آریا بانو

آخرين مطالب

ابتکار: گفت وگو بین خانواده ها 20 دقیقه شده است اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - شهرکرد - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: براساس یک مطالعه علمی، گفت و گو بین اعضای خانواده ها از 2 ساعت در شبانه روز طی 10 سال گذشته، اینک به 20 دقیقه کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز شنبه در نشست با فعالان اجتماعی، سیاسی، تشکل های مردم نهاد و کارآفرین چهارمحال و بختیاری افزود: وجود اختلالات مهارتی در بین خانواده ها باعث ایجاد لکنت زبان در گفت و گوی خانواده ها شده و این کاهش زمان گفت وگو دلایل مختلفی از جمله مشغله کاری است.
وی گفت: این لکنت زبان و اختلال مهارتی باعث افزایش سوء تفاهم، خشونت و افسردگی در بین خانواده ها خواهد شد.
ابتکار اظهار داشت: رفع این اختلالات مهارتی در خانواده ها از مهمترین موضوعاتی است که از سوی این معاونت پیگیری می شود که برای آن طرح ملی گفت وگو بین نسلی را تدوین کرده است.
به گفته وی، یکی از استانها از نظر اعتیاد مشکلی ندارد و سفید است ولی از نظر خشونت درصد بالایی دارد و حتی وضعیت اشتغال خوبی دارد و نمی توان مساله اشتغال و اعتیاد را باعث کاهش گفت وگو بین اعضای خانواده دانست.
ابتکار اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم برای از بین رفتن این لکنت زبان و اختلال مهارتی در بین خانواده ها اجرای طرح ملی گفت و گوی ملی و بین نسلی است که با آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز این مساله با همکاری معاونت زنان و خانواده رئیس جمهوری دنبال می شود.
معاون رئیس جمهوری ترویج نشاط را یکی برنامه های مهم دولت عنوان کرد و افزود: دولت طرح نشاط را پیگیری می کند، زیرا نشاط نقش مهمی در کاهش افسردگی و اختلالات مهارتی دارد.
به گفته وی، دولت دوازدهم برنامه های خود را در حوزه خانواده براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری
، ماده 109 قانون برنامه ششم توسعه کشور و سیاست های اختصاصی رئیس جمهوری دنبال می کند.
ابتکار با بیان اینکه خانواده متعالی ترین نهاد بشری است، افزود: دولت با همکاری قوه قضاییه و مقننه برای بهبود، استحکام، ارتقا و شکوفایی بنیان خانواده توجه ویژه ای خواهد داشت.
وی اظهار داشت: دولت تلاش می کند تا کارکردهای تاریخی و الهام بخش خانواده در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه کمرنگ نشود.
معاون رئیس جمهوری لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را از مهمترین دستاوردهای دولت و مجلس در بخش خانواده عنوان کرد و گفت: اجرای این قانون در کشور منتظر ابلاغ شورای نگهبان است و دولت برای اجرای آن آمادگی کامل دارد و قوه قضاییه نیز باید بخشی از این قانون را اجرایی کند.
ابتکار، یکی از طرح های دولت در بخش زنان و خانواده را تدوین لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت عنوان کرد و گفت: رفع خشونت علیه خانواده در این سند دیده شده است.
وی ادامه داد: حمایت از بانوان تنها راهکار رفع این مشکل نیست و در بخش آقایان نیز این حمایت ها باید عملیاتی شود، زیرا پرداخت مهریه برای مردان با توجه به افزایش قیمت سکه اینک به یک معضل تبدیل شده است.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: راهکارهای انسجام خانواده در دوره ای که مسائل مختلف از جمله شکاف های نسلی، اقتصادی، قومی، اجتماعی و فرهنگی می تواند باعث از هم پاشیدگی و گسست خانواده ها شود، مورد ارزیابی قرار گرفته است.
ابتکار، با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی برای این انسجام و گفت و گوی بین نسلی باید از درون تلاش کرد، افزود: آمریکا پس از خروج از برجام جنگ روانی علیه ایران به راه انداخت و وحدت و انسجام ملی را هدف قرار داد.
وی تصریح کرد: اشتغال مهمترین بحث کشور است و کسی آن را انکار یا دست کم نمی گیرد، ولی باید در هر مبحث اشتغال شاخص ها را هم در نظر گرفت.
بگفته ابتکار، دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت، اشتغال را مهمترین برنامه خود در نظر گرفت و مهمترین نقد به قبل از دولت یازدهم نیز این است که در آن دوران، وقت کشور تلف شد و نرخ اشتغال به صفر یا منفی رسید.
وی افزود: در فضای پس از برجام، سرمایه گذاری های خوبی در کشور انجام شد و از سال 95 تا 96 حدود 850 تا 900 هزار شغل در کشور ایجاد شد که 60 درصد این اشتغال در بخش زنان بود.
ابتکار با بیان اینکه نیروی تحصیلکرده و جوان به عنوان سرمایه اصلی کشور است، اظهار داشت: نیروی متخصص به عنوان یک سرمایه ملی است و در برخی موارد یکی از عللی که بر دولت ترامپ فشار آوردند تا از برجام خارج شود، نیروی متخصص و توان جوانان ایرانی است.
به گفته وی، ایران در مساله برجام نرمش قهرمانانه داشت و ما پایبند به توافقنامه بودیم، ولی طرفی که به این توافقنامه پایبند نبود، طرفی است که جنگ یکطرفه روانی را با دشمنی علیه ملت ایران به راه انداخته تا جوانان را نسبت به آینده نظام ناامید کند.
ابتکار با بیان اینکه دولت برای ایجاد اشتغال برنامه های خوبی را اجرا کرده است، افزود: یکی از عللی که باعث شد آمریکا و بدخواهان ایران، دشمنی خود را افزایش دهند همین افزایش شاخص ها در کشور و حضور در بازارهای جهانی و تحولات مهم اقتصادی ایران بود.
ابتکار اظهار داشت: دولت یک بسته یک میلیارد دلاری برای حمایت از تولید و اشتغال موجود را در نظر گرفته است تا مشکلات موجود را با کمترین اثر پشت سر بگذارد.
به گزارش ایرنا، در این نشست فعالان تشکل های اجتماعی، مردم نهاد و احزاب سیاسی چهارمحال و بختیاری دیدگاه های خود را مطرح کردند.
2097/6021

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/90121/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است