آریا بانو

آخرين مطالب

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد

قول وزارت‌ کشور برای صدور دو هفته‌ای شناسه سمن‌ها اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اگر توافق وزارت کشور با معاونت جوانان در مورد تشکل‌های جوانان نهایی نمی‌شد، این موضوع تبدیل به یک بحران می‌شد، نسبت به صدور دو هفته‌ای اعتبارنامه این تشکل‌ها از سوی وزارت کشور ابراز امیدواری کرد.

محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با وزارت کشور برای صدور شناسه سازمان‌های مردم‌نهاد افزود: حدود ١5 سال وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور در مورد صدور اعتبارنامه سازمان‌های مردم نهاد با یکدیگر درگیر بودند. از زمانیکه حوزه جوانان در سازمان جوانان قرار داشت، تفاهم‌نامه‌ای بین این دو وزارتخانه در مورد تشکل‌های حوزه جوانان وجود داشت که تا الان اجرایی نشده و در حوزه تشکل ها این امر درحال تبدیل شدن به یک بحران بود.
وی با بیان اینکه تشکل‌های جوانان طی جلسات مشترکی که با وزیر ‌داشتند تقریبا هر هفته این موضوع را به عنوان مطالبه مطرح می‌کردند، اظهار کرد: مشکل این بود که کل وزارت ورزش و جوانان هنوز ساختار اجرایی‌اش تصویب نشده است و هنوز مصوبه مجلس در مورد ساختار آن وجود ندارد. بنابراین هرکاری که الان در وزارت‌خانه انجام می‌دهیم، -چون هنوز قانونش موجود نیست- ممکن است وزارت کشور یا هر نهاد دیگری جلوی کار ما را بگیرند.
معاون ساماندهی امور جوانان تصریح کرد: با همین ساختاری که مصوب نشده بود، تشکل‌ها شکل گرفته بودند، بحث فدراسیون ها هم به همین شکل است؛ ولی فدراسیون‌ها مشکل شان را با ثبت احوال حل کرده بودند و الان به عنوان یک موسسه غیر تجاری فعالیت‌ می‌کنند؛ یعنی حساب بانکی و شخصیت حقوقی دارند، اما تشکل‌های ما هیچ گونه شخصیت حقوقی ندارند و طی این سال‌ها تنها اعتبارنامه از وزارت ورزش و جوانان را گرفته بودند و اتفاقا مشکل این بود که وزارت کشور هیچ گونه پروانه فعالیت به آنها نداده بود و تقریباً قبول هم نداشت.
تندگویان با بیان اینک تفاهم نامه قبلی مربوط به سازمان ملی جوانان ‌بوده و وزارت کشور معتقد بود این تفاهم نامه دیگر وجاهت قانونی ندارد، توضیح داد: در ١٠ ماه گذشته خیلی پیگیری کردم تا این تفاهم نامه بالاخره به سرانجام برسد و مشکل به هر نحوی که هست بین وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان حل شود و این موضوع ساماندهی شود. از طرف دیگر الان با حدود ٢ هزار تشکل جوانان در سراسر کشور طرف هستیم که هر روز تعداد آنها افزایش پیدا می‌کند و نمی‌شود که یک دفعه اعلام کنیم همه منحل هستند.
وی با تاکید بر اینکه قبل از آغاز به کار دولت یازدهم تعداد سازمان‌های مردم نهاد این حوزه در سراسر کشور ٧٠ مورد بوده است، گفت: زمانی که معاونت جوانان در قالب سازمان جوانان فعالیت می‌کرد، آقای عبادی، رئیس وقت این سازمان، شروع به ثبت تشکل های حوزه جوانان می‌کند ولی عملاً به جایی نمی‌رسد. این تعدادی هم که گفته شد متعلق به همان زمان بودند. زمان آقای علی اکبری و احمدی‌نژاد اصلا همه را باطل می‌کنند و مدل را تغییر می‌دهند و می‌گویند مدل تشکل‌ها درست نیست و هیئت‌های مذهبی را به عنوان تشکل اعلام می‌کنند. به این ترتیب عملا کمک‌هایی که باید به سمت تشکل‌ها می‌رفته را قطع می‌شود و کمکها به هیئت‌ها پرداخت می‌شد.
معاون ساماندهی امور جوانان افزود: بعد از تغییر دولت و منحل شدن سازمان ملی جوانان از سال ٩٢ دوباره بحث ثبت تشکل‌ها شروع می‌شود ولی همچنان مشکل با وزارت کشور حل نشده بود، اما وزارت ورزش و جوانان شروع به صدور اعتبار نامه می‌کند و تعداد تشکل‌ها را به حدود ٢ هزار مورد می‌رساند. امسال هم گفته می‌شود ٢٣ درصد افزایش در ثبت تشکل‌ها اتفاق افتاده است.
تندگویان در ادامه از قول وزارت کشور برای صدور دو هفته‌ای اعتبارنامه تشکل‌های جوانان خبر داد و اظهار کرد: اگر وزارت کشور به تفاهم‌نامه خودش پایبند باشد، تعهد داده است که طی دو هفته به کل تشکل ‌های جوانان سراسر کشور پروانه بدهد. اگر بخواهند انجام این کار طی این مدت امکان پذیر است؛ چرا که پرونده‌های این تشکل‌ها به شکل کامل پیش ماست و آنها به مراجع قانونی رفته‌ و مراحل قانونی را طی کرده‌اند. همچنین کل سامانه‌ای که داریم را در اختیار وزارت کشور قرار می‌دهیم.
وی با اشاره به اینکه سمن‌ها برای درخواست و دریافت این شناسه، لازم نیست به وزارت کشور مراجعه کنند، تصریح کرد: مگر اینکه سازمان مردم‌نهادی بگوید نمی‌خواهد در وزارت کشور ثبت شود و قصددارد با اعتبار نامه وزارت ورزش و جوانان فعالیت‌ کند. این فرایند اختیاری است؛ اما چون وزارت کشور استانی عمل می‌کند، به نظر می‌رسد با تقسیم بندی ٣١ استان می‌تواند طی دو هفته این کار را انجام دهد؛ حتی اگر این مدت زمان بیشتر شود، دستاورد خوبی است.
معاون ساماندهی امور جوانان در ادامه به برخی مشکلات سازمان‌های مردم‌نهاد جوانانی که شناسه ندارند اشاره کرد و گفت: وقتی این سمن‌ها ثبت نشده‌اند، شخصیت حقوقی نداشتند، نمی‌توانستند حساب بانکی داشته باشند یا برای جایی به عنوان دفتر قرار داد ببندند یا ملکی را بخرند. همچنین نمی‌توانستند با هیچ نهادی تفاهم‌نامه یا قرارداد داشته باشند.
تندگویان توضیح داد: به عبارت دیگر طی این مدت با نهادهای مختلف به شکل شخصی کار می‌کردند و این فرایند اصلا درست نبود؛ چراکه اگر اتفاقی می‌افتاد همه مشکلات سمن، گردن یک نفر می‌افتاد یا اینکه حساب بانکی آنها شخصی بود و تشکل‌شان حساب بانکی نداشت و ما هم مشکل داشتیم چون در پرداخت اعتبارمان نمی توانیم با یک شخص طرف باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/82803/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود