آریا بانو

آخرين مطالب

جایگاه عشق در بازار کار گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
هر زندگی زناشویی یک داستان عشقی است که شباهتی نیز به داستان عشقی دیگر ندارد، هر یک از داستانها طرح داستانی خود را با فراز و فرودهای خاص خود دارد، هر یک لحظات حساس و صحنه های مهیج یا ترسناک خود را داراست. به ویژه در اوقات سخت و دشوار، وقتی همسرمان یادآور می شود که خیلی مورد علاقه اش هستیم و بی نهایت دوست مان دارد....
بخش اعظم شادی و خوشبختی ما... بستگی به خواست و آمادگی خودمان دارد و نه شرایط مان.
رابطه زناشویی خود را همچون یک فیلم یا داستان پلیسی فرض کنید که در آن دو فرد با کمک یکدیگر سعی می کنند معما و پازلی را حل کنند که در آن هر یک نیمی از قطعات پازل مورد نظر را در اختیار دارد. شما و همسرتان تلاش می کنید تا این تکه ها و قطعات را درست کنار هم قرار دهید، کاری که دشوار به نظر می رسد.
هر زندگی زناشویی یک داستان عشقی است که شباهتی نیز به داستان عشقی دیگر ندارد، هر یک از داستانها طرح داستانی خود را با فراز و فرودهای خاص خود دارد، هر یک لحظات حساس و صحنه های مهیج یا ترسناک خود را داراست. به ویژه در اوقات سخت و دشوار، وقتی همسرمان یادآور می شود که خیلی مورد علاقه اش هستیم و بی نهایت دوست مان دارد، تغییر چشمگیر و شگرفی می تواند رخ دهد. ببینید چطور می توانید داستان پلیسی خود را به یک داستان عاشقانه بی بدیل و پر شور و حرارت تبدیل کنید. زنده نگهداشتن عشق در یک رابطه و رمانتیک باقی ماندن، یک چالش بسیار مهم به ویژه برای کسانی است که هر دو شاغل هستند.
وقتی که هر دو زوجین شاغل هستند عاشق و رمانتیک باقی ماندن یک کار غیرممکن به نظر می رسد. در برخی موارد نیازهای مالی زوجین را مجبور می کند که علی رغم میل شان هر دو ساعتهای طولانی مشغول کار شوند و یا در شرایط فعلی جامعه بسیار مشاهده می شود که برخی از مردان در اثر نوع رشته تحلیلی یا تخصصی شان مجبورند در شهری جدا از محل سکونت خانواده شان، مشغول به کار شوند. مهم نیست این کار چیست، زمانی که هر دو شاغل هستند و یا زوجین روزهای طولانی از ماه یا سال را دور از هم زندگی کنند و ...همین اشتغال یک قید و محدودیت در روابط آنها ایجاد می کند زیرا کار و اشتغال می تواند بسیار وقت‌گیر باشد.

در ادامه به برخی روشها جهت زنده نگهداشتن عشق در زندگی زوجینی که هر دو شاغلند پرداخته می‌شود:
قرارهای شبانه: خوشبختانه تمام افراد شاغل حداقل یک شب (آخر هفته) می‌تواند فارغ از مسایل کاری در کنار خانواده‌ شان باشند. این بهترین فرصت برای با هم بیرون رفتن است. این زوجین باید برای تک تک این شبها برنامه‌ریزی داشته باشند حتی می توانند برنامه های غیریکنواخت و متنوعی را از قبل برای این ایام پیش‌بینی کنند. صرفنظر از اینکه چطور برای این زمانها برنامه‌ریزی می کنند آنها باید اطمینان کسب کنند که می توانند به کارهای مفرح و لذت بخش بپردازند. تجدید حیات عاشقانه، خود یک گزینه خیلی مهم در این برنامه هاست.
ارسال پیامک‌های کوتاه و یا ایمیل: زوجینی که به دلیل اشتغال زمان زیادی را دور از هم سپری می کنند می توانند از این گزینه نیز استفاده کنند. آنها می توانند خبرها و یا پیغام های کوتاه و فوری برای هم ارسال کنند و یا مطالبی را ارسال کنند که بیانگر توجه و علاقه آنها به یکدیگر باشد. در صورت دسترسی داشتن به اینترنت ارسال ایمیل هم یک وسیله ارتباطی خوب در این زمینه است.
جدا نگهداشتن کار از زندگی: زوجینی که دوست دارند علی رغم اشتغال شان، عشق و علاقه شان به هم مانند گذشته باقی بماند باید به یاد داشته باشند که به کار و مسایل آن فقط در محیط کار فکر کنند و درگیر شوند. زوجینی که کار را با خود به منزل می‌آورند بهانه ای خواهند داشت که کمتر سراغی از هم بگیرند و به مرور پیوند و رابطه شان ضعیف می شود حتی آنهایی که به هر حال مجبورند بخشی از کارشان را در منزل انجام دهند دیگر نباید اجازه ورود آنرا به اتاق خواب هم بدهند زیرا این امر سبب احساس استیصال در طرف مقابل و نپرداختن به جنبه های مهم و اساسی زندگی زناشویی می شود که می تواند علاوه بر کیفیت و سلامت یک رابطه حتی اصل آن را به خطر بیندازد. زوجین می توانند هر روز زمانی را صرف پرداختن به امور مهم زندگی زناشویی شان کنند. در این فرصت ها باید سعی کنند صرفا درباره موضوعات غیرکاری با هم حرف بزنند تا ارتباطات فردی شان بهبود یابد.
غیر قابل پیش بینی بودن (آنی بودن): زوجین شاغل برای حفظ شادابی و طراوت زندگی زناشویی شان لازم است کمی در لحظه غیرقابل پیش بینی باشند. این کار با خرید یک هدیه عاشقانه، گل، تماس با موبایل، ارسال پیامک های کوتاه و عاشقانه و یا یادداشت گذاشتن انجام شود. هر یک از این روشها خود یک روش عالی برای رساندن این پیام است که حتی در محیط کار نیز به طرف مقابل تان فکر می کنید و به یادش هستید.
رفتن به تعطیلات و مسافرت با هم: زوجین شاغل باید تعطیلات خود را طوری با هم هماهنگ کنند که به طور همزمان تعطیلات کاری شان فرا برسد و حتما طوری برنامه ریزی کنند که با هم به مسافرت بروند. این کار باعث می‌شود برای مدتی خود را از مسایل کاری به کلی دور کنند و بدون نگرانی از کار به یک محل دنج و آرام بروند. در این ایام آنها فرصت دارند بیشتر به هم نزدیک شوند و شعله عشق اولیه ‌مابین خود را که به وسیله کار در حال اطفا کردن است مجددا احیا و روشن کنند. زوجینی که علی‌رغم اشتغال سعی می‌کنند علاقه و عشق شان به همدیگر را زنده نگهدارند کارشان را از خودشان جدا کرده‌اند. بهرحال با قرارهای شبانه، ارسال ایمیل های گاه به گاه، جا گذاشتن کار و مسایل آن در محل کار، غیرقابل پیش بینی بودن و رفتن به تعطیلات دو نفره و ... زوجین در مسیری قرار خواهند گرفت که علی رغم پیچیدگی های شرایط کاری شان، بتوانند عاشق و دلباخته هم باقی بمانند.
منبع:تبیان


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/90851/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟