آریا بانو

آخرين مطالب

کوچک کردن باسن با انجام ورزش‌ ها و تمرینات ساده پزشکي

کوچک کردن باسن با انجام ورزش‌ ها و تمرینات ساده

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کوچک کردن باسن بدون جراحی هم امکان‌پذیر است. با کاهش وزن عمومی بدن و انجام چند تمرین ساده می‌توان به فرم دهی و سفت کردن عضلات باسن کمک کرد.

سرویس ورزش - این روزها با وجود جراحی‌های گوناگونی که برای زیبایی و تناسب اندام وجود دارد دیگر شبیه شدن به هنرپیشه مورد علاقه شاید کار چندان سختی نباشد. اما اگر تنها کمی از عوارض و خطرات این جراحی‌ها آگاه باشید حتما عطای آن را به لقایش می‌بخشید و به سراغ روش‌های طبیعی می‌روید. در ارتباط با زیبایی و تناسب اندام کوچک کردن باسن دغدغه بیشتر افراد به خصوص خانم‌هاست. در ادامه این مقاله به ذکر توصیه‌ها و تمریناتی مفید در این زمینه خواهیم پرداخت.
لاغر کردن باسن و ران‌ها در درجه اول اولویت آن‌هایی قرار دارد که به تناسب اندام می‌اندیشند. به نظر می‌رسد که این موضوع این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. مخصوصا خانم‌ها این روزها خیلی نگران شکل باسن خود هستند و هر لباسی که تن می‌کنند نگرانند که باسنشان در آن بزرگ جلوه نکند. قبل از اینکه به سراغ روش‌های مختلف برای حذف چربی‌های اضافه بروید لازم است بدانید که بدن انسان در طی روند چربی‌سوزی و آب کردن چربی‌ها آخرین چربی تولید شده را از بین می‌برد و رفته رفته با اولویت و ترتیب شکل‌گیری چربی‌های زائد بدن به ترتیب معکوس چربی‌سوزی می‌کند. در این میان استفاده از چربی‌سوزهای گیاهی در تسریع این فرآیند می‌تواند تاثیرگذار باشد.
روش کوچک کردن باسن
برای کوچک کردن باسن باید توجه ویژه‌ای به نوع تغذیه و همچنین انجام تمرینات و فعالیت‌های بدنی داشت. عضلات باسن از عضلات مختلفی تشکیل شده است که عضلات سرینی خوانده می‌شوند که قوی‌ترین آن‌ها عضله سریتی بزرگ است. همین عضله است که برای ساختن یک باسن سفت و شکل گرفته باید روی آن کار کنیم. انجام تمرین‌های مناسب و حرکات ورزشی مربوط به این قسمت از بدن تغییرات چشمگیری را در این نقطه به وجود می‌آورد و به شما در داشتن یک باسن خوش فرم و متناسب کمک می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای گرفتن نتیجه بهتر توصیه‌های زیر را مد نظر قرار دهید.
وزن عمومی بدنتان را کاهش دهید
بله، احتمالا حدس می‌زدید. اگر می‌خواهید باسنی خوش فرم و زیبا داشته باشید، باید چربی‌هایی که احاطه‌اش کرده است را از بین ببرید. این هم مثل هر ماهیچه دیگر بدن است. اگر می‌خواهید تفکیک و شکل آن مشخص شود باید لایه چربی روی آن را آب کنید. اینجا نمی‌خواهیم به بررسی این بپردازیم که اصلا باسن بزرگ زیباست یا کوچک. هر دو آن‌ها زیبایی خودشان را دارند. این مقاله مربوط به کسانی است که می‌خواهند چربی باسنشان را آب کنند و ما فقط روی این تمرکز می‌کنیم.
توجه: نکته‌ای که باید مثل همیشه متذکر شویم این است که شما نمی‌توانید فقط چربی یک قسمت خاص از بدنتان را آب کنید. اگر می‌خواهید باسنی خوش فرم داشته باشید باید چربی همه بدنتان را پایین بیاورید.
پیاده روی کنید
پیاده روی ورزش فید و ساده‌ای برای کوچک کردن باسن است که می‌توان آن را در هر کجا انجام داد. این ورزش نیاز به آموزش ندارد و شما می‌توانید آن را در هر زمان که اراده کنید انجام دهید. می‌توانید از تپه‌ها بالا روید و مدت زمان آن را هر روز بیش از روز قبل افزایش دهید. با این کار می‌توانید چربی موجود در باسن خود را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهید. یک فرد 70 کیلویی در حین 1 ساعت پیاده روی تند حدود 300 کالری از دست می‌دهد.
اهل کوهنوردی هستید؟
کوه‌پیمایی به شما کمک می‌کند تا مقادیر زیادی کالری از دست دهید. بالا رفتن از سراشیبی‌های تند به ویژه در ارتفاعات که هوا رقیق‌تر است انرژی فراوانی را می‌طلبد. همچنین در هنگام پایین آمدن که در سرازیری قرار می‌گیرید کلیه عضلات باسن به طور ناخودآگاه به کار می‌افتند. اگر یک کوله پشتی سنگین را هم بر دوش خود بیندازید، آنگاه یک وزرش پرتحرک بی‌نظیر را انجام می‌دهید و به علاوه می‌توانید از طبیعت اطراف خود نیز لذت ببرید. یک فرد 70 کیلویی در یک ساعت کوه‌پیمایی در حدود 390 کالری می‌سوزاند.
تمرینات هوازی را فراموش نکنید
تا به حال یک فوتبالیست یا دونده را دیده‌اید که باسن زشت و چاق داشته باشد؟ مطمئنا اینطور نیست. این افراد آنقدر می‌دوند و حرکات مخصوص باسن انجام می‌دهند که دیگر چربی روی باسنشان نمی‌ماند. پس اگر می‌خواهید باسنتان را شکل دهید باید سخت‌ترین نوع تمرینات هوازی را برای فرم دهی و کوچک کردن باسن انتخاب کنید.
حرکات مفید برای فرم‌دهی و متناسب کردن باسن
حرکات ساده‌ای وجود دارند که در خانه و به راحتی می‌توان برای کوچک کردن باسن آن‌ها را انجام داد:
حرکت اسکوات
این حرکت پرطرفدار برای خوش فرم کردن شکم، ران، باسن و لگن مفید است. این حرکت با قوی کردن عضله‌های این قسمت‌ها و کاهش چربی کلی بدن باعث افزایش تنوس عضلانی می‌شود.
بایستید و پاها را به عرض لگن باز کنید. دست‌ها را به حالت دعا تا میانه قفسه سینه بالا بیاورید. وزن بدن را روی پاشنه‌ها بیاندازید و به حالتی بنشینید که گویی قصد دارید روی صندلی بنشینید. باسن را رو به بیرون و عقب ببرید و بدن را تا جایی که می‌توانید یا تا زمانی که ران‌ها تقریبا به موازات زمین قرار گیرد، پایین ببرید. هنگامی که ران با زمین موازی شد، کمر و پشت بدن را به آهستگی بالا ببرید تا در حالت ایستاده قرار بگیرید. این حرکت را 10 تا 20 بار تکرار کنید.
ورزش کوچک کردن باسن" src="/Uploads/News/20180821114645602.jpg" alt="حرکت اسکوات - کوچک کردن باسن - ورزش کوچک کردن باسن" />
حرکت لانژ
بایستید، پاها را به عرض شانه باز کنید و دست‌ها را روی لگن بگذارید. یک پا را قدری جلوتر از پای دیگر به گونه‌ای بگذارید که پنجه‌ها رو به جلو باشد. زانوی پای عقب را پایین ببرید و همزمان زانوی جلو را با حرکتی آهسته و کنترل شده خم کنید. زانوی عقبی را آن قدر پایین ببرید تا ران پای جلو تقریبا با زمین موازی شود. دقت داشته باشید که زانوی جلویی و مچ پا ‌هم راستا باشند و مچ پا جلوتر قرار نگیرد. بدن را با تکیه بر ران جلو رو به عقب ببرید تا در حالت ایستاده قرار بگیرید. پاها را جابجا کنید و حرکت را تکرار کنید.
ورزش برای کوچک کردن باسن" src="/Uploads/News/20180821114645633.jpg" alt="بزرگ کردن باسن - حرکت لانژ - ورزش برای کوچک کردن باسن" />
بالا بردن لگن
روی زمین به پهلو دراز بکشید و پاها را روی یکدیگر بگذارید. سر را روی بازوی قرار گرفته روی زمین بگذارید و بازوی بالایی را روی لگن قرار دهید. پاها را صاف نگه دارید و پای رویی را تا جایی که می‌توانید بالا ببرید، سپس به آهستگی به حالت اولیه برگردید. این بار روی پهلوی دیگر دراز بکشید و همین حرکت را بر روی پای دیگر انجام دهید.
کوچک کردن سینه - حرکت بالا بردن لگن - کوچک کردن باسن
انتخاب مواد غذایی با کالری پایین‌تر
انتخاب مواد غذایی با کالری کمتر روش دیگری است که در کنار کاهش مصرف کالری و وعده‌های غذایی کم حجم‌تر به پایین آوردن وزن کمک می‌کند. در واقع می‌توان گفت عاقلانه‌ترین روش کاهش وزن دقت در حجم غذای مصرفی و کالری آن است. به این منظور غذاهای کم‌کالری و کم‌چرب مانند گوشت سفید پرندگان، تخم‌مرغ، فرآورده‌های لبنی کم‌چرب، سبزیجات و غذاهای دریایی مصرف کنید.
بیشتر بدانید: 12 ماده غذایی بدون کالری که شما را لاغر می‌کند
همچنین غلات کامل را بدون سس یا ادویه مصرف کنید. غلات کامل به دلیل میزان بالاتر فیبر و دیگر مواد مغذی انتخاب بهتری هستند. توصیه می‌گردد در وعده‌های غذایی‌تان میوه و سبزی را افزایش دهید چرا که کالری اکثر میوه‌ها و سبزیجات بسیار پایین است.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

دلیل میگرن شدید در زنان مشخص شد

شناسایی 64 هزار بیمار مبتلا به ام اس

همه آن چه باید در مورد قرص پروپرانولول بدانید

مضرات برخی ضدآفتابها بر بدن

میوه‌ای خوشمزه که سرطان را تارومار می‌کند

سرطان طی 10 سال آینده در ایران بیش از 2 برابر خواهد شد

تجربه موفق ایران در حذف بیماری نابینا کننده تراخم

آیا دیابتی‌ها می‌توانند کربوهیدرات مصرف کنند؟

80 تا 100 هزار ایرانی هرسال گرفتار سکته مغزی می‌شوند

دلیل بیشتر خوابیدن زنان نسبت به مردان چیست؟

دلیل چاقی و لاغری بی دلیل چیست؟

ورزش برای کدام دسته از دیابتی ها مضر است؟

ایرانی ها بیشتر چه جراحی هایی انجام می دهند؟

یک ماه سیگار کشیدن چه بلایی سر ریه‌ها می‌آورد؟

زانو درد را با تغییر رژیم غذایی درمان کنید

بیماری که زنان جوان را تهدید می کند

نتیجه‌ی مخالفت با واکسیناسیون؛ رشد ابتلا به سرخک

نکاتی که باید بیماران مصرف کننده داروهای ضدانعقادی بدانند

نکات آرایشی برای پوست های حساس

رانندگی در حاملگی

بیماری‌هایی که همراه با دیابت به سراغتان می‌آید

دکتر سلام/ با علائم گردش خون ضعیف در پاها آشنا هستید؟

دکتر سلام/ علل و درمان‌ خارش پیشانی چیست؟

ترک اعتیاد با «جوانه جو دوسر»

محققان رویان دلیل شیوع سزارین در میان تهرانی ها را بررسی کردند

شفاخونه/ روش درمان معده درد بدون داروی شیمیایی

چند راهکار برای مقابله با سردردهای میگرنی

تغذیه/ شیر بدون چربی یا پر چرب، مساله این است

تغذیه/ بادمجان، منبعی از آنتی اکسیدان

پوست و مو/ از چه سنی پوست چروک می شود؟

آیا سرطان واگیردار است؟

آیا رژیم غذایی وگان برای حفظ سلامت قلب بهتر است؟

صوت/ 9 چیزی که پاهایتان به شما می‌گویند

برداشتن کیسه صفرا موجب زایمان زودرس می‌شود

این نوع پاستیل‌ها را مصرف نکنید

کدام برای لاغری بهتر است، رژیم چربی یا کربوهیدرات؟

نکاتی که والدین در مورد بیهوشی دندانپزشکی کودکان باید بدانند

شرایط قلب پس از 50 سالگی

تأثیر خواب بر سلامت پوست

سرنوشت سازترین دوران تغذیه

لاغری با دمنوش کرفس و چای سبز تا نوروز

ماست؛ این بار برای سلامت پوست و مو

این دانه‌های سالم را وارد رژیم غذایی‌تان کنید

نشانه‌های خاموش سرطان کلیه

ماسک‌های خانگی ضدجوش صورت

در وعده شام چه غذایی بخوریم؟

تأثیر روغن کانولا در کاهش کلسترول و قندخون

ورزش صبحگاهی در رختخواب!

رژیم غذایی پرقند و چرب عامل افزایش احتمال عفونت شدید

چگونه چای شما را زیباتر می‌کند؟