آریا بانو

آخرين مطالب

دربسته اخبار اجتماعی ایسنا بخوانید

از پیشنهاد بازگشت کوپن تا دریافت پیامکی کارت اهدا عضو اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ازدواج اشتباهیِ دختر هنگ‌کنگی با مرد غریبه چینی، کاهش وزن و کنترل دیابت با یک قند طبیعی، DNAهای بی‌شناسنامه، کوپنی شدن کالاهای اساسی، راه‌حل کاهش مشکل اقتصادی، هشدار نسبت به گردشگری در غارهای یخی، درمانِ VIP برای سیاستمداران و سلبریتی‌ها؛ آری یا خیر؟، کاهش ساعات درسی سال آخر دبیرستان، افزایش بازگشت اتباع غیرمجاز به کشورهایشان، حذف دفترچه بیمه در 601 بیمارستان و ... از جمله تیترهای خبرهای پرمخاطب اداره اجتماعی ایسنا در روز جاری است.

به گزارش ایسنا، گروه اخبار اجتماعی ایسنا، امروز 40 خبر را روی خروجی خود منتشر کرد که برخی از آنها در ادامه آمده است:
بازگشت کوپن به اقتصاد؟
«کوپنی شدن کالاهای اساسی، راه‌حل کاهش مشکل اقتصادی» تیتر خبری است که گروه خانواده ایسنا برای سخنان حسین راغفر، استاد دانشگاه انتخاب کرده است، او در نشست جوان، شغل و چشم انداز آینده با ادعای اینکه بر اساس برخی گزارش‌ها به دلیل شرایط اقتصادی جدید میزان ازدواج جوانان بین 30 تا 40 درصد کاهش داشته است، گفت: دولت برای حل مشکل اشتغال جوانان به جای اعطای وام به سازمان‌های مردم نهاد باید از بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی حمایت کند تا بقایشان منطقی شود و آنها احساس کنند چشم‌انداز روشنی مقابل‌شان قرار دارد.
او با بیان اینکه برنامه دولت برای اشتغال زایی جوانان و اعطای وام به سازمان‌های مردم نهاد حرکت کاملا مشکوکی است، تصریح کرد: این اقدام می‌تواند فرصت‌های سوء استفاده را فراهم کند بدون اینکه روش نظارت بر نحوه استفاده از منابع و تعهد متقابل و حسابرسی وجود داشته باشد. این روش به احتمال خیلی زیاد باعث ایجاد فساد می‌شود. ( متن کامل خبر را اینجا بخوانید.)
هشدار نسبت به گردشگری در غارهای یخی
سمانه عبداللهی، نایب رییس انجمن غار و غارشناسی ایرانیان گفت: غارهای یخی در کشور فصلی و غیر پایدار هستند. از این رو امکان ریزش این غارها هر لحظه وجود دارد. بنابراین برای گردشگری خطرناک هستند و حتما باید با یک فرد متخصص از این غارها بازدید کرد. او با بیان اینکه تعداد غارهای یخی در کشور مشخص نیست، اظهار کرد: بیشتر غارهای یخی فصلی هستند و تقریبا تنها دو غار ثابت یخی در کشور وجود دارد ولی اصلا نمی‌توان پیش‌بینی کرد که این دو غار نیز غار یخی ثابتی بمانند. غارهای یخی از بهمن داخل دره‌ها و جریان آب آن‌ها ایجاد می‌شود.هنگامی که بهمن ریزش و به سمت دره‌ها حرکت می‌کند، آب از سمت رودخانه‌ها جاری می‌شود و رودخانه‌ها از وسط این بهمن دالانی را ایجاد می‌کنند که تبدیل به غار یخی می‌شود. گاهی اوقات ارتفاع و سنگینی برف‌های فشرده در غارها به قدری است که سبب ریزش غارها می‌شود. ( متن کامل خبر )
خطرات صندلی جلوی خودرو برای کودکان
سرگرد مصطفی زینی‌وند، رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نسبت به خطرات نشستن کودکان در صندلی جلوی خودرو هشدار داده است. او در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: آمارها نشان می‌دهد که بیشترین مرگ و میر کودکان در حوادث رانندگی مربوط به کودکان یک تا چهار ساله است که حدود دو سوم از کل این آمار سرنشین و حدود یک سوم آن نیز عابران پیاده بودند. در همین راستا لازم است ایمنی کودکان در خودروهای سواری تعیین شود، صندلی کودک و کمربند ایمنی از جمله مهمترین وسایلی است که در کنار رانندگی ایمن می‌تواند از صدمه دیدن کودکان جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه با توجه به جثه کودکان امکان آسیب دیدگی آنان در حوادث رانندگی بیشتر است اظهار کرد: ممکن است گاه با یک ترمز کودک از صندلی خود جدا شده و به کف خودرو یا به شیشه و صندلی داخل خودرو برخورد کند. بنابراین بستن کمربند ایمنی برای کودکان و همچنین استفاده از صندلی کودک در خودرو ضروری است. ( متن کامل خبر )
برای دریافت کارت اهدای عضو، کد ملی‌تان را به "3432" پیامک کنید
کتایون نجفی‌زاده، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: همه مردم می‌توانند با ارسال کد ملی خود به شماره 3432 به صورت سریع و آسان کارت اهدای عضو دریافت کنند. او در مراسم جشن نفس استان اردبیل با بیان اینکه قلب یک جریان الکتریکی دارد که باعث انقباض عضلات می‌شود، گفت: 6 الی 100 بار در دقیقه قلب تپش دارد. ( متن کامل خبر )
صدسال بی شناسنامه
"سند هویتی" نام دیگر «شناسنامه» است؛ سندی قابل‌حمل از به‌رسمیت‌شناختن یک هویت توسط یک کشور که برای شهروندان همان کشور صادر می شود؛ این سند نخستین بار در دی ماه سال 1297 برای زنی ایرانی صادر شد و باورش سخت است که حالا با گذشت حدود یک قرن از صدور اولین سند هویتی، هنوز هم کسانی در کشور ساکنند که هویتشان در جایی ثبت رسمی نشده است. از همین حاشیه تهران تا نوار مرزی می‌توان افراد بی شناسنامه را شناسایی کرد؛ انسان‌هایی که در همین خاک متولد شده‌اند، اما مدرک هویتی که نشان دهد ایرانی هستند، ندارند. تحصیلشان با مشکلاتی روبرو است و حتی امکان ثبت ازدواج برایشان وجود ندارد. آنها حتی نمی‌توانند یارانه‌شان را دریافت کنند و امکان دریافت دفترچه بیمه هم برایشان غیرقابل تصور است؛ در یک کلام آنها هستند، اما هویت رسمی ندارند و به عنوان یک شهروند نقشی در آینده اجتماعی و سیاسی کشور خود ندارند.
بی شناسنامه ها در ایران عمدتا با اتباع کشورهای همسایه بالاخص افغانستان و پاکستان ارتباط پیدا می کنند، اما هستند فرزندان حاصل از ازدواج پدران بی شناسنامه ایرانی، ازدواج مادران ایرانی با پدران خارجی و ... ؛ هرچه به سمت مرزهای شرقی کشور برویم بر شمارشان افزوده می شود؛ این مناطق از یک سو شاهد ورود اتباع بیگانه‌ای بوده‌اند که پس از ازدواج با زنان ایرانی صاحب فرزند شده و امکان صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از این ازدواج وجود نداشته است؛ از سوی دیگر ایرانیانی که از گذشته های دور به دلیل نبود احساس نیاز به دریافت شناسنامه، مدارک هویتی خود را دریافت نکرده و باعث شده‌اند با ادامه پیدا کردن این فرایند، فرزندانشان نیز امکان دریافت شناسنامه را از دست بدهند. ( متن کامل خبر )
کاهش ساعات درسی سال آخر دبیرستان
علی زرافشان ، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشستی خبری با بیان اینکه نرخ پوشش دوره متوسطه اول94 درصد و در متوسطه دوم 82درصد است گفت: چهار استان هدف که از میانگین کشوری پایین تر هستند را در اولویت داریم. کمیته مناطق محروم تشکیل شده تا با حمایت نهادهای حمایتی وسازمان برنامه این فاصله را کم کنیم.
او گفت: این طرح طی سال‌های گذشته با همکاری دانشگاه تهران اجرا شد و امسال یک پیمایش ملی خواهیم داشت که دانش آموزان متوسطه اول تحت پوشش قرار خواهند گرفت. دانش آموزان یک کارنامه 14 صفحه‌ای دریافت می‌کنند که توانمندی آنها در هر شاخص کارآفرینی در آن مشخص و مشاغلی به آنها پیشنهاد می‌شود. ( متن کامل خبر )
احتمال استفساریه شورا از مجلس درباره افشانی
محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از بررسی رفتن یا ماندن شهردار تهران بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان پس از ابلاغ نهایی قانون خبر داد.
او با اشاره به تصویب اصلاحات قانون منع بکارگیری بازنشستگان از سوی مجلس در روز گذشته و عدم همترازی شهرداران با معاونین رئیس جمهور درباره وضعیت شهردار تهران با این شرایط گفت: باید منتظر تأیید شورای نگهبان و ابلاغ نهایی قانون باشیم.
وی با بیان اینکه بعد از ابلاغ قانون این سوال پیش می‌آید که آیا وضعیت آقای افشانی منطبق با قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شود یا نه؟ گفت: بر اساس اطلاعی که دارم افشانی بازخرید شده و در این خصوص که آیا بازخریدی هم مشمول قانون می‌شود یا نه؟ باید صبر کنیم تا پس از ابلاغ قانون در خصوص این موضوع استفساریه از مجلس بگیریم. ( متن کامل خبر )
درمانِ VIP برای سیاستمداران و سلبریتی‌ها؛ آری یا خیر؟
دکتر احسان شمسی‌کوشکی، مشاور رییس کل سازمان نظام پزشکی در حوزه اخلاق پزشکی با بیان اینکه قانون اجازه ارائه خدمات VIP از بودجه عمومی را در حوزه سلامت به هیچ‌کس نمی‌دهد، گفت: از نظر اخلاقی هم به هیچ عنوان قابل قبول نیست که از بودجه عمومی به یکسری افراد بیشتر پرداخت شود؛ مگر اینکه بنا بر دلایلی این موضوع جنبه قانونی پیدا کرده باشد.
او درباره ارائه خدمات VIP به برخی افراد خاص یا مشهور در بیمارستان‌ها و بندهای قانونی در این زمینه، گفت: واقعیت این است که قانون چنین اجازه‌ای به هیچ‌کس نمی‌دهد. اگر واقعا مجلس در یک روال قانون‌مند برای یکسری افراد اولویت قائل شود، این قانون کشور می‌شود و اگر کسی هم به آن نقد دارد، می‌تواند از طرق قانونی آن را اصلاح کند. به عنوان مثال اگر قانونی بگذارند که اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها می‌توانند فرزندان‌شان را ولو با نمره پایین‌تر در دانشگاه محل کار خودشان قرار دهند، در این صورت ممکن است کسی بگوید من که در منطقه محروم درس خواندم محق‌تر از فرزند یک هیات علمی دانشگاه هستم. با این مثال میخواهم بگویم که بودجه عمومی جای این حرف‌ها نیست، مگر اینکه مصوبه قانونی داشته باشد. ( متن کامل خبر )
توزیع سبد کالا بین 40 میلیون ایرانی
مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه پول فروش ساختمان سوهانک به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت واریز شده است گفت: از این محل صف متقاضیان دریافت تسهیلات کارگشایی در چند ماه آینده به صفر می‌رسد.
او بابیان اینکه رویکرد کمیته امداد در سال‌های گذشته کاهش جامعه هدف بود افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، این نهاد تلاش می‌کند با دادن خدمات متناسب شرایطی را فراهم کند که نیازمندان کمتر از چنین وضعیت اقتصادی متضرر شوند.
فتاح با تأکید بر اینکه جوانان در شرف ازدواج تحت حمایت نباید در صف دریافت جهیزیه بمانند، از افزایش اعتبار کمک‌هزینه جهیزیه مددجویان در شرف ازدواج خبر داد و گفت: با همکاری دولت و ‌فروشگاه اتکا، صد هزار فقره جهیزیه به نوعروسان مددجو اهداء می‌شود. البته این امر با استفاده از کارت‌های اعتباری و خرید کالای ایرانی امکان‌پذیر است. ( متن کامل خبر )
افزایش بازگشت اتباع غیرمجاز به کشورهایشان
احمد محمدی فر ، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور نیز با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرده‌اند جمهوری اسلامی ایران پیشروترین کشور در زمینه حمایت از پناهندگان است، گفت: نسبت به آمار سال گذشته و در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه، بازگشت مهاجران غیرمجاز20 تا 25 درصد بیشتر شده است.
او در پاسخ به این سوال که آیا آمار خروج پناهدگان و مهاجران از کشور افزایش یافته است یا خیر؟ اظهارکرد: نسبت به آمار سال گذشته و در 4 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه بازگشت مهاجران غیرمجاز 20 تا 25 درصد بیشتر شده است و افرادی که بازمی‌گردند نیز اکثراً کارگران مجرد فصلی غیرمجازند که برای کار به ایران آمده‌اند اما بنا به شرایط ایجاد شده در حال بازگشت به کشورهای خود هستند.
وی ادامه داد: اگر مهاجر یا پناهنده‌ای بخواهد به صورت داوطلبانه به کشورش بازگردد از آن استقبال می‌کنیم و سیاست ما نیز این است. سال گذشته در 4 ماهه اول سال افرادی که دستگیر شده و کسانی که داوطلبانه به کشورشان بازگشتند جمعا حدود 260 هزار نفر بودند که این رقم امسال به حدود 300 هزار نفر رسید یعنی نسبت به سال گذشته 40 هزار نفر افزایش داشت. همچنین مهاجرت در میان خانواده‌های اتباعی که سال‌ها در ایران بودند ناچیز و بیشتر مختص به کارگران فصلی مجرد که غیرقانونی در کشور حضور داشتند، بوده است. ( متن کامل خبر )
پربازدید ها
DNAهای بی‌شناسنامه
ازدواج اشتباهیِ دختر هنگ‌کنگی با مرد غریبه چینی!
کوپنی شدن کالاهای اساسی، راه‌حل کاهش مشکل اقتصادی
کاهش وزن و کنترل دیابت با یک قند طبیعی
هشدار نسبت به گردشگری در غارهای یخی
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/80315/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

کیک برش خورده و شیک برای جشن ها

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

کیک سیب زمینی برای شب های مهمانی

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم