ابتکار تاکید کرد:
همکاری با آموزش و پرورش برای تقویت مهارت زندگی دانش آموزان
اجتماعي
بزرگنمايي:
آریا بانو - تهران- معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت تقویت مهارت های زندگی در دانش آموزان از همکاری این معاونت با وزارت آموزش و پرورش برای توسعه مهارت های یاد شده خبر داد.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، معصومه ابتکار امروز (دوشنبه) در آیین اختتامیه دختران سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور اظهار داشت: دوران دانش آموزی بهترین دوران برای خود شکوفایی است.
وی ادامه داد: در این دوران به بهترین شکل و با استفاده از فرصت هایی مانند مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور می توان استعدادهای درونی را شکوفا کرد.
ابتکار با اشاره به هنر دریچه ورود به تمام ابعادی است که به پرواز روح کمک می کند، اضافه کرد: هنر نمادی از استعدادهای درونی و فرصتی برای شناسایی استعدادهاست، انتظار داریم همه مدارس به جریان مسابقات بپیوندند و برگزیدگان در مرحله کشوری سفیر این جشنواره در مدارس خود هستند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت رفتار و هویت فردی در زندگی به ویژه برای دختران تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی و هنری دریچه ای برای تعالی هنر و هویت دانش آموزان و دختران و مادران فرداست.
وی ادامه داد: معاونت زنان و خانواده با همکاری وزارت آموزش و پرورش در تقویت و توسعه مهارت های زندگی همکاری می کند. مهارت های زندگی شامل مهارت خوب زندگی کردن، مهارت ارتباط خوب و مقابله با خشونت.
وی اظهار داشت: آشنایی یا منشور حقوق شهروندی و حقوق مذکور در قانون اساسی از جمله این مهارت هاست و دانش آموزان باید با این حقوق آشنا باشند و بدانند در قبالش چه مسئولیت هایی دارند.
وی هدف از این امر را رشد جامعه برشمرد و گفت: در اینصورت است که جامعه رشد می کند و می تواند از موانع عبور کرده و آسیب ها را کنار بگذارد.
** توسعه امروز با منابع اقتصادی ممکن نمی شود
معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با اشاره به نقش فرهنگ و هنر در توسعه و پیشبرد انسجام اجتماعی اظهار داشت: هدف این فعالیت ها خودشکوفایی است تا انسان در زندگی خود از این ظرفیت ها استفاده کند.
علی الهیار ترکمن ادامه داد: خودشکوفایی حد و مرز ندارد؛ زیرا فعالیت های بشر محدود نیست.
وی اضافه کرد: هر چند بخشی از فعالیت های هنری فردی به شمار می آیند، برآیند آن موضوعی اجتماعی را رقم می زند.
الهیار ترکمن گفت: امروز برای توسعه به منابع اقتصادی و ثروت های کشورها توجه نمی شود، بلکه سرمایه های انسانی در همه زمینه ها اثر دارد که به خودی خود شکل نمی گیرد، بلکه بر مبنای سرمایه اجتماعی و جامعه منسجم به وجود می آید که سرمایه اجتماعی هم از سرمایه فرهنگی ناشی می شود.
این مسابقات امسال با حضور 6 میلیون و 174 هزار و 451 رشته دانش آموز در مرحله منطقه ای و استانی برگزار شده است. مرحله کشوری مسابقات امسال در تهران و به میزبانی اردوگاه شهید باهنر از 18 تا 22 مرداد در بخش پسران و 25 تا 29 مرداد در بخش دختران، میزبان علاقمندان بود. در مجموع هزار و 916 نفر دانش آموز به مرحله کشوری راه یافته اند که از این تعداد هزار و 485 نفر در بخش هنری و 431 نفر در بخش فرهنگی شرکت کرده اند.
بخش های ادبی و پژوهشی در حوزه شعر، داستان نویسی، مقاله پژوهشی، کتابخوانی و نقد ادبی، رسانه و فضای مجازی در حوزه های وبلاگ نویسی، نشریه الکترونیکی، بازی های رایانه ای، بخش نمایش در حوزه های تئاتر صحنه ای و عروسکی، نمایشنامه خوانی، نقالی و فیلم کوتاه، در بخش تجسمی دو محور دستی و هنرهای تجسمی و هنرهای معاصر، نساجی، سفال و سرامیک، حجم سازی، طراحی، آبگینه و خوشنویسی در بخش هنرهای معاصر در حوزه نقد هنری، طراحی، کاریکاتور، عکاسی، گرافیک و پوستر برای این دوره ازمسابقات برنامه ریزی شده است.
از هزار و 916 اثر راه یافته به مرحله کشوری هزار و 485 نفر در بخش هنری و 431 نفر در بخش فرهنگی حضور دارند، همچنین هزار دانش آموز پسر و بیش از 900 دانش آموز دختر هستند.
ادامه دارد....
علمی**9157**1440
-
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱:۵۴
-
۱۶۶ بازديد
-
ایرنا - زن و خانواده
-
آریا بانو
لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/76576/