آریا بانو

آخرين مطالب

صدیقه پا‌ک‌بین: بخش علمی دانشگاهی در جشنواره مد و لباس فجر مستقل شد / برپایی استارت‌آپ‌ها در هشتمین گام گفتگو

صدیقه پا‌ک‌بین: بخش علمی دانشگاهی در جشنواره مد و لباس فجر مستقل شد / برپایی استارت‌آپ‌ها در هشتمین گام

  بزرگنمايي:

آریا بانو - دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از مستقل شدن بخش علمی و دانشگاهی در هشتمین دوره این رویداد خبر داد.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: صدیقه پاک‌بین طراح لباس، مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه و دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر درباره جزئیات مطرح‌شده در پنجمین جلسه شورای عالی هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: خوشبختانه در این جلسه، بسیاری از پیشنهادها و برنامه‌های عنوان‌شده برای فراخوان بخش‌های متعدد نهایی و آماده درج در فراخوان هشتمین جشنواره مد و لباس فجر شد.
پاک‌بین با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اتفاقات در این دوره از جشنواره، استقلال یافتن بخش علمی دانشگاهی است، اظهار داشت: نظر به ظرفیت‌های موجود در این بخش و تقاضای بسیاری از دانشجویان و استادان برای ارائه مقالات در قالب همایش، مقرر شد تا این بخش پیش از آغاز رسمی جشنواره به میزبانی دانشگاه الزهرا (س) برپا شود و برگزیدگان در اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر مورد تجلیل قرار گیرند.
دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در ادامه به موضوع برپایی مسابقه زنده در جشنواره فجر اشاره کرد و گفت: همچون سال‌های گذشته، ثبت نام گروه‌ها پیش از برپایی این رویداد به انجام می‌رسد و پس از قطعی شدن حضور واجدین شرایط، مسابقه به شکل گروهی و با هدف ارائه کالکشن برپا خواهد شد و در هر گروه یک محقق و پژوهشگر در کنار طراح پارچه و طراح لباس به ایفای نقش می‌پردازد که همین امر موجب افزایش سطح کیفی و توجه به پیشینه تاریخی در آثار نهایی می‌شود.
او با اشاره به توجه این دوره از جشنواره به نقش و اهمیت استارت‌آپ‌ها در حوزه مد و لباس گفت: این فراخوان در بخش‌های طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش، مسابقه زنده طراحی لباس، علمی دانشگاهی، صنعت و فناوری‌های نوین، بخش بین‌الملل، انجمن‌ها و مؤسسات هنری مد و لباس، استان‌ها و اقوام به‌زودی منتشر می‌شود اما در این دوره از جشنواره توجه ویژه‌ای به راه‌اندازی چندین استارت‌آپ داریم و امیدواریم در این مسیر به معرفی فناوری‌های نوین در عرصه مد و لباس کمک کنیم.
پاک‌بین افزود: یکی از نکات مهم مطرح در پنجمین جلسه شورای عالی هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به نحوه حضور مؤسسات فعال در این دوره از جشنواره اختصاص داشت و اهداف و رویکردها در این بخش مورد بررسی و ارزیابی حاضران در جلسه قرار گفت.
او تصریح کرد: به‌زودی فراخوان هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در تمامی بخش‌ها منتشر می‌شود و تمامی فعالان عرصه مد و لباس از سراسر کشور و همچنین هنرمندان ایرانی مقیم کشورهای دیگر تا زمان اعلام‌شده در فراخوان فرصت دارند تا بهترین و خلاقانه‌ترین آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.
این مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه با تأکید بر اینکه حضور و همراهی هنرمندان عرصه مد و لباس به تبیین و تشریح استعدادهای موجود در عرصه مد و لباس اسلامی ایرانی منتهی خواهد شد بیان کرد: این جشنواره‌ها در شرایط اقتصادی موجود بستری را برای معرفی افراد فعال در این حوزه فراهم می‌کند و امید است شاهد برپایی جشنواره‌ای موفق و پویا در راستای هدایت بازار پوشاک به‌سوی تولید داخلی و تشویق مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه باشیم.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

«پدر» مهم‌ترین رکن تربیت فرزندان در خانواده

گفتگو با اولین زن خلبان هلیکوپتر در ایران

زن و دفاع مقدس، تار و پود در هم تنیده

«شهریه» و «کلاس‌های فوق برنامه»؛ بیشترین شکایات خانواده‌ها از مهدهای کودک

علی اصغر کاراندیش: اعتبارات حوزه سینما، یارانه کتاب و مطبوعات سال آینده افزایش می‌یابد

آسیب پذیری فرزندان دارای مادر زندانی بسیار بالا است

شهرداری تهران فرصت حضور بانوان معلول را درجامعه فراهم می کند

20 ایده برتر جشنواره کودکآنلاین معرفی شدند / آذری جهرمی: اگر امروز به فرهنگ کودکان فکر نکنیم آینده را از دست خواهیم داد

از بیماری تا "توهم" بیماری

جملات آرایش‌شده روانشناسان در فضای مجازی را باور نکنید

کودکان چمدان نیستند!

خانواده متشنج و آشفته احتمال ارتکاب فرزندان را به بزهکاری‌ها افزایش می‌دهد

4 روایت جذاب از خشایار الوند

عباسی: حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده مورد توجه قرار بگیرد

زنان در خانواده فقر را بیشتر از سایر اعضا درک می کنند

‌بانویی که ورزشکارانی نام‌آور تربیت کرده

ما خودمان سپندارمذگان داریم

سن ازدواج برای دختران و پسران چند سال باشد؟

عشق و احساسات عاشقانه در مردان

در آستانه 30 سالگی احساس پوچی می کنم

والدین معتاد «عزت نفس» فرزندانشان را کاهش می‌دهند

سیرصعودی رفتار «سیگار» کشیدن دختران نوجوان نسبت به پسران

مریم دوستی: "آسیه در زمستان" حمایت نشد / می‌توان با تاسیس کمپانی‌های فیلم کوتاه گام‌های مثبت برداشت

بهزاد عبدی: استفاده نادرست از برنامه‌هاى کامپیوترى باعث نزول سطح موسیقى فیلم شده است / تور اروپایی گروه خنیاگران مهر

حضور یک سوم کودکان «کاروخیابان» در پایتخت /عدم همکاری وزارت بهداشت برای درمان کودکان معتاد

500 محله آسیب‌خیز شناسنامه‌دار شدند

نگاه و زاویه دید جدید به قصه معروف آنشرلی/ "آقا محمدخان" یک انتزاع نمایشی از تاریخ / روایت دو کارگردان از آثارشان در جشنواره تئاتر فجر

«کافه دانتیسم»؛ رویای بی‌رونق

اختلاف سن ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

«جشن طلاق» یا سوگواری جدایی ؟

فضای مجازی به محل چشم و هم‌چشمی تبدیل شده است

ژنتیک؛ یکی از عوامل گرایش فرد به اعتیاد

چه کسانی «جشن طلاق» می‌گیرند؟

ازدواج با این افراد، ممنوع

برایم مهم است که اول من را به عنوان بازیگر بشناسند

موسیقی ما برای سرگرمی نیست / سلیقه شنیداری مردم به‌شدت افت کرده است / شاهد سبحانی‌فر و فهام گوهری از آلبوم "پیدای پنهان" می‌گویند

ژان کلود کریر: تئاتر زنده‌ترین نوع هنرهاست / نشان عالی خانه تئاتر به فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس فرانسوی اعطا شد

«جشن طلاق»؛ یک لاکچری‌ ایرانی در قاب خودنمایی

طلاق عاطفی و زوج های از هم دور افتاده

غزال بهمنی: طراح لباس بنگاه‌دار اقتصادی نیست

افزایش سن ازدواج، تغییر سبک زندگی یا تخریب بنیان خانواده

ضعف خانواده‌های ایرانی در فرزند پروری

زنان دارای همسر معتاد در معرض آسیب اعتیاد

ارتباط شعر و معارف دینی دوسویه است / شاعران آیینی برای روشنگری معارف دینی به میدان بیایند

تجرد قطعی و منفی نگری چالشی جدی در برابر جوانان

"میلیونر میامی" تا حدی ادای دین به سینمای ایران است / ساخت فیلم کمدی از جدی سخت‌تر است / صابر ابر بازیگری کمیاب است

سعید حق‌مراد: خیاط کت مردانه، پادشاه خیاطان است / تداوم کارگاه‌های آموزشی آکادمی "ژینو" در سراسر کشور

رضا توفیق‌جو: "وَرَن" فیلمی سایکودرام است

علی منتظری: تئاتر و انقلاب به یکدیگر خدمت کرده‌اند / باید به تئاتر استان‌ها توجه خاص داشته باشیم

حمید دهقانپور: سال‌های پیش از انقلاب سینما به حد ورشکستی رسید / سینمای ایران در دهه 60 دچار تحول شگرفی شد