آریا بانو

آخرين مطالب

پایان مهلت معرفی فیلم‌های خارجی‌زبان به جوایز اسکار 2019 فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در چند روز آینده فهرست کامل رقبای بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان را منتشر می‌کند.


سرویس سینمایی هنرآنلاین: مهلت معرفی فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی دوشنبه اول اکتبر (9 مهر) به پایان ‌رسید.
برابر با اخبار منتشرشده حدود 80 کشور در نود و یکمین دوره جوایز اسکار در این بخش رقابت خواهند کرد که البته این آمار دقیق نیست. آکادمی در چند روز آینده فهرست کامل رقبای بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان را منتشر می‌کند. سال گذشته 92 کشور نمایندگان خود را به اسکار فرستادند که یک رکورد بود و در نهایت "یک زن شگفت‌انگیز" به کارگردانی سباستین للیو از شیلی برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.
رأی‌گیری برای انتخاب نامزدهای اسکار فیلم خارجی‌زبان در دو مرحله انجام می‌شود. ابتدا 9 فیلم به فهرست کوتاه راه پیدا می‌کنند و در نهایت پنج فیلم به‌عنوان نامزدهای نهایی معرفی می‌شوند که اسامی آن‌ها 22 ژانویه 2018 (2 بهمن) همراه نامزدهای دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام خواهد شد.
نود و یکمین دوره جوایز اسکار یکشنبه 24 فوریه 2019 (بامداد دوشنبه 6 اسفند به وقت ایران) برگزار می‌شود.
در روزهای اخیر چند کشور دیگر شامل ویتنام، فیلیپین، کنیا، قرقیزستان، اروگوئه و آرژانتین به جمع رقبا اضافه شدند.
"خیاط" (The Tailor) به کارگردانی‌تران بو لوک و وین لی فون خان به نمایندگی از ویتنام در اسکار حضور خواهد داشت. داستان فیلم در دهه 1960 در سایگون و در دوران شکوفایی آئو یای (لباس تونیک سنتی ویتنام) روی می‌دهد و درباره دختری جوان است که می‌خواهد میراث خانوادگی خود در این حوزه را حفظ کند. این فیلم اولین بار سال گذشته در جشنواره فیلم پوسان به نمایش درآمد.
"خیاط" چهاردهمین فیلمی است که ویتنام تاکنون برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان به آکادمی معرفی کرده است. "بوی پاپایای سبز" (1993) به کارگردانی‌تران آن هونگ تنها فیلم ویتنامی است که نامزد اسکار شده است.
فیلیپین با " Signal Rock " به کارگردانی چیتو رونو شانس خود را در جوایز اسکار امتحان می‌کند. فیلم از روی اتفاقی واقعی ساخته شده و داستان آن در دهه 1990 روی می‌دهد. دختری به نام اینتوی با خانواده خود در بیری در جزیره سامار در فیلیپین زندگی می‌کند، در حالی که خواهرش برای کار به فنلاند سفر کرده است. تنها جایی در جزیره که آنتن دارد بالای یک صخره‌ عجیب است که اینتوی برای تماس با خواهرش باید از آن بالا برود. فیلیپین تا سال گذشته 29 فیلم به آکادمی معرفی کرد که هیچ‌کدام نامزد نشدند.
" Supa Modo " به کارگردانی لیکاریون وایناینا نماینده کنیا در اسکار خواهد بود. این فیلم اولین بار در دنیا فوریه پیش در بخش نسل جشنواره برلین به نمایش درآمد و در بخش کودکان نسل Kplus (هیئت داوران کودک) تقدیر شد. این فیلم درباره دختری کوچک در دهکده‌ای در کنیا است که آرزو دارد یک ابرقهرمان شود، اما یک بیماری علاج ناپذیر مانعی در برابر بلندپروازی‌های اوست. کل دهکده برای این که او به آرزوی خود برسد نقشه‌ای ماهرانه طراحی می‌کنند و... این فیلم تولید مشترک کنیا و آلمان است.
"Supa Modo" سومین فیلمی است که کنیا به اسکار می‌فرستد. این کشور هنوز نامزد نشده است.
قرقیزستان فیلم "حادثه شبانه" (Night Accident) به کارگردانی تمیربک بیرنظروف به نمایندگی از خود به آکادمی معرفی کرد. داستان درباره پیرمردی است که نقشه می‌کشد مردی را بکشد که خانواده‌اش را از هم پاشید و زندگی‌اش را نابود کرد. او در این راه درگیر یک تصادف می‌شود و در جاده به دختری می‌زند و این حادثه زندگی او را به‌شدت عوض می‌کند.
"حادثه شبانه" اولین بار در دنیا نوامبر 2017 در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین به نمایش درآمد و جایزه بزرگ جشنواره را دریافت کرد. "حادثه شبانه" یازدهمین فیلمی است که قرقیزستان به آکادمی معرفی می‌کند. 10 فیلم قبلی هیچ‌کدام نامزد نشدند.
تریلر تاریخی "یک شب دوازده ساله" (A Twelve-Year Night) به کارگردانی آلوارو برکنر نماینده اروگوئه در اسکار خواهد بود. این فیلم داستان واقعی سه چریک چپ‌گرای توپامارو (جنبش آزادی‌بخش ملی اروگوئه) است که در اوایل دهه 1970 توسط رژیم دیکتاتور اروگوئه بازداشت می‌شوند و 12 سال را در زندان انفرادی می‌گذرانند. خوزه موخیکا یکی از آن‌ها بعداً رئیس جمهور این کشور شد.
"یک شب دوازده ساله" اولین بار در دنیا ماه پیش در بخش افق‌ها جشنواره فیلم ونیز روی پرده رفت. خوزه موخیکا که اکنون دیگر رئیس جمهور اروگوئه نیست موضوع مستند "El Pepe: A Supreme Life " به کارگردانی امیر کوستوریتسا بود که امسال در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره ونیز نمایش داده شد. "یک شب دوازده ساله" بعد از "روز بد برای ماهیگیری" (2009) و "آقای کاپلان" (2014) سومین فیلم به کارگردانی آلوارو برکنر است که به نمایندگی از اروگوئه در اسکار شرکت می‌کند.
اروگوئه از 2001 تا سال پیش 17 بار در رقابت اسکار شرکت کرد. این کشور در 1992 در شصت و پنجمین دوره جوایز اسکار با فیلم "جایی در دنیا" نامزد اسکار شد، اما چون به تشخیص آکادمی بیشتر عوامل فیلم اروگوئه‌ای نبودند، از رأی‌گیری نهایی خارج شد. این در حالی بود که تصمیم در مورد شایسته نبودن یک فیلم برای حضور در بخش خارجی‌زبان عموماً پیش از نامزد شدن یک فیلم اتخاذ می‌شود.
آرژانتین با فیلم " El Angel " به کارگردانی لوییس اورتگا شانس خود را در جوایز اسکار امسال امتحان می‌کند. این فیلم اولین بار امسال در جشنواره کن در بخش نوعی نگاه نمایش داده شد. فیلم بر مبنای زندگی کارلوس روبلدو پوچ یکی از بدنام‌ترین قاتلان زنجیره‌ای تاریخ آرژانتین ساخته شده است که وقتی در 1972 بازداشت شد به "فرشته مرگ" معروف بود. او تا پیش از 20 سالگی مرتکب 11 قتل و چند فقره سرقت شد. "El Angel" در حال حاضر با 1.3 میلیون بلیت فروش در ششمین هفته اکران محبوب‌ترین فیلم آرژانتین است.
آرژانتین تا سال پیش 44 بار در رقابت اسکار فیلم خارجی‌زبان حضور داشت و دو بار برنده این جایزه شد: "داستان رسمی" به کارگردانی لوییس پوئنزو در 1985 و "راز چشمان آن‌ها" به کارگردانی خوان خوزه کامپانلا در 2009. این کشور پنج بار دیگر هم در بخش فیلم خارجی‌زبان نامزد بوده است. آرژانتین آخرین بار در 2014 با فیلم "قصه‌های وحشی" به کارگردانی دامیان زیفرون شانس دریافت جایزه این بخش را داشت.
علی افتخاری

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/92286/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تولد هجده سالگی دختر تام کروز در غیاب پدرش / شباهت باور نکردنی سوری به مادرش کیتی هولمز

نیم قرن از عمر مهران احمدی بازیگر نقش بهبود پایتخت گذشت/ پنجاه سالگی ات مبارک

دورهمی دوستانه مهرانه مهین ترابی و رابعه اسکویی بعد از مدت ها | تعطیلات آخر هفته دلچسب بازیگران

آوازی از استاد شجریان بر شعر سعدی

آرزوی پسر بچه ای که پشت در کنسرت معین فلوت می زد

تصاویری از خسارت سیل امارات

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

صحنه ای جالب از تخم گذاشتن شاهین پشت پنجره

ایده های جالب یک آدم خوش ذوق!

سعدی‌خوانی مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی

دسر رولت شکلاتی یک عصرانه خفن

طرز تهیه تست مرغ و پپرونی

یک روش راحت برای درست کردن باقلوا

نحوه استفاده از به دانه برای کاهش التهاب گلوی کودک

احتمال گسترش آنفلوآنزای پرندگان در سطح جهان

این ترفندها باعث می‌شود، بلندقدتر به نظر برسید

درمکان های عمومی همیشه مواظب فرزندتون باشید خطر در کمین است!

خواستگاری دارم که پیش قدم نمیشه چه باید بکنم؟

اقدام زیبای عروس و داماد بعد از مراسم عروسی شان

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

ماجراجویی شاگردان شجاعی در قامت یک تیم هجومی