آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه کفش‌های کثیف خود را سریع تمیز کنید گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - نگاهی به کفش‌های پراکنده خود در طبقات یا در جاکفشی بیندازید. احتمالاً در آنجا مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارد. عمر کفش‌های چرم سیاه یا قهوه‌ای زود به پایان می‌رسد، اما چگونه باید از آن‌ها نگهداری کنید که خوب به نظر برسند و بادوام باشند و عمر طولانی‌تری کنند؟ با قدری امکانات و چند قدم آسان می‌توانید هرنوع کفشی را تمیز کنید. ​مجله آنلاین روزچین برای تمیزکردن کفش‌های کثیف شما پیشنهادهای ویژه‌ای دارد.
تمیزکردن کفش‌های کثیف
کفش‌های پارچه‌ای
زنانه یا کفش‌های تخت باشند. اما بدون توجه به سبک کفش، پارچه در نهایت کثیف خواهدشد. wp-image-44851 size-full" title="کفش‌های پارچه‌ای می‌توانند صندل‌های بنددار زیبا، کفش‌های سبک زنانه یا کفش‌های تخت باشند. اما بدون توجه به سبک کفش، پارچه در نهایت کثیف خواهدشد. " src="/Uploads/News/20180824200117022.png" alt="تمیزکردن کفش‌های کثیف" width="315" height="215" srcset="/Uploads/News/20180824200117022.png 696w, https://www.roozcheen.com/wp-content/uploads/2018/08/کفش-پارچه-ای-300x172.png 300w" sizes="(max-width: 696px) 100vw, 696px" /> تمیزکردن کفش‌های کثیف پارچه‌ای کفش‌های پارچه‌ای می‌توانند صندل‌های بنددار زیبا، کفش‌های سبک زنانه یا کفش‌های تخت باشند. اما بدون‌توجه به سبک کفش، پارچه در نهایت کثیف خواهد شد. تمیزکردن کفش‌های کثیف مشکل نیست، البته اگر کمی صبر داشته باشید. انداختن کفش‌های پارچه‌ای در ماشین لباسشویی ایده بدی‌ست چون، بعضی از آن‌ها تودوزی چرمی دارند و تقریباً همه کفش‌ها با چسب سَرِهم می‌شوند که نمی‌توانند در برابر آن حجم از آب مقاومت کنند. بهتر است سطوح کفش را با دست تمیز کنید؛ آن هم با مقداری مایع ظرفشویی، آب‌ گرم، یک مسواک قدیمی و چند حوله‌های کاغذی.
روش تمیزکردن کفش‌های کثیف پارچه‌ای
ابتدا، کفش‌های پارچه‌ای را با حوله کاغذی خشک پاک کنید تا خاک از سطح کفش پاک شود. در پیاله‌ای کوچک، یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با دو فنجان آب‌ گرم مخلوط کنید. هربار روی یک قسمت کوچک کار کنید. مسواک را در محلول صابونی فرو ببرید و کفش را با آن به‌آرامی مالش‌دهید. یادتان باشد که پارچه کفش را بیش از حد خیس نکنید. متناسب با بافت پارچه عمل کنید، دورتادور کفش حرکت کنید که رنگ ثابت بماند و از ایجاد لکه جلوگیری شود. برای ازبین‌بردن باقی‌مانده صابون، حوله کاغذی را با آب مرطوب کرده و کل کفش را با آن پاک کنید. ممکن است به چند حوله نیاز داشته باشید تا همه کفش را پاک کنید.
حوله کاغذی خشک را روی کفش بکشید و اجازه دهید در برابر هوا و دور از گرما و تابش مستقیم نور خورشید خشک ‌شود. برای اینکه کفش‌ شکل خود را حفظ کنند، با حوله کاغذی خشک داخل پنجه و پاشنه کفش را پر کنید تا زمانی‌که کفش کاملاً خشک شود.
از این روش برای تمیزکردن کفش‌های مخمل استفاده نکنید. با یک برس نرم توده خاک را پاک کنید و جای لکه‌ها را با حلال پاک‌کننده تمیز کنید.
کفش‌های چرمی، ورنی براق و چرم مصنوعی
تمیزکردن کفش‌های کثیف تمیزکردن کفش‌های کثیف چرمی برای کفش‌های چرم ، ورنی یا چرم مصنوعی، ابتدا با پاک‌کردن خاک از روی سطح کفش شروع کنید؛ محلولی از آب سرد را با مقدار مساوی سرکه‌سفید آماده کنید و به کمک یک پارچه خاک را از سطح کفش بزدایید. این کار به‌ویژه برای پاک‌کردن شوره روی کفش در زمستان کاربرد دارد. سپس اجازه دهید کفش‌ها در برابر هوا کاملاً خشک شوند.
برای کفش‌های چرمِ اصل، می‌توانید از واکس استفاده کنید و طبق دستورالعمل‌ آن واکس بزنید. اگر رنگ کفش شما با رنگ واکس‌های موجود در بازار هماهنگ نیست، یک پارچه نرم را با آب و مقداری جوش‌ شیرین خیس کرده و به‌آرامی ناحیه کثیف را پاک کنید و سپس کفش را با یک پارچه تمیز کنید. حالا اجازه دهید کفشتان خشک شود. بعد دوباره با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.
برای کفش‌های ورنی و چرم مصنوعی، مقداری ژل نفتی را روی لکه بمالید و با یک پارچه نرم پاک‌ کنید. برای درخشش کفش از اسپری شیشه‌ پاک‌کن استفاده نمایید، سپس با یک پارچه نرم روی آن بکشید. ​
از دست ندهید: چرا باید استفاده از نی‌ های پلاستیکی را متوقف کنید؟
کفش جیر، چرم نازک و پوست گوسفندی
تمیزکردن کفش‌های کثیف تمیزکردن کفش‌های کثیف جیر کلید نگهداری از کفش جیر یا هریک از انواع کفش کرکی، برای اینکه به بهترین شکل به نظر برسد، مراقبت منظم است. سطح این نوع کفش‌ها باید تا حد ممکن خشک نگه‌ داشته‌ شوند و پس از هربار پوشیدن، گردوخاک را با یک برس نرم پاک کرده و لکه‌های ایجادشده روی کفش را در اسرع وقت طبق دستورالعمل زیر تمیز کنید.
برای ازبین‌بردن خطوط روی کفش، با یک پاک‌کن روی آن بکشید و سپس برس را در جهت خواب بافت کفش روی آن بکشید. برای لکه‌های چربی، روی لکه پودر بچه یا نشاسته ذرت بریزید تا روغن را جذب کند. اجازه دهید که پودر حداقل یک ساعت روی لکه بماند سپس برس بکشید. تا وقتی تمام روغن جذب شود این کار را تکرار کنید و بعد، برس را در جهت خواب بافت کفش روی آن بکشید. برای لکه‌های مرطوب، با حوله کاغذی یا پارچه رطوبت را جذب کنید. اجازه دهید کفش‌ها در برابر هوا و به دور از حرارت مستقیم کاملاً خشک شوند. برس را در جهت خواب بافت کفش بکشید تا صاف شود. چکمه‌های پوستین اغلب دارای تودوزی و برش هستند که حتی کثیف‌تر از بیرون کفش می‌شوند. برای ازبین‌بردن قارچ و بوی آن، به‌طور منظم داخل چکمه‌ها را با یک پارچه و محلول پاک‌کننده حاوی ضدعفونی‌کننده و آب تمیز کنید. اجازه دهید چکمه‌ها حداقل 24 ساعت قبل از پوشیدن در برابر هوا خشک شوند. کفش‌های پاشنه طنابی و چوب‌پنبه‌ای
تمیزکردن کفش‌های کثیف تمیزکردن کفش‌های کثیف پاشنه طنابی پس از تمیزکردن قسمت پارچه‌ای یا چرمی بالای کفش، زمان آن است که به قسمت طنابی یا چوب‌پنبه‌ای بپردازید. از چهار فنجان آب‌ گرم، یک‌چهارم فنجان سرکه‌سفید و یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی محلولی تهیه کنید. هربار در یک منطقه کوچک کار کنید و از یک مسواک قدیمی یا پارچه‌ برای تمیزکردن سطح آن بهره ببرید. برای حفظ طناب کفش‌های طنابی از فرسایش، فقط در یک جهت حرکت کنید.
وقتی همه‌چیز تمیز شد، با یک پارچه که در آب تمیز مرطوب شده، روی کفش بکشید تا باقی‌مانده صابون پاک شود. حالا اجازه دهید که کفش در برابر هوا خشک شود.
کفش‌های ورزشی
تمیزکردن کفش‌های کثیف ورزشی اغلب کفش‌های ورزشی و کفش‌های تنیس را می‌توان به‌سادگی در ماشین لباسشویی انداخت و با شوینده خوب و قوی تمیز کرد. بندهای کفش و کفی کفش را جدا کنید و آن‌ها را به‌طور جداگانه بشویید. خاک اضافی روی کفش را پاک‌کنید و قبل از تماس کفش‌ها با یک حوله، لکه‌های قوی را با پاک‌کننده لکه از بین ببرید. کفش‌ها همیشه در برابر هوای آزاد خشک می‌شوند، پس هرگز آن‌ها را در معرض گرمای زیاد خشک‌کن قرار ندهید. برای کنترل بو و قارچ، قبل از اینکه کفی را به کفش برگردانید یا کفی جدید جایگزین کنید، قسمت داخلی کفش را با یک پاک‌کنندۀ ضدعفونی‌کننده بشویید.
امیدواریم که راهکارهای ارائه‌شده برای شما مناسب باشند. اگر در زمینۀ تمیزکردن کفش‌های کثیف تجربه‌ای دارید با ما درمیان بگذارید.
منبع

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/78803/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بجران کمبود 3 داروی اصلی برای این بیماران

خطر ناباروری با این نوع از رژیم های لاغری

دارالترجمه رسمی چیست و چه کاری انجام می دهد؟

با 7 مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

کبد سالم با مصرف این ویتامین ها

ورم و پف در نقاط مختلف بدن چه دلایلی دارد؟

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

خلاقیت منحصر بفرد عاشقان باغ ارکیده در جزیره مالدیو / نفیسه روشن رونمایی کرد

حرف های دلی و عاشقانه بازیگر سریال پدر پسری برای همسرش در سالروز تولدش / به هر تپش قلبم جون دادی

امید اسماعیل خانی پسر گوهر خیراندیش و همسر در خانه ابدی پدرش با رونمایی از سنگ قبر بازیگر معروف

علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

اسرائیلی‌ها به میزان خسارت خود پس از حمله پهپادی_موشکی سپاه ایران اعتراف کردند!

اولین واکنش ژیلا صادقی به ماجرای ممنوع الکار بودنش در برنامه تلویزیونی برمودا!

پیش بینی جدید درباره قیمت مسکن در سال 1403| تا آخرسال قیمت آپارتمان به این اعداد می‌رسد!

جشن تولد نیلوفر پارسا بیتای آوای باران در 33 سالگی / رونمایی از بارداری دوقلوهایش

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

استایل جدید و متفاوت بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون با شعری معنادار

دابسمش زیبای الهه حصاری کیمیا زخم کاری و دوستش با آهنگ چاوشی در خودروی لاکچری اش

لو رفتن اسم واقعی سیدجواد هاشمی در برنامه «صداتو»/ محسن کیایی افشاگری کرد

چهره جدید نیکا فرقانی دختر نقی و همای پایتخت در شهربازی استکهلم

رونمایی از تغییرات جدید چهره بهنوش طباطبایی خانم بازیگر همیشه خوشتیپ در آسانسور

دورهمی دوستانداران عارف لرستانی در سالگردش / بازیگر طنزی که در بهار مرگی تلخ داشت

فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب های تقلبی

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

رونمایی سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال از چهره عروسکی دخترش / این کوچولوی ریزه میزه ماشاالله داره

ماجرای عمل جراحی رهبر انقلاب بدون بیهوشی عمومی و آخرین وضعیت سلامتی ایشان | رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟

بهترین راه برای داشتن همسری بهتر: نگاهی به تجربه‌ی یک زن ایرانی

10 نکته برای بهبود کیفیت خواب

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است