آریا بانو

آخرين مطالب

مهارت زندگي/ عادت هايي که به موفقيت حرفه اي ختم مي شوند اقتصادي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -

تک شات/ دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم، هر یک از ما بیش از 2000 ساعت از وقت خود را هر سال در محل کارمان سپری می کنیم. پس اگر از کار خود راضی نیستید و احساس شادمانی نمی کنید و یا قصد دارید وارد حرفه جدیدی شوید، باید بدانید که خصوصیات و عادات شما می تواند کلیدی برای موفقیت و دستیابی شما به آرمان های حرفه ایتان باشد.
در ادامه با ما همراه باشید تا با 10 عادت فردی که می توانند موفقیت شما را تضمین کنند آشنا شوید.

1. هدف شغلی خود را بشناسید.
برای موفقیت باید اهداف خود و انتظاری که از آینده حرفه ایتان دارید را بشناسید. هدف خود را با صدای بلند تکرار کنید. هدف خود را به طور دقیق و کاملا واضح روی کاغذ بیاورید و آن را در محلی قرار دهید که هر روز آن را ببینید و تکرار کنید.

2. حساب زمان خود را به طور کامل داشته باشید.
اگر هر روز باید در محل کار خود حضور داشته باشید، دقت کنید که زمان خود را صرف چه اموری می کنید و آن را یادداشت کنید. به دنبال اموری که شما را از مسیر منحرف می کنند و یا دستیابی شما به اهدافتان را به تعویق می اندازند بگردید. کارهایی که بهره وری شما را کاهش می دهند باید حذف شوند. به زمان هایی که هر روز صرف جلسات و پاسخگویی تماس های تلفنی می کنید دقت داشته باشید. اگر به دنبال کار جدید هستید، زمانی که برای انجام تحقیقات برای مصاحبه نیاز دارید را محاسبه کنید. اگر برای زمان خود ارزش قائل باشید، نهایت استفاده را از هر دقیقه خود خواهید برد.

3. از حرفه ای بودن ردپایی که از خود در اینترنت به جا می گذارید اطمینان کسب کنید.
در دنیای امروز، کارفرمایان و مدیران، از اینترنت و شبکه های اجتماعی برای رصد فعالیت ها و خصوصیات شما استفاده می کنند. بنابراین سعی کنید شما پیشقدم باشید. اسم خود را در گوگل سرچ کنید، اطمینان پیدا کنید پروفایل هایی که از شما در نتیجه جستجو نمایان می شوند قابل ارایه باشند. هر آنچه که تصویری قابل اطمینان از شما ارایه نمی دهد را به سرعت حذف کنید.

4. همواره قدردان وضعیت خود باشید.
حتی اگر شغلی دارید که خیلی هم رضایت شما را کسب نمی کند، فراموش نکنید که هر روز زمانی را به قدردانی و شکرگزاری برای وضعیت موجود خود اختصاص دهید. مطمئن باشید در هر شرایطی، مواردی را خواهید یافت که واقعا قابل قدردانی و شکرگزاری هستند. این عادت، نگرش شما را به خودتان و شغلتان تغییر می دهد. قدر داشته های خود را بدانید.

5. انعطاف پذیر باشید.
کارفرمایان همیشه به دنبال افرادی هستند که بتوانند با جریان کار گروهی پیش روند و تمام مدت زبان به شکایت نگشایند. این گروه از کارمندان خیلی زود در رادار مدیران مافوق قرار می گیرند، چرا که این افراد به ایجاد وجهه ای مثبت از مدیر کمک می کنند. افرادی که تغییر را با آغوش باز می پذیرند، معمولا در پروژه های بیشتری دخیل می شوند و با سرعت بیشتری پله های ترقی را طی می کنند.

6. دنبال تاییدیه نباشید.
خیلی اوقات کارمندان برای کسب حمایت مدیران، خود و باورهایشان را با خواسته های مدیر مطابقت می دهند. بعضی مواقع برای کسب یک شغل یا موقعیت در مقابل خواسته مدیر مافوق تسلیم می شویم. به جای اینکه به دنبال کسب تاییدیه افراد باشید، به نتایج و اثرات کاری که انجام می دهید بیاندیشید. آیا اینکار به ارایه خدماتی بهتر برای مشتریان می انجامد؟ کسب تاییدیه مدیران لذتبخش است، اما نتیجه نهایی سیاست کاری را شکل می دهد. بنابراین، به جای اینکه از خود بپرسید آیا رئیس از عملکرد شما خوشش آمده یا نه، از خود بپرسید آیا توانستید وظیفه تان را تمام و کمال انجام دهید. سعی کنید در انجام امور تاثیرگذارتر باشید. در اینصورت می توانید خود را فردی موفق بدانید.

7. نیم ساعت زودتر از ساعت کار در محل کار خود حاضر شوید.
ممکن است شما هم مانند بسیاری از کارمندان تمایل داشته باشید راس ساعت مقرر در محل کار حاضر شوید. یا حتی طوری برنامه ریزی کنید که لحظاتی پیش از مدیر در محل کار حضور داشته باشید. اما سعی کنید این عادت را به عادات خود اضافه کنید: 30 دقیقه پیش از ساعت کار در محل کار خود حاضر شوید. در اینصورت زمان کافی برای تعیین اهداف کاری آن روز خود خواهید داشت. به اولویت های آن روز و آنچه برای انجام امور مختص به آن روز نیاز دارید بیاندیشید. بدین شکل روز کاری منسجم تر و کم دردسرتری را پشت سر می گذارید.

8. همواره به دنبال موقعیت های جدید باشید.
حتی اگر در حال حاضر شاغل هستید، هرگز جستجو برای دوستان در حوزه های شغلی و حرفه ای را متوقف نکنید. فرصت های جدید بیشتر از طریق همین شبکه های اجتماعی مطرح و یافت می شوند. فهرست دوستان و مخاطبین خود را همواره به روز کنید و از تمامی کانال های اجتماعی موجود برای برقراری ارتباط استفاده کنید.

9. راهنمایی های دیگران را هرگز دست کم نگیرید.
هرگز با درخواست راهنمایی از شخصی که بیشتر از شما در حرفه ای سابقه کار دارد، راه را به اشتباه نخواهید رفت. برخورداری از راهنمایی فردی با تجربه می تواند امکانی ارزشمند در مواقعی که با چالش روبرو می شوید باشد. نیازی نیست تمام مسیر را خود از اول بپیمایید، از نظرات افرادی که قبلا در موقعیت شما قرار داشته اند استفاده کنید.

10. هرگز به آخر خط نمی رسید.
هیچوقت پایانی برای هیچ حرفه ای وجود ندارد. همیشه فرصت برای رشد وجود دارد. هر حرفه ای مانند سفری است که همیشه ادامه دارد و مقصد نهایی خاصی ندارد. دقت کنید. همیشه فرصت های دیگری پیش رو قرار دارند. همیشه در حرفه خود آماده یادگیری و بسط دانش خود باشید.




لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/8360/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صدماتی که وسواس داشتن به روح و روان خانم‌ها می‌زند

اغلب اختلالات روان قبل از 14 سالگی آغاز می شوند

افسردگی نتیجه فرار از زندگی رنگی

چرا نمی‌توانم از تو بگذرم؟

افسردگی فصلی چگونه روی ما تاثیر می گذارد؟

این علائم نشان می دهند، در یک خانواده‌ی سمی بزرگ شده‌اید

بهترین روش‌های رفع استرس و اضطراب

غلبه بر افسردگی، چگونه یک مدیر را قوی‌تر کرد؟

چگونه خشم خود را در خیابان کنترل کنیم؟

دروغ گویی موجب بیماری های جسمی هم می شود

نشخوار ذهنی تلفنی مطلقا ممنوع

چرا ایرانیان از رنگ های شاد استفاده نمی کنند؟

چگونه عادت‌های بد را ترک کنیم؟

چگونه رفتارمان پُر از اعتماد به نفس باشد؟

دلیل همیشه دیرکردن افراد چیست؟

اگر افسردگی و اضطراب دارید این خوراکی‌ها را نخورید

بیماری های روانی که قدرت فوق العاده ای به مغز شما می بخشند

اضطراب و دلهره پاییزی واقعی و قابل درمان است!!

با 10 راهکار عالی برای مقابله با احساسات منفی آشنا شوید

این موارد را هرگز در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید!!

رفتارهایی که از پدر و مادر به ارث می بریم

چرا بعد از یک روز پراسترس نمی توانیم شب راحت بخوابیم؟

درمان افسردگی با قارچ‌های جادویی

آیا زنان خودخواه‌تر از مردان هستند؟

سنگ صبور بودن هم اندازه دارد!

ویژگی هایی که باعث می شوند افراد مجذوبمان شوند

اختلال خود زشت پنداری! مهربان‌تر به آینه زل بزن

مراقب درون‌گراها باشید

راه های نجات از وابستگی ناسالم را بشناسیم

لطفا زندگی تان را پس بگیرید

هنردرمانی؛ درمان اختلالات روانی و آسیب های اجتماعی

آیا خسیس بودن می تواند نشانه بیماری ذهنی باشد؟

وسواس و صدماتی که به روان خانم ها می زند!

10 راهبرد برای افزایش بهره‌وری مغز

انجام این کارها بعد از شکست عشقی، ممنوع!

با خجالتی بودنمان چه کنیم؟

آیا افراد باهوش، مضطرب‌تر از بقیه هستند؟

اگر خبر بد دارید، یک راست بروید سر اصل مطلب!

کی باید مشاوره برویم؟

مواد غذایی که به شما کمک می کند با افسردگی فصلی مقابله کنید

عذرخواهی کردن زیاد، خوب است یا بد؟

چگونه احساس تنهایی به سلامتی آسیب می‌زند؟

اضطراب را بدون دارو دور کنید!

10 راه برای کمک به کسی که قصد خودکشی دارد

بی‌حوصلگیِ روزهای تعطیل از کجا می‌آید؟

چطور جلوی احساس حسادت خواهر و برادرها را به یکدیگر بگیریم؟

پست‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی راجع به شما چه می‌گویند؟

باز یافتن آرامش بعد از دعوا با این روش در 10 دقیقه!!

زلزله با سلامت روان ما چه می‌کند؟

از ایده‌های بزرگ‌تان نترسید