آریا بانو

آخرين مطالب

تشریح اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان

موسوی: بازنشستگان می‌توانند مشاور پاره‌وقت شوند/ شهرداری‌ها و فدراسیون‌ها مستثنی نیستند اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - رئیس فراکسیون جوانان با بیان اینکه فدراسیون‌ها، ‌شهرداران و استانداران در دایره شمولیت قانون منع بکارگیری بازنشستگان قرار می‌گیرند، گفت: تا 24 آبان باید بازنشستگان جابجا شوند البته آن‌ها می‌توانند به عنوان مشاور پاره وقت به ادامه کار بپردازند.

به گزارش ایسنا، سیدفرید موسوی در حاشیه جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس در تشریح دایره شمولیت قانون اجرای منع بکارگیری بازنشستگان ضمن تسلیت حادثه تروریستی اهواز، به موضوع حواشی پیش آمده درباره شهردار تهران اشاره و اظهار کرد: مجلس برای یک فرد قانون نمی‌نویسد. شأن تقنینی مجلس این نیست که برای فرد خاصی قانون نوشته شود. طبق مصوبه مجلس شهرداران شامل این قانون می‌شوند. قانون واضح و مشخص است و احتیاج به هیچ‌ آئین‌نامه‌ای برای آن نیست،‌ لذا به لحاظ پست سازمانی شهرداری‌ها به طریق اولی شامل خواهند شد.
وی توضیح داد: مهر ماه سال گذشته مجلس استفساریه‌ای برای قانون منع بکارگیری بازنشستگان داشت که آنجا صراحتا قید شد بازنشستگان انتخابی و یا انتصاب شامل این قانون می‌شوند و باید ادامه خدمت ندهند. بعد از این استفساریه، وزارت کشور نامه‌ای به شورای شهر شیراز ارسال کرد و اعلام نمود که صلاحیت شهردار منتخب را به لحاظ این قانون تایید نمی‌کند. این ها همه نشان می‌دهد که قانون مجلس روشن است و نیاز به تفسیر ندارد کما اینکه رئیس مجلس هم به آن اشاره داشت.
نماینده تهران یادآور شد: البته یکسری از وکلا اظهارنظرهای خودجوشی داشتند ما از آنها دعوت می‌کنیم استفساریه سال گذشته و موارد مختلف را بررسی کنند اگر ابهام وجود دارد راه برای رفع آن باز است اما اینکه دستگاه‌ها را معطل کرده تا تفسیرهای متعدد داده و اجرای قانون صورت نگیرد شایسته نیست باید در عمل قانون اجرا شود.
وی تاکید کرد: نه تنها شهردارها بلکه بسیاری از افراد شامل این قانون می‌شوند و نیازی نیست تا 24 آبان یعنی اتمام مهلت دو ماهه صبر کنند. می‌توانند آنهایی که در دایره شمولیت این قانون قرار می‌گیرند زودتر جابجا شوند.
نماینده تهران در ادامه در مورد استفاده از بازنشستگان در پست مشاور گفت: اگر فردی بازنشسته شده باشد نمی‌تواند به طور تمام‌وقت مشاور باشد. البته برخی از دستگاه‌ها به مشاور نیاز دارند لذا می‌توانند از بازنشستگان به عنوان مشاور پاره‌وقت استفاده کنند. آنها تنها می‌توانند یک سوم ساعت کاری کارکنان عادی مشغول باشند.
موسوی مجددا درباره وضعیت شهرداران گفت: از نظر ما قانون درباره شهرداران شفاف است. شهردار هم‌طراز با هیچ پستی نیست کما اینکه عبارت هم‌طراز در قانون حذف شده است. شهرداران هم شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شوند.
وی درباره اینکه تکلیف کسانی که باید بازنشسته می‌شدند اما این اتفاق برای آنها رخ نداده است، چیست؟ گفت: این قانون درباره منع به کارگیری بازنشستگان است و ما در مورد بازنشسته نشدن افراد ورود نکردیم کما اینکه اگر کسی باید بازنشسته می‌شد و این اتفاق برایش رخ نداده است، باید هر چه سریع‌تر این پروسه طی شود. دستگاه‌ها مکلف به صادر کردن حکم هستند.
این نماینده مجلس با انتقاد از بررسی نشدن لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در مجلس در مورد وضعیت استانداران گفت: استانداران هم شامل این قانون می‌شوند. 16 استاندار باید تا 24 آبان جابه‌جا شوند. به هر حال امروز میدان‌داری نسل جوان برای برون‌رفت از وضعیت جاری اجباری است. باید همگان برای چابکی و ایجاد نشاط در نسل جوان تلاش کنیم.
موسوی در پاسخ به این پرسش که چند نفر شامل این قانون می‌شوند؟ گفت: هنوز آمار مشخصی وجود ندارد. بررسی‌های اولیه دیوان محاسبات حاکی از آن است که 1690 نفر بازنشسته می‌شود ولی هنوز این آمار دقیق نیست.
به گزارش ایسنا، زهرا سعیدی عضو دیگر فراکسیون جوانان ضمن قدردانی از معاونان وزارت صنعت برای اجرای این قانون گفت: برخی در مورد افزایش درصد جانبازی از سوی برخی افراد جهت ادامه به کار صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند. به دنبال آن برخی از جانبازان گلایه‌هایی داشتند مبنی بر اینکه مگر گرفتن درصد جانبازی به این راحتی است. در پاسخ باید گفت که درصدهای جانبازی با پشت سر گذاشتن مراتب علمی در کمیسیون‌های پزشکی داده می شود این طور نیست که دستگاهی نامه دهد و درصد جانبازی به فردی اطلاق گردد.
وی تاکید کرد: افراد به این راحتی نمی‌توانند تیم پزشکی را برای دادن درصد جانبازی دور زنند نمی‌پذیرم بنیاد جانبازان نیز چنین کاری کرده و اجحاف در حق جانبازان را بپذیرند. لذا رخ دادن این اتفاق دور از ذهن است.
این نماینده مجلس درباره وضعیت رئیس فدراسیون فوتبال گفت: دامنه شمولیت این قانون به تمامی نهادهای عمومی غیردولتی، موسسات دولتی و غیردولتی، وزارتخانه و خصولتی‌ها برمی‌گردد و فقر شرکت‌های خصوصی مستثنی هستند. ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مشخصا این موضوع را نشان می‌دهد. از طرف دیگر طبق ماده 103 قانون خدمات کشوری اگر کسی به سن بازنشستگی رسیده و بازنشسته نشده است، تخلف صورت گرفته و سازمان بازرسی ورود خواهد کرد.
سعیدی مجددا در مورد وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون‌ها نهاد غیردولتی هستند و شامل این قانون می‌شوند.
ناهید تاج‌الدین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز اظهار کرد: این قانون شفاف است البته برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها می‌خواهند با ابهام این قانون را اجرا کنند ما امیدواریم تا 24 آبان یعنی اتمام مهلت 60 روزه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان شاهد اتفاقات خوب، تغییر و تحولات و استفاده از جوانان در پست‌های مختلف باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/91330/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای احساسی و زیبای رضا بهرام در کنسرت

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

انتقاد نسبت به طول دادن دعا خواندن

کشف یک گودال عجیب در وسط مزرعه!

نمایی زیبا از گله اسب‌های آزاد

حمله جوان انگلیسی به یک اتوبوس!

تاریخچه «پودینگ برنج» را می دانید؟

عوارض مصرف بیش از اندازه میوه

کارتون دیدنی بره ناقلا

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها

شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا

سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن

جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است

هشدار ژاوی به بازیکنان بارسلونا درباره ال‌کلاسیکو

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

رحمان و رحیم پایتخت و یک اجرای دلی

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

تصاویری از سیل مرگبار در عمان

گوناگون/ روایتی از قرینه ترین کوچه پایتخت

خیابان‌های دبی رودخانه شدند!

چیز کیکی که تا به حال امتحان نکرده اید

مواد غذایی مناسب در اختلالات خواب

نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

دروازه‌بان ذوب‌آهن: پنالتی‌های مشابه سپاهان برای ما گرفته نشد

تورنمنت بین المللی بیشکک؛ بوکسورهای ایرانی فردا به مصاف حریفان خود می روند

آغاز جدال شهرداری گرگان و مهرام در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال از فردا

حرکت دیدنی نریمان‌جهان؛گل اول پیکان به هوادار توسط محمدجواد آزاده

حضور مربیان تیم ملی در ورزشگاه پاس قوامین برای تماشای دیدار پیکان و هوادار

تجلیل مسئولان باشگاه هوادار از رضا عنایتی سرمربی تیم پیکان

پیام سپاهان برای تیم و هواداران پس از برد دربی

پاکدل مستقیم به رختکن رفت

سورپرایز رضا رشیدپور با اجرای یک برنامه متفاوت

«استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن

واکنش «علیخانی» به عکس جنجالی: حداقل بگین ادیت کردین!

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟

4گوشه دنیا/ مرد جوانی که 57 ساله‌ است!

معبدی که 1200 سال قبل در دل کوه با ابزار و تکنولوژی تراشیده شده است!

ساختمانی عجیب و خاص که برخلاف اصول مهندسی ساخته شد!

چقدر این روحیه در ما جاری است؟

رنگ چشم در مورد سلامت ما چه می‌گوید؟

خطرات افت قند خون در بیماران دیابتی

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

وعده امباپه؛ بهترین کیلیان در نیمه‌نهایی