آریا بانو

آخرين مطالب

تناسب اندام بعد از زایمان با تمرینات 8 گانه پزشکي

تناسب اندام بعد از زایمان با تمرینات 8 گانه

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
تناسب اندام بعد از زایمان با تمرینات 8 گانه
باشروع دوران بارداری بخش زیادی از انرژی مادر به طور ناخودآگاه صرف نگهداری و مراقبت از جنین می‌شود. به همین دلیل غالب زنان باردار در طول این دوران با کاهش میزان انرژی و توان جسمی مواجه می‌شوند و گاهی توان یک پیادهروی ساده را هم ندارند. برخی از زنان در این دوران دچار اضطراب و ترس از درد زایمان می‌شوند و برخی اختلال در ساعت خواب را تجربه می‌کنند. غافل از اینکه اگر در طول دوران بارداری و حتی پیش از بارداری به صورت هدفمند به انجام تمرین‌ها و نرمش‌های مناسب برای دوران بارداری بپردازند می‌توانند علاوه بر اینکه سلامت و تناسب جسمی خود و جنین‌شان را تضمین میکنند بسیاری از عوارض ناشی از بارداری و پس از آن از قبیل اضافه‌وزن، کمردرد و دردهای مفصلی را کنترل و مهار کنند. دکتر امیرحسین عابدی برای این منظور تمرینات 8 گانهای را برای حفظ سلامت و تناسب حین و پس از بارداری به شما آموزش می‌دهد.
این ورزش از جمله حرکت‌هایی است که برای کشش عضلات پشت پا، عضلات ساق پا و همینطور عضلات و ماهیچه‌های کمر به خانم‌های باردار توصیه می‌شود. در این حالت یک پا جمع می‌شود و زیر بدن قرار می‌گیرد و یک پای دیگر به صورت باز مقابل بدن قرار می‌گیرد. این حرکت را باید 10 تا 12 بار برای هر پا انجام دهید. بهترین حالت آن است که با هر بار تکرار به مدت 10 ثانیه بدن را به صورت خمیده نگه دارید.
در این حالت با کشش پا به سمت عقب می‌توانید علاوه بر تقویت عضلات پا به تقویت عضلات 4 سر ران نیز بپردازید. این حرکت را روی هر دو پا تمرین کنید و با تمرکز و تنفس مناسب به افزایش نیرو و تقویت عضلاتتان بپردازید. این حرکت را نیز 12 مرتبه و هر بار به مدت 10 ثانیه تکرار کنید.
تناسب اندام بعد از زایمان,زایمان,ورزشهای بعد از زایمان
این تمرین حرکت شنای کنترل شده یا تعدیل شده نام دارد که برای تقویت عضلات پشت، کمر و دست‌ها در دوران بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد و تکرار آن در طول روز می‌تواند برای کاهش دردهای پشت و کمر خانم‌های باردار موثر باشد. این حرکت را 12 بار در روز تکرار کنید.
تناسب اندام بعد از زایمان,زایمان,ورزشهای بعد از زایمان
این تمرین نیز همان حرکت شنای کنترل شده است که این بار به صورت ایستاده و با کمک دیوار انجام می‌شود. انجام این حرکت به خانم‌های باردار کمک می‌کند تا عضلات سرشانه، کتف و پشت خود را تقویت کنند و مانع از تحلیل رفتن عضلات شوند. این تمرین را نیز 12 بار در روز تکرار کنید.
تناسب اندام بعد از زایمان,زایمان,ورزشهای بعد از زایمان
این حرکت یکی از بهترین نرمش‌ها و تمرین‌هایی است که برای تقویت عضلات کف لگن به خانم‌های باردار توصیه می‌شود. این تمرین به خانم‌ها کمک می‌کند تا زایمان راحت‌تری داشته باشند و تحمل دردهای پیش و پس از زایمان و حتی حین بارداری برای آنها قابل تحمل شود. این حرکت مانند حرکت یوگاست و مادر با تمرکز بر دم و بازدم از حالت ایستاده به حالت نشسته نزدیک می‌شود. بهترین حالت این است که این حرکت را روزی 2 بار و هر بار 12 حرکت اجرا کنید. مدت زمانی که صرف اجرای هر حرکت میکنید 10 ثانیه است.
تناسب اندام بعد از زایمان,زایمان,ورزشهای بعد از زایمان
با اجرای این تکنیک به همراه تنفس دقیق و متمرکز می‌توانید عضلات شانه و زیر بغل خود را در دوران بارداری به راحتی تقویت کنید. این حرکت موجب کشش مناسب عضلات شانه می‌شود و یکی از بهترین تمرین‌ها برای آماده نگه‌ داشتن عضلات شانه است. این حرکت را نیز می‌توانید صبح و شب به تعداد 12 بار تمرین کنید.
تناسب اندام بعد از زایمان,زایمان,ورزشهای بعد از زایمان
این حرکت نیز از جمله بهترین ورزش‌های دوران بارداری است که به تقویت عضلات جلوی شانه و تقویت عضلات 4 سر ران به طور همزمان کمک می‌کند. در حقیقت این تمرین می‌تواند هم به عضلات پا و هم به عضلات دست کمک کند. روزی یک بار این تمرین را برای 10 مرتبه تکرار کنید.
تناسب اندام بعد از زایمان,زایمان,ورزشهای بعد از زایمان
بهترین تمرین برای اصلاح قوس کمر در دوران بارداری اجرای این تمرین است. این حرکت در عین حال می‌تواند میزان درد کمر حین بارداری را کاهش دهد و با تقویت عضلات کمر در زمانی که وزن جنین در ماه‌های پایانی افزایش می‌یابد از بروز دردهای کمر در زنان باردار پیشگیری کند. برای اجرای این تمرین باید به طور همزمان پا و دست مخالف را از روی زمین بلند کرده و آنها را از بدن دور کنند و این تکنیک را برای دست و پای دیگر پیدا کنند. این تمرین را نیز روزی یک بار و برای 10 تا 12 مرتبه تکرار و تمرین کنید.
تناسب اندام بعد از زایمان,زایمان,ورزشهای بعد از زایمان
این نکته را جدی بگیرید
تکنیک‌های 8 گانه‌ای که مرور کردیم از جمله بهترین ورزش‌ها و تمرین‌ها در 3 ماهه دوم و سوم دوران بارداری محسوب می‌شود که به آمادگی بدن و تقویت عضلات آن برای زایمان می‌پردازد. با اجرای این تکنیکها می‌توان از بروز دردهای حین زایمان پیشگیری کرد و احتمال بروز فرم‌های نامناسب بدنی و افتادگی شکم را بعد از زایمان به حداقل رساند. در حقیقت زنانی که در دوران بارداری از این تکنیک‌ها استفاده می‌کنند می‌توانند پس از بارداری راحت‌تر و با سرعت بیشتری به وزن ایده‌آل خود بازگردند.
این توصیه ها را آویزه گوشتان کنید
نکات زیادی برای انجام ورزش در دوران بارداری وجود دارد که رعایت آنها می‌تواند تاثیر تمرین‌های ورزشی را در دوران بارداری چند برابر کند.
* هرگز بعد از خوردن غذا یا میان وعده مشغول ورزش نشوید. کارشناسان ورزش به زنان باردار توصیه می‌کنند دست کم یک ساعت بعد از مصرف غذاها و وعده‌های خوراکی برای ورزش دست به کار شوند.
* اگر در گروه خانم‌هایی قرار دارید که در روز نیم ساعت به ورزش و نرمش می‌پردازید بهتر است 200 تا 300 کالری در روز بیشتر غذا مصرف کنید تا به این ترتیب بتوانید انرژی لازم برای تمرین‌ را داشته باشید و حین ورزش دچار ضعف نشوید.
* همیشه به هنگام ورزش، آب در دسترس داشته باشید و در فاصله میان تمرین‌ها، قبل و بعد از ورزش آب بنوشید.
* حین ورزش همواره با آرامش، آهسته و پیوسته تمرین کنید به گونهای که خستگی را احساس نکنید.
* اگر حین ورزش دچار گر گرفتگی در قفسه سینه شدید به گونهای که صحبت کردن برایتان سخت شد باید دست از ورزش بکشید و مراقب باشید که در تمرین‌های بعدی به این ترتیب خود را خسته نکنید.
منبع:shahrzadpress.com





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

قرص استیل سالیسیلیک اسید چیست؟

عوارض خوردن ماست و ماهی با همدیگر چیست؟

انحراف بینی در نوزادان و کودکان، علت، علائم و راه‌ های درمان

قرص بزرگ کننده ران و باسن

پودر سوربیتول موثر در درمان یبوست

سونوگرافی سه بعدی چیست؟ + مزایا و معایب سونوگرافی 3 بعدی

8 ماده غذایی که باعث تشدید بوی دهان می‌شوند

پیش‌بینی ابتلا به سرطان پوست با توجه به نوع پوست

تست پاپ اسمیر برای دختران باکره

مصرف ژلوفن و باروری

قرص تیاگریکس (تادالافیل) و درمان ناتوانی جنسی

خواص سرکه سیب؛ سرکه ای معجزه گر

بهترین قرص تاخیری فوری؛ معرفی قرص های تاخیری شیمیایی و گیاهی

پماد زایلاپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ترک ترامادول؛ چگونه مصرف ترامادول را ترک کنیم؟

خواص جینسینگ؛ 20 خاصیت شگفت انگیز جینسینگ برای سلامتی

با این حرکات ورزشی نفخ شکم را از بین ببرید

روغن سیاه دانه و دستگاه تناسلی

آشنایی با شربت زیتروماکس و موارد مصرف آن

ابتلا به سرخجه در بارداری چه خطراتی را برای جنین به دنبال دارد؟

علت و علائم لکنت زبان ناگهانی در بزرگسالان چیست و چگونه درمان می‌شود؟

چشم و همچشمی در سزارین!

بهترین نرم کننده مو چه خصوصیاتی دارد؟

لباس عروس ساده و شیک

زیباترین ایده‌های گل آرایی مراسم عروسی

ورزش زومبا و تناسب اندام

حقایق جالب و باورنکردنی رابطه جنسی!

روش پیچ دادن بامبو در خانه

طبع بادمجان چیست و مصرف آن برای چه افرادی مضر است؟

بیماری هاشیموتو چیست؟ + علت، علائم و راه های درمان

درمان انحراف بینی در خانه قابل انجام است؟

علت شیر نخوردن نوزاد در بیداری چیست؟

کپسول کوبیکس چیست و در چه مورادی تجویز می‌شود؟

غلبه بلغم چیست؟

فواید معجون سیر و لیمو برای قلب + طرز تهیه آن

12 علت خستگی و خواب آلودگی مداوم

قرص همولاکس موثر در پاکسازی کبد

قولنج شکستن؛ چرا باید این عادت را کنار بگذاریم؟

علت احساس سنگینی در قفسه سینه چیست؟

قرص استیل سیستئین چیست و در چه مواردی تجویز می‌شود؟

هشدار درباره آمپول تبلیغی مهناز افشار

چه زمانی برای تست بارداری مناسب است؟

ارتودنسی نامرئی؛ گزینه ای پر طرفدار برای لبخندی زیبا

چگونه از پوست خود محافظت کنیم؟

راه های درمان نیش حشرات در کودکان

بیماری اچ یو اس چیست؟ + علت، علائم و راه‌های درمان

چرا نمی توانم ارگاسم شوم؟ برای رسیدن به ارگاسم چه کنم؟

علت و علائم مسمومیت غذایی در کودکان چیست و چگونه درمان می‌شود؟

شربت سایمتیکون چیست در چه مواردی استفاده می‌شود؟

علائم HIV در زنان