آریا بانو

آخرين مطالب

تناسب اندام بعد از زایمان با تمرینات 8 گانه پزشکي

تناسب اندام بعد از زایمان با تمرینات 8 گانه

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
تناسب اندام بعد از زایمان با تمرینات 8 گانه
باشروع دوران بارداری بخش زیادی از انرژی مادر به طور ناخودآگاه صرف نگهداری و مراقبت از جنین می‌شود. به همین دلیل غالب زنان باردار در طول این دوران با کاهش میزان انرژی و توان جسمی مواجه می‌شوند و گاهی توان یک پیادهروی ساده را هم ندارند. برخی از زنان در این دوران دچار اضطراب و ترس از درد زایمان می‌شوند و برخی اختلال در ساعت خواب را تجربه می‌کنند. غافل از اینکه اگر در طول دوران بارداری و حتی پیش از بارداری به صورت هدفمند به انجام تمرین‌ها و نرمش‌های مناسب برای دوران بارداری بپردازند می‌توانند علاوه بر اینکه سلامت و تناسب جسمی خود و جنین‌شان را تضمین میکنند بسیاری از عوارض ناشی از بارداری و پس از آن از قبیل اضافه‌وزن، کمردرد و دردهای مفصلی را کنترل و مهار کنند. دکتر امیرحسین عابدی برای این منظور تمرینات 8 گانهای را برای حفظ سلامت و تناسب حین و پس از بارداری به شما آموزش می‌دهد.
این ورزش از جمله حرکت‌هایی است که برای کشش عضلات پشت پا، عضلات ساق پا و همینطور عضلات و ماهیچه‌های کمر به خانم‌های باردار توصیه می‌شود. در این حالت یک پا جمع می‌شود و زیر بدن قرار می‌گیرد و یک پای دیگر به صورت باز مقابل بدن قرار می‌گیرد. این حرکت را باید 10 تا 12 بار برای هر پا انجام دهید. بهترین حالت آن است که با هر بار تکرار به مدت 10 ثانیه بدن را به صورت خمیده نگه دارید.
در این حالت با کشش پا به سمت عقب می‌توانید علاوه بر تقویت عضلات پا به تقویت عضلات 4 سر ران نیز بپردازید. این حرکت را روی هر دو پا تمرین کنید و با تمرکز و تنفس مناسب به افزایش نیرو و تقویت عضلاتتان بپردازید. این حرکت را نیز 12 مرتبه و هر بار به مدت 10 ثانیه تکرار کنید.
تناسب اندام بعد از زایمان,زایمان,ورزشهای بعد از زایمان
این تمرین حرکت شنای کنترل شده یا تعدیل شده نام دارد که برای تقویت عضلات پشت، کمر و دست‌ها در دوران بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد و تکرار آن در طول روز می‌تواند برای کاهش دردهای پشت و کمر خانم‌های باردار موثر باشد. این حرکت را 12 بار در روز تکرار کنید.
تناسب اندام بعد از زایمان,زایمان,ورزشهای بعد از زایمان
این تمرین نیز همان حرکت شنای کنترل شده است که این بار به صورت ایستاده و با کمک دیوار انجام می‌شود. انجام این حرکت به خانم‌های باردار کمک می‌کند تا عضلات سرشانه، کتف و پشت خود را تقویت کنند و مانع از تحلیل رفتن عضلات شوند. این تمرین را نیز 12 بار در روز تکرار کنید.
تناسب اندام بعد از زایمان,زایمان,ورزشهای بعد از زایمان
این حرکت یکی از بهترین نرمش‌ها و تمرین‌هایی است که برای تقویت عضلات کف لگن به خانم‌های باردار توصیه می‌شود. این تمرین به خانم‌ها کمک می‌کند تا زایمان راحت‌تری داشته باشند و تحمل دردهای پیش و پس از زایمان و حتی حین بارداری برای آنها قابل تحمل شود. این حرکت مانند حرکت یوگاست و مادر با تمرکز بر دم و بازدم از حالت ایستاده به حالت نشسته نزدیک می‌شود. بهترین حالت این است که این حرکت را روزی 2 بار و هر بار 12 حرکت اجرا کنید. مدت زمانی که صرف اجرای هر حرکت میکنید 10 ثانیه است.
تناسب اندام بعد از زایمان,زایمان,ورزشهای بعد از زایمان
با اجرای این تکنیک به همراه تنفس دقیق و متمرکز می‌توانید عضلات شانه و زیر بغل خود را در دوران بارداری به راحتی تقویت کنید. این حرکت موجب کشش مناسب عضلات شانه می‌شود و یکی از بهترین تمرین‌ها برای آماده نگه‌ داشتن عضلات شانه است. این حرکت را نیز می‌توانید صبح و شب به تعداد 12 بار تمرین کنید.
تناسب اندام بعد از زایمان,زایمان,ورزشهای بعد از زایمان
این حرکت نیز از جمله بهترین ورزش‌های دوران بارداری است که به تقویت عضلات جلوی شانه و تقویت عضلات 4 سر ران به طور همزمان کمک می‌کند. در حقیقت این تمرین می‌تواند هم به عضلات پا و هم به عضلات دست کمک کند. روزی یک بار این تمرین را برای 10 مرتبه تکرار کنید.
تناسب اندام بعد از زایمان,زایمان,ورزشهای بعد از زایمان
بهترین تمرین برای اصلاح قوس کمر در دوران بارداری اجرای این تمرین است. این حرکت در عین حال می‌تواند میزان درد کمر حین بارداری را کاهش دهد و با تقویت عضلات کمر در زمانی که وزن جنین در ماه‌های پایانی افزایش می‌یابد از بروز دردهای کمر در زنان باردار پیشگیری کند. برای اجرای این تمرین باید به طور همزمان پا و دست مخالف را از روی زمین بلند کرده و آنها را از بدن دور کنند و این تکنیک را برای دست و پای دیگر پیدا کنند. این تمرین را نیز روزی یک بار و برای 10 تا 12 مرتبه تکرار و تمرین کنید.
تناسب اندام بعد از زایمان,زایمان,ورزشهای بعد از زایمان
این نکته را جدی بگیرید
تکنیک‌های 8 گانه‌ای که مرور کردیم از جمله بهترین ورزش‌ها و تمرین‌ها در 3 ماهه دوم و سوم دوران بارداری محسوب می‌شود که به آمادگی بدن و تقویت عضلات آن برای زایمان می‌پردازد. با اجرای این تکنیکها می‌توان از بروز دردهای حین زایمان پیشگیری کرد و احتمال بروز فرم‌های نامناسب بدنی و افتادگی شکم را بعد از زایمان به حداقل رساند. در حقیقت زنانی که در دوران بارداری از این تکنیک‌ها استفاده می‌کنند می‌توانند پس از بارداری راحت‌تر و با سرعت بیشتری به وزن ایده‌آل خود بازگردند.
این توصیه ها را آویزه گوشتان کنید
نکات زیادی برای انجام ورزش در دوران بارداری وجود دارد که رعایت آنها می‌تواند تاثیر تمرین‌های ورزشی را در دوران بارداری چند برابر کند.
* هرگز بعد از خوردن غذا یا میان وعده مشغول ورزش نشوید. کارشناسان ورزش به زنان باردار توصیه می‌کنند دست کم یک ساعت بعد از مصرف غذاها و وعده‌های خوراکی برای ورزش دست به کار شوند.
* اگر در گروه خانم‌هایی قرار دارید که در روز نیم ساعت به ورزش و نرمش می‌پردازید بهتر است 200 تا 300 کالری در روز بیشتر غذا مصرف کنید تا به این ترتیب بتوانید انرژی لازم برای تمرین‌ را داشته باشید و حین ورزش دچار ضعف نشوید.
* همیشه به هنگام ورزش، آب در دسترس داشته باشید و در فاصله میان تمرین‌ها، قبل و بعد از ورزش آب بنوشید.
* حین ورزش همواره با آرامش، آهسته و پیوسته تمرین کنید به گونهای که خستگی را احساس نکنید.
* اگر حین ورزش دچار گر گرفتگی در قفسه سینه شدید به گونهای که صحبت کردن برایتان سخت شد باید دست از ورزش بکشید و مراقب باشید که در تمرین‌های بعدی به این ترتیب خود را خسته نکنید.
منبع:shahrzadpress.com





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

شربت دیفن هیدرامین کامپاند، دارویی موثر برای درمان سرفه و گلو درد

پزشکی شخصی چیست/ درمان بیماران با استفاده از نقشه ژنتیکی

پیشگیری از دیابت با رژیم لاغری

چرا 10 درصد افراد دچار قند خون کور می‌شوند

قرص دپاکین و درمان اختلالات روانی

خواص پای مرغ در بارداری چیست؟

آیا پرپشت شدن مو با سس مایونز امکان‌پذیر است؟

معرفی انواع داروی گیاهی جایگزین امپرازول

وقتی مایع دور جنین زیاد می‌شود

این اختلال در مادران باردار شایع است

احتمال بارداری بعد از پریود چقدر است؟

یائسگی مردانه را چطور می توان به تعویق انداخت؟

تأثیر کمبود ویتامین D در دوران بارداری

شربت تئوفیلین جی چیست؟ (موارد مصرف + عوارض)

آشنایی با قرص اکسی متولون و موارد استفاده آن

تاثیر دود سیگار بر جنین، تخریب ریه های جنین پیش از تولد

شب ادراری‌هایی که باید جدی گرفت

استفاده از بتادین برای زخم چه مضراتی دارد؟

روشهای تشخیص وجود پرده ی بکارت

عفونت هایی که باعث ناباروری میشود کدامند؟

هر چیزی درباره زنان و رابطه جنسی می دانید اشتباه است

بهترین روش لیفتینگ صورت چیست؟

خواص و عوارض صابون زردچوبه چیست؟

تمرینی برای رهایی از زود انزالی

آشنایی با خواص آب پنیر

آیا نگهداشتن ادرار به مدت زیاد در مثانه ممکن است باعث سنگ مثانه شود؟

تست خطر حمله قلبی؛ آیا در معرض حمله قلبی قرار دارید؟

راز افزایش لذت جنسی در رابطه زناشویی

داروهایی که می توانید در دوران بارداری مصرف کنید

هشدار درباره مصرف 7 دارو برای کودکان + جزئیات

کپسول فروفورت گاین و درمان کم خونی

رفع مشکلات ارگاسم

زنگ خطر مصرف قلیان در زنان / کاهش "تخمک‌گذاری" به دلیل دخانیات

مصرف لبنیات نشان دهنده چیست

نکات مهم برای سالمندان عازم اربعین/دو نوشیدنی اصلی در مسیر راهپیمایی/دفترچه بیمه همراه ببرید

خواص دمنوش قره قاط چیست؟

نکاتی که قبل از بارداری باید بدانیم

قرص آریپیپرازول چیست و در چه مواردی تجویز می شود؟

کارهایی که قبل از بارداری باید انجام دهید!

تست بارداری و تشخیص جنسیت جنین با نمک

قرص لومیدکس (Lomidex) چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد؟

قرص پنتوکسی فیلین و درمان ناباروری مردان

آمپول کورتیران چیست و در چه مواردی تجویز می شود؟

آیا کپسول پرولیو باریج برای درمان کبد چرب موثر است؟

معرفی چند غذا برای معده درد

بعد از رابطه زناشویی چه کنیم؟

قرص زاکسیم چیست؟ آشنایی با موارد مصرف و عوارض آن

خواص عرق اسطوخودوس چیست؟

قرص ولبان چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد؟

درمان ریزش مو در زنان با استفاده از دارو و تغییر سبک زندگی