم تعلیق جلو سیستم مستقل مک فرسون
نوع سیستم تعلیق عقب سیستم نیمه مستقل میل پیچشی
استاندارد آلایندگی یورو 5
گنجایش مخزن سوخت 55 لیتر
میزان مصرف سوخت در حالت سیکل ترکیبی 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر برای مدل دستی و 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر برای مدل اتوماتیک
مشخصات رینگ خودرو J 15 در 6.5 آلومینیومی
مشخصات لاستیک خودرو 195/65R15

نمای داخل برلیانس h330
امکانات و قابلیت‌ های خودروی برلیانس h330
بر اساس آن چه در سطور پیشین متن پیش رو به آن اشاره شد، مدل اتوماتیک مونتاژ شده از این خودرو در ایران از قابلیت‌ها و امکانات بیشتری نسبت به مدل دستی آن بهره می‌برد. به عنوان مثال می‌توان به وجود سان‌روف برقی در این مدل از خودروی برلیانس اچ 330 اشاره کرد. همچنین در مدل اتوماتیک این خودرو امکان بسته شدن پنجره‌های خودرو با استفاده از ریموت کنترل نیز وجود دارد. قابلیتی که در مدل دستی این خودرو قابل مشاهده نیست.
علاوه بر مواردی که به آن اشاره شد، قابلیت تنظیم صندلی راننده در هشت جهت مختلف به همراه امکان تنظیم گودی کمر و سیستم ورود و استارت بدون کلید نیز از جمله امکاناتی است که تنها در مدل اتوماتیک این خودرو وجود دارد.
در این میان بد نیست به متفاوت بودن سیستم صوتی به کار رفته در دو مدل دستی و اتوماتیک برلیانس h330 نیز اشاره کرد. در نسخه‌ی دستی این خودرو از وجود سیستم صوتی مبتنی بر دو بلندگو استفاده شده که علاوه بر امکان پخش فایل‌های ام پی تری و رادیو به درگاه یو اس بی نیز مجهز است. این در حالی است که در نسخه‌ی اتوماتیک، شاهد وجود یک سیستم چند رسانه‌ای که از وجود چهار بلندگو بهره می‌برد هستیم.
علاوه بر تمام مواردی که به آن اشاره شد، غربیلک فرمان هم در مدل اتوماتیک این خودرو از حالت چرمی برخوردار بوده و مجهز به دکمه‌ی تنظیم صدا است. به جز موارد مذکور سایر امکانات و قابلیت‌هایی که در ادامه‌ی این متن لیست شده‌اند، در هر دو مدل دستی و اتوماتیک، مشترک هستند و در هر دوی آنها یافت می‌شوند.
نمای عقب برلیانس h330
بهره‌مندی از کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین صندلی جلو برخورداری از سیستم کمکی ترمز ABS و EBD مجهز به سیستم تهویه مطبوع برخورداری از سیستم تنظیم هوای ورودی که در مدل دستی این خودرو به شکل مکانیکی بوده و در مدل اتوماتیک آن به صورت الکتریکی است بهره‌مندی از سنسور دنده عقب برخورداری از امکان تنظیم الکتریکی آینه‌های جانبی خودرو مجهز به شیشه بالابرهای برقی برای شیشه‌های جلو و عقب بهره‌مندی از قفل مرکزی که در نسخه‌ی اتوماتیک این خودرو با سیستم کنترل از راه دور ارائه می‌شود برخورداری از امکان تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو مجهز به چراغ مه شکن جلو بهره‌مندی از سیستم تاشو برای صندلی عقب برخورداری از میله‌ی ضربه گیر برای درها مجهز به میله‌ی فرمان جمع شونده که از قابلیت مستهلک کننده‌ی ضربه برخوردار است امکان قفل شدن خودکار درهای خودرو هنگام رسیدن سرعت آن به رقم بیست کیلومتر در ساعت بهره‌مندی از سیستم ضد سرقت موتور یا سیستم ایموبیلایزر ای سی یو امکان باز شدن خودکار درهای خودرو هنگام وقوع تصادف مجهز به سیستم هشدار روشن بودن چراغ برخورداری از قابلیت یادآوری صوتی باز بودن کمربندهای ایمنی بهره‌مندی صندلی عقب از قابلیت پشتیبانی ایزوفیکس مجهز به سیستم الکترو مغناطیسی باز کردن در صندوق عقب وجود تودوزی داخلی با رنگ سیاه مجهز به کامپیوتر سفری برخورداری از امکان تنظیم نور صفحه کیلومتر شمار در مجموع می‌توان ادعا کرد که خودروی برلیانس h330، به خصوص در قالب مدل اتوماتیک خود، از امکانات و قابلیت‌های بیشتری نسبت به بسیاری از خودروهای ساخت داخل برخوردار بوده و آپشن‌های مشتری پسندتری را در قیاس با آنها در اختیار خودرو دوستان قرار می‌دهد. موضوعی که می‌تواند در جذب مشتری برای این خودرو و تحت‌الشعاع قرار دادن محصولات ساخت داخل بسیار تاثیرگذار باشد.
نگاهی به برلیانس h330
مشخصات ظاهری خودروی برلیانس h330
خودروی برلیانس h330 در حالت کلی چه از نظر طراحی فضای داخلی و چه از دیدگاه طراحی فضای بیرونی قدرت تاثیرگذاری قابل توجهی بر مخاطب دارد. اگرچه نوع طراحی ظاهری این خودرو از ظرافت و تاثیرگذاری خودروهای ژاپنی و کره‌ای برخوردار نیست، اما نسبت به خودروهای ساخت داخل بسیار موفق عمل کرده و از این منظر یک سر و گردن بالاتر از آنها قرار می‌گیرد.
در نمای جلو شاهد استفاده‌ی بسیار مناسبی از خطوط حجم دهنده هستیم و نوع طراحی بخش‌هایی نظیر جلو پنجره و چراغ‌های جلو نیز به خوبی انجام گرفته است.
استفاده‌ی مناسب و به جا از خطوط حجم دهنده در نمای کناری خودروی برلیانس h330 نیز به وضوح قابل مشاهده است. اگرچه در این نما از خطوط حجم دهنده‌ی فراوانی استفاده نشده است، اما همان یک مورد موجود در بخش پایین این خودرو نیز از شمایل مناسبی بهره می‌برد.
در بخش عقب خودروی برلیانس h330 بخشی که برای قرار گرفتن پلاک در نظر گرفته شده است، بیش از همه جلب توجه می‌کند و چراغ‌های کوچک عقب تقریبا به حاشیه رانده شده‌اند. هرچند که زیبایی این نما در حد نمای جلوی این خودرو نیست، اما باز هم نسبت به نمونه‌های مشابه و تکراری ساخت داخل بسیار بهتر جلوه می‌کند. خصوصا آن که در رنگ سفید این خودرو عیب و ایرادهای نمای عقب آن چندان به چشم نمی‌آید.
در فضای داخل کابین نیز نوع رنگ‌بندی صندلی‌ها و هماهنگی آن با بخش پایینی فضای داشبورد و کناره‌ درهای خودرو از نکات قابل توجه این فضا به شمار می‌رود. ضمن آن که متفاوت بودن نسبی شکل دسته دنده با مورد مشابه در خودروهای ساخت داخل نیز می‌تواند در نوع خود جلب توجه کند.
در مجموع شکل و شمایل خودروی برلیانس h330 به گونه‌ای طراحی شده که قادر است نظر مثبت مشتریان را به سوی خود جلب کند.
بررسی برلیانس h330
قیمت خودروی برلیانس h330
همان گونه که به آن اشاره شد خودروی برلیانس h330 علاوه بر مدل 1.6 لیتری در قالب نسخه‌های 1.5 لیتری نیز در بازار خودروی ایران یافت می‌شود. در میان مدل‌های موجود از این خودرو در بازار ایران مدل 1.5 لیتری و دنده دستی آن از قیمت پایین‌تری نسبت به سایر مدل‌ها برخوردار است و در حال حاضر با متوسط قیمتی حول و حوش 65 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
پس از این مدل نوبت به مدل 1.6 لیتری و دستی خودروی برلیانس h330 می‌رسد که هم اکنون در قالب نسخه‌ی صفر کیلومتر و کار نکرده با متوسط قیمتی در حدود 69 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.
در این میان مدل‌های اتوماتیک خودروی برلیانس h330 با توجه به بهره‌مندی از جعبه دنده خودکار و امکانات بیشتر نسبت به مدل‌های دستی، از قیمت بالاتری در قیاس با آنها برخوردارند. به گونه‌ای که مدل 1.5 لیتری مولتی مدیا و اتوماتیک این خودرو از متوسط قیمتی معادل 79 میلیون تومان برخوردار است و مدل 1.6 لیتری مولتی مدیا و اتوماتیک این خودرو نیز با متوسط قیمتی حول و حوش 87 میلیون تومان معامله می‌شود.
به هر حال اگر به دنبال یک خودروی سواری متوسط شهری می‌گردید که از آپشن‌هایی بیش از نمونه‌های ساخت داخل برخوردار باشد و قیمت آن نیز به زیر رقم 100 میلیون تومان برسد، می‌توانید به سراغ خودروی برلیانس h330 بروید.



لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/75867/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واردات «غیراقتصادی» برای خودروی اقتصادی

قرعه‌کشی خودرو هر ماه برگزار خواهد شد

افزایش قیمت خودرو در جهان

با آئین‌نامه نوشته شده برای واردات، قیمت خودرو بدون تغییر باقی می‌ماند

خودرو در پسا قرعه‌کشی

آغاز مزایده خودرو های خارجی/فرصتی برای شیفتگان خودروهای لوکس

مزایده خودرو های خارجی آغاز شد

راز حراج لوکس‌های دپویی | تاثیر ورود دپویی‌ها به بازار

خداحافظی با سمند و پژو 405

جهش دلار خودروهای چینی بازار را گران کرد/ برلیانس کراس 20 میلیون تومان گران شد

سامانه یکپارچه فروش خودرو حذف شد

گرانی مجدد خودرو در راه است؟

فردا آخرین مهلت بازدید و ثبت قیمت در مزایده خودروهای خارجی

جزئیات حذف فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو/ قرعه کشی محصولات ایران خودرو ادامه دارد

لیست برندگان مزایده خودرو‌های خارجی 16 مهر اعلام می‌شود

حراج مال غیر در مزایده خودرو؟

آغاز فروش 3ماهه و یکساله 8 محصول ایران خودرو+ جدول

اجرای 2 طرح فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا (+جدول و جزئیات)

سامانه یکپارچه، بازنده پرهیاهو؟

مردم قدرت خرید خودروی صفر ندارند

زمان قرعه کشی محصولات ایران خودرو تغییر کرد

منتظر خودروهای وارداتی نباشید/ وعده کاهش قیمت خودرو اشتباه بود

برگزاری دور جدید مزایده خودروهای خارجی رسوبی

وزیر صمت : واردات خودرو به طور قطع انجام می‌شود/ تایید شرایط دو شرکت برای واردات خودرو

پیشنهادهای قیمتی خودروسازان به صمت رسید/ اصلاح قیمت خودرو قطعی شد

پژو پارس رکورددار خرید شد/ ثبت نام حدود 3 میلیون نفر برای خرید 10 هزار خودرو

اعلام اسامی برندگان مزایده خودروهای خارجی | قیمت‌های پیشنهادی مشخص شد

مذاکره برای واگذاری خودروسازان در مراحل پایانی/ خروج تارا از گردونه قرعه‌کشی، به‌زودی

2 شرط حذف قیمت گذاری دستوری خودرو

قیمتها در بازار خودرو همچنان صعودی؛ تعداد مشتری همچنان نزولی است

زمان دور دوم مزایده خودروهای خارجی اعلام شد

صدرایی: کاهش 20 درصدی قیمت خودرو تنها یک ادعا است/ شرکت‌های خودروسازی تمایلی برای حذف قرعه‌کشی ندارند

برداشتن قیمت‌های دستوری خودرو به 2 شرط

ضرب‌الاجل جدید واردات خودرو

واردات خودرو ظرف دو هفته آینده انجام می‌شود

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو: واردات خودرو به این زودی‌ها بعید است

دور دوم مزایده خودروهای خارجی فردا آغاز می‌شود

واردات خودرو با یوآن؟

خبر مهم وزیر صنعت برای بازار خودرو/ مجوز افزایش قیمت خودرو صادر شد؟

منتظر نباشید؛ فعلا خودروهای وارداتی نمی‌آید/ جاده‌سازی برای ورود خودرو‌های چینی؟

عقبگرد خودرویی در خصوصی‌سازی

نتایج مزایده دوم خودروهای خارجی فردا اعلام می‌شود

سخنگوی وزارت صمت: آیین‌نامه واردات خودرو اصلاح و تصویب شد/ ثبت سفارش خودرو، به‌زودی

تمرین آزادسازی قیمت خودرو

60هزار برنده در مقابل 85 میلیون بازنده؟

تولید ولوو موقتا متوقف شد

جاده سرگردانی واردات خودرو

90 هزار خودرو تا پایان سال وارد می‌شود/ خودروهای کره‌ای، ژاپنی و چینی در راه ایران

واردات خودرو رسما کلید خورد

فروش 10 محصول ایران خودرو آغاز شد