آریا بانو

آخرين مطالب

سیل در راه است اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران- با شروع فصل بارندگی زمان خبرهای سیل و طوفان هم فرا می رسد، این بار سازمان هواشناسی و سازمان های امدادی هشدارهای داده اند و از مردم خواسته اند از نزدیک شدن به کنار رودخانه های سیلابی حذر کنند.

سیل و سیلاب هفته گذشته بسیاری را به دردسر انداخت؛ در این مدت بیش از 11 هزارنفر در 6 استان (اصفهان، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران و یزد) امدادرسانی شدند و 8 نفر نیز به دلیل سیلاب و صاعقه جان خود را از دست دادند. امروز (شنبه) هواشناسی اعلام کرد: احتمال وقوع سیل از دوشنبه این هفته در کشور وجود دارد. سیل ها و رودخانه های استانهای کرمانشاه، کردستان، لرستان، خراسان شمالی، ایلام و شمال هرمزگان سیلابی می شوند.
شاهین فتحی،معاون عملیات سازمان امداد و نجات به خبرنگار ایرنا گفت: گوش به زنگ هشدارهای سازمان هواشناسی کشور هستیم و هم اکنون پایگاه های استان های شمالی کشور در آماده باش هستند.
* واژگونی اتوبوس مسافربری
از دیگر خبرهای حادثه ای امروز، واژگونی یک دستگا اتبوس مسافری در جاده مرودشت – سعادت آباد استان فارس بود. با دریافت خبر این حادثه، بلافاصله 10 دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به محل حادثه اعزام شد. این حادثه 16 مصدوم بر جا گذاشت که با اقدامات درمانی مناسب به بیمارستان منتقل شدند. 5 نفر از سرنشینان اتوبوس به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند و البته دو نفر از مصدومان این حادثه از گردشگران خارجی بودند.
*کامیون به دختربچه زد
یک دختر یک و نیم ساله به دلیل برخورد کامیون در یاسوج (جاده کرد لاغری) کشته شد. این حادثه ساعت 10 صبح به وقوع پیوست. این دختر بچه با توجه به آسیب و ترومای ید به سر قبل از رسیدن آمبولانس جان خود را از دست داده بود.
*وقتی پراید اتاق زایمان می شود
بانویی بارداری با درد شدید شکمی در خودروی پراید حوالی نازی آباد تهران به اورژانس 115 گزارش داده شد که بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام کرد. تکنسین های اورژانس بعد از رسیدن به محل با مادری بارداری رو به رو شدند که در حال زایمان زودرس است.
با سرعت عمل بالای تکنسین ها مادر باردار در خودروی شخصی او زایمان کرد.
* خونگیری عاشقانه
در روزهای گذشته خبر خونگیری از 40دانش‌آموز دختر یک مدرسه در تاکستان قزوین با سرنگ مشترک در رسانه‌ها منتشر شد. به دنبال انتشار این خبر، روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد: در پی حادثه‌ای که برای یکی از دبیرستان‌های دخترانه شهر تاکستان رخ داد و بر اساس آن فردی با ورود به مدرسه اقدام به تست خون دانش‌آموزان با استفاده از سرنگ مشترک کرد، سه نفر از عوامل این مدرسه برای انجام بازجویی‌های بیشتر بازداشت شدند.
مدیر، معاون آموزشی و مربی بهداشت مدرسه بازداشت شده‌اند تا بازجویی‌های بیشتری انجام شود. عوامل مدرسه نباید به این سادگی فردی را که هیچ نامه‌ای از آموزش و پرورش نداشت به مدرسه راه می‌دادند.
این پسر، جوان 17ساله‌ای بود که به‌نظر می‌رسد با یکی از دانش‌آموزان آشنا بود. این فرد مجوزهای مربوطه از جمله کارت هلال احمر را جعل کرده با پوشیدن کاور جمعیت هلال احمر وارد مدرسه شد. البته طبق اعلام مرکز بهداشت تاکستان، دانش‌آموزان مورد بررسی‌های دقیق قرار گرفته و خوشبختانه هیچ کدام بر اثر این حادثه دچار مشکل و بیماری نشدند. هلال احمر هرنوع وابستگی این پسر با این جمعیت را تکذیب کرد.
* امدادهوایی برای نجات کوهنورد مبتلا به سکته قلبی
کوهنوردی نیز امروز در ارتفاعات قله علم شاه ( در استان کرمان) دچار سکته قلبی شده بود که یک تیم متخصص متشکل از تیم امداد کوهستان، واکنش سریع هلال احمر و پرسنل اورژانس هوایی به محل حادثه اعزام شدند.
این حادثه در ارتفاع چهار هزار متری رخ داد و با توجه به شیب 60 درجه ارتفاعات علم شاه نجاتگران جمعیت هلال احمر بعد از چهار ساعت تلاش مداوم مصدوم را نجات و به اورژانس شهرستان جیرفت تحویل دادند.
قله علم شاه به ارتفاع 3741 متر از سطح دریا بلندترین قله رشته کوه جنوبی و سراسری جبال بارز است که در حدود 60 کیلومتری شرق جیرفت استان کرمان واقع شده است.
*مادر خود و فرزندانش را کشت
خانمی 35ساله با نوشیدن نوشیدنی مسموم و در ادامه خوراندن نوشیدنی به دو پسربچه 8 و 10 ساله‌اش اقدام به خودکشی کرد. او در دست نوشته‌ای صراحتا عنوان کرده است که به واسطه افسردگی شدیدی که داشته به خودکشی اقدام کرده است.
این حادثه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس اعلام شد و با حضور مأموران در محل و تأیید خبر اولیه بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی و قاضی کشیک ویژه قتل اعلام شد و رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
در تحقیقات اولیه مشخص شد که همسر متوفی در زمان جنایت برای شرکت در مراسم سوگواری یکی از بستگانش در شهرستان حضور داشته و در پی تماس‌های تلفنی و پاسخ ندادن همسرش به این تماس‌ها، از برادرش خواسته شد تا برای بررسی موضوع به محل سکونت خانواده‌اش مراجعه کند که نهایتا با ورود به منزل، اجساد مادر و دو فرزندش در کنار یکدیگر و در حالت استراحت کشف شد.
*3377 * 3063

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/94621/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

تیپ جذاب و متفاوت سلنا گومز در شهر نیویورک / جدیدترین استایل خیابانی خانم بازیگر برای فیلم جدیدش

عکس یادگاری طاها پسر علیرضا بیرانوند در کنار رونالدو / لایک جالب رونالدو برای پسر رقیبش

اجرای زیبای آهنگ ناصر عبداللهی توسط پسرش

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ

دسر شکلاتی را خلاقانه بساز

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اخاذی مرد شیاد با جلب اعتماد زنان پس از مرگ مادرشان

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

درگذشت معصومه حائری عروس بزرگ امام خمینی و همسر سیدمصطفی خمینی+ عکس

عکس سه نفره سینا مهراد و برادرزاده هایش / خوش گذرانی پسران ساعد سهیلی با عموشان

سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه