آریا بانو

آخرين مطالب

ابتکار اعلام کرد

لایحه «منع خشونت علیه زنان» در قوه قضائیه/ لایحه دوباره با نظراتی روبه‌رو شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهور با اشاره به لایحه منع خشونت علیه زنان و حمایت از آنها گفت: این لایحه مراحل خود را در قوه قضاییه سپری می‌کند چراکه این موضوع دوباره با نظراتی روبه رو شد که ما در این مورد اعلام آمادگی کردیم و امیدواریم تا هرچه زودتر این موضوع به سرانجام برسد چراکه این لایحه منجر به حمایت بیشتر و تامین امنیت و آرامش در خانواده‌هاست.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در نشست معرفی و ارزیابی شاخص‌های خانواده شکوفا با بیان اینکه خانواده باید نقش مامن و پناهگاه را داشته باشد گفت: متاسفانه گاهی اوقات خانواده‌ها کارکرد خود را از دست می‌دهند.
وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، بیکاری، اعتیاد، و ... معضلات زیادی را برای خانواده ایجاد کرده است گفت: در شرایط کنونی حفظ خانواده با چالشهای بیشتری روبه رو است.
وی افزود: برنامه‌ها و راهبردهایی را تدوین کردیم که ابعاد و زوایای مختلفی مانند مباحث حقوقی و لوایح مرتبط با مسئله خانواده را پیگیری می‌کند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان با پیگیریها و درخواست دولت دوازدهم به صحن مجلس آمد و با پیگیری‌های مجدد دولت این لایحه به تصویب رسید و امیدواریم هرچه زودتر این لایحه اجرایی شود.
معاون رییس جمهور با اشاره به لایحه حمایت از زنان علیه خشونت گفت: این لایحه مراحل خود را در قوه قضاییه سپری می‌کند چراکه این موضوع دوباره با نظراتی روبه رو شد که ما در این مورد اعلام آمادگی کردیم و امیدواریم تا هرچه زودتر این موضوع به سرانجام برسد چراکه این لایحه منجر به حمایت بیشتر و تامین امنیت و آرامش در خانواده‌هاست.
ابتکار با اشاره به اینکه ستاد ملی زنان و خانواده را با حضور دکتر حسن روحانی تشکیل دادیم، به سه مصوبه این ستاد اشاره کرد و گفت: شاخصهای عدالت جنسیتی، اولین شاخص در این ستاد بود که در بحثی به شاخصهای شکوفایی خانواده پرداخته شد. مهارتهای زندگی در جهت تقویت و تحکیم خانواده و مهارتهای زندگی با نگاه بسیار خوبی که در وزارت آموزش و پرورش است دنبال و امیدواریم بتوانیم بحثی از گذشته مثل مهارتهای زندگی به عنوان پس زمینه برای زندگی خانواده و جوانان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بسته‌های سیاستی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار با همکاری دستگاه‌های اجرایی در حال شکل گیری است، همچنین با اشاره به همکار انجمن جامعه شناسان، در بحث گفتگوی ملی خانواده گفت: این طرح بر اساس ضرورت و تقویت مهارتهای ارتباطی خانواده شکل گرفته چراکه معضل ارتباطی باعث ایجاد صدمات جدی به بنیان خانواده شده است.
وی افزود: در 18 استان بحث گفتگوی ملی را مطرح کرده‌ایم که با همکاری انجمن جامعه شناسان ایران گفتگوی بین نسلی هم به عنوان بخشی از این طرح را مد نظر قرار داده است.
معاون رییس جمهور بحث گفتگوی خانواده را به عنوان مهمترین مشخصه خانواده دانست و گفت: شاخص‌های شکوفایی را تعریف کردهایم تا خانواده‌ای سالم، پویا و پایدار بتواند از درون نشاط و شادابی را به وجود آورد.
به گزارش ایسنا، سوسن باستانی، معاون بررسیهای راهبردی معاونت زنان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات معاونت در زمینه تهیه و ارزیابی شاخصهای خانواده شکوفا با بیان اینکه خانواده مقدس‌ترین نهاد است گفت: در همه جوامع نگاه به خانواده و زنان به عنوان بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی نگاهی ویژه است.
وی افزود: با توجه به تغییرات ایجاد شده در سالهای اخیر هنوز هم خانواده توانسته جایگاه خاصی را به خود اختصاص دهد ،خانواده علی رغم مشکلات موجود توانسته هنوز هم به عنوان مقدس ترین نهاد محسوب شود.
او با طرح پرسشی مبنی بر اینکه خانواده مطلوب در جامعه اسلامی باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟ بیان کرد: مهمترین مسئله خانواده ارتباط میان زوجین و ارتباط میان فرزندان و والدین است.
باستانی با اشاره به روند طی شده توسط معاونت امور زنان در حوزه خانواده خاطرنشان کرد: سعی کردیم تا در دوره های مختلف زندگی اعضای خانواده را مد نظر قرار دهیم تا همه اعضای خانواده مورد توجه قرار بگیرند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: مطالعاتی در سطح ملی و دانشگاهی در دستگاه‌ها انجام شد و بعد از جمع آوری این مطالعات فراتحلیلهایی بر مبنای مطالعات موجود صورت گرفت که با جمع آوری این مطالعات یکسری شاخصهایی از این منابع استخراج و در اختیار صاحب نظران حوزه قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، عالیه شکربیگی دبیر کارگروه شاخص‌های خانواده شکوفا در این نشست گفت: امروزه در شرایطی زندگی می‌کنیم که طبق آمارهای موجود خانواده دچار مسئله و مشکلاتی است؛ امروز دنیا به این نتیجه رسیده که خانواده مکانی مهم و آرامش بخش است و به عبارتی دیگر سرمایه اجتماعی اعضای خودش هست.
وی افزود: پرداختن به شاخص های خانواده شکوفا امری سخت و مشکل است. آیا تعریف خانواده در دو دهه قبل نسبت با شرایط کنونی که همراه با تغییرات ارزشی و نگرشی بوده یکی است؟ و یا باتوجه به این تغییرات شکل دیگری به خود اختصاص داده است؟.
وی با اشاره به مطالعاتی که این معاونت در قسمت‌های مختلف این حوزه انجام داده گفت: شاخص‌های بین‌المللی را هم در این موضوع در نظر گرفتیم و در بسیاری از جاها به اشتراکاتی در این بحث رسیدیم. که با علم به این مسائل و ارزیابی ها که نیازمند مطالعات بیشتری است، همه این مطالعات را جمع بندی کرده و آن را در نشستی با حضور اساتید و مشاوران علمی مطرح کردیم که این شاخص‌ها شامل سن باروری، تغییرات جمعیتی و نرخ ازدواج می‌شود.
وی افزود: با توجه به به شاخص هایی که معاونت امور زنان به آنها دست یافت توانستیم با صحبت با اساتید علمی به گونه‌های دیگری از این شاخص‌ها دستیابی داشته باشیم که البته به ارزیابی و تحلیلهایی در این زمینه نیاز داریم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/84763/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود