آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه

راه‌اندازی پلیس دوچرخه‌سوار در پایتخت / کمبود 27 درصدی بارش ایران اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - "جزییات اجرای طرح «پلیس دوچرخه سوار»، کسرخدمت‌های ایثارگری سربازی تعیین تکلیف شد ، کمبود 27 درصدی بارش ایران، واکنش سازمان جنگل‌ها به ساخت جاده در ارتفاعات سواد کوه، اعلام نتایج مصاحبه معلمان اعزامی به خارج؛ شنبه آینده، چگونگی روند اعطای تسهیلات «سربازی» به سمن‌ها، تعیین تکلیف داروهای تک‌نسخه‌ای و انتقاد انجمن تالاسمی از افزایش هزینه خرید تجهیزات مصرفی" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
جزییات اجرای طرح «پلیس دوچرخه سوار»
سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افتتاح فعالیت پلیس دوچرخه سوار خبر داد و گفت: پلیس‌های دوچرخه سوار در آینده توسعه پیدا خواهند کرد و در دیگر مناطق شهر نیز فعالیت خواهند داشت.
مهماندار با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ارتقای فرهنگ عبور و مرور کاربران ترافیکی در زمینه استفاده از دوچرخه، برقراری نظم و ایمنی ترافیک و سهولت حرکت در معابر و خیابان‌های منتخب مناطق 6 و 12، جلوگیری از توقف وسایل نقلیه در محل‌های غیرمجاز، طرح کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر، کاهش زمان حضور پلیس در معابر پرترافیک و افزایش قدرت مانور مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی است، گفت: این طرح در دو شیفت صبح و عصر اجرا می‌شود.
کمبود 27 درصدی بارش ایران/ سیستان‌وبلوچستان در صدر استان‌های کم‌بارش‌
صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش 1.3 درجه‌ای دمای ایران طی 11 ماه گذشته نسبت به میانگین بلندمدت گفت: کشور 27 درصد کمبود بارش دارد.
وی استان‌های پربارش و کم‌بارش کشور را طی 11 ماه گذشته اعلام کرد و گفت: در بازه مهر تا پایان مردادماه سال جاری، استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی پر بارش‌ترین استان‌ها بودند که به ترتیب 25 و 21 درصد افزایش بارش نسبت به میانگین بلندمدت را تجربه کردند. استان‌های کردستان، کرمانشاه، اردبیل، همدان، زنجان، قزوین، سمنان و ایلام در 11 ماه گذشته، در وضعیت نرمال بارشی قرار داشتند.
سردار کمالی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد
کسرخدمت‌های ایثارگری سربازی تعیین تکلیف شد + جزئیات
سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از تعیین تکلیف قانون کسر خدمت‌های مربوط به ایثارگری، رزمندگی و اسارت در مجلس شورای اسلامی و اجرای آن از روز شنبه خبر داد.
کمالی با تاکید بر اینکه این قانون تنها برای سربازان در حال خدمت است و افرادی که به سربازی نرفته امکان استفاده از آن را ندارند، خاطرنشان کرد: شرایط استفاده از این قانون نیز اینطور است که سرباز ابتدا به یگان محل خدمت خود مراجعه کرده و گواهی اشتغال دریافت می‌کند. سپس این گواهی را باید به همراه برگه اعزام به محل خدمت والدین خود ببرند و در آنجا پرونده مورد بررسی قرار گرفته و پس از تایید اطلاعات به ازای هر یک ماه اسارت و رزمندگی و نیز هر یک درصد جانبازی والدین 12 روز کسر خدمت دریافت کند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اعلام کرد
چگونگی تعیین تکلیف استخدام آموزش دهندگان نهضت‌سوادآموزی/ تهیه لایحه‌ اجباری شدن «آموزش»
علی باقرزاده ، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه لایحه اجباری شدن آموزش را تهیه کرده‌ایم گفت: این طرح باید در قالب مصوبه دولت یا شورای عالی انقلاب فرهنگی یا مجلس تصویب و اجرا شود. اکنون آموزش اختیاری است و اگر فردی بخواهد زودتر از نظام آموزشی خارج شود حاکمیت نمی‌تواند از او ممانعت کند زیرا قانونی در این باره نداریم. امید است این امر در قالب لایحه به نتیجه برسد.
باقرزاده از تعیین تکلیف استخدامی آموزش دهندگان نهضت در قانون الحاقی که در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شده است اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون آموزشیاران مستمر بالای دو نفر که قبل از سال 92 با ما همکاری داشتند باید در یک آزمون داخلی شرکت و اگر پذیرفته شدند دوره‌های ضمن خدمت را طی کنند. پیش بینی شده که باید آیین نامه‌ای برای این قانون تهیه می‌شود که جزئیات و شرایط شرکت در این آزمون را مشخص می‌کند.
واکنش سازمان جنگل‌ها به ساخت جاده در ارتفاعات سواد کوه
مسعود منصور، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه اجازه ساخت یک ایل‌راه 4 کیلومتری در ارتفاعات سواد کوه به اداره کل امور عشایر داده شده است، گفت: چنانچه سازمان حفاظت محیط زیست با ساخت این‌راه مشکلی دارد باید مخالفت خود را اعلام کند.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه خسارتی که به منابع طبیعی از این راه وارد می‌شود باید جبران و هزینه آن به حساب خزانه ریخته شود، تصریح کرد: مسیر اصلاحی حدود 4 کیلومتر است و تخریب حداقل دارد، همچنین از نظر منابع طبیعی ساخت ایل‌راه در این مسیر مشکلی ندارد. مبدا این ایل‌راه "ورسک" است و به مراتع "لولشت" ختم می‌شود.
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور تشریح کرد
اعلام نتایج مصاحبه معلمان اعزامی به خارج؛ شنبه آینده/دلیل سختگیری وزارت کشور برای ثبت‌نام اتباع
غلامرضا کریمی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 30 درخواست برای تاسیس مدارس جدید غیردولتی در خارج از کشور دریافت کرده‌ایم گفت: در حال تدوین مصوبه ای در شورای عالی هستیم تا فضای کار برای علاقه مندان تاسیس مدارس در خارج از کشور فراهم و حمایت از آنها صورت گیرد.
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کشورهای دیگر میلیاردها تومان هزینه می‌کنند تا تصویر خوبی از خود در عرصه جهانی ارائه کنند گفت: آزمون اعزام معلمین به مدارس امسال برگزار و در گام اول بیش از 17000 نفر در آزمون کتبی شرکت و بیش از هزار نفر برگزیده شدند که وارد مرحله مصاحبه شدند. گزینش و مصاحبه به شکل دقیقی انجام شد و در پروسه حراست و گزینش قرار دارد و شنبه آینده نتایج را اعلام می‌کنیم که تعدادی از آنها اعزام می‌شوند و از 16 تا 20 شهریور ماه در دوره‌های آموزشی توجیهی شرکت می‌کنند تا از اول مهر 110 مدرسه ما در خارج از کشور فعالیت خود را با معلمان جدید شروع کنند.
انتقاد انجمن تالاسمی از افزایش هزینه خرید تجهیزات مصرفی+ پاسخ مسئولان
میثم رمضانی، رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران با ابراز نگرانی از آنچه که "خروج تجهیزات مصرفی بیماران تالاسمی از پوشش بیمه" خواند، گفت: به همین دلیل بیماران باید ماهانه حدود 45 هزار تومان بیشتر بابت این تجهیزات بپردازند.
وی ادامه داد: تجهیزات مصرفی پیش از این رایگان بوده و جزو بسته‌های خدمتی در نظر گرفته شده وزارت بهداشت برای بیماران بوده است. اما در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت‌ها، بیمه این خدمت را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. ماه پیش نیز برای مدتی بیماران برای تهیه داروهای ایرانی هزینه پرداخت کردند. در حال حاضر نیز برخی از داروهای تولید داخل مشمول پرداخت از جیب بیمار می‌شود که امیدوارم با تغییرات مهم مدیریتی در سازمان غذا و دارو این مشکل به زودی برطرف شود.
تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا تشریح کرد
چگونگی روند اعطای تسهیلات «سربازی» به سمن‌ها
محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از آماده شدن دستورالعمل مشترک بین این معاونت و ستاد کل نیروهای مسلح در مورد «سهمیه امریه» اعضای تشکل‌های جوانان تا پایان شهریور ماه خبر داد.
وی با بیان این که بحث امریه اعضای سمن‌ها بدین صورت لحاظ شد که اعضاء، 6 ماه پایان دوره خدمت سربازی را به عنوان امریه در سمن بگذرانند، اظهار کرد: در نهایت این تفاهم نامه شکل گرفت و از هفته گذشته جلسات کارشناسی برگزار و صدور دستور العمل اجرایی آن در حال برگزاری است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این روند را زودتر از ما آغاز کرده و به یک دستورالعمل اجرایی رسیده و سهمیه گرفته است. یعنی اگر برای مثال 100 هزار نخبه داشته باشیم این معاونت برای نمونه برای 1000 نفر سهمیه گرفته است، اما اینجور نیست که هرکسی نخبه است از امریه استفاده کند لذا این امر بدان معنا نیست که هر کس به تشکل‌ها آمد به او امریه بدهیم.
رییس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با ایسنا عنوان شد
تعیین تکلیف داروهای تک‌نسخه‌ای/ چرایی اختلال در "توزیع و عرضه" دارو
دکتر غلامرضا اصغری، رییس سازمان غذا و دارو ضمن تشریح وضعیت بازار دارو و علل مشکلات موجود در این حوزه، در عین حال گفت: در شرایط بعد از آبان ماه که مرحله دوم تحریم‌ها اتفاق می‌افتد، در "تامین" داروی مورد نیاز مردم دچار مشکل نمی‌شویم؛ چراکه دارو شامل تحریم نیست.
رییس سازمان غذا و دارو با بیان این که بخش دیگری از اختلال‌ در توزیع و عرضه دارو مربوط به داروهایی است که در فهرست دارویی کشور وجود ندارد، گفت: این داروها یا قبلا به صورت تک نسخه‌ای بودند و یا برندهایی هستند که نوع تولید داخل و برند ژنریک آنها به میزان کافی در کشور وجود دارد اما برخی از پزشکان و بیماران به نوع خارجی آنها عادت کرده‌اند. بخشی از این داروها نیز در حال حاضر دچار اختلال است. به هر حال سهم ارزی ما محدود است و مجبوریم برای داروها اولویت‌بندی کنیم.
افشانی:
شهرداری تهران را با 50هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم/10 کیلومتر از خط 7 مترو افتتاح می‌شود
محمدعلی افشانی، شهردار تهران از لزوم نوسازی بافت فرسوده، توسعه حمل‌ونقل عمومی و مترو و ... خبر داد.
وی با بیان این‌که توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص مترو در اولویت قرار گرفته است، افزود: ان‌شاءالله در همین ماه‌های پیش رو 10 کیلومتر از خط 7 مترو را افتتاح خواهیم کرد و تا هفته دولت سال آینده نیز 20 کیلومتر دیگر از این خط هم به بهره‌برداری خواهد رسید و این اقدامات قطعا گام موثری در راستای بهبود آلودگی هوا و ترافیک است.
معاون وزیر بهداشت اعلام کرد
ارایه نسخه دوم سند درمان ایرانیان تا پایان شهریور/ آخرین وضعیت اجرای نظام ارجاع
دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت از ارایه نسخه دوم سند درمان ایرانیان تا پایان ماه جاری خبر داد.
جان بابایی با اشاره به بحث نظام ارجاع گفت: خوشبختانه نظام ارجاع در گلستان، زنجان و گیلان آغاز شده، البته در استان‌های دیگر هم به صورت محدود شروع شده است و امیدواریم تا پایان سال سایر استان‌ها را هم به این کار اضافه کنیم. باید توجه کرد که بحث نظام ارجاع و پزشک خانواده پروژه‌ای بلندمدت است. لازمه نظام ارجاع وجود، زیرساخت الکترونیک و دسترسی مردم به سطح یک ارائه خدمات است. یکی از اعتراضات مردم این است که در سطح یک فقط در نوبت صبح پزشک حضور دارد و بعد از ظهرها پزشک نیست. بنابراین تا زمانی که دسترسی را کامل و زیرساخت‌ها را الکترونیک نکنیم، ارجاع شکل نمی‌گیرد. باید بدانیم که هدف از نظام ارجاع سخت کردن کار مردم نیست، بلکه تسهیل کار مردم است. بر این اساس یکی از کارهای مهمی که در کلینیک‌های ویژه انجام خواهد شد، ساماندهی نوبت دهی‌هاست.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
کسرخدمت‌های ایثارگری سربازی تعیین تکلیف شد + جزئیات
راه اندازی پلیس دوچرخه سوار در پایتخت/ آمادگی برای استفاده از موتور برقی
قتل زن جوان مقابل چشمان پسر خردسالش
تعیین تکلیف داروهای تک‌نسخه‌ای/ چرایی اختلال در "توزیع و عرضه" دارو
کمبود 27 درصدی بارش ایران/ سیستان‌وبلوچستان در صدر استان‌های کم‌بارش‌
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/80019/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

گرگ های زیادی اطراف همسرتون هستند

استوری جذاب الناز حبیبی با تم مشکی

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم

شش سریال پربیننده صداوسیما که درس عبرت مردم شدند

سمی که بسیاری از خانم ها هر روز مصرف می‌کنند!

ترانه زیبای «خنده داره نه» با صدای علی یاسینی

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی» آغاز شد

اینترنت برای کنکور امسال قطع می‌شود؟

تفال/ مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم

تقویم تاریخ/ گشایش نخستین ایستگاه فرستنده رادیویی و تلگراف بی‏سیم ایران

در صورت بلعیدن اجسام خارجی توسط کودکان چه واکنشی باید داشته باشید؟

پاستا کانِلونى یا لازانیا!

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

عادت‌های سبز برای داشتن زمین پاک

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا

برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی

تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران

تازه کردن سبزی پژمرده با چند ترفند ساده خانگی!!

شغل های استرس زا را بشناسید/اینفوگرافی

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

با آدم های منفی اطرافم چگونه رفتار کنم که انرژی شان را جذب نکنم؟

چگونه کودک حرف گوش نکن را تربیت کنیم؟

کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست