آریا بانو

آخرين مطالب

مهارت زندگي/ چرا محصول شما به فروش نمي‌رسد اقتصادي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -

زومیت/ اغلب مردم تنها برای یک دلیل مشخص محصولی را خریداری می‌کنند و ۹۹ درصد متخصصان فروش از آن دلیل اطلاعی ندارند. فرض کنید محصولی را به بازار عرضه کرده‌اید، اما برخلاف انتظار، استقبال گسترده‌ای از آن نشده است. آیا می‌دانید چرا مردم علاقه‌ای به خریداری محصول شما ندارند؟ احتمالا دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. درک کردن مشتری‌ها و شناخت نیازهایشان برای برقراری یک ارتباط خلاقانه ضروری است. ما در این مقاله‌ی زومیت، ۴ مورد از اصلی‌ترین دلایلی را که مشتری‌ها رغبتی به خرید یک محصول نشان نمی‌دهند، بررسی کرده‌ و راه‌حل‌هایی را برای رفع آن ارائه داده‌ایم.

۱- کمبود زمان
این روزها اغلب مردم به اندازه‌ای دغدغه‌ی کاری دارند که فرصت نمی‌کنند سراغ امتحان کردن محصول جدیدی بروند. آن‌ها وقت ندارند با شما تماس بگیرند، به شما ایمیل بزنند، به پیغام‌های شما جواب بدهند و حتی به توضیحاتتان گوش دهند. شما باید مشکل کمبود زمان مشتری‌ها را با ارائه راه‌های خلاقانه حل کنید. مشکل زمان با ارائه‌ی یک محصول بهتر، با توضیح دادن مشخصات محصول یا با کاهش قیمت‌ها حل نمی‌شود. هیچ‌کدام از این راه‌حل‌ها مشکل کمبود زمان مشتری‌ها را حل نخواهد کرد. شما خودتان باید به مشتری‌ها مراجعه کنید و اطلاعات را در اختیارشان قرار دهید. حتی به آن‌ها بگویید که می‌دانید تا چه اندازه سرشان شلوغ است. از آن‌ها بخواهید به شما بگویند که چگونه می‌توانید مشکل کمبود زمان آن‌ها را حل کنید.

۲- جریان نقدی
اغلب کسب‌و‌کارها در مورد جریان نقدی خود نگران هستند. این مسئله هیچ ارتباطی با قیمت محصول یا برند شما ندارد. این موضوع مشکل مشتری‌ها است و شما به ناچار درگیر آن شده‌اید. پایین آوردن قیمت محصولات شما مشکل کمبود جریان نقدینگی مشتری‌ها را از بین نمی‌برد. فکر کردن مانند یک متخصص فروش را کنار بگذارید و مانند یک تاجر واقعی فکر کنید. یک متخصص فروش حرفه‌ای سعی می‌کند برای این مشکل راه‌حل خلاقانه‌ای ارائه دهد. به سادگی از آن‌ها بپرسید که آیا مشکل جریان نقدی باعث می‌شود محصول شما را خریداری نکنند؟ و آیا اگر این مشکل وجود نداشت همین حالا برای خرید محصول شما اقدام می‌کردند؟ اگر چنین بود، می‌توانید از پیشنهاد پرداخت معوق برای تغییر معامله به نفع خودتان استفاده کنید.

۳- عدم نیاز
بسیاری از مردم بدون راه‌حل و محصول شما نیز می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند. آن‌ها تصمیم ندارند که همین حالا محصول شما را خریداری کنند. چرا؟ زیرا بدون محصول شما نیز در حال زندگی و کسب درآمد هستند و نیازی برای خریداری آن احساس نمی‌کنند. مگر اینکه محصول خود را طوری به مشتری عرضه کنید که احساس کند بدون آن نمی‌تواند بیشتر از این به زندگی خود ادامه دهد. ابتدا باید مشکل را به‌طور کامل برای آن‌ها توضیح دهید. رنج حاصل از مشکل را به‌گونه‌ای بیان کنید که آن‌ها احساس کنند همین حالا باید برای حل آن اقدام کنند. سپس محصول خود را معرفی کنید و بگویید چگونه می‌تواند این مشکل آن‌ها را از بین ببرد. اگر آن‌ها یک بار به خرید محصول شما علاقه‌مند شوند، مطمئنا بازهم برای خرید آن اشتیاق نشان می‌دهند. آن‌ها مشکل مورد نظر شما را دارند و نسبت به خریدن محصولاتتان علاقه نشان داده‌اند؛ پس در آینده نیز همین احساس را خواهند داشت. سعی کنید همیشه حضور ثابت داشته باشید و نیازهای آن‌ها را برآورده کنید.

۴- شهرت شما
شاید انتقاداتی از شما شده باشد که نسبت به آن‌ها بی‌اطلاع هستید. در اینترنت جستجو کنید و همه چیز را از زاویه دید مشتری‌ها ببینید. شاید یک نفر در فیسبوک یا سایت‌های دیگر از شما و شرکتتان انتقاد کرده باشد. این موضوع را به‌طور جدی بررسی و برای رفع آن اقدام کنید. حتی از آن‌ها بپرسید آیا چیزی راجع به شرکت شما شنیده‌اند که باعث می‌شود محصولاتتان را خریداری نکنند؟
به دقت به مشتری‌های خود گوش دهید. آن‌ها این موضوع را با حالت‌های صورت خود نشان می‌دهند. سپس توضیحات خود را طوری به آن‌ها ارائه دهید که متوجه شوند چنین شایعاتی حقیقت ندارند. بسیاری از مردم برای خریدن محصول جدید شک دارند و با خواندن یک نقد نامناسب محصول شما را کنار می‌گذارند. درواقع بهترین راه برای از بین بردن شهرت بد این است که شهرت خوب به دست آورید. افرادی را که در مورد شما و شرکتتان اطلاعات مفید ارائه می‌دهند، یک‌جا جمع کنید. سپس از آن‌ها بخواهید که در مورد مزایای محصول شما صحبت کنند.

شما باید هر روز به مردم جهان بگویید چه محصولی عرضه می‌کنید. این کار را به شیوه‌های متنوع انجام دهید تا کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنید. شهرت خود را بسازید و سپس به مردم بفروشید. این شعار قدیمی که می‌گفت برای کار خودتان تبلیغ نکنید، دیگر اعتباری ندارد. تا جایی که می‌توانید برند خود را در میان مردم جا بیندازید. نیازی نیست که بدون نقص باشید. فقط کافی است بهترین خودتان را ارائه دهید. مطمئنا در این مسیر چند نفر از شما متنفر خواهند شد. از مردم بخواهید که پست‌های خوب و مثبت در مورد شما منتشر کنند تا دشمنانتان نیز احساس خوبی نسبت به شما پیدا کنند.

معمولا دلایل زیادی برای عدم خرید یک محصول از طرف مردم وجود دارد. برای رشد دادن کسب‌و‌کارتان باید نیازهای خریداران را در نظر بگیرید و بررسی کنید چرا آن‌ها محصولات شما را نمی‌خرند. سپس با حل کردن این مشکلات میزان رشد خود را افزایش دهید. راه‌حل‌های زیادی برای حل یک مشکل وجود دارد؛ اما در مرحله‌ی اول باید ببینید علت چیست و سپس به دنبال مناسب‌ترین راه‌حل باشید.



لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/8340/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...