آریا بانو

آخرين مطالب

بررسی مشخصات رنو کولئوس + امکانات و قیمت گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - رنو کولئوس نام خودروی کراس اور شرکت رنو است که علاوه بر کشورهای مختلف، مدتی است در ایران نیز عرضه شده است. نسل دوم این خودرو پسوند New را یدک می‌کشد و در ایران با نام رنو کولئوس جدید شناخته می‌شود. با توجه به محبوبیت روزافزون خودروهای شاسی بلند و کراس ‌اور محصول جدید رنو نیز وارد ایران شده است تا شانس خود را امتحان کند.


سرویس خودرو - رنو کولئوس برای نخستین بار حدود یازده سال قبل به بازار آمد. عمده فروش این خودرو در کشورهای غیر اروپایی رقم خورد. با این حال محصول کراس اور شرکت رنو از نظر میزان فروش موفقیت چندانی در ایران کسب نکرد. به دلیل تلاش برای محبوبیت بیشتر این خودرو در کشورهای مختلف، حدود هفت سال قبل شرکت رنو نسخه‌ای فیس لیفت از آن را روانه‌ی بازار نمود. سال گذشته نیز نوبت به تولید نسل دوم این خودرو رسید.
نسل دوم خودروی رنو کولئوس هم مانند نسل نخست آن توانست حضور در بازار خودروی ایران را تجربه کند. این خودرو از نظر مشخصات ظاهری تغییراتی را نسبت به گذشته بازتاب می‌دهد و از نظر جثه نیز اندکی بزرگ‌تر از نسل نخست جلوه می‌کند.
برخلاف بسیاری از خودروهای رقیب، رنو کولئوس تنوع چندانی در بخش موتور ندارد. این خودرو در قالب دو مدل مبتنی بر موتور دیزل و یک مدل متفاوت که از موتور بنزینی استفاده می کند به بازار عرضه شده است. از آن‌جایی که تاکنون هیچ گونه تلاش جدی برای واردات خودروهای سواری دیزلی به ایران صورت نگرفته است، تنها شاهد حضور مدل بنزینی این خودرو در کشورمان هستیم. با این توضیحات بهتر است سراغ مشخصات فنی خودروی کراس اور رنو برویم تا آگاهی بیشتری از زیر و بم آن بیابیم.

بررسی مشخصات فنی خودروی رنو کولئوس
خودروی رنو کولئوس از وجود یک موتور بنزین سوز مدل QR25DEg3 بهره می‌برد. این موتور 4 سیلندر و 16 سوپاپ از خصلت تنفس طبیعی برخوردار بوده و نوع سیستم سوخت رسانی آن در حالت تزریق یا پاشش چند نقطه‌ای MPFI تعریف شده است.
موتور به کار رفته در خودروی کراس اور رنو که از گنجایشی معادل 2488 سی‌سی بهره می‌برد قادر است حداکثر توان خروجی 170 اسب بخار را با احتساب 6000 دور در دقیقه به نمایش بگذارد. حداکثر گشتاور خروجی این خودرو نیز رقمی معادل 233 نیوتن‌متر با احتساب 4000 دور در دقیقه براورد می‌شود. این خودرو همچنین از وجود یک جعبه دنده‌ی خودکار شش سرعته‌ی مدل اکس ترونیک بهره می‌برد.
به کمک برخورداری از مشخصات فنی یاد شده، خودروی کراس اور شرکت رنو قادر است در مدت زمانی حدود 9.8 ثانیه از حالت سکون و سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد. حداکثر سرعت قابل دست‌یابی توسط این خودرو نیز حدود 199 کیلومتر خواهد بود.
ابن خودرو علاوه بر بهره‌مندی از شتاب صفر تا صد مناسب از متوسط میزان مصرف سوخت قابل قبولی هم بهره می‌برد. متوسط میزان مصرف سوخت این خودرو در حالت چرخه‌ی ترکیبی رقم 8.3 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت است. رقمی که مانند شتاب این خودرو برای یک محصول کراس اور نسبتا مناسب ارزیابی می‌شود.

برخلاف خودروهای تمام شاسی بلند، بسیاری از خودروهای کراس اور از توان آفرود چندانی برخوردار نیستند و در عمل مانند خودروهای سواری معمولی محصولاتی دو دیفرانیسل محسوب می‌شوند. اما سیستم انتقال قدرت خودروی رنو کولئوس علاوه بر حالت دو دیفرانسیل در حالت هر چهار چرخ محرک نیز قابل تعریف است. در واقع این خودرو از سه حالت مجزا برای انتقال قدرت خود به چرخ‌ها بهره می‌برد. در حالت نخست یعنی حالت 2WD قدرت موتور این خودرو تنها به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌شود. اما با قرار دادن سیستم انتقال قدرت در حالت 4WD خودکار، توان و گشتاور موتور به شکل بهینه‌ای میان چرخ‌های جلو و عقب این خودرو تقسیم می‌شود.
حالت 4WD قفل شده نیز برای پیمودن مسیرهای پرچالش طراحی شده است و با استفاده از آن، خودروی کراس اور رنو از توان آفرود بیشتری برخوردار خواهد گردید. افزون بر آن ارتفاع کف این خودرو از سطح زمین نیز به گونه‌ای طراحی شده است که آن را به خودروهای شاسی بلند واقعی شبیه می‌سازد.
به طور کل می‌توان مشخصات فنی خودروی رنو کولئوس را به عنوان یک خودروی کراس اور کاملا قابل قبول دانست. برای آگاهی از سایر مشخصات فنی این خودرو نیز می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید.

مشخصات فنی خودروی رنو کولئوس
نوع موتور خودرو بنزین سوز تنفس طبیعی مدل QR25DEg3
گنجایش موتور خودرو 2488 سی‌ سی
تعداد سیلندر 4 سیلندر
تعداد سوپاپ 16 سوپاپ
شتاب صفر تا صد خودرو 9.8 ثانیه
حداکثر سرعت قابل دست‌یابی خودرو 199 کیلومتر در ساعت
حداکثر توان خروجی موتور خودرو 170 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی موتور خودرو 233 نیوتن متر با احتساب 4000 دور در دقیقه
نوع سیستم سوخت رسانی خودرو پاشش چند نقطه‌ای MPFI
نوع جعبه دنده‌ی خودرو شش سرعته‌ی خودکار X-TRONIC CVT
نوع سیستم انتقال قدرت خودرو هم دو دیفرانسیل و هم چهار دیفرانسیل
نوع سیستم ترمز خودرو در بخش جلو دیسکی خنک شونده
نوع سیستم ترمز خودرو در بخش عقب دیسکی
نوع فرمان خودرو برقی متغیر
وزن خودرو بدون بار 1540 کیلوگرم
وزن حداکثری خودرو همراه با بار 3807 کیلوگرم
میزان مصرف سوخت خودرو در حالت چرخه‌ی ترکیبی 8.3 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت
گنجایش مخزن سوخت خودرو 60 لیتر
گنجایش صندوق عقب خودرو 500 لیتر
گنجایش صندوق عقب پس از خواباندن صندلی عقب 1690 لیتر
طول خودرو 4673 میلی متر
عرض خودرو 2063 میلی متر
ارتفاع خودرو 1678 میلی متر
فاصله‌ی موجود میان دو محور خودرو 2705 میلی متر


امکانات و قابلیت‌ها
خودروی رنو کولئوس علاوه بر بهره‌مندی از سیستم ترمز ضد قفل ABS از وجود سیستم‌های مکمل ESP، EBA و HSA نیز به عنوان بهبود دهنده‌ی ثبات و پایداری خود استفاده می‌کند. در کنار موارد یاد شده می‌توان سیستم کنترل پایداری به همراه سیستم کمکی حرکت در سربالایی (که با نام Hill Assist شناخته می‌شود) را هم از دیگر قابلیت‌های مکمل موجود در این خودرو به شمار ‌آورد.
در محصول کراس اور شرکت رنو شاهد وجود شش عدد کیسه هوای ایمنی برای تامین امنیت سرنشینان خودرو هستیم که به طور مجزا کیسه‌ هوای ایمنی جلو، کیسه هوای‌ ایمنی جانبی و کیسه هوای ایمنی پرده‌ای را در بر می‌گیرد.
از مهم‌ترین امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به نمایشگر لمسی و 8.7 اینچی آن اشاره کرد. البته در مدل پایه این خودرو یک نمایشگر 7 اینچی نصب شده است. اما با توجه به این که مدل موجود از این خودرو در ایران مدل فول آپشن آن است شاهد وجود امکانات بیشتری در آن هستیم. همچنین این خودرو به یک سیستم صوتی مدل BOSE نیز مجهز است که شامل 13 بلندگو می‌شود.
جالب اینجا است که نتیجه‌ی مشخصی از آزمایش ایمنی خودروی کراس اور رنو توسط موسسه‌ی معتبر یورو ان سی ای پی وجود ندارد. شاید به این دلیل که شرکت رنو تمرکز اصلی بازار خودروی جدید خود را روی کشور استرالیا و کشورهای آسیایی قرار داده است. سایر امکانات و قابلیت‌های موجود در خودروی کراس اور رنو را می‌توانید در قالب لیست زیر به شکل فهرست‌وار مشاهده کنید.

مجهز به سیستم نمایشگر باد لاستیک‌ها وجود پشت سری قابل تنظیم برای صندلی‌های جلو و عقب خودرو برخورداری از قفل مرکزی و سیستم ایموبیلایزر بهره‌مندی از سیستم ایزوفیکس و امکان نصب صندلی کودک وجود چراغ ال ای دی در آینه‌های جانبی خودرو برخورداری از چراغ‌های روشنایی روز که از جنس ال ای دی بوده و به شکل C طراحی شده‌اند بهره‌مندی از چراغ‌های عقب که از جنس ال ای دی هستند وجود چراغ‌های جلو از جنس ال ای دی که از خصلت PURE VISION برخوردار هستند برخورداری از چراغ مه شکن جلو که قابلیت چرخش با فرمان را دارا است بهره‌مندی از آینه‌های جانبی برقی تاشو که به قابلیت گرم‌کن مجهز هستند وجود حالت رانندگی اکو یا اقتصادی در خودرو مجهز به سنسور نور محیط و برف پاک‌کن خودکار برخورداری از نشانگر مربوط به تعویض دنده‌ی دستی در حالت اکو بهره‌مندی از قابلیت تهویه اتوماتیک دوگانه که از وجود کانال هوای سرنشینان عقب بهره می‌برد وجود جاسیگاری و فندک در خودرو برخورداری از کنسول مرکزی متحرک که به صورت کشویی باز و بسته می‌شود بهره‌مندی از جا لیوانی خنک شونده مجهز به سنسور پارک و دوربین دید عقب 360 درجه‌ای وجود شیشه بالابر برقی در بخش جلو و عقب خودرو برخورداری از خروجی 12 ولتی در کنسول مرکزی و صندوق عقب خودرو بهره‌مندی از قابلیت بلوتوث و دکمه‌های کنترل کننده‌ی سیستم صوتی روی غربیلک فرمان خودرو مجهز به قابلیت کروز کنترل و محدود کننده‌ی سرعت مجهز به سیستم هشدار دهنده‌ی نقاط کور برخورداری فرمان خودرو از جنس چرم بهره‌مندی از صندلی‌های تاشو در بخش عقب خودرو که از وجود قابلیت تفکیک 60 به 40 برخوردارند وجود دو عدد جالیوانی در صندلی‌های عقب خودرو برخورداری از آینه عقب الکتروکرومیک و خودکار بهره‌مندی از سان‌روف برقی پانورامیک مجهز به صندلی‌های برقی چرمی وجود کلید اختصاصی رنو با امکان قفل هوشمند در هنگام دور شدن از خودرو برخورداری از باد شکن نقره‌ای در بخش جلو بهره‌مندی از آنتن کوسه‌ای وجود تزیینات داخلی از جنس چرم مجهز به ترمز دستی الکترونیکی برخورداری از چراغ روشنایی محفظه‌ی وسط بهره‌مندی از چراغ روشنایی رودری در بخش‌های جلو و عقب خودرو مجهز به سیستم ناوبری R-Link رنو وجود داشبوردی که به چراغ روشنایی مجهز است برخوداری از صندلی‌های ردیف جلوی برقی که از قابلیت گرم شوندگی و خنک شوندگی بهره می‌برند مجهز به صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم گودی کمر به طور کل می‌توان ادعا کرد که این خودرو از وجود امکانات و قابلیت‌های مناسبی در بخش‌های رفاهی و ایمنی خود بهره می‌برد.

مشخصات ظاهری خودروی رنو کولئوس
خودروی رنو کولئوس از ظاهر زیبا و برازنده‌ای برخوردار است. معمولا خودروهای کراس اور اگر از خصلت لوکس بهره‌مند نباشند، نمی‌توان جزییات چندان چشم‌گیری را در ظاهر آنها مشاهده کرد. اما این موضوع در خودروی کراس اور رنو مشاهده نمی‌شود.
نمای جلو
چراغ‌های جلوی این خودرو به شکل نسبتا باریکی طراحی شده‌اند. وجود چراغ‌های روشنایی روز در خودروی رنو که از حالتی به شکل حرف C برخوردارند، جلوه‌ی دوچندانی به نمای جلوی این محصول بخشیده است. این چراغ‌ها از قسمت بالای چراغ‌های اصلی خودروی کراس اور رنو آغاز می‌شود و تا بخش بالایی سپر آن امتداد می‌یابد.
پهنای مناسب سپر جلو در ترکیب با چراغ‌های مه شکن این خودرو موجب شده است تا طراحی آن نمره‌ی قبولی بگیرد. اما بهتر از آن وجود خطوط حجم دهنده‌ای است که روی کاپوت این خودرو مشاهده می‌شود. این خطوط حکم چین‌های نشسته بر پیشانی را دارد و در ترکیب با نوع طراحی چراغ‌های جلو، حالتی خشمگین به چهره‌ی این خودرو بخشیده است.
طراحی بخش جلو پنجره‌ی این محصول نیز کاملا مناسب انجام شده است. این بخش از خودرو حالتی مجز از چراغ‌های جلو ندارد و با خطوط موازی و چشم‌گیر کروم خود آنها را به طور کامل در بر گرفته است.

نمای جانبی
با صراحت می‌توان گفت که نمای کناری خودروی رنو کولئوس هم چیزی کم از نمای جلوی آن ندارد. در بدنه‌ی این خودرو نوعی حالت فرو رفتگی قوسی شکل به چشم می‌خورد. حالتی که در ترکیب با برجستگی فضای اطراف گلگیر این خودرو جلوه‌ای تنومند به نمای کناری آن داده است. خطوط کروم به کار رفته در این نما که علاوه بر قاب پنجره‌ها در قسمت جلوی این خودرو و در گوشه‌ی چراغ‌ها مشاهده می‌شود هم تنوع مناسبی به نمای کناری خودروی کراس اور رنو بخشیده است. علاوه بر آن بخش کوچک و پنجره مانند موجود در زیر آینه بغل و همچنین بخش تزیینی پایینی بدنه که در جوار رکاب‌ها قرار دارد نیز بر جذابیت هر چه بیشتر نمای کنار این خودرو افزوده است.

نمای عقب
طراحی نمای عقب خودروی رنو کولئوس نیز مانند دو نمای دیگر این خودرو بسیار مناسب صورت گرفته است. آن چه در نگاه نخست و بیش از همه جلب توجه می‌کند نوع طراحی چراغ‌های عقب این خودرو است. چراغ‌های عقب کولئوس از حاشیه‌های جذابی برخوردارند و حالت باریک اما دراز آنها جلوه‌ی دو چندانی به نمای عقب این محصول بخشیده است. نوع استفاده از خطوط حجم دهنده و حالت طراحی سپر نیز به خوبی در نمای عقب این خودرو انجام گرفته است.

نمای داخلی
نمای داخلی رنو کولئوس هم توانسته است از نظر نوع طراحی گلیم خود را از آب بیرون بکشد. نورپردازی آبی رنگ این خودرو در فضای زیر درها، پشت فرمان و پشت دسته دنده را می‌توان جزو نقاط قوت فضای درون کابین آن در نظر گرفت. البته این نور آبی رنگ تنها پس از روشن شدن موتور خودرو است که نمایان می‌شود. برخلاف بسیاری از خودروها که نمایشگر اصلی آنها حالتی مستطیل شکل و افقی دارد، نمایشگر اصلی این خودرو به شکل یک مستطیل عمودی طراحی شده است. در مجموع ایراد قابل توجهی را نمی‌توان به نوع طراحی فضای داخلی خودروی کراس اور رنو وارد دانست.

قیمت خودروی رنو کولئوس
نسل دوم خودروی کراس اورشرکت رنو هم‌اکنون در قالب دو مدل 2017 و 2018 در بازار خودروی ایران یافت می‌شود. در لحظه‌ی نوشته شدن این مطلب قیمت نسخه‌ی صفر کیلومتر مدل 2017 خودروی رنو کولئوس به طور متوسط حدود 570 میلیون تومان است. مدل 2018 این خودرو نیز هم‌اکنون با متوسط قیمتی در حدود 610 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود. جالب اینجا است که متوسط قیمت این خودرو در اوایل تیر ماه امسال حدود 310 میلیون تومان بود.
با توجه به قیمت فعلی این خودرو و حضور محصولات مشابه در بازار شاید برخی از خریداران بالقوه‌ی خودروی کراس اور رنو به طور ناخواسته به سمت سایر رقبا متمایل شوند. به هر حال قیمت این خودرو و محصولات مشابه با آن موجب می‌شود که طیف گسترده‌ای از خریداران احتمالی، از خرید این خودرو باز بمانند.
در پایان این مطلب شما را به دیدن ویدیویی از بررسی نسل دوم خودروی کراس اور رنو دعوت می‌کنیم.


رضا حسینی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/94465/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

اهدای جایزه برترین فدراسیون سال به فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از انتخاب به عنوان برترین سرمربی سال 1402

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان و شوخی های پیمان یوسفی

گل اول اورتون به لیورپول توسط جارد برنثویت در دقیقه 27

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم