آریا بانو

آخرين مطالب

کمیته امداد برادری خود را ثابت کرد، حالا نوبت مدیریت شهری است اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ‌معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌گوید: مطمئنم کمیته امداد هیچ ضرری نمی‌کند و شهرداری و میراث‌ فرهنگی در حال بررسی برای دادن زمین معوض به کمیته امداد هستند تا عمارت «نورمهال» همدان زنده بماند.

به گزارش ایسنا، حدود دو ماه قبل، دوستداران میراث فرهنگی همدان هشدارهایی را نسبت به مجوز صادر شده برای ساخت برج‌های دو قلو در چند متری عمارت آمریکایی‌ها که اکنون در اختیار شهرداری همدان و به عنوان فرهنگسرای پرواز استفاده می‌شود، مطرح کردند، مجوزی برای ملکی که مالک آن کمیته امداد استان است و با اجرایی شدن آن این عمارت تاریخی نه تنها زیر سایه‌ی آن برج‌ها قرار می‌گیرد، بلکه در هر شرایطی گودبرداری در محوطه آسیب‌هایی را به این بنای تاریخی وارد می‌کند.‌
در طول این مدت نیز چندین بار پیمانکار پروژه، لودرهایش را به زمین برد تا در قدم نخست با گودبرداری در عرصه‌ی این بنای تاریخی، کارش را آغاز کند اما تا کنون با اقدام به موقع دوستداران میراث فرهنگی از آن جلوگیری شده است. از سوی دیگر مسئولان میراث فرهنگی و شهرداری اعلام کردند این مشکل را با مالک اصلی بنا یعنی کمیته امداد برطرف می‌کنند، اما تا کنون فقط اعضای شورای شهر همدان حاضر شده‌اند در این زمینه به صورت مستقیم وارد شوند، صحبت کنند و به درخواست‌ها گوش دهن، اما میراث فرهنگی استان که ازابتدا درگیر برگزاری اجلاس 2018 همدان بود، هنوزخود را درگیر می‌داند و هیچ واکنش رسمی در این زمینه نداشته است، به جز دو مصاحبه از سوی معاون میراث فرهنگی استان که اعلام می‌کند؛ «با شهرداری بررسی می‌کنند تا زمین معوض به مالک بنا بدهند»، بررسی که بعد از گذشت این مدت هنوز هیچ نتیجه‌ای از ان به دست نیامده است.
حالا بعد از گذشت این مدت، محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی‌سازمان میراث فرهنگی، بار دیگر قول‌های معاون میراث فهرنگی استان را تکرار می‌کند و قول می‌دهد آن را تا پایان پیگیری می‌کند.
او به ایسنا اظهار می‌کند: وضعیت عمارت نورمهال را لحظه به لحظه درطول ساعات شبانه‌روز پیگیری کردیم، تا اتفاق خوبی رخ دهد، در کنار این پیگیری‌ها، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان می‌گوید «فکر می‌کنند زمین معوض کجا و چطور بدهند و زمین را جابجا کنند.»
او با بیان این‌که از ابتدا عرصه‌ی این بنای تاریخی در نقشه مشخص نشده بود، ادامه می‌دهد: عمارت نورمهال یک ساختمان است و جلوی آن فضای باغ مانندی وجود دارد، در دوره‌ای مالک زمین خالی پشت عمارت، اعلام می‌کند می‌خواهد ساختمان جای آن بسازد و کارشناسان می گویند امکان انجام این کار از طریق ساخت زمین به صورت پلکانی است، در بازدید از این فضا متوجه شدیم که مهم است پشت این بنا چیزی ساخته نشود.
وی اضافه می‌کند: در نهایت به این فکر افتادیم که باید زمین معوض به مالک زمین داد، بنابراین در صحبت با استانداری و مجموعه میراث‌فرهنگی با کمیته امداد به عنوان مالک بنا جلساتی برگزار شد تا این اتفاق رخ دهد و کمیته برای مدتی دست نگه دارد.
او با اشاره به اقدامات کمیته امداد خمینی (ره) برای مردم و به نفع جامعه تاکید می‌کند: ما مطمئنیم که در این زمینه نتیجه می‌گیریم و کمیته امداد هم ضرر نمی‌کند و به زودی زمین معوض داده می‌شود.
این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شوند که پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) دوشنبه 16 مهر در گفت‌وگو با یک رسانه از «توقف ساخت برج‌های مسکونی دو قلو در جوار عمارت تاریخی نورمهال همدان»، به دنبال اعتراض دوستداران میراث فرهنگی خبر داد.
او در آن مصاحبه تاکید کرد: «تمام مجوزها برای ساخت این دو برج مسکونی که قرار است به نفع محرومین ساخته شود را مسئولان شهری استان همدان به کمیته داده بودند اما با این وجود ساخت این برج‌ها متوقف شده و حاضر به دریافت زمین معوق هستیم.»
با وجود همه این صحبت‌ها باید منتظر نهائی شدن کار توسط شهرداری و میراث فرهنگی همدان بود، اکنون که رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بعد از گذشت حدود دو ماه، وارد ماجرا شده و اعلام کرده منتظر زمین معوض برای جابجایی این زمین می‌مانند، باید دید برنامه‌های میراث فرهنگی و شهرداری بر چه اصولی جلو می‌رود. اکنون شهرداری همدان می‌تواند با استفاده از این فرصت هر چه زودتر تکلیف زمین جدید را مشخص کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/93243/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

معرفی 5 فیلم هندی برتر 2024

اجرای خصوصی تصنیف «جام مدهوشی» از علی اصغر شاه زیدی

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی

اوضاع فرودگاه کیش و دبی یک روز پس از باراش شدید باران

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

املت قارچ ایرانی را مثل کافه ها بپزید

اقدامات لازم در زمان افت قند خون بیماران دیابتی

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد