آریا بانو

آخرين مطالب

امید کسب مدال در اولین حضور برون مرزی کشتی کلاسیک بانوان ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران - بانوان کشتی کلاسیک ایران در نخستین حضور خود در یک رویداد بین المللی، انگیزه زیادی برای کسب مدال و افتخار دارند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، تیم ملی کشتی کلاسیک زنان ایران امشب راهی لبنان می شود تا پس از چند ماه تمرین، برای نخستین بار حضور در یک تورنمنت بین المللی را تجربه کند.
زهرا یزدانی ملی پوش کشتی کلاسیک ایران و یکی از اصلی ترین شانس های کسب مدال در تورنمنت پیش رو است. او با اشاره به وضعیت خودش بعد از مصدومیت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: به خاطر مصدومیت در اردوهای سال گذشته که از زمستان شروع شده بود به طور کامل حضور نداشتم. اما بعد از پایان دوران مصدومیت توانستم دوباره تمرینات شخصی ام را آغاز کنم و با قهرمانی در مسابقات انتخابی تیم ملی دوباره در اردوی حاضر شوم.
او درباره شرایط اردو گفت: اردوهای خوبی داشتیم و به لطف حضور مربی خارجی که یکی از بزرگان این رشته در دنیاست موارد زیادی را آموختیم. «آنا واسلینکو» همه تلاشش را کرد تا در مدتی کوتاه مهم ترین نکات و فنون را یادمان بدهد. در مقابل ما هم سعی کردیم تا با توجه و تمرین زیاد همه آن ها را بیاموزیم. قطعا هنوز با آنچه که در ذهن سرمربی است فاصله داریم اما سعی می کنیم تا هر روز بهتر شویم.
یزدانی که پیش تر مدال طلای کشتی آلیش مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا را کسب کرده است، ادامه داد: حریفان ما آزادکاران قدیمی هستند و می دانیم چقدر سطحشان بالاست اما فرقی که با هم داریم این است که آن ها به این پوشش عادت ندارند و در مقابل ما از ابتدا با همین لباس تمرین کردیم. از طرف دیگر نباید خودمان و تواناییمان را دست کم بگیریم. پارسال در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا ترکمنستان همه به ما گفتند این کشور مهد کشتی آلیش است و کار راحتی جلوی آن ها ندارید اما حسابی درخشیدیم. گفتند مدال نمی آورید اما همه با مدال برگشتیم و خودم 2 مدال گرفتم.
فاطمه نیک بخت از دیگر چهره های مطرح این رشته است. او که تنها 22سال دارد و ورزش حرفه ای را با ووشو آغاز کرده معتقد است کسب مدال در نخستین حضور راحت نیست. نیک بخت گفت: قول مدال دادن اصلا راحت نیست چرا که هم ما بی تجربه ایم هم اینکه به خوبی رقبایمان را نمی شناسیم. از الان به بعد باید به توانایی خودمان اعتماد داشته باشیم و به خدا توکل کنیم. ولی شک نکنید که تلاش ما برای کسب بهترین نتیجه است.
وی افزود: در سال جدید پنج اردو داشتیم و در کنار مربی خارجی خیلی چیزها یاد گرفتیم. با توجه به اینکه در این مدت واقعا خوب تمرین کردیم، دلمان می خواهد در تورنمنت لبنان نتیجه زحماتمان را بگیریم. البته این صرفا به معنی کسب مدال نیست. کادر فنی و فدراسیون از ما می خواهد نمایش خوبی داشته باشیم و نشان دهیم که چقدر در این مدت کوتاه پیشرفت کرده ایم. در این مسابقات باید با کشورهایی مسابقه دهیم که سال هاست در کشتی آزاد فعالیت می کنند. رقبایمان باتجربه هستند و قطعا آن ها هم می خواهند در این میدان با رقبای مسابقات جهانی بیشتر آشنا شوند. ما همه این موضوعات را می دانیم اما با این وجود سخت تلاش می کنیم تا قدرتمان را به آن ها نشان دهیم.
«میمنت قاسم آبادی» هم دیگر شانس مدال برای تیم ملی ایران است. او که به واسطه برادر آزادکارش با کشتی آشنا شده و همیشه از بچگی با برادرش کشتی گرفته است از مرحله نخست اردو در تیم حضور داشت.
قاسم آبادی به خبرنگار ایرنا گفت: از اولین مرحله اردو که بعد از مسابقات قهرمانی کشور آغاز شد در اردو حضور داشتم. خوب یادم است که در آن روزها چقدر سطح تکنیکمان پایین بود اما در همین مدت با کمک فدراسیون، مربی و همه کسانی که برایمان زحمت کشیدند خیلی پیشرفت کردیم ولی هنوز هم سطح فنی ما در مقایسه با رقبا پایین است.
او که مدال برنز مسابقات جهانی کشتی گراپلینگ را هم کسب کرده است در پایان خاطرنشان کرد: کشتی گیر هم مثل بقیه ورزشکاران هرچه بیشتر تمرین کند و مهم تر از تمرین، مسابقه دهد تجربه اش بالاتر می رود. به همین دلیل حضور در این مسابقات برای ما اهمیت زیادی دارد چون باید آذر ماه در مسابقات جهانی شرکت کنیم.
ورزشی ** 2024**1597

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/91133/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایتالیایی‌ها رئال را نپسندیدند؛ ال‌چولو در کالبد کارلتو!‏

درخشش استقلالی سابق این‌بار در دربی کوچک

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

کلانتری: از بودن کنار تیم هوادار و انگیزه دادن و صحبت کردن مسعود شجاعی لذت می برم

عنایتی: ازین پس اگر سرمربی تیم حریف به نشست ها نیاید منم دیگران را می فرستم

بایرن 32 سهمیه جام باشگاه‌ها را تکمیل کرد

پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها

عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم

مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

واقعیتی تلخ از دشمنی شیطان با انسان

علت درد پا در بیماران دیابتی

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

ایرانی‌ترین غیرایرانی

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 0 پرسپولیس

افول لیگ برتر؛ به لقب لیگ کشاورزان سلام کنید!

پیکان و هوادار به تساوی رضایت دادند

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

اجرای احساسی و زیبای رضا بهرام در کنسرت

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

انتقاد نسبت به طول دادن دعا خواندن

کشف یک گودال عجیب در وسط مزرعه!

نمایی زیبا از گله اسب‌های آزاد

حمله جوان انگلیسی به یک اتوبوس!

تاریخچه «پودینگ برنج» را می دانید؟

عوارض مصرف بیش از اندازه میوه

کارتون دیدنی بره ناقلا

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها

شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا

سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن

جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است

هشدار ژاوی به بازیکنان بارسلونا درباره ال‌کلاسیکو

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

رحمان و رحیم پایتخت و یک اجرای دلی