آریا بانو

آخرين مطالب

آموزش حرفه‌ ای کانتور صورت خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کانتور صورت به تازگی به یکی از مهم‌ترین عناصر میک‌آپ حرفه‌ای تبدیل شده است. اگر قصد دارید در یک مهمانی مهم شرکت کنید، یا از آرایش روتین خود خسته شده و به یک تکنیک خاص و جذاب نیاز دارید، کانتور و هایلایت را به میک‌آپتان اضافه کنید. برای اینکار به ابزار گرانی نیاز ندارید فقط باید چند نکته مهم را بدانید و کمی تمرین کنید.


سرویس آرایش و زیبایی - اگر برای یک مهمانی خاص و ویژه آماده می‌شوید، نیاز به‌ ایجاد تغییر در ظاهر خود دارید، یا علاقمند به سبک‌های آرایشی جدید هستید، توصیه می‌کنیم کانتور کردن حرفه‌ای را یاد بگیرید. کانتور صورت و‌ هایلایت دو تکنیک جذاب و زیبای میک‌آپ آرتیست‌ها برای ایجاد بُعد در چهره هستند. با این تکنیک می‌توانید به راحتی یک آرایش معمولی را به یک آرایش حرفه‌ای و خاص تبدیل کنید. در ادامه با نحوه اجرای کانتور، رنگ‌ها و ابزار‌های مورد نیازتان بیشتر آشنا می‌شوید.
از کجا شروع کنیم؟
وقتی به کانتور کردن فکر می‌کنید پرسش‌های زیادی در ذهنتان شکل می‌گیرد، مثلاً فکر می‌کنید، اصلا این کار ضروری است یا به چهره شما می‌آید؟ در کدام مراسم یا جشن از این تکنیک باید استفاده کرد؟ چه ابزاری نیاز دارید؟ کدامیک از برند‌های تولیدکننده را بهتر است انتخاب کنید؟ چطور رنگ مناسب را تشخیص دهید و بسیاری سوالات دیگر.

اولین نکته‌ای که باید بدانید پاسخ سوال اول است. کانتور و‌ هایلایت به تازگی به دو عنصر مهم و اساسی میک‌آپ تبدیل شده‌اند و بنابراین برای شرکت در مراسم‌های مهم به آن نیاز دارید. خبر خوب اینکه سبک آرایش با کانتور و‌ هایلایت برای همه افراد مناسب و دلنشین است. پس در اولین قدم لوازم ضروری برای اجرای این دو تکنیک را فراهم کنید. در اینفوگرافیک زیر مهم‌ترین لوازم کانتور صورت آورده شده است.

با استفاده از براش‌ها و رنگ‌ها می‌توانید یک کانتور حرفه‌ای اجرا کنید. البته اگر یک یا دو یا حتی هیچ یک از ابزار مورد نیاز را در دسترس ندارید نگران نباشید. فقط کافیست یک کرم پودر تیره (دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست خودتان) و یک کانسیلر روشن (دو درجه روشن‌تر از پوست خودتان) در اختیار داشته باشید. با کمی تمرین و حوصله به زودی یاد خواهید گرفت که چطور یک کانتور ساده، اما حرفه‌ای برای چهره خودتان اجرا کنید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که لازم نیست حتماً از مواد گران‌قیمت یا مارک‌های معروف تهیه کنید. فقط کافیست از سالم بودن مواد اطمینان پیدا کنید. در ادامه بعضی از نکاتی آمده است که باید برای یک کانتور صورت زیبا و صحیح بدانید.
سایه روشن‌های صورتتان را بشناسید
تکنیک سایه روشن، یک تکنیک جذاب و تأثیرگذار در طراحی است. این تکنیک به نقاش کمک می‌کند تا ابعاد مختلف طراحی خود را برجسته‌تر نشان دهد یا عمق (فرورفتگی) اجسام را در یک صفحه دو بُعدی (کاغذ طراحی) به خوبی نشان دهد. شما هم می‌توانید از همین‌ترفند ساده و کاربردی برای برجسته یا زاویه‌دار کردن صورتتان استفاده کنید؛ بنابراین باید بدانید که این سایه روشن‌ها در کدام نواحی صورت قرار گرفته‌اند. به این‌ ترتیب نواقص چهره را برطرف کرده، چانه و استخوان‌های صورت را حالت می‌دهید و با روشن کردن زیر ابرو‌ها و چشم‌ها بر زیبایی آن‌ها تأکید می‌کنید. در تصویر زیر محل قرار گرفتن تمام سایه روشن‌های چهره به خوبی نشان داده شده‌اند.

چطور کانتور صورت را اجرا کنیم؟
برای اجرای یک کانتور خوب و بی‌نقص، ابتدا از کرم‌های زیرساز مثل پرایمر و کرم پودر استفاده کنید. پرایمر‌ها علاوه بر بستن منافذ پوست ، سطح آن را صاف و یکدست نشان می‌دهند. علاوه بر این دوام آرایش و کانتور را بیشتر می‌کنند. توجه کنید که اگر پوست خشک دارید حتماً از مرطوب‌کننده یا پرایمر‌های بر پایه چربی استفاده کنید تا کرم پودر به صورت موزاییکی روی پوست قرار نگیرد. مطمئن شوید که کرم پودر، روی همه پوست به صورت یکنواخت و یکدست خوابیده است. حالا از مهم‌ترین قسمت صورت یعنی گونه‌ها شروع کنید. زیر استخوان گونه را با رنگ تیره کانتور کنید. این کار را به شکل یک خط مورب از کنار گوش تا وسط گونه انجام دهید. با کمک یک براش زاویه‌دار، این خط را به سمت بالا محو کنید. دقت کنید هیچ اثری از خط باقی نماند و کاملاً محو شود. حالا دو طرف تیغه بینی را به شکل دو خط موازی با رنگ تیره بکشید. هرچه این دو خط به هم نزدیک‌تر باشند، بینی شما کوچک‌تر و قلمی‌تر دیده می‌شود و برعکس. این دو خط را به خوبی با کمک براش از بالا به سمت پایین محو کنید. خود تیغه بینی را با کانسیلر یا هایلایتر به صورت یک خط صاف روشن و سپس محو کنید. فاصله بین دو ابرو را‌ هم با کمک کانسیلر روشن کنید. زیر چشم‌ها را هم به صورت یک مثلث وارونه با کانسیلر روشن کنید. سپس زیر ابرو‌ها و در آخر زیر کانتور استخوان گونه را هم روشن کنید. این کار باعث می‌شود استخوان گونه برجسته‌تر دیده شود. اگر پیشانی پهنی دارید، دو طرف آن را هم کمی تیره‌تر کنید. دقت کنید که هیچ رنگ و خط مشهودی از رنگ کانتور روی صورت باقی نماند و کاملاً محو شود. در آخر با یک رنگ دلخواه، روی گونه‌ها را رژگونه بزنید. برای تثبیت شدن سایه روشن‎ها، یک براش تمیز بردارید و مقداری پودر فیکس را روی کل صورت پخش کنید. این پودر‌ها بی‎رنگ هستند و رنگ میک‌آپ را تغییر نمی‌دهند. همچنین می‌توانید از اسپری فیکساتور آرایشی هم استفاده کنید.

کانتورینگ حرفه‌ای براساس شکل صورت
از دیگر نکات مهمی که در اجرای صحیح کانتور صورت باید بدانید، انتخاب محل سایه روشن‌ها براساس فرم صورت شماست. هدف از کانتورینگ، در واقع تعدیل زوایای چهره و نزدیک کردن آن به فرم بیضی است؛ بنابراین باید فرم صورتتان را به خوبی بشناسید و براساس آن زاویه‌ها را تعدیل کرده یا برجسته‌تر کنید. راهنمای زیر به شما در اجرای یک کانتور صحیح، کمک می‌کند.

کدام رنگ‌ها برای کدام فصل مناسبند؟
آخرین نکته برای داشتن یک استایل آرایشی جذاب و زیبا، رعایت استاندارد‌های رنگی در فصل‌های مختلف سال است. اگر از یکنواختی خسته شده‌اید یا اصولاً تنوع طلب هستید، تغییر دادن رنگ‌ها همراه با تغییرات فصلی، موقعیت خوبی برای شماست. سعی کنید در هر فصل سال، از رنگ‌های متناسب با آن استفاده کنید. مثلاً در بهار از رنگ‌های طلایی و شاداب استفاده کنید. فصل تابستان فصل رنگ‌های کدر و مات است. حتی رنگ برگ درختان هم در این فصل کدر و بدون درخشش است. در فصل پاییز رنگ‌های سنگین و غنی جذابیت بیشتری دارند و زمستان فصل رنگ‌های سرد و درخشان است. از راهنمای رنگی زیر برای انتخاب رنگ‌ها استفاده کنید. حتی می‌توانید تنالیته پوست و هایلایتر خود را متناسب با رنگ فصل تعیین کنید.

همانطور که متوجه شدید، کانتور صورت یکی از ساده‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین تکنیک‌های آرایشی است. برای یاد گرفتن این تکنیک کمی زمان بگذارید و مهارت دستتان را افزایش دهید. کافیست به رنگ‌ها و سایه‌ها بیشتر دقت کنید. شما هم می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را درباره کانتور در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
هما نعمانی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/86192/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

این افراد ریواس نخورند

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

واژگونی پراید حادثه آفرید

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

طرز تهیه خاگینه هویج

استفاده از سیر پخته شده برای کاهش ورم گلو

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت نسبت به گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

نقش «فرزند» در ارتباط زن و شوهر با یکدیگر

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی