آریا بانو

آخرين مطالب

در گزیده اخبار اجتماعی بخوانید:

از کاهش ترافیک با تغییر ساعت کاری ادارات تا زمان آغاز سال تحصیلی کلاس‌ اولی‌ها اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - اداره اجتماعی ایسنا، بیست و ششمین روز از آخرین ماه تابستان را با انتشار بیش از 50 خبر روی خروجی خود پشت سرگذاشت؛ خبرهایی که در شش سرویس خبری منتشر شد و در این میان خبرهای از سرویس حوادث، آموزش و پرورش و شهری بیشترین توجه مخاطبان را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، خبرهایی که بیشترین فراگیری را در میان اخبار اجتماعی امروز داشتند به همراه لینک مستقیم آن‌ها در ادامه آمده است:
نامه شهردار به شورا درباره برج باغ‌ها
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در مورد نامه شهردار تهران به شورای شهر پیرامون تعیین تکلیف پرونده باغات توضیخاتی ارائه کرد.
وی با اشاره به نامه اخیر افشانی، شهردار تهران به هیات رئیسه شورای شهر در مورد لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های ساختمانی برج ـ باغ گفت: حدود 260پرونده موسوم به برج ـ باغ در شهرداری وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود.
محسن هاشمی: پدر متروی تهران نیستم
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درمورد فرازونشیب‌های ساخت مترو در تهران توضیحاتی ارائه کرد.
وی امروز در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه من پدر متروی تهران نیستم گفت: متروی تهران تاریخ پرفراز و نشیبی را از سر گذرانده است؛ چراکه در سال 52 مشاور فرانسوی برای طراحی متروی تهران استخدام شد و آن زمان مقرر شد که 146 کیلومتر مترو در قالب شش خط طی 11 سال افتتاح شود.
نظر پلیس درمورد تغییر ساعات کاری ادارات در نیمه دوم سال
سردار تقی مهری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از تاثیر 10 تا 15 درصدی تغییر ساعات کاری ادارات و دستگاه‌های مختلف در کاهش ترافیک خبر داد.
وی درباره نظر پلیس درمورد تغییر ساعات کاری ادارات و دستگاه‌ها برای کاهش حجم ترافیک در نیمه دوم سال اظهارکرد: بحث تغییر ساعت کاری ادارات و دستگاه‌ها بین 10 تا 15 درصد در کاهش ترافیک موثر است و البته باید تقسیم بندی درستی در این مورد صورت بگیرد.
اعلام 7 منطقه برای دریافت گواهی کسر خدمت ایثارگران نیروی زمینی ارتش
سردار موسی کمالی، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اسامی مناطق هفت گانه صدور گواهی کسر خدمت، معافیت و گواهی مدت منطقه عملیاتی برای پرسنل نیروی زمینی ارتش در 7 استان کشور را اعلام کرد.
وی درباره مناطق صدور گواهی مربوط به خانواده‌های ایثارگران در نیروی زمینی ارتش، اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر از سوی ارتش به خانواده ایثارگران، هفت منطقه در هفت نقطه از کشور برای صدور گواهی کسر خدمت، گواهی معافیت و گواهی مدت منطقه عملیاتی پیش‌بینی شده است.
ابتکار: جهت‌گیری دولت حضور زنان در ورزشگاه‌هاست
معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بانوان در سطح مسابقاتی همچون والیبال در ورزشگاه، حاضر شدند و مسئله خاصی نبوده و فکر می‌کنیم که حضور آنها در ورزشگاه‌ها به سالم‌سازی محیط‌های ورزشی و رعایت اخلاق بیشتر کمک می‌کنند گفت: از هواداران انتظار داریم اخلاق را رعایت و بدین ترتیب به سالم‌سازی فضای ورزشگاه‌ها به منظور حضور زنان کمک کنند.
وی با اشاره به حضور زنان در ورزشگاه‌ها، اظهار کرد: این موضوع یک شیوه‌نامه دارد که در حال دنبال شدن است و امیدواریم اجرایی شود و مناسب‌سازی ورزشگاه‌ها برای حضور بانوان صورت گیرد.
نبود «بازار» برای عرضه کالاهای تولیدی، مشکل مددجویان در حوزه اشتغال
حسن فتح‌آبادی، سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران مهم‌ترین مشکل مددجویان در حوزه اشتغال و کارآفرینی را نبود «بازار» برای عرضه کالاهای تولیدی آنها دانست.
وی با اشاره به آخرین آمار اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: بخشی از منابع مورد نیاز برای این سرفصل در کمیته امداد از محل صندوق امداد ولایت و بخشی از آن نیز از طریق تسهیلاتی که بانک‌ها مشخص کرده‌اند تأمین می‌شود. مجموع تسهیلات پرداخت شده در 5 ماه نخست امسال 19 میلیارد تومان به 980 نفر بوده است.
کلاس اولی‌ها از 31 شهریور به مدرسه می‌روند
دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اعلام اینکه تا کنون یک میلیون و 96 هزار نفر در مقاطع مختلف ثبت نام کرده‌اند گفت: مراسم روز اول مهر رنگ و بوی عاشورایی دارد.
قدرت‌اله گراوند در گفت‌وگو با ایسنا، به اعلام آمار ثبت نام دانش‌آموزان در تهران پرداخت و اظهار کرد: تا کنون یک میلیون و 96 هزار نفر در مقاطع مختلف ثبت نام کرده‌اند.
دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه جشن شکوفه‌ها برای کلاس‌اولی‌ها 31 شهریور ماه به روال سال‌های قبل برگزار می‌شود عنوان کرد: این مراسم نیز بدون جشن و پایکوبی و با رنگ و بوی عاشورایی برگزار می شود. قصد داشتیم قبل از فرارسیدن ایام محرم و 18 شهریور مراسم ویژه‌ای داشته باشیم که محقق نشد.
پیش‌بینی جنگل‌کاری در کشور در بیش از 25 هزار هکتار
فریبرز غیبی -رییس مرکز جنگل‌های خارج از شمال- با اشاره به اینکه مساحتی حدود 25 هزار و 701 هکتار برنامه نهال‌کاری و بذرکاری برای توسعه جنگل در کشور پیش‌بینی شده است، گفت: برای اولین بار اعتبار بسیار خوبی برای اجرای برنامه‌های بیولوژیک در جنگل اختصاص داده شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان درباره اهمیت به منابع طبیعی و با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی‌ها، 200 میلیون دلار معادل700 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای کمک به ذخیره نزولات، برنامه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و عملیات بیولوژیک به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تخصیص داده شده است.
بهبود کیفیت گازوئیل در ماه جاری
شینا انصاری -مدیر کل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست- ضمن اشاره به کیفیت گازوئیل توزیعی در کشور طی تیر و شهریور ماه از انتشار گزارش‌های پایش کیفی سوخت بنزین و گازوئیل روی سایت سازمان محیط زیست از آخر مهرماه خبر داد.
وی آخرین نتایج پایش کیفیت سوخت کشور را تشریح و اظهارکرد: طی سه ماه گذشته، چندین نوبت نمونه‌برداری از سوخت‌ها انجام شده و نتایج گزارش‌ها حاکی از آن است که در پایش‌های تیرماه، میزان گوگرد در 60 درصد از نمونه‌های برداشت شده بالاتر از حدمجاز یورو4 و بین ٥٠ تا ٢٠٠ ppm بوده است.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
نظر پلیس درمورد تغییر ساعات کاری ادارات در نیمه دوم سال
کلاس اولی‌ها از 31 شهریور به مدرسه می‌روند
اعلام 7 منطقه برای دریافت گواهی کسر خدمت ایثارگران نیروی زمینی ارتش
محسن هاشمی: پدر متروی تهران نیستم
نامه شهردار به شورا درباره برج باغ‌ها
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/90670/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بچه‌هایی که دزدی می‌کنند

عوارض پیامک برای کودکان و نوجوانان

بچه‌های لوس یا بزرگسالان بی‌مسوولیت

از کجا بفهمیم فرزندمان بیش‌فعال است؟

کودکان اوتیسمی دوست دارند تنها باشند

نقش خانواده در حفظ سلامت روانی کودکان

قوانین خواب فرشته ها

آینده کودکان مبتلا به شب ادراری

نقاشی، رازگوی روان بچه ها

کم رویی در کودکان را چگونه درمان کنیم

بررسی استرس در کودکان

فواید خواندن کتاب برای جنین

شخصیت فرزندتان را به خاطر نمره ضعیف تخریب نکنید.

برای فرزند دوم آمادگی دارید یا نه؟

بهترین طرز برخورد با بچه های وابسته

در خاطره سازی برای کودکان افراط نکنید

طلاق و برخورد صحیح با بچه ها

چگونه هوش فرزندمان را پرورش دهیم؟

اگر فرزندتان 6 سال دارد...

چگونـه تمـرکـز کـودکان را افـزایـش دهیـم؟

طلاق با کودکان شما چه می کند

10 جمله ویرانگر که نباید به کودکان گفت!!

اگر فرزندتان خجالت می کشد، بخوانید!

نترس، کنارت هستم

من باوردارم که تو می توانی

روزگار سخت یک کودک

علت و روش های درمان ناخن جویدن در کودکان

برخورد صحیح با عادت های نادرست کودکان

تاثیر دلبستگی ایمن بر کسب ایمان کودک

سی راه برای افزایش بهره هوشی کودکان

اول مهر و دردسر خواب بچه ها !

7 نکته کلیدی برای تشویق کودکان به آموختن

عادت به مطالعه را در دانش آموزان تقویت کنیم

کودکان چگونه فکر می کنند

خشم کودک در دست والدین

8 نکته درباره اتاق مطالعه

از کودکی ام بزرگی ام را بشناس

مدرسه یعنی مدرسه !

50 روش برای به ظهور رساندن استعداد کودکان

فرزند پیش دبستانی شما می تواند کتاب بخواند !

کابوسی به نام دیکته

نقش رسانه های آموزشی در فرآیند یادگیری

روش هایی برای افزایش توجه و تمرکز کودکان

برای فرزندتان یک مادر کامل هستید یا کافی؟ !

با ترس کودکان از پزشک چه کنیم؟

تنبیه؛ خوب یا بد. مساله این است!

داشتن کودکی شاد و با استعداد با این 50 کار

اگر فرزندتان در هیچ کاری موفق نیست !

شاه کلیدهایی برای والدین

بیش فعالی را از 4 سالگی جدی بگیرید