آریا بانو

آخرين مطالب

انتقاد «بیژن بیرنگ» از اسپانسرمحور شدن برنامه‌های تلویزیونی: تلویزیون برنامه‌ساز نیست گفتگو

انتقاد «بیژن بیرنگ» از اسپانسرمحور شدن برنامه‌های تلویزیونی: تلویزیون برنامه‌ساز نیست

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بیژن بیرنگ تهیه‌کننده و کارگردان در نقد اسپانسرمحور شدن برنامه‌های تلویزیون معتقد است این اسپانسرها چون بخشی از بودجه تلویزیون را تامین می‌کنند به نوعی بر آن ریاسهم دارند.
بیژن بیرنگ برنامه‌ساز و کارگردان تلویزیون در گفتگو با مهر، درباره فراگیری برنامه‌های اسپانسرمحور در تلویزیون گفت: پشتیبانی مالی بیشتر این برنامه‌ها در اختیار اپلیکیشن‌ها قرار گرفته و شما به عنوان مخاطب نیز مجبورید با این اپلیکیشن‌ها در ارتباط باشید.
وی درباره رویکرد برنامه‌ها که تحت‌تاثیر اسپانسرها قرار می‌گیرند، اظهار کرد: همیشه یادمان باشد آن کسی که پول می‌دهد رییس است و وقتی شما از اسپانسر بودجه خود را دریافت می‌کنید آن اسپانسر رییس شما می‌شود.
کارگردان سریال «خانه سبز» اضافه کرد: زمانی که ما در تلویزیون کار می‌کردیم، سازمان صداوسیما بودجه را می‌داد و او رییس بود ولی درحال حاضر که این سازمان پولی ندارد اسپانسرها صاحب برنامه‌ها شده‌اند.
بیرنگ با اشاره به مشکلات اسپانسرینگ اپلیکیشن‌ها اظهار کرد: اکنون اگر شما می‌خواهید در رأی‌گیری برنامه‌ای شرکت کنید باید حتما پیامکی ارسال کنید و یا از طریق اپلیکیشن‌ها اقدام کنید که پول زیادی را به سازمان‌هایی چون مخابرات سرازیر می‌کند و بعد تلویزیون سهمی از این درآمد را دریافت می‌کند.
وی با اشاره به تبلیغات بی رویه اسپانسرها در برنامه‌ها اظهار کرد: مشکل این است که این اسپانسرها تبلیغات خود را به درون برنامه‌ها وارد کرده‌اند و باید سازوکاری می‌بود که تبلیغات برنامه‌ها در ابتدا یا انتهای برنامه‌ها پخش می‌شد و به این ترتیب اسپانسرها هستند که برنامه را می‌سازند نه تلویزیون.
تهیه‌کننده مجموعه «دنیای شیرین» در پایان درباره روند افزایش برنامه‌های اسپانسرمحور در تلویزیون توضیح داد: اگر اسپانسر نداشته باشید ساخت برنامه ممکن نیست و حتی یک برنامه ساده هم تولید نخواهد شد، چراکه عوامل مختلف دستمزد خوب می‌خواهند. به‌طور مثال تلویزیون چون پول ندارد، نمی‌تواند دستمزد چندانی به یک مجری بدهد بنابراین برنامه‌ساز برای مجری خوب باید سراغ اسپانسر برود تا بتواند دستمزد او را تامین کند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

«پدر» مهم‌ترین رکن تربیت فرزندان در خانواده

گفتگو با اولین زن خلبان هلیکوپتر در ایران

زن و دفاع مقدس، تار و پود در هم تنیده

«شهریه» و «کلاس‌های فوق برنامه»؛ بیشترین شکایات خانواده‌ها از مهدهای کودک

علی اصغر کاراندیش: اعتبارات حوزه سینما، یارانه کتاب و مطبوعات سال آینده افزایش می‌یابد

آسیب پذیری فرزندان دارای مادر زندانی بسیار بالا است

شهرداری تهران فرصت حضور بانوان معلول را درجامعه فراهم می کند

20 ایده برتر جشنواره کودکآنلاین معرفی شدند / آذری جهرمی: اگر امروز به فرهنگ کودکان فکر نکنیم آینده را از دست خواهیم داد

از بیماری تا "توهم" بیماری

جملات آرایش‌شده روانشناسان در فضای مجازی را باور نکنید

کودکان چمدان نیستند!

خانواده متشنج و آشفته احتمال ارتکاب فرزندان را به بزهکاری‌ها افزایش می‌دهد

4 روایت جذاب از خشایار الوند

عباسی: حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده مورد توجه قرار بگیرد

زنان در خانواده فقر را بیشتر از سایر اعضا درک می کنند

‌بانویی که ورزشکارانی نام‌آور تربیت کرده

ما خودمان سپندارمذگان داریم

سن ازدواج برای دختران و پسران چند سال باشد؟

عشق و احساسات عاشقانه در مردان

در آستانه 30 سالگی احساس پوچی می کنم

والدین معتاد «عزت نفس» فرزندانشان را کاهش می‌دهند

سیرصعودی رفتار «سیگار» کشیدن دختران نوجوان نسبت به پسران

مریم دوستی: "آسیه در زمستان" حمایت نشد / می‌توان با تاسیس کمپانی‌های فیلم کوتاه گام‌های مثبت برداشت

بهزاد عبدی: استفاده نادرست از برنامه‌هاى کامپیوترى باعث نزول سطح موسیقى فیلم شده است / تور اروپایی گروه خنیاگران مهر

حضور یک سوم کودکان «کاروخیابان» در پایتخت /عدم همکاری وزارت بهداشت برای درمان کودکان معتاد

500 محله آسیب‌خیز شناسنامه‌دار شدند

نگاه و زاویه دید جدید به قصه معروف آنشرلی/ "آقا محمدخان" یک انتزاع نمایشی از تاریخ / روایت دو کارگردان از آثارشان در جشنواره تئاتر فجر

«کافه دانتیسم»؛ رویای بی‌رونق

اختلاف سن ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

«جشن طلاق» یا سوگواری جدایی ؟

فضای مجازی به محل چشم و هم‌چشمی تبدیل شده است

ژنتیک؛ یکی از عوامل گرایش فرد به اعتیاد

چه کسانی «جشن طلاق» می‌گیرند؟

ازدواج با این افراد، ممنوع

برایم مهم است که اول من را به عنوان بازیگر بشناسند

موسیقی ما برای سرگرمی نیست / سلیقه شنیداری مردم به‌شدت افت کرده است / شاهد سبحانی‌فر و فهام گوهری از آلبوم "پیدای پنهان" می‌گویند

ژان کلود کریر: تئاتر زنده‌ترین نوع هنرهاست / نشان عالی خانه تئاتر به فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس فرانسوی اعطا شد

«جشن طلاق»؛ یک لاکچری‌ ایرانی در قاب خودنمایی

طلاق عاطفی و زوج های از هم دور افتاده

غزال بهمنی: طراح لباس بنگاه‌دار اقتصادی نیست

افزایش سن ازدواج، تغییر سبک زندگی یا تخریب بنیان خانواده

ضعف خانواده‌های ایرانی در فرزند پروری

زنان دارای همسر معتاد در معرض آسیب اعتیاد

ارتباط شعر و معارف دینی دوسویه است / شاعران آیینی برای روشنگری معارف دینی به میدان بیایند

تجرد قطعی و منفی نگری چالشی جدی در برابر جوانان

"میلیونر میامی" تا حدی ادای دین به سینمای ایران است / ساخت فیلم کمدی از جدی سخت‌تر است / صابر ابر بازیگری کمیاب است

سعید حق‌مراد: خیاط کت مردانه، پادشاه خیاطان است / تداوم کارگاه‌های آموزشی آکادمی "ژینو" در سراسر کشور

رضا توفیق‌جو: "وَرَن" فیلمی سایکودرام است

علی منتظری: تئاتر و انقلاب به یکدیگر خدمت کرده‌اند / باید به تئاتر استان‌ها توجه خاص داشته باشیم

حمید دهقانپور: سال‌های پیش از انقلاب سینما به حد ورشکستی رسید / سینمای ایران در دهه 60 دچار تحول شگرفی شد